Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
Thetaxpayer
blueheaven
RedCloud
Secrist
theward
10 posters

    En Fråga till....

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En Fråga till.... Empty En Fråga till....

    Inlägg  theward 2009-12-16, 09:38

    Högerdebattörerna går i taket när ordet bidrag nämns och andel i bidrag måste sänkas basunerar de ut över forumet...

    I princip kan jag hålla med, för det är alldeles för många som inte förvärvsarbetar just nu...

    Men nu till frågan, som jag verkligen vill ha ett svar på.

    Vad ska man göra med alla sjuka, handikappade och arbetslösa?

    Att bara strypa eller tom krossa deras ekonomi, leder ju inte till ett bättre samhälle för någon

    Alltså måste något helt annat till, än att friskförklara sjuka och påstå att deras arbetsförmåga är 100% med en lagändring.
    Eller tvinga folk att flytta 40 mil eller långpendla til ett vikariat eller ett korttidsjobb

    Det måste till en långsiktig lösning, som alla tjänar på

    Att kalla folk lata och tärande förstör ju redan från början alla chans til en normal debatt
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En Fråga till.... Empty Lata

    Inlägg  Secrist 2009-12-16, 10:21

    Att kalla folk lata och tärande förstör ju redan från början alla chans til en normal debatt

    Fast personerna som är så nedlåtande är ju trots allt lätträknade och det är väl tur det. Eftersom jag själv gått arbetslös tidigare och varken ser mig som lat eller tärande så anser jag heller inte att andra är det. Men visst handlar det om att man inte får vara rädd att pröva nya saker. Jag har haft alla möjliga olika jobb genom åren.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-16, 10:34

    Fast personerna som är så nedlåtande är ju trots allt lätträknade och det är väl tur det.

    Ja det är det, det är i princip 100% av högerdebattörerna med Verc & Sniper borträknade.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En Fråga till.... Empty Extremt

    Inlägg  Secrist 2009-12-16, 10:58

    Ja det är det, det är i princip 100% av högerdebattörerna med Verc & Sniper borträknade.

    Har jag kallat arbetslösa för lata och tärande?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-16, 11:10

    Har jag kallat arbetslösa för lata och tärande?

    Kanske, inte vet jag, vad jag vet är att du inte tagit avstånd från de som gör det.
    Den som tiger samtycker....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 12:04

    theward skrev:Högerdebattörerna går i taket när ordet bidrag nämns och andel i bidrag måste sänkas basunerar de ut över forumet...

    I princip kan jag hålla med, för det är alldeles för många som inte förvärvsarbetar just nu...

    Men nu till frågan, som jag verkligen vill ha ett svar på.

    Vad ska man göra med alla sjuka, handikappade och arbetslösa?

    Att bara strypa eller tom krossa deras ekonomi, leder ju inte till ett bättre samhälle för någon

    Alltså måste något helt annat till, än att friskförklara sjuka och påstå att deras arbetsförmåga är 100% med en lagändring.
    Eller tvinga folk att flytta 40 mil eller långpendla til ett vikariat eller ett korttidsjobb

    Det måste till en långsiktig lösning, som alla tjänar på

    Att kalla folk lata och tärande förstör ju redan från början alla chans til en normal debatt

    Det är INGEN som kallar ALLA för lata och tärande, vi kan ju börja där!

    Det är INGEN som anser att ekonomin skall strypa och krossa ekonomin för sjuka, handikappade och arbetslösa!

    Det är INGEN som tycker att man skall friskförklara sjuka!

    Vidare måste man nog inse att är man sjuk eller arbetslös så kan man inte ha samma standard som när man förvärvsarbetar, vidare måste man inse när antalet som går på bidrag i relation till de som förvärvsarbetar har fel proportioner och bör åtgärdas!

    Populistiska politiska utspel lär inte lösa någonting! Rolling Eyes
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-12-16, 12:17

    Antidemokraten skrev:
    Har jag kallat arbetslösa för lata och tärande?

    Kanske, inte vet jag, vad jag vet är att du inte tagit avstånd från de som gör det.
    Den som tiger samtycker....


    Vilket skämt du är. Inser du hur mycket som du faktiskt samtycker till då.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-16, 12:17

    NollKollBlue skrev:Det är INGEN som kallar ALLA för lata och tärande, vi kan ju börja där!
    Det är INGEN som anser att ekonomin skall strypa och krossa ekonomin för sjuka, handikappade och arbetslösa!
    Det är INGEN som tycker att man skall friskförklara sjuka!

    Du gör dig bara löjlig BlueHeaven, detta är andemeningen i var o vartannat inlägg från Alliansfundamentalisterna. Om du i elfte timmen försöker bli snäll inför julen, så är det bortkastat. STÅ för det ni skriver ist.

