Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
x-medborgare
marxisten
berralarzon
Corven
MartinLindgren
RedCloud
GustavAnder
11 posters

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 14:47

    Fortfarande idag är kärnfamiljen idealet, trots de massiva kampanjerna mot den i skolan , i TV och andra medier.

    Så, sorry bög och femininist-maffian, ni har inte lyckats det allra minsta med ert krypskytte mot den nödvändiga trygghet som kärnfamiljen ger. tack och lov.Smile

    http://sydsvenskan.se/sverige/article562410/Karnfamiljen-fortfarande-ideal.html

    Förresten anser jag, med fog, att en hel del av alla problem med otrygghet rastlöshet och socialt utanförskap som finns idag är ett resultat av attackerna mot alla de grundvärde som kärnfamiljen innebär.

    PS Innan alla går i taket, jag anser att även icke heterosexuella ska kunna bilda en kärnfamilj. DS
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 15:08

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:trots de massiva kampanjerna mot den i skolan , i TV och andra medier.

    Är det någon som tror att Gustav "tjuven" Ander kan komma med en enda länk eller källa som styrker hans fantasifoster om "de massiva kampanjerna" ?

    *fniss* vilket skämt han är....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 15:29

    Mr.Ander trumpetar sorry bög och feministmaffian?
    I samma andetag välkommnar han gayfamiljer?

    Ett sedvanligt förvirrat tvetydigt Mr.Ander utalande!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  Corven 2009-10-29, 15:45

    På vilket sätt visar den artikeln att det är kärnfamiljen som är idealet????

    Den visar att folk vill skaffa barn, inget annat. Står inte ett ljud om att bilda familj med någon partner.

    Och skaffa barn, det kommer människan alltid vilja göra.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 15:54

    Exakt så tolkade jag också artikeln Corven, det är bara rubriken som nämner "kärnfamilj".

    De är för lustiga de små liberalerna, de sägs stå för individens frihet, men när det kommer till kritan överlever de bara om de kan mota in folk i förutbestämda fack, byggda på sin falska ideologi.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  berralarzon 2009-10-29, 16:00

    Afultruhten/gustavander "tjyven" skattebrottslingen snurrade väl som vanligtivs igång fantasigeneratorn och tolkade texten med sina felkopplade synasper.
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  marxisten 2009-10-29, 16:03

    GustavAnder skrev:Fortfarande idag är kärnfamiljen idealet, trots de massiva kampanjerna mot den i skolan , i TV och andra medier.

    Så, sorry bög och femininist-maffian, ni har inte lyckats det allra minsta med ert krypskytte mot den nödvändiga trygghet som kärnfamiljen ger. tack och lov.Smile

    http://sydsvenskan.se/sverige/article562410/Karnfamiljen-fortfarande-ideal.html

    Förresten anser jag, med fog, att en hel del av alla problem med otrygghet rastlöshet och socialt utanförskap som finns idag är ett resultat av attackerna mot alla de grundvärde som kärnfamiljen innebär.

    PS Innan alla går i taket, jag anser att även icke heterosexuella ska kunna bilda en kärnfamilj. DS

    Kärnfamiljen?

    Det enda som jag ser i artikeln är att unga män och kvinnor har lust att skaffa ett eller två barn i framtiden.

    Det står inget om kärnfamilj, förutom i rubriken...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 16:04

    Vad är feministmaffia?
    Är inte jämlikhet mellan män och kvinnor helt självklart?

    Hörde någonstans hur man har granskat 500 Carl Bildt bloggar,
    I 500 bloggar nämner Bildt ordet kvinna en enda gång, jämlikhet 7 gånger?

    Kallas det då för moderat mansmaffia?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty rubrik

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 18:13

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Fortfarande idag är kärnfamiljen idealet, trots de massiva kampanjerna mot den i skolan , i TV och andra medier.

