Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
Kakmonstret
Dao
theward
Secrist
Regndrottning
Svenne
MartinLindgren
RedCloud
F.I.S.T
16 posters

    Döp om Alliansen till UPA

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-21, 02:41

    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Staten skulle visat intresse för SAAB, visat att det var/är ett attraktivt företag med massor av kunskap, och långa dyrbara forskningsperioder som går förlorade vid nedläggning.

    Och du tror inte tilltänkta intressenter har järnkoll redan på SAAB:s värde? En seriös spekulant anlitar en stab av konsulter för att hårdgranska företaget. Och då spelar det ingen roll vad någon politiker står och pratar om.

    Ok det tycker du, inte jag. Jag trodde faktiskt att näringsministern hade nån uppgift utöver att sänka skatten för dom som redan har så mycket att den totala konsumtionen inte gynnas av att de får sänkt skatt...

    ... och det trodde jag iofs var rätt viktigt i en marknadsekonomi.... konsumtion

    Mm.. Och det ska bli intressant att se hur mycket julhandeln har sjunkit med, vilket den borde gjort ganska rejält om du har rätt. Eller om den som vanligt slagit nya rekord...

    Den kommer helt säkert slå nya rekord... detta motsäger inte mitt påstående.... den slog nya rekord även när vänsterregeringen satt vid makten....
    Den kommer att slå nya rekord år efter år , så länge vi lever i ett 2/3-samhälle.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-21, 02:43

    Secrist skrev:Ok det tycker du, inte jag. Jag trodde faktiskt att näringsministern hade nån uppgift utöver att sänka skatten för dom som redan har så mycket att den totala konsumtionen inte gynnas av att de får sänkt skatt...

    Öh, det är finansministern ihop med berörda parter som sköter skatten. Inte näringsministern. Shocked

    Ok det stämmer... men hon är av samma åsikt ... eller hur ?
    och då är ju frågan ännu mer berättigad ... va fan har hon för funktion... och när ingenting de gjort eller förbisett verkar vara deras ansvar (regeringen alltså)
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  råttan III 2009-12-21, 02:44

    Vad är det för fel på 2/3-samhället?

    Visst skulle jag hellre se ett 5/6-samhälle eller 19/20.


    Men. Vi kommer aldrig ifrån att en del völjer att stå utanför.
    nordisk.nu
    nordisk.nu


    Antal inlägg : 49
    Join date : 09-06-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  nordisk.nu 2009-12-21, 02:49

    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Staten skulle visat intresse för SAAB, visat att det var/är ett attraktivt företag med massor av kunskap, och långa dyrbara forskningsperioder som går förlorade vid nedläggning.

    Och du tror inte tilltänkta intressenter har järnkoll redan på SAAB:s värde? En seriös spekulant anlitar en stab av konsulter för att hårdgranska företaget. Och då spelar det ingen roll vad någon politiker står och pratar om.

    Ok det tycker du, inte jag. Jag trodde faktiskt att näringsministern hade nån uppgift utöver att sänka skatten för dom som redan har så mycket att den totala konsumtionen inte gynnas av att de får sänkt skatt...

    ... och det trodde jag iofs var rätt viktigt i en marknadsekonomi.... konsumtion

    Mm.. Och det ska bli intressant att se hur mycket julhandeln har sjunkit med, vilket den borde gjort ganska rejält om du har rätt. Eller om den som vanligt slagit nya rekord...

    Den kommer helt säkert slå nya rekord... detta motsäger inte mitt påstående.... den slog nya rekord även när vänsterregeringen satt vid makten....
    Den kommer att slå nya rekord år efter år , så länge vi lever i ett 2/3-samhälle.....


    Lever vi i ett 2/3 samhälle i Sverige?
    Eftersom mångkulturen leder till ökad egoism så är väl tvåtredjedelssamhället oundvikligt, eller hur? Speciellt nu när folk mer och mer börjar tröttna på U-landskolonisationen av Sverige. Vem har lust att finansiera frikostiga flerbarnstillägg till somaliska tiobarnsfamiljer? Vem har lust att bekosta skolgången för invandrarbarn vars utbildning kostar 30 gånger mer än svenska barns?
    Äppelviksskolan, Bromma: 96 procent av eleverna får godkänt i alla ämnen. Skolan får 1.600 kronor per elev i tilläggsanslag per år. Rinkebyskolan, Rinkeby: 50 procent av eleverna får godkänt i alla ämnen. Skolan får 47.900 kronor per elev i tilläggsanslag per år.
    http://www.dn.se/sthlm/vi-vill-inte-ha-era-pengar-1.813440
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Näringsministern

