Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
lazy
blueheaven
RedCloud
Sniperace
MartinLindgren
Blåfront
Dao
11 posters

    Apartheid!!!!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 14:59

    När skall protesterna mot Israels terror mot palestinerna komma igång i väst??? Varrför tillåts Israel göra sådant inga andra länder får göra???

    http://www.zmag.org/znet/viewArticle/23168

    Dags att slita loss antisemitismslöjan från våra politiker nu, och få dem att inse att kritik mot Israel inte handlar om antisemitism!!!

    Varför denna rädsla att kalla saker för vad det är, bara för att det är Israel som är förövaren???
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Blåfront 2009-11-24, 15:46

    APARTHEID!!!!

    NÄR SKA PROTESTERNA MOT ISLAMISTERS TERROR MOT MUSLIMER KOMMA IGÅNG?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 15:49

    Blåfront skrev:APARTHEID!!!!

    NÄR SKA PROTESTERNA MOT ISLAMISTERS TERROR MOT MUSLIMER KOMMA IGÅNG?

    Vad har det med Israels apartheidsystem att göra???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-24, 16:01

    Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 16:08

    martin7lindgren skrev:Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?

    Nej, det var absolut inte bra, tur att detta försvann, men olyckligt att det idag gått åt andra hållet där vita nu sitter i samma situation, men tyvärr brukar det ju bli så när det blir en maktförskjutning då svänger det ofta för långt åt andra hållet.

    Jag minns gäldjen är den regimen föll, liksom när nästan samma sak hände i USA, jag lyssnar relativt ofta på MLK,s tal "I have a dream"
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 17:14

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?

    Nej, det var absolut inte bra, tur att detta försvann, men olyckligt att det idag gått åt andra hållet där vita nu sitter i samma situation, men tyvärr brukar det ju bli så när det blir en maktförskjutning då svänger det ofta för långt åt andra hållet.

    Jag minns gäldjen är den regimen föll, liksom när nästan samma sak hände i USA, jag lyssnar relativt ofta på MLK,s tal "I have a dream"

    Vita i samma situation som svarta då???

    Nu överdriver du så du spricker...

    I själva verket är svarta i stort nästan lika förtryckta nu som då - fast idag är det det ekonomiska systemet som är "apartheidregimen" - vilket Naomi Klein i sin senaste bok "Chockdoktrinen" så tydligt lyfte fram!

    Fast hur förklarar detta ert stöd för apartheid i Israel och i de zoner de ockuperar???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 17:17

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?

    Nej, det var absolut inte bra, tur att detta försvann, men olyckligt att det idag gått åt andra hållet där vita nu sitter i samma situation, men tyvärr brukar det ju bli så när det blir en maktförskjutning då svänger det ofta för långt åt andra hållet.

    Jag minns gäldjen är den regimen föll, liksom när nästan samma sak hände i USA, jag lyssnar relativt ofta på MLK,s tal "I have a dream"

    Vita i samma situation som svarta då???

    Nu överdriver du så du spricker...

    I själva verket är svarta i stort nästan lika förtryckta nu som då - fast idag är det det ekonomiska systemet som är "apartheidregimen" - vilket Naomi Klein i sin senaste bok "Chockdoktrinen" så tydligt lyfte fram!

    Fast hur förklarar detta ert stöd för apartheid i Israel och i de zoner de ockuperar???

    Inte i exakt samma, men ändå har det blivit ofördelaktigt att vara vit....

    vi har ex att vitas egendomar konfiskeras, även om dessa inte är "stulna" osv, men sådant räknas förstås inte?

    vad tycker du själv om Mugabeland?
    är det så mycket bättre nu?

    det är inte mycket annorlunda mot ex fd sovjetunionen, att svänga från det korrupta kommunistsystemet, till ett äckligt kapitalistsystem med våld och terror åt andra hållet, även om det i det fallet är samma människor som står för djävelskapet...

    det är ganska naturligt att det blir så, att det svänger för långt.

    angående apartheid är det nog sju resor värre i Palestina från Hamas håll mot JUdar och kristna än vad det är i Israel mot araber som där är medborgare
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 17:47

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?