    Så, sorry bög och femininist-maffian, ni har inte lyckats det allra minsta med ert krypskytte mot den nödvändiga trygghet som kärnfamiljen ger. tack och lov.Smile

    http://sydsvenskan.se/sverige/article562410/Karnfamiljen-fortfarande-ideal.html

    Förresten anser jag, med fog, att en hel del av alla problem med otrygghet rastlöshet och socialt utanförskap som finns idag är ett resultat av attackerna mot alla de grundvärde som kärnfamiljen innebär.

    PS Innan alla går i taket, jag anser att även icke heterosexuella ska kunna bilda en kärnfamilj. DS

    Kärnfamiljen?

    Det enda som jag ser i artikeln är att unga män och kvinnor har lust att skaffa ett eller två barn i framtiden.

    Det står inget om kärnfamilj, förutom i rubriken...

    Men marx, nu är det ju så att en rubrik ingår som en del i en artikel.......
    sluta vara så nojigt fjantig.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  marxisten 2009-10-29, 18:16

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Fortfarande idag är kärnfamiljen idealet, trots de massiva kampanjerna mot den i skolan , i TV och andra medier.

    Så, sorry bög och femininist-maffian, ni har inte lyckats det allra minsta med ert krypskytte mot den nödvändiga trygghet som kärnfamiljen ger. tack och lov.Smile

    http://sydsvenskan.se/sverige/article562410/Karnfamiljen-fortfarande-ideal.html

    Förresten anser jag, med fog, att en hel del av alla problem med otrygghet rastlöshet och socialt utanförskap som finns idag är ett resultat av attackerna mot alla de grundvärde som kärnfamiljen innebär.

    PS Innan alla går i taket, jag anser att även icke heterosexuella ska kunna bilda en kärnfamilj. DS

    Kärnfamiljen?

    Det enda som jag ser i artikeln är att unga män och kvinnor har lust att skaffa ett eller två barn i framtiden.

    Det står inget om kärnfamilj, förutom i rubriken...

    Men marx, nu är det ju så att en rubrik ingår som en del i en artikel.......
    sluta vara så nojigt fjantig.
    Smile
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty och..

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 18:19

    Och innan ni försöker skjuta denna undersökning i sank borde ni kanske gått in och läst SCB rapporten som artikeln grundar sig på, eller hur corven ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 18:22

    Ungdomarna visar vägen...
    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Smashpatriarchy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty stackars notoe.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 18:24

    martin7lindgren skrev:Mr.Ander trumpetar sorry bög och feministmaffian?
    I samma andetag välkommnar han gayfamiljer?

    Ett sedvanligt förvirrat tvetydigt Mr.Ander utalande!

    Ja du notoe, jag förstår det är svårt för dig att begripa skillnaden mellan en högljudd oppurtunistisk feministrörelse/gayrörelse och vanliga människor, du är helt enkelt för dum för det.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-29, 18:27

    RedCloud skrev:Ungdomarna visar vägen...
    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Smashpatriarchy
    Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty dagis tönterier.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 18:34

    Jag har ju alldeles bestämt för mig att den största homofobin i världen finns inom den något mörkare muslimska världen, om nu ni vill debattera om det.

    Men jag startade inte denna tråd för nån obehörig kommunskit skulle visa sig som den idiot han är , igen.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 18:36

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Jag har ju alldeles bestämt för mig att den största homofobin i världen finns inom den något mörkare muslimska världen,

    Den finns hos dina partikamrater också...


    Sverigedemokraternas partisekreterare, Björn Söder, går till attack mot homosexuella. "Dessa sexuella avarter är inte normala", skriver han i partiets nättidning. Björn Söder jämför också homosexualitet med djursex och pedofili. Den pågående Pridefestivalen kallar han för "det perversa homosexevenemanget".
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  Corven 2009-10-29, 21:25

    GustavAnder skrev:Och innan ni försöker skjuta denna undersökning i sank borde ni kanske gått in och läst SCB rapporten som artikeln grundar sig på, eller hur corven ?

