Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund! Empty Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 09:15

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pojke-illa-hundbiten-i-helsingborg-1.986772

    Det jag förvånas över är att det inte krävs nån slags licens för att äga en hund!
    Nu vill jag inte utmåla nån speciell ras men visst är vissa överrepresenterade
    Det krävs Vapenlicens för att äga en pistol men att kunna gå omkring med ett vapen på fyra ben krävs ingenting! Skulle du tycka det vore bra med någon slags lämplighetsintyg eller licens på hundägare?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund! Empty Sv: Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-11-03, 09:34

    Hmm, En seriös tråd startad av dig. cheers .

    Jag tycker att helt klart finns det mer eller mindre lämpliga hundägare. Hur man skall kunna avgöra detta är en annan fråga. Kanske kolla att man inte är straffad för vissa speciella brott.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund! Empty Sv: Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Inlägg  Blåfront 2009-11-03, 09:50

    Redvictory skrev:http://www.dn.se/nyheter/sverige/pojke-illa-hundbiten-i-helsingborg-1.986772

    Det jag förvånas över är att det inte krävs nån slags licens för att äga en hund!
    Nu vill jag inte utmåla nån speciell ras men visst är vissa överrepresenterade
    Det krävs Vapenlicens för att äga en pistol men att kunna gå omkring med ett vapen på fyra ben krävs ingenting! Skulle du tycka det vore bra med någon slags lämplighetsintyg eller licens på hundägare?

    Ska du inte skylla detta på reinfeldt med?

    Sen kan man undra om du hade gillat att folk tafsade och tog dig på ansiktet hela tiden?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund! Empty Sv: Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 10:50

    Kanske något liknande 15 åringar måste genomgå för mopedlicens,några timmars teorikunskap, eller en dressyrkurs hos kennelklubben?
    När det gäller en del raser, pittbulls, doberman, rottweiler och liknande raser som är starka hundar!

    Men frågan ligger ju på jordbruks departementets bord och dom har ju redan sagt nej,

    Kommer ihåg får några år sedan när det skrevs om hur åklagaren Krister van de Kwast hund anföll och bet en av hans grannar,
    Då sa ju bara åklagaren inget fel påmin hund, hon får skylla sig själv,sen blev det inget mer!

    Sponsored content


    Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund! Empty Sv: Nu har det hänt igen! Pojke svårt biten av hund!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 15:13