    NollKollBlue skrev:vidare måste man inse när antalet som går på bidrag i relation till de som förvärvsarbetar har fel proportioner och bör åtgärdas!

    Du kanske kan delge oss en siffra som även ultrahögern kan acceptera ?

    NollKollBlue skrev:Populistiska politiska utspel lär inte lösa någonting!

    Vet Jimmy Åkesson om det ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-16, 12:31

    Fel,visst finns det dom som trumpetar ut att sjuka, handikappade och arbetslösa är täran lata bidragslyftare,
    Du själv är ju en av dom,trots att du vägrar jobba själv Mr.Blue,

    Fel igen, visst är det mångasom vill kasta ut sjuka ur försäkringen efter ett sista datum?

    Däremot helt rätt att många är förbannade på regeringens utförsäkrande av människor som inte är friska,
    Det ser vi ju i Reinfeldts och alliansen rasi opinionen,

    Också en debatt som bara ligger i startgropen än tror jag, nästa år när vi ser följderna tar det fart på riktigt!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 12:33

    martin7lindgren skrev:Fel,visst finns det dom som trumpetar ut att sjuka, handikappade och arbetslösa är täran lata bidragslyftare,
    Du själv är ju en av dom,trots att du vägrar jobba själv Mr.Blue,

    Fel igen, visst är det mångasom vill kasta ut sjuka ur försäkringen efter ett sista datum?

    Däremot helt rätt att många är förbannade på regeringens utförsäkrande av människor som inte är friska,
    Det ser vi ju i Reinfeldts och alliansen rasi opinionen,

    Också en debatt som bara ligger i startgropen än tror jag, nästa år när vi ser följderna tar det fart på riktigt!

    Du läste som vanligt INTE vad jag sade!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  marxisten 2009-12-16, 15:25

    blueheaven skrev:Vidare måste man nog inse att är man sjuk eller arbetslös så kan man inte ha samma standard som när man förvärvsarbetar

    Samma standard... Tja, är det målet har ni verkligen lyckats... Grattis är väl rätt ord då, ni kommer nämligen att lyckas med bragden att som första regering någonsin utförsäkra sisådär en 50 TUSEN arbetslösa och sjuka, här ibland ingår sjuka kommer även personer som inom en kort tid kommer gå till den eviga vilan pga. sjukdomar såsom cancer. Dessa arma stackare kommer ni att utförsäkra och skicka till arbetsförmedlingen, de som inte kan arbeta skickar ni vidare till en ren misär... Är detta vad du kallar samma standard, skicka en dödssjuk att söka arbete, undrar om den person som går på cellgifter håller med om att han/hon har alldeles för bra standard på sitt liv och därmed måste söka arbete? Ni har utöver detta lyckats med bragden att sänka ersättningarna för sjuka och arbetslösa till knappt existentiell nivå, och du har mage att tala om samma standard...

    F.ö. när du nu talar om samma standard måste jag fråga dig en sak: tror du en sjuk person NÅGONSIN kan få samma standard som en frisk? Även om en sjuk får samma i ersättning som en person som förvärvsarbetare, tror du någonsin han/hon kommer att uppnå samma standard som en full frisk person?

    Svaret på denna fråga torde vara självklart för en person med lite humanitets tänkande inbyggt och inte bara girighetens satanism, frågan är om du har någon humanistisk medkänsla i din mörkblåa högerhjärna...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 16:08

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:Vidare måste man nog inse att är man sjuk eller arbetslös så kan man inte ha samma standard som när man förvärvsarbetar

    Samma standard... Tja, är det målet har ni verkligen lyckats... Grattis är väl rätt ord då, ni kommer nämligen att lyckas med bragden att som första regering någonsin utförsäkra sisådär en 50 TUSEN arbetslösa och sjuka, här ibland ingår sjuka kommer även personer som inom en kort tid kommer gå till den eviga vilan pga. sjukdomar såsom cancer. Dessa arma stackare kommer ni att utförsäkra och skicka till arbetsförmedlingen, de som inte kan arbeta skickar ni vidare till en ren misär... Är detta vad du kallar samma standard, skicka en dödssjuk att söka arbete, undrar om den person som går på cellgifter håller med om att han/hon har alldeles för bra standard på sitt liv och därmed måste söka arbete? Ni har utöver detta lyckats med bragden att sänka ersättningarna för sjuka och arbetslösa till knappt existentiell nivå, och du har mage att tala om samma standard...

    F.ö. när du nu talar om samma standard måste jag fråga dig en sak: tror du en sjuk person NÅGONSIN kan få samma standard som en frisk? Även om en sjuk får samma i ersättning som en person som förvärvsarbetare, tror du någonsin han/hon kommer att uppnå samma standard som en full frisk person?

