Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
MartinLindgren
Redvictory
6 posters

    Avskaffa Högern!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Avskaffa Högern! Empty Avskaffa Högern!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-09, 18:23

    Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-09, 18:26

    Förhoppningsvis är vi tillräckligt många väljare som bestämmt oss för att avsätta den misslyckade höger regeringen vi tvingats dras med en hel mandatperiod,

    2010 väntar nya rödgröna vindrar blåsa genom sverige!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-09, 18:28

    martin7lindgren skrev:Förhoppningsvis är vi tillräckligt många väljare som bestämmt oss för att avsätta den misslyckade höger regeringen vi tvingats dras med en hel mandatperiod,

    2010 väntar nya rödgröna vindrar blåsa genom sverige!

    Ja det blir verkligen en vårfläkt efter denna avloppsstinkande Alliansen
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-09, 19:00

    Sverige har inte haft någon högerregering sedan innan andra världskriget. Dagens regering är närapå vänsterliberal.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-09, 19:03

    TMB skrev:Sverige har inte haft någon högerregering sedan innan andra världskriget. Dagens regering är närapå vänsterliberal.

    ja det kan ju ju inbilla någon annan Wink

    Samma skit i ny förpackning helt enkelt tongue

    Eller rättare sagt de nya moderaterna är mkt värre än de gamla............
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Diktatur

    Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:22

    Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!

    Jösses vad många välbärgade människor sverige måste ha fått de senaste åren eftersom en klar majoritet säger att alliansens politik gynnar dem. Det borde ju vara ett gott tecken att den stora medelklassen nu hamnar i klassen välbärgade. Nice! cheers
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-09, 23:29

    Secrist skrev:Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!

    Jösses vad många välbärgade människor sverige måste ha fått de senaste åren eftersom en klar majoritet säger att alliansens politik gynnar dem. Det borde ju vara ett gott tecken att den stora medelklassen nu hamnar i klassen välbärgade. Nice! cheers

    jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Propaganda

    Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:33

    jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra

    he, he...är du rädd att folk kan tänka själva? Klassisk vänsterpolitik består ju av att staten ska stå där som en stor trygg mamma mot att man överlämnar sina pengar och sina beslut till staten.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-09, 23:37

    Secrist skrev:jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra

    he, he...är du rädd att folk kan tänka själva? Klassisk vänsterpolitik består ju av att staten ska stå där som en stor trygg mamma mot att man överlämnar sina pengar och sina beslut till staten.

    nää inte ett dugg, tyvärr är folk för dåligt insatta i politik och blir därmed lurade.

    Tex vet få hur jävla illa nya sjukförsäkringen är och få vet vad dåliga villkoren är för arbetslösa, speciellt arbetslösa ungdomar.
    Att kalla dem lata bidrastagare är rent löjeväckande..
    Då man får extremt lite pengar om man ej kommit med i någon a-kassa än..
    Ersättning är så dålig som 49kr om dan om man ej har ett fullvärdigt gymnasiebetyg och är under 20 år...

    Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Tänkvärt

    Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:41

    Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid

    Fast nu visar ju alla undersökningar att ju mindre du vet om politik ju större chans/risk att du röstar på vänstern, framförallt sossarna. Så dina teorier håller tyvärr inte. Är du ledsen för att vi har demokrati i sverige?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-09, 23:46

    Secrist skrev:Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid

    Fast nu visar ju alla undersökningar att ju mindre du vet om politik ju större chans/risk att du röstar på vänstern, framförallt sossarna. Så dina teorier håller tyvärr inte. Är du ledsen för att vi har demokrati i sverige?

    Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
    bara för 50.1 % tycker en sak..ska de ha rätt att göra vad som helst mot resten

    Då är det snarare diktatur vi talar om affraid

    Just nu behandlas "utanförskapet" som skit och det är tydligen ok, för majoriteten tycker så??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Demokrati

    Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:49

    Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
    bara för 50.1 % tycker en sak..ska de ha rätt att göra vad som helst mot resten


    Jo, det är exakt vad demokrati går ut på. Majoriteten bestämmer. Eller ska jag ha rätt att kräva en allianspolik om vänstern vinner nästa val?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-09, 23:56

    Secrist skrev:Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
    bara för 50.1 % tycker en sak..ska de ha rätt att göra vad som helst mot resten


    Jo, det är exakt vad demokrati går ut på. Majoriteten bestämmer. Eller ska jag ha rätt att kräva en allianspolik om vänstern vinner nästa val?