    Nej, det var absolut inte bra, tur att detta försvann, men olyckligt att det idag gått åt andra hållet där vita nu sitter i samma situation, men tyvärr brukar det ju bli så när det blir en maktförskjutning då svänger det ofta för långt åt andra hållet.

    Jag minns gäldjen är den regimen föll, liksom när nästan samma sak hände i USA, jag lyssnar relativt ofta på MLK,s tal "I have a dream"

    Vita i samma situation som svarta då???

    Nu överdriver du så du spricker...

    I själva verket är svarta i stort nästan lika förtryckta nu som då - fast idag är det det ekonomiska systemet som är "apartheidregimen" - vilket Naomi Klein i sin senaste bok "Chockdoktrinen" så tydligt lyfte fram!

    Fast hur förklarar detta ert stöd för apartheid i Israel och i de zoner de ockuperar???

    Inte i exakt samma, men ändå har det blivit ofördelaktigt att vara vit....

    vi har ex att vitas egendomar konfiskeras, även om dessa inte är "stulna" osv, men sådant räknas förstås inte?

    vad tycker du själv om Mugabeland?
    är det så mycket bättre nu?

    det är inte mycket annorlunda mot ex fd sovjetunionen, att svänga från det korrupta kommunistsystemet, till ett äckligt kapitalistsystem med våld och terror åt andra hållet, även om det i det fallet är samma människor som står för djävelskapet...

    det är ganska naturligt att det blir så, att det svänger för långt.

    angående apartheid är det nog sju resor värre i Palestina från Hamas håll mot JUdar och kristna än vad det är i Israel mot araber som där är medborgare

    Du verkar sprida ut dina konstigheter över hela världen. Låt oss hålla oss till Palestina nu, så kan du ta upp hur illa vita blir behandlade i Afrika på en egen tråd...

    Angående Hamas, så har du garanterat fel. Hamas ockuperar inget, och har inte en etnisk terror gentemot några - även om de minsann inte är några trevliga människor. Att skylla bort Israels övervåld, som är helt klart VÄRST och mest omfattande i regionen, med de inre konflikter som sker i Gaza är faktiskt riktigt otrevligt av dig!!! Och enormt kyligt gentemot de drabbade. Märk väl att situationen i Gaza är en direkt följd av Israels övervåld och deras skapande av ett palestinskt koncentrationsläger - så även OM du hade haft rätt, så kommer Israel inte ifrån sitt ansvar där heller!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 17:56

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Appropå Apartheid, såg jag en bra filmi går kväll, som handlade om frihetskampen i sydafrika mot rasismen och apartheid, innan systemet föll ihop,

    Säkerhetspolisen sköt skarpt mot demonstranterna utan urskiljning, barn, gamla!
    Dom som hamnade hos polisen och torterades fick inget bra slut här i livet?

    Nej, det var absolut inte bra, tur att detta försvann, men olyckligt att det idag gått åt andra hållet där vita nu sitter i samma situation, men tyvärr brukar det ju bli så när det blir en maktförskjutning då svänger det ofta för långt åt andra hållet.

    Jag minns gäldjen är den regimen föll, liksom när nästan samma sak hände i USA, jag lyssnar relativt ofta på MLK,s tal "I have a dream"

    Vita i samma situation som svarta då???

    Nu överdriver du så du spricker...

    I själva verket är svarta i stort nästan lika förtryckta nu som då - fast idag är det det ekonomiska systemet som är "apartheidregimen" - vilket Naomi Klein i sin senaste bok "Chockdoktrinen" så tydligt lyfte fram!

    Fast hur förklarar detta ert stöd för apartheid i Israel och i de zoner de ockuperar???

    Inte i exakt samma, men ändå har det blivit ofördelaktigt att vara vit....

    vi har ex att vitas egendomar konfiskeras, även om dessa inte är "stulna" osv, men sådant räknas förstås inte?

    vad tycker du själv om Mugabeland?
    är det så mycket bättre nu?

    det är inte mycket annorlunda mot ex fd sovjetunionen, att svänga från det korrupta kommunistsystemet, till ett äckligt kapitalistsystem med våld och terror åt andra hållet, även om det i det fallet är samma människor som står för djävelskapet...

    det är ganska naturligt att det blir så, att det svänger för långt.

    angående apartheid är det nog sju resor värre i Palestina från Hamas håll mot JUdar och kristna än vad det är i Israel mot araber som där är medborgare

    Du verkar sprida ut dina konstigheter över hela världen. Låt oss hålla oss till Palestina nu, så kan du ta upp hur illa vita blir behandlade i Afrika på en egen tråd...

