Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Blåfront
Secrist
theward
Regndrottning
MartinLindgren
Dao
Redvictory
11 posters

    Försäkringskassans försenade ärenden!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-07, 21:51

    Dao skrev:Att skylla i från sig tycks vara allianens ministrars huvuduppgift...Allt negativt är andra fel, och allt positivt är konsekvensen av deras politik! Very Happy


    Ja de är märkligt det där...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2009-11-08, 02:20

    Att skylla i från sig tycks vara allianens ministrars huvuduppgift...Allt negativt är andra fel, och allt positivt är konsekvensen av deras politik!

    Tycker snarare att vänstern har en ovana att skylla alltifrån finanskris till mjällproblem på alliansen.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 02:26

    Secrist skrev:Att skylla i från sig tycks vara allianens ministrars huvuduppgift...Allt negativt är andra fel, och allt positivt är konsekvensen av deras politik!

    Tycker snarare att vänstern har en ovana att skylla alltifrån finanskris till mjällproblem på alliansen.



    Vilka är det som sitter vid makten? Har inte Alliansregeringen det största ansvaret just nu elller är det opositionen?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Alliansen

    Inlägg  Secrist 2009-11-08, 02:29

    Vilka är det som sitter vid makten? Har inte Alliansregeringen det största ansvaret just nu elller är det opositionen?

    Alliansen har ansvaret, ja. De har suttit i tre år och brottas just nu med den största globala finanskrisen i modern tid. Kraven får ju vara rimliga på vad de ska lösa.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 02:33

    Secrist skrev:Vilka är det som sitter vid makten? Har inte Alliansregeringen det största ansvaret just nu elller är det opositionen?

    Alliansen har ansvaret, ja. De har suttit i tre år och brottas just nu med den största globala finanskrisen i modern tid. Kraven får ju vara rimliga på vad de ska lösa.


    Ja visst har dom en tuff situation, men dom måste ju jobba för att inte folk hamnar i just utanförskap som dom ville "jobba bort" men som nu ökar!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Utanförskap

    Inlägg  Secrist 2009-11-08, 02:38

    Ja visst har dom en tuff situation, men dom måste ju jobba för att inte folk hamnar i just utanförskap som dom ville "jobba bort" men som nu ökar!!!

    Inget parti kan trolla fram jobb ur ingenting. Ett litet exportberoende land som sverige drabbas väldigt hårt när exporten närmast halveras. Tyvärr finns det inga snabba lösningar. Det handlar om en omställning av samhället som tar åratal.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 03:05

    Secrist skrev:Ja visst har dom en tuff situation, men dom måste ju jobba för att inte folk hamnar i just utanförskap som dom ville "jobba bort" men som nu ökar!!!

    Inget parti kan trolla fram jobb ur ingenting. Ett litet exportberoende land som sverige drabbas väldigt hårt när exporten närmast halveras. Tyvärr finns det inga snabba lösningar. Det handlar om en omställning av samhället som tar åratal.


    Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu. Inte dela på jobben rakt av, men dela på jobben så mycket som det går. Somliga högavlönade som tjänar alltför mycket kan också dela med sig av sina pengar genom att företag ökar på anställda. Varför ska man tjäna så mycket pengar som man inte orkar att göra av med när andra har mer nytta av "överflödet"?


    I Sverige finns finns det dom människor som tjänar alltför mycket, som har råd med allt, medans det finns dom som knappt har pengar till mat för dagen... Är detta rättvist, är detta ett bra samhälle som räknar hela sin befolkning som lika mycket värda?


    Jag menar inte att alla ska tjäna lika mycket men att en någolunda rättvis fördelning borde vi ha.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-08, 22:03

    Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu.

    Varken alliansen eller socialdemokraterna är intresserade av det. De vill satsa resurserna på att skapa nya jobb. Är inte det bättre?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-08, 23:03

    Secrist skrev:Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu.

    Varken alliansen eller socialdemokraterna är intresserade av det. De vill satsa resurserna på att skapa nya jobb. Är inte det bättre?

    Är det? Politiskaskapade jobb är vanligtivs inom det offentliga... är det bra? JAG kan hålla med om det behövs fler offentliganställda inom vården, men är det det vi verkligen vill ha?

    Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-08, 23:11

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu.

    Varken alliansen eller socialdemokraterna är intresserade av det. De vill satsa resurserna på att skapa nya jobb. Är inte det bättre?

    Är det? Politiskaskapade jobb är vanligtivs inom det offentliga... är det bra? JAG kan hålla med om det behövs fler offentliganställda inom vården, men är det det vi verkligen vill ha?

    Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.



    queen

    Alliansen har ju sett till att sjuka ska ut och konkurera om de få jobb som finns också! hur tänker de? eller tänker de? sen ser de till att kommuner och landsting tvingas sparka personal för att klara sin budget är det att behålla och värna om jobben?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 23:35

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu.

    Varken alliansen eller socialdemokraterna är intresserade av det. De vill satsa resurserna på att skapa nya jobb. Är inte det bättre?

    Är det? Politiskaskapade jobb är vanligtivs inom det offentliga... är det bra? JAG kan hålla med om det behövs fler offentliganställda inom vården, men är det det vi verkligen vill ha?

    Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.



    queen

    Alliansen har ju sett till att sjuka ska ut och konkurera om de få jobb som finns också! hur tänker de? eller tänker de? sen ser de till att kommuner och landsting tvingas sparka personal för att klara sin budget är det att behålla och värna om jobben?




    Nej RedV ,jag tror inte att dom tänker...Inte tillräckligt...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-08, 23:46

    ----------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-14, 15:36, ändrad totalt 1 gång
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Försäkringskassan är likadan nu som under sossetiden!!!!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-11-08, 23:47

    det konstiga är ju att folk inte har en krona sparad om något händer!!! man klarar sig en månad efter lönen sen är det slut......då får man fan skylla sig själv!! börja ta lite eget ansvar och lita inte på att "mamma" ska ta hand om er hela livet......se och lär av djurlivet
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-08, 23:49

    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Det finns mer att göra det vet både du och jag, det här med att dela på dom jobben som finns t ex. Nu vet jag att alliansen inte vill jobba för det men ärligt talat så tror jag att det skulle vara det allra bästa för oss att göra just nu.

    Varken alliansen eller socialdemokraterna är intresserade av det. De vill satsa resurserna på att skapa nya jobb. Är inte det bättre?

    Är det? Politiskaskapade jobb är vanligtivs inom det offentliga... är det bra? JAG kan hålla med om det behövs fler offentliganställda inom vården, men är det det vi verkligen vill ha?

    Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.


    queen

    Nästan så man hade varit beredd att hålla med om det inte var regnpajasen som skrivit det!

    Laughing

    Det där var onödig information! vi vet redan hur det är ställt med dig!B-H
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-09, 00:55

    Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.

    Vad är det för nonsens. Tror du inte att socialdemokraternas synnerligen nära samarbete med storföretagen har hjälpt till att etablera företag som Volvo och Saab? Självklart kan politiker påverka företagens möjligheter att utvecklas och konkurrera med utlandet och den inhemska marknaden. Det där får du nog fundera en gång till på.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-09, 01:05

    Secrist skrev:Inom det privata kan INTE politikerna skapa några jobb... Behövs det arbetskraft så sker det anställningar, behövs inga anställningar tillkommer det inga nya jobb oavsett hur förmånligt politikerna gör det.

    Vad är det för nonsens. Tror du inte att socialdemokraternas synnerligen nära samarbete med storföretagen har hjälpt till att etablera företag som Volvo och Saab? Självklart kan politiker påverka företagens möjligheter att utvecklas och konkurrera med utlandet och den inhemska marknaden. Det där får du nog fundera en gång till på.

    Jasså? Du tänker dig statliga företag?

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-09, 01:14

    Jasså? Du tänker dig statliga företag?

    Öh, är Volvo och SAAB statliga? Tänk det visste jag inte!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Dao 2009-11-09, 01:14

    Sossar-e-lata skrev:det konstiga är ju att folk inte har en krona sparad om något händer!!! man klarar sig en månad efter lönen sen är det slut......då får man fan skylla sig själv!! börja ta lite eget ansvar och lita inte på att "mamma" ska ta hand om er hela livet......se och lär av djurlivet

    Du förutsätter alltså att alla kan lägga undan någonting i dagens läge???

