Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Dao
Duffman
enigma
lazy
MartinLindgren
9 posters

    AFTONBLADET & SD...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 11:08

    Ser idag att AB med reporter Jan Guillou, ska följa SD:s partiledare en vecka och rapportera i en artikelserie? Evil or Very Mad
    På frågan hur det kommer sig att SD går med på artikelserien, svarar Jimmy Åkeson att det kan man ju inte tacka nej till, Twisted Evil
    Nej det förstår man, en hel veckas helt gratis publicitet i en av våra största dagstidningar! Twisted Evil
    Vi får helt säkert följa en otroligt välregiserad vanlig arbetsvecka med partiledaren Jimmy Åkeson, Twisted Evil
    Såg i dagens artikel hur Jimmy Åkeson skrev autografer i Gävle, jag kan tänka mig att det blir en hel del väldokumenterade hyllningar från olika torgmöten runt om i sverige den närmaste veckan Twisted Evil
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  lazy 2009-02-19, 11:24

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-15, 23:18, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 12:18

    Visst är det så Lazy, håller helt med dig, i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet, Arrow
    Ska ju ordet vara fritt, det är ju helt självklart! Arrow
    Man kan ju inte kräva att själv få säga vad man tycker och vill, och samtidigt neka andra till samma sak Question
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    AFTONBLADET & SD... Empty All granskning är väll bra?

    Inlägg  enigma 2009-02-19, 13:00

    Är inte detta bra? Jag skulle vilja att det var just detta sjournalister syslade med idag. Någonstans måste ju gransknigar av myndigheter brustigt. Såg på tv igår om flickan som bott med sin missbrukande far i sex år. Hemskt var det!
    Duffman
    Duffman


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET & SD... Empty AB & SD

    Inlägg  Duffman 2009-02-20, 12:44

    Att forum stängs på AB och man drar på med en så kallad "granskning" ser ut som en medveten strategi.

    Forum stängningen är efter min mening överlag en del av denna strategi då det har visat sig att SD-debattörer har intagit scenen till stor del i de frågar partiet för sig fram och det tillåter inte AB.

    Sen är det jo bortom tvivel att det kampanjas kraftfullt mot ett Svensk parti, SD där ofta "granskas" av AB, Expressen och är det ständiga huvudnummeret i EXPO, Gringo och i SR plus SVT, man kan jo fråga sig var i från direktiven kommer...

    Att ett litet parti där inte ens är i riksdagen kan påkalla sig så stor uppmärksamhet är lite konstigt med tanke på hur det från den rabiata vänsterflygeln ösas på och där finns minsann partier med ytterst tvivelaktig demokratiska hållningar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 13:29

    God fredag Duffman, En sak vet jag, att mina sympatier inte ligger hos SD, som du vet, Very Happy
    Sen vet jag en sak till, ungefär som varför man finns på forumen, för att göra sig hörd,och synas, Very Happy
    Och det verkar ju inte SD ha några problem med?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  Dao 2009-02-20, 15:24

    Att Af anser att Forumet blivit konstigt, är nog inte så långsökt som Duffman försöker få det till, med sin konspirationsteorier...

    Hittills ha de flesta debatter där blivit snömos, av det enkla skälet att folk inte respekterar andras åsiktsfrihet. Det är också intressant att i stort sett samtliga som beter sig på detta sätt, också uttalat sympatier gentemot sd...

    Kan det ha ett samband, kanske...

    Brist på demokratisk vilja, och en röst på sd?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 15:30

    Ja du DAO, min röst kan ju SD bara glömma, NO WAY! Evil or Very Mad
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-20, 15:52

    Sd är en bunt skin skallar i fina kläder, sen att Gilou gör en litet granskning av det är inget problem i sig , problemet är att han gör det på fel sätt det är klart som korv spad att SD kommer inte att utalla något rasistisk i kamera.
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  palmevara 2009-02-20, 16:09

    KickTheRasist skrev:Sd är en bunt skin skallar i fina kläder, sen att Gilou gör en litet granskning av det är inget problem i sig , problemet är att han gör det på fel sätt det är klart som korv spad att SD kommer inte att utalla något rasistisk i kamera.