    Angående Hamas, så har du garanterat fel. Hamas ockuperar inget, och har inte en etnisk terror gentemot några - även om de minsann inte är några trevliga människor. Att skylla bort Israels övervåld, som är helt klart VÄRST och mest omfattande i regionen, med de inre konflikter som sker i Gaza är faktiskt riktigt otrevligt av dig!!! Och enormt kyligt gentemot de drabbade. Märk väl att situationen i Gaza är en direkt följd av Israels övervåld och deras skapande av ett palestinskt koncentrationsläger - så även OM du hade haft rätt, så kommer Israel inte ifrån sitt ansvar där heller!!!

    Har DU varit Ii Israel och Palestina själv?

    Har DU upplevt hur rasismen/apartheiden är på de platserna, eller är det bara vad du läst/hört?

    JAG har varit både i Israel och Palestina (Västbanken) och jag kan garantera att just rasism/apartheifd är minst sju gånger värre på palestinskt område än vad det är inne i Israel.
    I israel hittar du massor av araber som alla har rösträtt, de kan väljas in i Knesset och görs också, de äger hus, tomter, affärer, företag, retauranger osv osv, de får göra militärtjänst, de får vara poliser mm mm

    Kommar man sedan till Palestina, så kan man som JUDE inte få äga mark, inte ha företag inte rösta osv, och nu talar jag INTE om medborgare från ISRAEL, utan folkgruppen judar...

    Som kristen blir man väldigt utsatt, det är INTE att rekommendera att vara kristen i Palestina, och allt detta stöder du framför hur det är I Israel?

    Att sedan Israel bär sig illa åt i Palestina har inte med apartheid i Israel att göra, för DÄR är den fan så mycket mindre än den apartheid som utövas I palestina av Palestinierna (Hamas och andra grupperingar)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-24, 18:01

    Sniper "Teflon":

    Konflikten Israel-Palestina

    Döda barn Israel: 123 Palestina: 1487

    Döda vuxna Israel: 1072 Palestina: 6348

    Skadade Israel: 8864 Palestina: 39019

    Dagligt stöd från USA Israel: 7000000 US$ Palestina 0 US$

    FN resolutioner mot Israel: 65 Palestina 0

    Politiska fångar Israel 10 756 Palestina 1

    Förstörda bostäder Israel 0 Palestina 18147

    Arbetslöshet Israel 7,3% Palestina 23%

    Olagliga bosättningar Israel 223 Palestina 0

    Detta stödjer forumets sionistkramare, samtidigt som de undrar varför det aldrig blir fred, och var alla terrorister (frihetskämpar) kommer ifrån.

    Alla fakta går att verifiera.


    If americans know
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 18:14

    Red Cloud "Murderer"


    nu har detta ju inte med just apartheiden att göra, vad säger du själv om just DEN?

    är det säkert att leva i Palestina som KRISTEN
    är det säkert att leva i Palestina som JUDE?
    behandlas man annorlunda där om man tillhör dessa grupper?

    Och i Israel är det dokumenterat att det jag skrev faktiskt är sanning.

    och kriget mellan dessa stater är en helt annan sak
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 18:23

    Bortförklaringarna hägrar, hör jag... Sniper - du borde veta bättre!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-24, 18:24

    Dao skrev:Bortförklaringarna hägrar, hör jag... Sniper - du borde veta bättre!

    Blanda inte in sniper i dina bortförklaringar dom är du själv ägare till! lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 18:27

    Snipers snedtändning och omoraliska skitgojja, har uppenbarligen fått de normala "hata muslimer"-folket att må bättre...

    Varför fredlig samexistens, när man kan få hata muslimer!

    Ni är verkligen sjuka i huvudet!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 18:29

    Dao skrev:Bortförklaringarna hägrar, hör jag... Sniper - du borde veta bättre!

