Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-17, 19:00

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-17, 19:08

    Alltså.... jag bara funderar... detta är en seriös fundering, kanske i första hand ställd till mina politiska bröder i vänsterrörelsen...

    Frågan lyder: Kan de mena allvar med det de skriver ??
    Alltså är de medvetet ljugande om denna falska beskrivningen om hur svensk politik ser ut, vad Moderat politik innebär ??

    eller är de så upp i det blå att de lever i en helt annan värld, att de faktiskt tror på det dom säger i en sån här dravelartikel ?????

    Alltså: medveten lögn från dem .... eller ej upplysta om verkligheten utanför sin miljonvilla??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  RedCloud 2009-12-17, 19:26

    Blåmöglet är panikslagna.

    De rödgröna leder i opinionsmätningarna TROTS Mona Sahlin, TROTS naivliberla skattesänkningar, och då måste man slå tillbaka.
    Desperationen får ett ansikte i MUF.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-17, 20:23

    Att koppla ihop V med SD leder ju tankarna då man tillbringade dagarna i sandlådan eller vid gungorna, och tjabblade med dom andra chipparna om vems farsa som var starkast,
    För si så där 50 år sedan imitt fall!

    Men verkligen gör ju att borgeriet tvinga ta ut svängarn mer och mer för varje dag!


    Sen är ju just Moderaterna dom sista som ska tala om rasistiska SD, då vi har Vellingemoderaterna i färskt minne?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  Dao 2009-12-17, 20:39

    Hua... Vilken korkad läsning...

    Först: Hoppas några från högersidan läser inledningen om vad som anses vara kommunism. Jag blev kallad både dum och andra saker när jag hävdade att kommunismen och socialdemokratin har samma grund. Nu får de läsa det på MUF:s konstiga informationsblad...

    Annars ser jag detta blad som ett perfekt exempel på ett av mina favorituttryck - "den bästa lögnen består till 90% av sanning!"

    Genom att ha med en stor del saker som stämmer, kan de få de spektakulära delarna de kommer med att framstå som lika sanna de.

    Det första jag ser är att de använt Rummels som källa, vilket är klart orkat. Det finns nästan ingen, förutom Ahlmark, som tar denne på allvar:

    http://www.clarte.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=2213&Itemid=26

    http://wapedia.mobi/sv/Demokratiska_fredsteorin

    Däreftger ser jag att de ignorerat det faktum att Lenin först och främst skapade sina egna idéer, dels baserade sig på gammal rysk tasarideologi - och minst av Marx teorier, som han dessutom gjorde om efter eget huvud!

    Därefter kommer ett stycke där de faktiskt uttrycker sig som så: "Utopin om det klasslösa samhället där det råder total jämlikhet och broderskap är omänsklig."

    Bra att de dels delger att de inte gillar "för mycket" jämlikhet - men synd att de försöker få folk att tro att det i ett kommunistiskt samhälle inte accepteras olikheter! Det är ren och förbannad LÖGN!

    Sedan klantar de sig om planekonomin också, där de vill få det att framstå att det bara var i öst man använde planekonomi, och att den alltid misslyckas!!! Korkat så det frslår...

    Därefter kommer deras version av vänsterpartiets historia, där de utnyttjar de klantigheter som partiet verkligen har gjort gentemot östblocket. Sist. och absolut viktigast, är rent ideologiskt dravel om vad det skulle innebära om v var med i riksdagen - som om v skulle vara det ledande partiet...

    Fascinerande att folk går PÅ sådant här skit!!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  formsvackan 2009-12-17, 23:16

    Dao skrev:Hua... Vilken korkad läsning...

    Först: Hoppas några från högersidan läser inledningen om vad som anses vara kommunism. Jag blev kallad både dum och andra saker när jag hävdade att kommunismen och socialdemokratin har samma grund. Nu får de läsa det på MUF:s konstiga informationsblad...

    Annars ser jag detta blad som ett perfekt exempel på ett av mina favorituttryck - "den bästa lögnen består till 90% av sanning!"

    Genom att ha med en stor del saker som stämmer, kan de få de spektakulära delarna de kommer med att framstå som lika sanna de.

    Det första jag ser är att de använt Rummels som källa, vilket är klart orkat. Det finns nästan ingen, förutom Ahlmark, som tar denne på allvar:

    http://www.clarte.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=2213&Itemid=26

    http://wapedia.mobi/sv/Demokratiska_fredsteorin

    Däreftger ser jag att de ignorerat det faktum att Lenin först och främst skapade sina egna idéer, dels baserade sig på gammal rysk tasarideologi - och minst av Marx teorier, som han dessutom gjorde om efter eget huvud!

    Därefter kommer ett stycke där de faktiskt uttrycker sig som så: "Utopin om det klasslösa samhället där det råder total jämlikhet och broderskap är omänsklig."

    Bra att de dels delger att de inte gillar "för mycket" jämlikhet - men synd att de försöker få folk att tro att det i ett kommunistiskt samhälle inte accepteras olikheter! Det är ren och förbannad LÖGN!

    Sedan klantar de sig om planekonomin också, där de vill få det att framstå att det bara var i öst man använde planekonomi, och att den alltid misslyckas!!! Korkat så det frslår...

    Därefter kommer deras version av vänsterpartiets historia, där de utnyttjar de klantigheter som partiet verkligen har gjort gentemot östblocket. Sist. och absolut viktigast, är rent ideologiskt dravel om vad det skulle innebära om v var med i riksdagen - som om v skulle vara det ledande partiet...

    Fascinerande att folk går PÅ sådant här skit!!!
    Det påminner om kvällstidningarnas löpsedlar "Vem tjänar mest i din kommun ?"

    När man ser dessa vet man att inget av vikt har hänt idag heller. Samma känsla uppkommer av det svammel du beskriver Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 03:07

    Jag tog en gång del av en "informationsfolder" om Islam som Nationaldemokraterna hade tryckt! Den är antagligen VÄRRE än denna MUFF-artikel. men de är samma andas barn!

    Sponsored content


    Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD Empty Sv: Desperata moderata flata försök till politisk propaganda och jämför V med SD

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 12:55