Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Motorfordon/ Försäkring...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Motorfordon/ Försäkring... Empty Motorfordon/ Försäkring...

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 15:15

    Har haft en Nissan Primera 00:a som jag älskat av hela mitt hjärta- en bra bil , med bra utrymmen, drar lite i bensin , helt rostfri...Rentutsagt en päärla med låga omkostnader- knappast några alls...

    Nu är bilen utdömd till skrot- blev påkörd...har så klart varit orolig att man inte skulle få pengar av försäkringsbolaget så jag kan hitta en likvärdig bil- alla säger ju att man enbart får vad marknadsvärdet beräknas till-inte vad de i själva verket kostar alltså :att man alltid förlorar på det...
    Så- glad blev jag när detta inte stämde alls...känner mig verkligen rättvist behandlad av mitt försäkringsbolag- som även lade på lite för bromsskivor och dyl som bytts ut...


    Är detta vanligt undrar jag?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Motorfordon/ Försäkring... Empty nää

    Inlägg  theward 2009-03-27, 15:20

    du hade väl en bra försäkring och en snäll försäkringshandläggare helt enkelt Wink

    nu har jag inte blivit blåst på någon bil. Men väl på två dyra tävlingscyklar..

    Fick inte ens halva värdet tillbaka Shocked

    Men när "fiskestugan" brann upp Wink var det aningen bättre, men inte så bra som man önskat
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Motorfordon/ Försäkring... Empty Sv: Motorfordon/ Försäkring...

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 15:30

    Trist om man varit utsatt på det viset du beskriver- vad kan det komma sig att
    det är så olika- beror det på bolag? Har IF på bilen helförsäkrad..ska till och med få 100kr / dag
    för att jag avstod hyrbil sedan olyckan..visste inte om det alls- inte heller att det ingick en värdeminsknings försäkring på 20% av bilens värde...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Motorfordon/ Försäkring... Empty Sv: Motorfordon/ Försäkring...

    Inlägg  Corven 2009-03-27, 16:36

    När man har helförsäkring är bolagen mer välvilliga. I ditt fall, så var ju den andra vållande, så du hade fått pengar även om du bara haft trafikförsäkring. Men då hade ju inte bolaget fått in särskilt mycket pengar. Det är ju den andra bilens bolag som ska betala, men det är ditt bolag som reglerar skadan för dig, och sen kräver dom det andra bolaget på dessa pengar.

    Så om du betalar för helförsäkring, så har dom ju fått in mycket pengar i premier av dig.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Motorfordon/ Försäkring... Empty Sv: Motorfordon/ Försäkring...

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 17:06

    Jo- det är klart att de fått premier- en hel del.Men i dag känns det som det är det minsann värt. Samtidigt var det jag som var vållande denna gången- på grund av vänstersväng. Att grabben körde fort som sjutton
    går ju aldrig att bevisa- plus att det var snömodd..
    Min bonus kommer inte att påverkas när jag tecknar en ny försäkring heller sade de på IF...Åsså fick jag pengar för att jag inte tog ut hyrbil- (har tilläggsförsäkring i det- som inte kostar sä mycket)
    Jag har inte hört talas om så bra försäkringsbolag tidigare...eller är det jag som inte hänger med i tiden?
    Embarassed

    Sponsored content


    Motorfordon/ Försäkring... Empty Sv: Motorfordon/ Försäkring...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 03:45