    VAd då bortförklaringar?

    vill du vara så snäll och plocka fram vilket som är det?

    Får araber bli medborgare i Israel- svar JA
    kan dessa väljas in i Knesset - svar JA
    får de äga mark och fastigheter - svar JA
    får de göra värnplikt där - svar JA
    får de bli poliser - svar JA

    har de samma rättigheter som andra där - svar JA


    Är det problem om man är jude i Palestina - svar JA
    är det problem om man är kristen i Palestina - svar JA
    får man som jude äga mark eller fastighet i Palestina - svar NEJ
    får en jude bli polis i Palestina - svar NEJ
    får en jude göra militärtjänst i Palestina - svar NEJ


    vilka är mest rasister/apartheidförespråkare då?

    Att sedan kriget mellan dessa två stater finns och Israel bär sig illa åt är en HELT annan sak, och har inte med rasism eller apatheid att göra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 18:33

    Dao skrev:Snipers snedtändning och omoraliska skitgojja, har uppenbarligen fått de normala "hata muslimer"-folket att må bättre...

    Varför fredlig samexistens, när man kan få hata muslimer!

    Ni är verkligen sjuka i huvudet!!!

    JAg undrar jag vem som är sjuk i huvudet Very Happy

    JAg skulle själv hellre se en fredlig samexistens, men det verkar inte vara fallet om ex kristna löper risk att dödas pga TRO, att Judar diskrimineras pga börd.

    att det kan göras pga stridigheter kan jag förstå, men inte pga börd eller tro....

    men men, skitgegga kommer från alla håll...

    jag gillar iallafall den VANLIGE muslimen, har inget emot NÅGON som helt ras eller religion så länge de inte påtvingar andra sin tro med våld och terror.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 18:36

    Din okunnighet och människoförakt är fruktansvärt att ta del av, Sniper. Jag skäms för att jag NÅGONSIN trodde att du var en god debattör. Att skylla ifrån och mörka den VÄL DOKUMENTERADE Israeliska terorn av egenhändigt påhittade listor, som går emot de fakta som finns tillgängliga är FRUKTANSVÄRT att se!!!

    Det FINNS konflikter i Gaza - mellan MÅNGA OLKA GRUPPER!!! Men att försöka få dessa konflikter att verka som VÄRRE än den TERROR som Israel utövar gentemot palestinierna, både inne i Israel och i de ockuperade zonerna, gör att du hamnar i samma låda på vinden som Faurison och alla andra Förintelseförnekarna!

    Du borde SKÄMMAS för att du stödjer terror och förnedring av ett folk, och att du tnyttjar deras situation som en ursäkt för detta!

    FY FAN!!!

    Läs min länk, så får du reda på mer om vad det är du stödjer och försöker mörka!!![
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 18:41

    Dao skrev:Din okunnighet och människoförakt är fruktansvärt att ta del av, Sniper. Jag skäms för att jag NÅGONSIN trodde att du var en god debattör. Att skylla ifrån och mörka den VÄL DOKUMENTERADE Israeliska terorn av egenhändigt påhittade listor, som går emot de fakta som finns tillgängliga är FRUKTANSVÄRT att se!!!

    Det FINNS konflikter i Gaza - mellan MÅNGA OLKA GRUPPER!!! Men att försöka få dessa konflikter att verka som VÄRRE än den TERROR som Israel utövar gentemot palestinierna, både inne i Israel och i de ockuperade zonerna, gör att du hamnar i samma låda på vinden som Faurison och alla andra Förintelseförnekarna!

    Du borde SKÄMMAS för att du stödjer terror och förnedring av ett folk, och att du tnyttjar deras situation som en ursäkt för detta!

    FY FAN!!!

    Läs min länk, så får du reda på mer om vad det är du stödjer och försöker mörka!!![

    ÄR du dum eller cyklar du i badkaret?

    JAG skriver om apartheid INOM länderna, jag skriveri INTE om konflikten israel/palestina

    så återigen, inom vilket land är apartheiden/rasismen VÄRST?

    inte MELLAN länderna

    Och jag tycker du borde skämmas som stöder våld mot kristna, stöder självmordsbombningar mot civila och barn, som stöder stening av kvinnor och amputeringar av händer......