    Inlägg  Secrist 2009-12-21, 02:53

    Ok det stämmer... men hon är av samma åsikt ... eller hur ?
    och då är ju frågan ännu mer berättigad ... va fan har hon för funktion... och när ingenting de gjort eller förbisett verkar vara deras ansvar


    Tja, vad skulle hon gjort. Företag kommer och går. Det är bara att inse. SAAB blir inte det första bilmärke GM lägger ned. Bland annat har Oldsmobile och Pontiac lagts ner. Tror du det beror på att ingen brydde sig?
    avatar
    bobos


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-15

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Rövar Rainfeldt och hans rövarband

    Inlägg  bobos 2009-12-21, 02:56

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-21, 03:06

    Intressant att höra en b-betonad orkester yla om svartarbete, när det samtidigt inte finns en svensk musiker som inte själv spelat svart nån gång... (Fast nu använder jag termen "musiker" i en extremt vid betydelse när man lyssnar till detta alster.)
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-21, 04:19

    råttan II skrev:Vad är det för fel på 2/3-samhället?

    Visst skulle jag hellre se ett 5/6-samhälle eller 19/20.


    Men. Vi kommer aldrig ifrån att en del völjer att stå utanför.

    Ha ha ... ja så är det nog råttan ??!

    Folk älskar att må dåligt psykiskt, få cancer och ryggbesvär... Folk älskar säkert att inte veta om de kan betala hyran nästa månad...

    Många korkade inlägg har jag läst, men detta tar priset...
    Eg borde du skämmas att påstå nåt sådant, vilken jävla käftsmäll till dom som inte tar sig fram för egen maskin

    ... bättre kan du råttan ... eller ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 04:35

    Så är det, Råtta:2s mantra har ju dom senaste åren talat samma språk, hans
    tärande och lata filosofi / ideologi är ju både skrämmande och pinsam!

    Så ser han på sjuka, skadade eller på annat sätt utsatta medmänniskor! rabbit rabbit
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  Dao 2009-12-21, 06:47

    Har inte engagerat mig i denna tråden på ett tag, men ser här att FIST på ett mycket bemedlat sätt lyckas hålla flera högerdebattörer sysselsatta, med lugna och sakliga motargument mot deras plumpa inlägg!

    Bra jobbat, FIST! Fortsätt så!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  theward 2009-12-21, 07:46

    F.I.S.T skrev:
    råttan II skrev:Vad är det för fel på 2/3-samhället?

    Visst skulle jag hellre se ett 5/6-samhälle eller 19/20.


    Men. Vi kommer aldrig ifrån att en del völjer att stå utanför.

    Ha ha ... ja så är det nog råttan ??!

    Folk älskar att må dåligt psykiskt, få cancer och ryggbesvär... Folk älskar säkert att inte veta om de kan betala hyran nästa månad...

    Många korkade inlägg har jag läst, men detta tar priset...
    Eg borde du skämmas att påstå nåt sådant, vilken jävla käftsmäll till dom som inte tar sig fram för egen maskin

    ... bättre kan du råttan ... eller ??

    Ja även om debattstilen är utan ord som "mupp" och "idiot"...så är ju åsikterna desamma...eller förresten jag tycker nog att de blivit än värre affraid

    Tycker man inte att det är ok på alla sätt o vis att själv tillhöra den fattiga och totalt "rättslösa" tredjedelen av befolkningen.
    Så bör man nog aktivt arbeta för att att inte bilda ett sånt sämhälle

    Eller är det så att Råttan i jakt på eget välstånd, sas "biter sig själv i svansen"

    Dessutom borde man någongång precisera sina uttalande, än att ge sken av att de flesta som är sjuka, på ett eller flera sätt inte är så sjuka och tom bluffar........

    Tex är det ju tydligen ok att förpassas till tex 75% jobb utan möjlighet till övrigt ersättning...
    Då är det frågan när det börjar bli "o-okej" enligt Råttan?

    Hur lite ska man kunna jobba in på egen hand, innan Staten ska börja hjälpa till?

    Varför ska mab straffas för att man faktiskt försöker dra sina strån til stacken?

    Som räkneexempel skulle jag tilexempel kunnat valt sjukersättning för 10 år sedan och nu jobbat de timmar jag får för Alliansen utan att förlora ersättningen

    Hade jag gjort så, hade jag behövt jobba mkt mindre, men haft det bättre ställt. Samt inte varit lika sliten som nu

    Men jag har kämpat på och som tack för det blir jag utförsäkrad...