    Jag tror och hoppas att Jan har någonting finurligt trix för att avslöja denna Sverigedemokrat. Om inte så kan han kanske upplysa denna lite mera om hur verkligheten är och ser ut runt om i världen. Jan Guillou är ofta ratad i media och en negativ bild framställs. Men detta beror mest på att han gör sitt jobb och granskar. Sedan proviserar han fram debatter. Detta sätt gynnar inte hans ego, men dock hans syfte. Mycket starkt att stå imot dagens toppstyrda media. Jag tror att Jans syfte är att plocka upp den högervåg som smyger under ytan och som skyddas och finansieras av dvs makt havare. Människor bör få reda på hela sanningen.
    ps jag är helt och hållet för det månkulturella samhället. Tänkt vad fint vi kan leva när vi förstått varandra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 16:19

    Sen är det ju så, att i slutänden ligger bollen hos oss väljare, vi själva bestämmer hur vi vill rösta, när vi går till val! pirat
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-20, 16:23

    Hej Palmevara!


    Jag tror att Jans syfte är att plocka upp den högervåg som smyger under ytan och som skyddas och finansieras av dvs makt havare.

    Ja det tror jag med faktisk. Skall han granska de vidare ??



    Människor bör få reda på hela sanningen.
    ps jag är helt och hållet för det månkulturella samhället. Tänkt vad fint vi kan leva när vi förstått varandra.

    Dina ord värmer i den här kyla det är klart att man skall gilla sina medmänniskor så spelar ingen roll vad den har för etnicitet eller religiös tillhörighet.

    Ha en trevlig Helg

    Skål

    Smile
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 17:13

    jag har aldrig fattat VARFÖR en falang i vänstern tar sd så allvarligt


    Bästa metoden borde logiskt sett att tiga ihjäl sd.

    Men nejnej det skall skrikas smutsas undersökas slåss och gnällas.

    Kan det vara så att denna del av vänstern faktiskt är mera LIK sd än dom vill tro??

    det är inget nytt att vänster-extremister och höger-extremister är mera lika varandra i åsikter och metoder än dom vill erkänna.


    Jag känner många "polare" och bekanta varav en del är rena vänsterpartister och en kille ren extremvänster som efter 2 -3 öl säger samma som sd och fp och flesta vanliga människor.

    (in vino e veritas)


    Vi måste kunna PRATA om invandringen samt själva systemet är helt fel i Sverige och måste göras om = debatt och prata.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  Corven 2009-02-20, 17:33

    fredrik rahm skrev:
    Bästa metoden borde logiskt sett att tiga ihjäl sd.


    Har du läst Guillous artiklar om SD? Han ställer ju frågan varför Åkesson gått med på det, och svaret är så klart att all publicitet är bra för partiet. DOm vinner på det, vad han än kommer fram till.....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 17:37

    Corven skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Bästa metoden borde logiskt sett att tiga ihjäl sd.


    Har du läst Guillous artiklar om SD? Han ställer ju frågan varför Åkesson gått med på det, och svaret är så klart att all publicitet är bra för partiet. DOm vinner på det, vad han än kommer fram till.....

    Ja då syns man så finns man..

    Fast jag bli mörkrädd när jag läser aftonbladets klart färgade artiklar där allt skrivs i en sån negativ tonart att en 10åring fattar att det är ren smuts det handlar om
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 17:39

    Så du säger det, SD och FP är vanliga människor? Jaha, och vad menar du att vi andra är i så fall? Very Happy
    Alltså du som FP:are är lika vanlig människa som SD:arna? Till skillnad mot t.ex mig som är rödgrön, är jag en ovanlig människa då? Wink
    Då skulle man ju kunna säga att du som säger dig vara en vanlig människa som dom flesta, vilket innebär att du helt enkelt är en dussingubbe, eller hur? Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 17:41

    martin7lindgren skrev:Så du säger det, SD och FP är vanliga människor? Jaha, och vad menar du att vi andra är i så fall? Very Happy
    Alltså du som FP:are är lika vanlig människa som SD:arna? Till skillnad mot t.ex mig som är rödgrön, är jag en ovanlig människa då? Wink
    Då skulle man ju kunna säga att du som säger dig vara en vanlig människa som dom flesta, vilket innebär att du helt enkelt är en dussingubbe, eller hur? Very Happy

    vad i ditt inlägg var ej snurrigt och snudd på personangrepp martin??

    kanske skall du gå en liten KURS i att debattera och bete dig som normalt folk samt kunna svara på frågor och tänka rationellt?

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  Corven 2009-02-20, 17:43

    fredrik rahm skrev:
    Corven skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Bästa metoden borde logiskt sett att tiga ihjäl sd.


    Har du läst Guillous artiklar om SD? Han ställer ju frågan varför Åkesson gått med på det, och svaret är så klart att all publicitet är bra för partiet. DOm vinner på det, vad han än kommer fram till.....