    Jag kan också säga fy fan för sådant, UTAN att förvara det med att det är ISRAELS fel Twisted Evil
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 20:59

    Här är ett praktexempel på att Sniper har rätt i det han skriver, det tar
    inte bort det faktum att det finns problem från båda extremisthållen
    men demokratin hittar man bara i Israel oavsett vad de mer extrema
    "palestinavännerna" vill få andra (företrädesvis den yngre generationen)
    att tro.


    http://translate.google.se/translate?js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.fpnp.net%2Farabic%2F%3Faction%3Ddetail%26id%3D34145&sl=ar&tl=en
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-24, 21:04

    men demokratin hittar man bara i Israel

    Ett land som skickar ut sina egna söner och döttrar och beordrar dom att begå brott mot folkrätten och mänskligheten är bara demokrati på pappret, ingen annan stans, och det vet du också Lazy.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 21:11

    Nej RC, ingen beordrar de att döda ngn men militärtjänstgöringen är
    obligatorisk för både judiska tjejer och killar, Israel har faktiskt
    som mål att så långt som möjligt undvika krig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-24, 21:24

    "Nej RC, ingen beordrar de att döda ngn "

    Men ge dig nu Lazy, de israeliska soldaterna i senaste Gazakriget blev beodrade att skjuta på allt som rörde sig, män kvinnor och barn.

    Du är faktiskt rejält osmaklig i ditt försvar av en terrorstat bara för du tycks dela Gud med större delen av dess befolkning.

    ”Palestinska liv är inte lika mycket värda som israeliska. Vi spottade på familjefoton bara för att vi kunde.” Israeliska soldater berättar nu om övergrepp och mord på civila under Gazakriget.

    – Vi spärrade in en familj i ett rum i deras hus. Några dagar senare släppte vi ut dem. Befälet sa åt dem att gå ut till höger, men mamman missförstod och gick till vänster med sina två barn. Han hade glömt att säga åt prickskytten att familjen skulle friges. När de gick åt fel håll sköt prickskytten eftersom de kom för nära honom.

    En annan gruppledare berättar att ett befäl beordrade att en äldre kvinna skulle skjutas. Kvinnan gick på en väg omkring hundra meter från huset där soldaterna höll till.
    Gruppledaren sade att han själv ifrågasatt strategin att skjuta utan förvarning när hus skulle säkras. När ordern ändrades blev soldaterna besvikna och klagade: ”Vi borde döda alla. Alla i Gaza är terrorister.”


    http://sydsvenskan.se/varlden/article421103/Soldaterna-berattar-om-overgrepp.html

    Demokrati, my ass....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 21:45

    Det är också djävligt osmakligt att igenom en tunnel gå in i Israel och
    kidnappa en soldat som gör sin militärtjänstgöring (obligatorisk) och
    att hålla samma soldat i fångenskap i över 3 år utan att han har fått
    ha ngn som helst kontakt med sin familj, vilket palestinier i israeliska
    fängelser får ha. Inte heller har Röda Korset el. ngn annan
    människorättsorganisation fått besöka honom och du tycker det är konstigt
    att israeliska soldater ser Hamas som terrorister?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-24, 21:48

    Det är också djävligt osmakligt att igenom en tunnel gå in i Israel och
    kidnappa en soldat som gör sin militärtjänstgöring (obligatorisk) och
    att hålla samma soldat i fångenskap i över 3 år utan att han har fått
    ha ngn som helst kontakt med sin familj, vilket palestinier i israeliska
    fängelser får ha. Inte heller har Röda Korset el. ngn annan
    människorättsorganisation fått besöka honom och du tycker det är konstigt
    att israeliska soldater ser Hamas som terrorister?

    hmmm, få se nu, 1300 döda, de flesta CIVILA, och du försöker fokusförskjuta med en kidnappad israelisk soldat ?

    Är det ett försvar varför politikerna i "demokratin" Israel ger IDG fritt fram ?

    Ja jävlar....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 21:55

    De flesta var inte civila RC, de flesta finns på de palestinska
    "martyrsidorna"

    Sponsored content


    Apartheid!!!!! Empty Sv: Apartheid!!!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 01:38