    Hur var det nu? skulle det löna sig att arbeta eller??
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  Redvictory 2009-12-21, 09:18

    Secrist skrev:Ok det stämmer... men hon är av samma åsikt ... eller hur ?
    och då är ju frågan ännu mer berättigad ... va fan har hon för funktion... och när ingenting de gjort eller förbisett verkar vara deras ansvar


    Tja, vad skulle hon gjort. Företag kommer och går. Det är bara att inse. SAAB blir inte det första bilmärke GM lägger ned. Bland annat har Oldsmobile och Pontiac lagts ner. Tror du det beror på att ingen brydde sig?

    Vad hon skulle gjort? jo hon skulle inte ens visat sitt fula tryne där!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  RedCloud 2009-12-21, 09:47

    "
    Vad är det för fel på 2/3-samhället?"

    Citat Råttan den andre, en enligt egen utsago "arbetare" som inte begriper att han själv kan komma att tillhöra den tredjedel som hamnar utanför. Ivrigt påhejande sina egna bödlar.
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  råttan III 2009-12-21, 10:17

    F.I.S.T skrev:
    råttan II skrev:Vad är det för fel på 2/3-samhället?

    Visst skulle jag hellre se ett 5/6-samhälle eller 19/20.


    Men. Vi kommer aldrig ifrån att en del völjer att stå utanför.

    Ha ha ... ja så är det nog råttan ??!

    Folk älskar att må dåligt psykiskt, få cancer och ryggbesvär... Folk älskar säkert att inte veta om de kan betala hyran nästa månad...

    Många korkade inlägg har jag läst, men detta tar priset...
    Eg borde du skämmas att påstå nåt sådant, vilken jävla käftsmäll till dom som inte tar sig fram för egen maskin

    ... bättre kan du råttan ... eller ??


    Nu talade jag inte om de mest priviligierade bidragslyftarna. Jag talar om kriminella, knarkare och socialbidragstagare. Det var ju korkat av mig att tänka på dem.
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  råttan III 2009-12-21, 10:19

    "Varför ska mab straffas för att man faktiskt försöker dra sina strån til stacken?"

    Bra fråga, theward. Det undrar jag med.
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  råttan III 2009-12-21, 10:21

    Ni har inte påvisa vad det är för fel med det 2/3-samhälle som sosseriet skapade.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  RedCloud 2009-12-21, 19:59

    upp
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-21, 22:42

    råttan skrev:
    F.I.S.T skrev:
    råttan II skrev:Vad är det för fel på 2/3-samhället?

    Visst skulle jag hellre se ett 5/6-samhälle eller 19/20.


    Men. Vi kommer aldrig ifrån att en del völjer att stå utanför.

    Ha ha ... ja så är det nog råttan ??!

    Folk älskar att må dåligt psykiskt, få cancer och ryggbesvär... Folk älskar säkert att inte veta om de kan betala hyran nästa månad...

    Många korkade inlägg har jag läst, men detta tar priset...
    Eg borde du skämmas att påstå nåt sådant, vilken jävla käftsmäll till dom som inte tar sig fram för egen maskin

    ... bättre kan du råttan ... eller ??


    Nu talade jag inte om de mest priviligierade bidragslyftarna. Jag talar om kriminella, knarkare och socialbidragstagare. Det var ju korkat av mig att tänka på dem.

    Ja nu sa du ju inte det..... men vad vill du göra med dom då råttan, dom som DU
    anser har sig själva att skylla ?? .... vad göra ?
    Tror du de som har narkotikaproblem blir kvitt dem med regeringens politik ?
    ... och hur kan du räkna in socialbidragstagare i samma "kolumn" som knarkare och brottslingar ?? Och vad menar du med "priviligierade" ?.... är det dom som ska vara glad att dom är sjuka... för det måste ju vara dem du menade...eller?

    Regeringens politik leder till större klyftor och utanförskap vilket resulterar i desperata utsatta människor som inte får kontakt med samhället överhuvudtaget.
    Du och dina partifränder gör allt i eran makt för att öka klyftorna än mer mellan sämst ställda och de rikaste.
    Folk blir inte knarkare och brottslingar utan orsak råttan..... Ju mer överklass och alliansanhängare pissar på de sjukskrivna, pissar på låginkomsttagare, pissar på olika folk i beroenden... desto mera brott och elände kommer det bli
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty SAAB

    Inlägg  Secrist 2009-12-21, 23:43

    Vad hon skulle gjort? jo hon skulle inte ens visat sitt fula tryne där!

    Och hennes utseende har påverkat GM:s beslut menar du? Rolling Eyes

    Sponsored content


    Döp om Alliansen till UPA - Sida 2 Empty Sv: Döp om Alliansen till UPA

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 09:47