    Då är du nog en bra bit från hur dagens situation ser ut för en stor grupp människor...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-09, 01:16

    Secrist skrev:Jasså? Du tänker dig statliga företag?

    Öh, är Volvo och SAAB statliga? Tänk det visste jag inte!

    Nej, det visste jag inte heller. Men det var du som drog upp dem....

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-09, 01:18

    Nej, det visste jag inte heller. Men det var du som drog upp dem....

    .


    Nu börjar du bli lite osammanhängande. Är det bara rena slumpen att Volvo och SAAB (om vi nu ska fortsätta prata om dem) är mångmiljardföretag?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-09, 01:21

    Secrist skrev:Nej, det visste jag inte heller. Men det var du som drog upp dem....

    .


    Nu börjar du bli lite osammanhängande. Är det bara rena slumpen att Volvo och SAAB (om vi nu ska fortsätta prata om dem) är mångmiljardföretag?

    Vad har detta med anställningsbehov att göra? Jag säger att OM det behöver anställas så gör företag det. Behövs det INTE anställas så görs det heller inte det. Oavsett hur förmånligt en regering gör det.....


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-09, 01:26

    Vad har detta med anställningsbehov att göra? Jag säger att OM det behöver anställas så gör företag det. Behövs det INTE anställas så görs det heller inte det. Oavsett hur förmånligt en regering gör det.....

    Staten kan skapa ett anställningsbehov genom att samarbeta med företagen och skapa ett bra företagarklimat samt att se till att hålla samhället med välutbildade människor, bra universitet och högskolor, kvalitativ grundforskning, hålla nere skatter etc etc.... Jösses, detta är ju så självklart att det känns nästan fånigt att behöva förklara det.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-09, 01:31

    Secrist skrev:Vad har detta med anställningsbehov att göra? Jag säger att OM det behöver anställas så gör företag det. Behövs det INTE anställas så görs det heller inte det. Oavsett hur förmånligt en regering gör det.....

    Staten kan skapa ett anställningsbehov genom att samarbeta med företagen och skapa ett bra företagarklimat samt att se till att hålla samhället med välutbildade människor, bra universitet och högskolor, kvalitativ grundforskning, hålla nere skatter etc etc.... Jösses, detta är ju så självklart att det känns nästan fånigt att behöva förklara det.

    Skolorna håller jag med om....

    Men inte anställningar. Företagsklimatet kan vara hur bra som helst men utan BEHOV av mer personal så anställs det inga! Kan staten se till att det köps mer SAAB och Volvo?


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-09, 01:34

    Men inte anställningar. Företagsklimatet kan vara hur bra som helst men utan BEHOV av mer personal så anställs det inga! Kan staten se till att det köps mer SAAB och Volvo?

    Ja, genom att skapa konkurrenskraftiga villkor så att företaget kan konkurrera på den inhemska och internationella marknaden. Varför tror du staten mest köper SAAB och Volvo till sin verksamhet? För att de är snyggast?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-09, 01:39

    Secrist skrev:Men inte anställningar. Företagsklimatet kan vara hur bra som helst men utan BEHOV av mer personal så anställs det inga! Kan staten se till att det köps mer SAAB och Volvo?

    Ja, genom att skapa konkurrenskraftiga villkor så att företaget kan konkurrera på den inhemska och internationella marknaden. Varför tror du staten mest köper SAAB och Volvo till sin verksamhet? För att de är snyggast?

    Självklart skall staten köpa in svenska tjänstebilar... ingen snack om saken. Men, hjälper det för övrig försäljning?

    Du går hela tiden från mitt påstående... Behövs inte mer personal så anställs det inga! Spelar ingen roll om arbetskraften är gratis, behövs den inte så finns den inte! Men behövs det personal så anställs det....


    queen

    Sponsored content


    Försäkringskassans försenade ärenden! - Sida 3 Empty Sv: Försäkringskassans försenade ärenden!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 02:37