Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 01:48

    Skriv på du med – i kampanjen för journalisten Dawit Isaak!


    Kampanjen för journalisten Dawit Isaaks frihet växer sig allt större.

    På måndagen hade drygt 118 000 personer skrivit på.
    Bra gjort av svenska massmedia att hänga på amnestys upprop till en gemensam manifestation- med yttrandefrihet / demokrati som värdegrund. Ett krav även på Bildt och politiken i Sverige- den tysta diplomatin är det ingen som tror på längre!


    Visa ditt stöd du oxå..signera här insamlare sänder vidare till Eritreas makthavare:

    http://expressen.wufoo.com/forms/free-dawit/http/true/


    118 000 har signerat- och stödet fortsätter att växa:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/dawitisaak/article4778046.ab
    Bakgrund:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/dawitisaak/article4749614.ab
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 02:26

    Jag tror tyvärr att denna kampanj kan ha motsatt effekt, därför skriver jag inte heller på, då jag inte vill vara med om att bidra till att förvärra hans lidande.

    Den tysta diplomatin är ju sossarnas adelsmärke, bra att ingen tror på den längre Smile
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 03:07

    Nordic Light skrev:Jag tror tyvärr att denna kampanj kan ha motsatt effekt, därför skriver jag inte heller på, då jag inte vill vara med om att bidra till att förvärra hans lidande.

    Den tysta diplomatin är ju sossarnas adelsmärke, bra att ingen tror på den längre Smile

    Så även Moderaternas...tydligen även ditt eget oxå.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty detta

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 07:14

    skrev jag på för mer än ett år sedan på en sådan lista....
    sedan är ju frågan OM det gör nytta eller bara är ett sätt att visa att man bryr sig
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 13:16

    Sniperace skrev:skrev jag på för mer än ett år sedan på en sådan lista....
    sedan är ju frågan OM det gör nytta eller bara är ett sätt att visa att man bryr sig

    Skrev oxå på för ett år sedan- då den enbart låg hos Amnesty..Det hindrar mig inte från att helhjärtat stödja denna manifestation..Tvärtom!
    Varför skulle man inte bry sig - finns ingen rättvisa i att någon blir fängslad pga att denne skriver om verkligheten som den är..? Tycker du det? Och- vad vore världen utan fria grävande journalister?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 21:11

    Jag har inte sagt att det är bra att moderaterna anammat sossarnas tysta diplomati. Ett grundproblem är att Eritrea inte erkänner Davids svenska medborgarskap, då han har dubbelt medborgarskap.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 21:51

    Nordic Light skrev:Jag har inte sagt att det är bra att moderaterna anammat sossarnas tysta diplomati. Ett grundproblem är att Eritrea inte erkänner Davids svenska medborgarskap, då han har dubbelt medborgarskap.

    Då måste Sverige med innevånare ställa upp..kan jag tycka.Inte tiga. Vad skulle det hjälpa David att tiga? Skulle det vara till gagn för en framtida YGL / tryckfrihetssträvan globalt? Har tigandet hitintilldags dato varit till gagn för David?
    NOPP..8år i buren...
    Förstår inte hur du menar här NL? Berätta!

    Sponsored content


    Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande.. Empty Sv: Skriv på du oxå! I kampen för Davids frigivande..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 22:44