    Svaret på denna fråga torde vara självklart för en person med lite humanitets tänkande inbyggt och inte bara girighetens satanism, frågan är om du har någon humanistisk medkänsla i din mörkblåa högerhjärna...

    LÄS först öppna käften SEDAN!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-16, 16:13

    Jo då,Mr.Blue, jag läste precis vad du sa!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-16, 16:16

    Nej, man kan inte ha kvar samma stardard när man blir arbetslös.... Och det finns flera fördelar med detta!

    1. Man blir medveten om pengar, priser och ens egna behov. Slut på impulsköpen och man lär sig hur mycket pengar man slösade bort på 'ingenting'. Man får helt annat syn på vad som egentligen är behov samt att man blir automatisk mer miljövänlig då man inte konsummerar som förr.

    2. När man väl har vant sig vid mindre inkomster och upptäcker att man inte saknar något, trots allt så kommer man kunna lägga undan en del av lönen när man väl får anställning.

    3. När man är fattig då lär man sig verkligen hur klokt det är att spara. Man får mer respekt för pengar.

    queen
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-12-16, 16:24

    Regndrottning skrev:Nej, man kan inte ha kvar samma stardard när man blir arbetslös.... Och det finns flera fördelar med detta!

    1. Man blir medveten om pengar, priser och ens egna behov. Slut på impulsköpen och man lär sig hur mycket pengar man slösade bort på 'ingenting'. Man får helt annat syn på vad som egentligen är behov samt att man blir automatisk mer miljövänlig då man inte konsummerar som förr.

    2. När man väl har vant sig vid mindre inkomster och upptäcker att man inte saknar något, trots allt så kommer man kunna lägga undan en del av lönen när man väl får anställning.

    3. När man är fattig då lär man sig verkligen hur klokt det är att spara. Man får mer respekt för pengar.

    queen



    Kloka ord
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  marxisten 2009-12-16, 18:32

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:Vidare måste man nog inse att är man sjuk eller arbetslös så kan man inte ha samma standard som när man förvärvsarbetar

    Samma standard... Tja, är det målet har ni verkligen lyckats... Grattis är väl rätt ord då, ni kommer nämligen att lyckas med bragden att som första regering någonsin utförsäkra sisådär en 50 TUSEN arbetslösa och sjuka, här ibland ingår sjuka kommer även personer som inom en kort tid kommer gå till den eviga vilan pga. sjukdomar såsom cancer. Dessa arma stackare kommer ni att utförsäkra och skicka till arbetsförmedlingen, de som inte kan arbeta skickar ni vidare till en ren misär... Är detta vad du kallar samma standard, skicka en dödssjuk att söka arbete, undrar om den person som går på cellgifter håller med om att han/hon har alldeles för bra standard på sitt liv och därmed måste söka arbete? Ni har utöver detta lyckats med bragden att sänka ersättningarna för sjuka och arbetslösa till knappt existentiell nivå, och du har mage att tala om samma standard...

    F.ö. när du nu talar om samma standard måste jag fråga dig en sak: tror du en sjuk person NÅGONSIN kan få samma standard som en frisk? Även om en sjuk får samma i ersättning som en person som förvärvsarbetare, tror du någonsin han/hon kommer att uppnå samma standard som en full frisk person?

    Svaret på denna fråga torde vara självklart för en person med lite humanitets tänkande inbyggt och inte bara girighetens satanism, frågan är om du har någon humanistisk medkänsla i din mörkblåa högerhjärna...

    LÄS först öppna käften SEDAN!

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  theward 2009-12-16, 18:46

    blueheaven skrev:
    theward skrev:Högerdebattörerna går i taket när ordet bidrag nämns och andel i bidrag måste sänkas basunerar de ut över forumet...

    I princip kan jag hålla med, för det är alldeles för många som inte förvärvsarbetar just nu...

    Men nu till frågan, som jag verkligen vill ha ett svar på.

    Vad ska man göra med alla sjuka, handikappade och arbetslösa?

    Att bara strypa eller tom krossa deras ekonomi, leder ju inte till ett bättre samhälle för någon

    Alltså måste något helt annat till, än att friskförklara sjuka och påstå att deras arbetsförmåga är 100% med en lagändring.
    Eller tvinga folk att flytta 40 mil eller långpendla til ett vikariat eller ett korttidsjobb

    Det måste till en långsiktig lösning, som alla tjänar på

    Att kalla folk lata och tärande förstör ju redan från början alla chans til en normal debatt

    Det är INGEN som kallar ALLA för lata och tärande, vi kan ju börja där!

    Det är INGEN som anser att ekonomin skall strypa och krossa ekonomin för sjuka, handikappade och arbetslösa!

    Det är INGEN som tycker att man skall friskförklara sjuka!