    Fast nu ifrågasatte jag hur ARTIKELN bevisade att kärnfamiljen är idealet. Om SCBs undersökning visar att det är idealet, varför hänvisade du då inte till den?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 22:11

    Corven skrev:
    GustavAnder skrev:Och innan ni försöker skjuta denna undersökning i sank borde ni kanske gått in och läst SCB rapporten som artikeln grundar sig på, eller hur corven ?

    Fast nu ifrågasatte jag hur ARTIKELN bevisade att kärnfamiljen är idealet. Om SCBs undersökning visar att det är idealet, varför hänvisade du då inte till den?

    I artikeln står scb som källa, så du får kanske tänka en gång till innan du ifrågasätter. Jag förutsätter i mina inlagor att folk kan läsa.

    PS Tolka nu inte detta klarläggande på theward/rd/tokavänster-vis,
    du får gärna ifrågasätta hur mycket du vill.Smile DS
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Kärnor

    Inlägg  Secrist 2009-10-29, 22:23

    De är för lustiga de små liberalerna, de sägs stå för individens frihet, men när det kommer till kritan överlever de bara om de kan mota in folk i förutbestämda fack, byggda på sin falska ideologi.

    De är för lustiga de små kommunisterna, då säger sig stå för arbetarklassens frihet, men när det kommer till kritan så överlever de bara om de kan uppfostra sina medborgare till att älska och lyda staten som den goda modern genom att bekämpa kärnfamiljen, en kärlek byggd på sin sjuka ideologi.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  råttan. 2009-10-29, 23:07

    Det är onekligen intressant att se hur dumvänstern får frispel vid blotta tanken på att de flesta faktiskt väljer att leva som kärnfamilj.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-29, 23:13

    råttan. skrev:Det är onekligen intressant att se hur dumvänstern får frispel vid blotta tanken på att de flesta faktiskt väljer att leva som kärnfamilj.

    ??? Hur motiverar du DET svaret? Det finns ingen som har ont av att majoriteten väljer att leva kvinna/man. Majoriteten är hetrosexuella....

    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  råttan. 2009-10-29, 23:15

    Läs tråden så ser du.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-29, 23:20

    råttan. skrev:Läs tråden så ser du.

    Jag har läst tråden.... Det är ingen som får frispel av att folk lever i kvinna/man förhållanden. Inte heller att folk lever i andra förhållanden.. Det är ju valfritt och det är ingen på vänstern som motsäger detta.

    queen
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  marxisten 2009-10-29, 23:28

    råttan. skrev:Det är onekligen intressant att se hur dumvänstern får frispel vid blotta tanken på att de flesta faktiskt väljer att leva som kärnfamilj.

    Inte mig emot om folk väljer en kärnfamilj, om jag skaffar barn i framtiden kommer det att ske i en kärnfamilj eftersom jag är 100% heterosexuell. Förstår inte vad du fått det ifrån att vi har något emot om folk väljer kärnfamiljen.

    Personligen anser jag dock inte det är särskilt viktigt med kärnfamiljen för att uppfostra ett barn. Det viktigaste enligt mig är att man ska leva i ett stabilt förhållande och har de ekonomiska förutsättningarna för att ge barn en bra framtid. Sedan spelar det ingen roll om det är ett hetero eller homoförhållande, jag tror båda formerna är lika lämpliga. Så länge föräldrarna inte missbrukar eller har några andra problem, utan är kärleksfulla och goda föräldrar så är det inga problem...


    Senast ändrad av marxisten den 2009-10-29, 23:40, ändrad totalt 3 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 23:36

    Verkar som vänster trots allt är liberalare än bakåtsträvar-högern, som vill föra oss 2-300 år tillbaka i tiden med "värderingar om etik & moral"

    ja jäklar...

    Sponsored content


    Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian". Empty Sv: Kärnfamiljen idealet, sorry "feminist-maffian".

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 20:22