Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 14:49

    Har fått ett nytt körkort efter att de gamla stulits..döm om min förvåning vad förändrat det var..för att det inte ska kunna förfalskas lika lätt sade postkassörskan..
    Men något svar på VARFÖR hela pannan var så himla mycket vitare än resten av ansiktet
    hade hon inte. Så var inte fotot jag skickade in. Menar så iögonfallande markant att det ser ut som det nästan lyser..


    Är jag ensam om det? cat
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-30, 15:02

    Jag fick mitt nya för ett par år sedan, med dubbla bilder, ett EUkort,
    Vilket jag tror är svårt att förfalska?

    Men om du inte visste det suszX, så är många förfalskade körkortutfärdade av vägverket själva,

    Som du vet beställer man underlaget som kommer på posten, där man skriver namnteckning och bifogar foto,
    Och vägverket tillverkar då körkortet med det bifogade fotot, som kan vara vem som helst?

    För hur många gånger har man varit med om att polisen vid eventuell kontroll undersöker om bilden på kortet är samma som namnet, sen ser ju inte heller polisen om du visar upp ett tidigare förlustanmält kort eller ej,

    Och vad kan oddsen vara att polisen stoppar två personer samtidigt med olika bilder och avslöjar bedägeriet, noll,

    Ett sånt fejkkörkort kostar typ 15.000, som många gärna betalar!


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-03-30, 15:08, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 15:07

    martin7lindgren skrev:Jag fick mitt nya för ett par år sedan, med dubbla bilder, ett EUkort,
    Vilket jag tror är svårt att förfalska?

    Men om du inte visste det suszX, så är många förfalskade körkortutfärdade av vägverket själva,

    Som du vet beställer man underlaget som kommer på posten, där man skriver namnteckning och bifogar foto,
    Och vägverket tillverkar då körkortet med det bifogade fotot, som kan vara vem som helst?

    För hur många gånger har man varit med om atrt polisen vid eventuell kontroll undersöker om bilden på kortet är samma som namnet,

    Ett sånt fejkkörkort kostar typ 15.000, som många gärna betalar!

    Så kan det nog vara - men VARFÖR hela pannan var så himla mycket vitare än resten av ansiktet reflekterade jag mest över egentligen..
    Så var inte fotot jag skickade in. Menar så iögonfallande markant att det ser ut som det nästan lyser..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-30, 15:13

    Kollar just på mitt körkort, ett Eukort, med svartvit bild, inte färg, och ja, pannan är vit, har jag inte tänkt på?
    Har du också svartvit bild, eller färg?

    Och nere i högra hörnet en liten bild med namnteckningen rätt över?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 15:29

    martin7lindgren skrev:Kollar just på mitt körkort, ett Eukort, med svartvit bild, inte färg, och ja, pannan är vit, har jag inte tänkt på?
    Har du också svartvit bild, eller färg?

    Och nere i högra hörnet en liten bild med namnteckningen rätt över?

    Skickade in ett svartvitt foto...som sagt- så var inte det fotot all så "skinande" vit panna..
    På detta allra nyaste sitter namnteckningen på framsidan som alltid- den lilla bilden med namnteckning över finns på baksidan av EU- körkortet..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-30, 15:37

    Ja då är det enda skillnaden mot mitt som är 2 år gammalt, att lilla bilden sitter i högra hörnet?
    Men mitt gäller till november 2014, så det tar ett tag innan det ska bytas?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-30, 15:40

    Då har nog posten rätt när dom säger förfalskning,
    För det är nog svårare att förfalska två sidor än en! Wink
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty körkort

    Inlägg  Leena-66 2009-03-31, 09:21

    Jag har EU-körkort, som jag tog 2005. Har två bilder med två namnteckningar på framsidan- svartvit bild, men inga avvikelser med färgerna i passfotot, att det skulle vara ljusare på vissa delar.
    Det måste vara i så fall någon teknisk funktion som har ställt till det för ditt körkortsfoto.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-31, 13:02

    Först nu, när jag synat mitt körkort ser jag sveriges kartbilds siluett på körkortet? Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 14:29


    Det måste vara i så fall någon teknisk funktion som har ställt till det för ditt körkortsfoto.

    Jasså- det vet du Lena 66?
    Nu är vi två i så fall..kanske finns fler som ser vid närmare granskning..

    Sponsored content


    Ooops- vad körkorten har förändrats... Empty Sv: Ooops- vad körkorten har förändrats...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 23:13