    Vidare måste man nog inse att är man sjuk eller arbetslös så kan man inte ha samma standard som när man förvärvsarbetar, vidare måste man inse när antalet som går på bidrag i relation till de som förvärvsarbetar har fel proportioner och bör åtgärdas!

    Populistiska politiska utspel lär inte lösa någonting! Rolling Eyes

    nja alla eller ingen, men en hel del är ju lata parasiter, som simulerar
    Får man tro era inlägg så är majoriteten det Rolling Eyes

    ingen vill strypa elller ta bort ersättningen säger du.
    det har ju flertalet på forumet proklamerat för, menar de/ni inte vad de/ni säger?? Det är också effekten av utförsäkring..att man blir fattig riktig fattig

    ingen vill friskförklara sjuka?, joo då..det är det som rehabilteringskedjan i praktiken går ut på och den verkar ju en flertal stödja Rolling Eyes

    har inte hört några som helst protester alls från högerhåll(med undatag för Secrist)

    Snarare har vi som lever i "skioten" blivit kallad för lögnare, simulanter, lata, kommunister osv(listan kan göras lång)

    Standarden sjunker ganska snabbt..även med det gamla systemet
    Så jag tror ingen sjuk eller arbetslös förvämtar sig ett lika bra liv som när man jobbar...

    Men det behöver ju inte bli ett rent helvete...

    joo vi måste få fler att bidra på nåt sätt...
    problemet är stort och sådana problem måste tas på allvar och även ta tid att lösa...

    Dvs paniklösningar alá husmark/alliansen blir inte alla bra på sikt.
    Visst sjuktalen går nert, men folk har inte blivit friskare, tvärtom är risken stor att det snarare blir tvärtom i verkligheten

    Det vi behöver är långsiktiga lösningar, förtatt få ett friskare folk i realitetn inte på pappret.

    Dvs friskvårdarbetet måste komma in tidigt...
    Redan i skolan måst4e eleverna börja röra sig mer, äta bättre osv
    Företagen måste ta ett större ansvar för sin personal osv
    samt vi måste vara mera hälsomedvetna på individnivå också
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 18:59

    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  theward 2009-12-16, 19:05

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!

    Varför inte svara istället??
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 19:12

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!

    Varför inte svara istället??

    Svara på falska insinuationer? cyclops
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  marxisten 2009-12-16, 21:14

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!

    Varför inte svara istället??

    Svara på falska insinuationer? cyclops

    Vilket är falskt?

    Att regeringen låter cancersjuka söka arbete, eller att du konstant i 3 år okritiskt stött dessa inhumana och förnedrande tilltag från regeringens sida?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  blueheaven 2009-12-16, 21:26

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!

    Varför inte svara istället??

    Svara på falska insinuationer? cyclops

    Vilket är falskt?

    Att regeringen låter cancersjuka söka arbete, eller att du konstant i 3 år okritiskt stött dessa inhumana och förnedrande tilltag från regeringens sida?

    Båda delarna! cyclops
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  marxisten 2009-12-16, 21:27

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Jag har läst allt ditt försvar av alliansen, vars politik bestått av det jag skrivit ovan. Försvarar du inte längre den politik du hyllat i 3 år?

    Och dessutom så frågar jag exakt var du menar när du talar om "inte samma standard". Betyder det då ingen standard alls, eller vad? Det är ju precis det som er politik lett till...

    SKÄRP dig nu mannen!

    Varför inte svara istället??

    Svara på falska insinuationer? cyclops

    Vilket är falskt?

    Att regeringen låter cancersjuka söka arbete, eller att du konstant i 3 år okritiskt stött dessa inhumana och förnedrande tilltag från regeringens sida?

    Båda delarna! cyclops

    Okej, ta fram ett enda inlägg där du varit KRITISK till dödsreglerna regeringen infört.

    Och förresten, har du lyckats missa alla debatter de senaste veckorna på något sett, eftersom du förmodligen som enda person i landet påstår man inte låtit dödssjuka söka arbete?


    Senast ändrad av marxisten den 2009-12-16, 21:29, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En Fråga till.... Empty AFA

    Inlägg  Secrist 2009-12-16, 21:29

    Kanske, inte vet jag, vad jag vet är att du inte tagit avstånd från de som gör det.
    Den som tiger samtycker.....


    Med den logiken stödjer du alltså vänsterextremt våld. Fy på dig! Mad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-16, 21:29

    NollKollBlue skrev:Båda delarna!

    Nu ljuger du IGEN BlueHeaven "NollKoll", i vilket syfte vet du nog inte ens själv.

    1. Cancersjuka i terminalstadie har skickats ut på arbetsmarknaden (fakta)

    2. Du har sedan sep 2006 stött denna politik. (fakta)

    Du är så barnslig att klockorna stannar NollKoll.

    Sponsored content


    En Fråga till.... Empty Sv: En Fråga till....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 17:29