    Nu förstod du inte vad jag menade....
    Majoriteten har ett ansvar för minoriteten också...

    tex ta en familj med 5 personer ...
    3 av dem vill ha husdjur
    1 är neutral och den femte säger nej...

    Då är majoriteten för husdjur...
    Om då den femte är allergisk...

    Bör majoriteten då pga att de vunnitr ändå skaffa husdjur eller ska de ta hänsyn till den femtes väl och ve??

    Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Demokrati

    Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:58

    Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??

    Jodå, jag förstår vad du menar. Jag har aldrig röstat på sossarna men ändå har jag levt större delen av mitt liv under sossestyre. Det är så demokrati fungerar. På gott och ont.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-10, 00:00

    Secrist skrev:Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??

    Jodå, jag förstår vad du menar. Jag har aldrig röstat på sossarna men ändå har jag levt större delen av mitt liv under sossestyre. Det är så demokrati fungerar. På gott och ont.

    Men har du lidit?

    Har du lidit som alla sjuka och arbetslösa gör och kommer att göra nu??

    ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Lida

    Inlägg  Secrist 2009-10-10, 00:05

    Men har du lidit?

    Har du lidit som alla sjuka och arbetslösa gör och kommer att göra nu??

    ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns.


    Eftersom jag aldrig varit långtidssjukskriven eller långtidsarbetslös (tack och lov) så har jag inget att referera till. Men fakta är att mycket av de reformer som alliansen genomfört inom försäkringkassan kommer att vara kvar oavsett vem som vinner nästa val. Tro inget annat.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-10, 00:08

    Secrist skrev:Men har du lidit?

    Har du lidit som alla sjuka och arbetslösa gör och kommer att göra nu??

    ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns.


    Eftersom jag aldrig varit långtidssjukskriven eller långtidsarbetslös (tack och lov) så har jag inget att referera till. Men fakta är att mycket av de reformer som alliansen genomfört inom försäkringkassan kommer att vara kvar oavsett vem som vinner nästa val. Tro inget annat.

    och på vilket vis är det bra?

    nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Återtåg

    Inlägg  Secrist 2009-10-10, 00:10

    nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...

    Tex...?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-10, 00:19

    Secrist skrev:nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...

    Tex...?

    tillbakainförandet av den tidsbegränsande sjukersättningen och att sjukpenning inte har en maxtid..som nu
    Är mkt bra förslag om dessa samtidigt "blandas" med en bra rehabiletering.
    Som det verkar som, de vill ha

    för kroniskt sjuka ,är detta en ren gudagåva att få tillbaka....
    Då slipper man känna denna totalt inhumana press som man har på sig 24/7.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  lazy 2009-10-10, 00:24

    Jag tror att vi alla som har arbetat har "lidit" tw, eller vi har
    i.a.f undrat vart våra skattepengar har tagit vägen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Avskaffa Högern! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-10-10, 00:25

    Är mkt bra förslag om dessa samtidigt "blandas" med en bra rehabiletering.
    Som det verkar som, de vill ha


    Samtidigt är det svårt att bedöma kvaliteten på det. Vad innebär bra rehabilitering. Vad säger att den skulle vara bättre än alliansens? Sossarna har ju gjort klart att kan man jobba så ska man också göra det. De vill inte återgå till sin tidigare misslyckade sjukförsäkringspolitik där folk fastnade på livstid i bidragsberoende.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  theward 2009-10-10, 00:30

    lazy skrev:Jag tror att vi alla som har arbetat har "lidit" tw, eller vi har
    i.a.f undrat vart våra skattepengar har tagit vägen.

    bs som vanligt numera av dig...

    ps jag har aldrig undrat det under alla år som jag jobbat och jag har aldrig lidit när jag arbetat...

    Dock har jag lidit och mått skit pga alliuansen sjuka sjukpolitik och värre blir det tyvärr.....

    Tycker det är synd att det är så många fejkmänniskor på detta och andra forum...
    Man kunde bli ilsk, men det är inte värt besväret

    Sponsored content


    Avskaffa Högern! Empty Sv: Avskaffa Högern!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 07:57