    Ja då syns man så finns man..

    Fast jag bli mörkrädd när jag läser aftonbladets klart färgade artiklar där allt skrivs i en sån negativ tonart att en 10åring fattar att det är ren smuts det handlar om

    Ja, jag tror faktiskt att det skulle ha större chans att lyckas stoppa SD om man bara skrev rent sakliga artiklar om dom, som inte var vinklade. För det skulle ju visa vad dom egentligen står för. Och det skulle nog inte gynna dom direkt...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 17:47





    Ja, jag tror faktiskt att det skulle ha större chans att lyckas stoppa SD om man bara skrev rent sakliga artiklar om dom, som inte var vinklade. För det skulle ju visa vad dom egentligen står för. Och det skulle nog inte gynna dom direkt...

    Det ENDA jag verkligen sympatiserar med sd och andra liknande partier är att vi MÅSTE öppna upp en dialog om invandringen och ta bort denna ständiga "PK" stämpeln som finns och som vissa försvarar med näbbar och klor.


    problemen FINNS, vi har Ghetton
    vi har ökad utslagning
    segregationen har ökat dramatiskt sedan 70talet

    det Finns uppenbara problem ..t.om i 3 dje generationen .

    det GÅR inte att liksom blunda och skrika rasist längre.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  lazy 2009-02-20, 17:58

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-15, 23:19, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 18:05

    Skall vi nu ta upp en RIKTIGT äkta problem och se om jag är rasist??

    Sfi (svenska för invandrare)

    har en svensk statistisk att 25 % av alla som studerar svenska hoppar av inom 2 år

    och 35% faktiskt av KVARVARANDE elever går ut med ej godkänt

    hade det varit en vanlig skola hade denna för länge sedan fått slå igen

    Är det ett problem??

    Japp. skrämmande stort pproblem.


    Får man diskutera det??

    Nej då är man ju "rasist"

    Och slutsumman blir att nästan 4 av 10 invandrare lär sig fortfarande inte svenska och klarar sig sämre i samhälle år efter år kull efter kull och problemet VÄXER.aa
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 18:15

    Du tjatar på och anklagar andra för personangrepp i oförminskad styrka, så fort man inte delar dina åsikter?
    Läs ditt eget inlägg, inlägget jag svarade på? Arrow
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 18:19

    martin7lindgren skrev:Du tjatar på och anklagar andra för personangrepp i oförminskad styrka, så fort man inte delar dina åsikter?
    Läs ditt eget inlägg, inlägget jag svarade på? Arrow

    skicka ett mail om du vill bråka martin tack..

    vi andra är här för att debattera sak och ej PERSON.

    ______________________Nytt försök_____________________________________________________

    Skall vi nu ta upp en RIKTIGT äkta problem och se om jag är rasist??

    Sfi (svenska för invandrare)

    har en svensk statistisk att 25 % av alla som studerar svenska hoppar av inom 2 år

    och 35% faktiskt av KVARVARANDE elever går ut med ej godkänt

    hade det varit en vanlig skola hade denna för länge sedan fått slå igen

    Är det ett problem??

    Japp. skrämmande stort problem.


    Får man diskutera det??

    Nej då är man ju "rasist"

    Och slutsumman blir att nästan 4 av 10 invandrare lär sig fortfarande inte svenska och klarar sig sämre i samhälle år efter år kull efter kull och problemet VÄXER.aa
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 22:55

    Ta och stila till dig nu, vad då skicka ett mail om jag vill bråka, skulle jag maila runt och tjafsa med andra? No
    Så sluta med dina påståenden, tala för dig själv, mailar jag någon, så gör jag det för att säga något inte tjafsa No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-20, 23:04

    Hur vill du bli tilltalad då, kan man inte vända sig till dig, som en person när man ger dig svar?
    Hur vill du ha det då, utan att du ska känna dig påhoppad?
    vill du bli betraktad som det istället, så går det bra för mig, ungefär som att snacka med en grönsak i skafferiet?
    Och en det kan väl inte anklaga folk för personangrepp så fort minsta lilla mothugg, kommer, eller hur?
    Var inte så överkänslig, du snackade ju själv tidigare idag om att ta seden dit man kommer?
    Och på det här ocensurerade forumet måste man ju tåla en kittling utan att falla ihop och börja yla om personangrepp! bounce

    Sponsored content


    AFTONBLADET & SD... Empty Sv: AFTONBLADET & SD...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 07:00