Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Årets roligaste krönika/Läs & Le

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Årets roligaste krönika/Läs & Le Empty Årets roligaste krönika/Läs & Le

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 21:53

    Plötsligt ser jag, för mitt inre öga, en Sverigedemokratisk partiledare, klädd i full SS-uniform, sittande i en skärblommig tv-soffa.

    Programledaren: Välkommen, Jonnie. Sverigedemokraterna anklagas för att vara främlingsfientliga. Stämmer det?
    Jonnie: Absolut inte. Vi tror på människors lika värde och allt det där som det står om i Olympiska kommitténs stadgar. Jag menar FN:s.
    Programledaren: Men du bär ju faktiskt nazistuniform, ser det ut som.
    Jonnie: Inte alls! Det här är en gammal folkdräkt från Bromölla som möjligen inspirerade en viss ideologi i ett visst land förr i tiden. Men det får stå för dom.
    Programledaren: Men vissa säger att om man bytte ut ordet "muslimer" mot "judar" i ditt senaste tal, skulle det likna nazistpropaganda.

    Jonnie: Men jag har ju inte bytt ut några ord. Jag pratar bara om muslimer.

    Programledaren: Och om muslimerna säger du att "de är våldtäktsmän, allihop".
    Jonnie: Det där stämmer inte! Det citatet är för det första taget ur sitt sammanhang. För det andra har jag aldrig sagt det. För det tredje var det opatriotiskt av P1 att spela in mitt tal i smyg. För det fjärde kan man inte lita på Brå när de förnekar att alla muslimer är våldtäktsmän. Brå skulle inte dra sig för att "putsa siffrorna", för att låna Björn Söders uttryck. För det femte tror vi, som jag sa, på människors lika värde och allt det där som det står i LRF:s lagbok. Vi tycker bara att det är väldigt viktigt att flickor och pojkar får simundervisning tillsammans. Det är allt. Samkönad simundervisning är en central fråga för oss. För jämställdhetens skull. Och miljöns.
    Programledaren: Så ni har blivit missförstådda? Ni är inte främlingsfientliga? Det kan du ge ett klart svar på, här och nu?
    Jonnie: Ja! Vi är inte främlingsfientliga!
    Programledaren: Vad bra att vi fick det klarlagt. Tack, Jonnie, för att du kom hit.
    Jonnie: Tack och heil, som de sade i våra förfäders Bromölla.

    Varför möttes Jimmie Åkessons debattartikel i måndagens Aftonbladet med förvåning? Varför sägs det att Åkessons "sanna jag", "SD:s rätta ansikte", har avslöjats? Vilket annat ansikte har någon tyckt sig se, hittills?
    SD utnyttjar inte Astrid Lindgren, idylliserar inte det förflutna Sverige, för att de har aktier i "Skansen AB"! De gör det för att göra Främlingen i dagens samhälle mer främmande, mer onaturlig och skrämmande.
    Och man talar förstås om "massinvandring" i syfte att avhumanisera: det är inte individer som kommer hit, det är en anonym, vällande organisk massa.
    I partiorganet SD-kuriren finns allt det som Åkesson tragglar.
    Richard Jomshof, partistyrelsemedlem, varnar exempelvis för "en omfattande islamisering och en framtid där det sekulära och demokratiska Europa står inför det värsta hotet någonsin - långt värre än tidigare hot från nazism och kommunism."
    Och han tycker synd om en man som dömts för hets mot folkgrupp för plakatet: "Medans svenska flickor gruppvåldtas av invandrargäng bekämpar SSU rasismen". Jomshof skriver: "Statistiken talar sitt tydliga språk. Bara blinda kan påstå motsatsen."
    Och partisekreterare Björn Söder tror som sagt att Brå "tillputsar och polerar" siffrorna så att invandrare ska framstå som mindre brottsliga än de är.
    SD-kuriren är en orgie i fanatisk främlingsfientlighet.
    Så - kan vi komma överens om att det inte är okej att bli förvånad över SD:s vidrighet längre? Och att ingen behöver ställa frågan igen, till Jimmie Åkesson, om huruvida han och SD är främlingsfientliga.
    Det är de. Det är ett faktum.
    Resten av deras politik är parfym, ägnad att dölja stanken.

    Krönikan

    Tusen tack för en bra krönika Ann-Charlotte-Marteus

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Årets roligaste krönika/Läs & Le Empty Sv: Årets roligaste krönika/Läs & Le

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 21:55

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Årets roligaste krönika/Läs & Le Empty Sv: Årets roligaste krönika/Läs & Le

    Inlägg  RedCloud 2009-10-22, 15:40

    Brunråttan skrev:Vänsterlobbyismens utsände visa sin ignorans;

    inte alls, jag bjuder istället alla på ett fett garv...

    Sponsored content


    Årets roligaste krönika/Läs & Le Empty Sv: Årets roligaste krönika/Läs & Le

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:36