Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
KickTheRasist
Kakmonstret
6 posters

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-26, 22:57

    En polisman upptäckte att en numer frigiven pedofil fick bidrag från Arvsfonden för att starta upp en ungdomsutbildning. Polismannen tyckte det var fel att en fd dömd pedofil ägnade sig åt sådan verksamhet och larmade Arvsfonden. Pedofilen anmälde polismannen för förtal och fick rätt i tingsrätten. Polisen fick böter på 48 000 kr, och ska dessutom betala skadestånd till pedofilen på 15 000 kr.

    http://www.dn.se/sthlm/polis-domd-efter-att-ha-angett-pedofil-1.831326

    Jag anser att polisen gjorde sin plikt både som polis och medmänniska.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-26, 23:00

    Nordic Light skrev:En polisman upptäckte att en numer frigiven pedofil fick bidrag från Arvsfonden för att starta upp en ungdomsutbildning. Polismannen tyckte det var fel att en fd dömd pedofil ägnade sig åt sådan verksamhet och larmade Arvsfonden. Pedofilen anmälde polismannen för förtal och fick rätt i tingsrätten. Polisen fick böter på 48 000 kr, och ska dessutom betala skadestånd till pedofilen på 15 000 kr.

    http://www.dn.se/sthlm/polis-domd-efter-att-ha-angett-pedofil-1.831326

    Jag anser att polisen gjorde sin plikt både som polis och medmänniska.



    Här instämmer jag fullständigt ....



    MVH
    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 23:04

    En sanning är aldrig förtal- däremot är en lögn det.
    Självklart måste barnkonventionen sättas i centrum här.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty jo

    Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 23:13

    Susz X skrev:En sanning är aldrig förtal- däremot är en lögn det.
    Självklart måste barnkonventionen sättas i centrum här.

    Rent legalt kan en sanning vara förtal, förtal är att berätta saker i avsikt at svärta ner någon och utsätta denna för ringaktning.

    Att polismannen sedan dömdes för detta tycker jag är fruktansvärt, pedon skulle suttit inlåst på mentalsjukhus tills de bar ut honom i kista är min egen åsikt
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 00:02

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:En sanning är aldrig förtal- däremot är en lögn det.
    Självklart måste barnkonventionen sättas i centrum här.

    Rent legalt kan en sanning vara förtal, förtal är att berätta saker i avsikt at svärta ner någon och utsätta denna för ringaktning.

    Att polismannen sedan dömdes för detta tycker jag är fruktansvärt, pedon skulle suttit inlåst på mentalsjukhus tills de bar ut honom i kista är min egen åsikt



    Sant ... jag tycker att alla pedo skall ha en skylt på sig vart den skriver "JAG ÄR PEDO" .. själv är jag varken rasist eller nazist men det vet ni ju redan alla
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Mollgan 2009-04-10, 07:09

    Pedofili är avskyvärt. Jag vill understryka det! Jag
    var skeptisk till den här polisiära grisen, från början.
    Han framträdde skenheligt och populistiaskt på bild för att han visste att han skulle få stöd från "hela svenska folket".
    Ungefär som när polisen säger till horan: "vem tror du att dom kummer att tro på, dig, en hora eller mig, en polis med 20 års prickfri tjänst"?

    Pedofilen hade straffet avtjänat. Jag frågade mig: "Skall den ena brottslingen komma undan medan den andre brottslingen får avtjäna sitt straff". Ja, visst! Alla på Expressens kommentatorsfält under artikeln om detta, tyckte tydligen att detta var juste. Det tyckte inte jag! Jag känner igen en skenhelig gris när jag ser honom. Twisted Evil

    Nu kryper sanningen om helöa denna historia fram. Förresten: glad påsk till alla vänsternick och antirasister samt SuszX.


    http://dn.se/opinion/signerat/leif-gw-hanne-kjoller-1.841531
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  cleopatra 2009-04-10, 12:09

    Mollgan skrev:Pedofili är avskyvärt. Jag vill understryka det! Jag
    var skeptisk till den här polisiära grisen, från början.
    Han framträdde skenheligt och populistiaskt på bild för att han visste att han skulle få stöd från "hela svenska folket".
    Ungefär som när polisen säger till horan: "vem tror du att dom kummer att tro på, dig, en hora eller mig, en polis med 20 års prickfri tjänst"?

    Pedofilen hade straffet avtjänat. Jag frågade mig: "Skall den ena brottslingen komma undan medan den andre brottslingen får avtjäna sitt straff". Ja, visst! Alla på Expressens kommentatorsfält under artikeln om detta, tyckte tydligen att detta var juste. Det tyckte inte jag! Jag känner igen en skenhelig gris när jag ser honom. Twisted Evil

    Nu kryper sanningen om helöa denna historia fram. Förresten: glad påsk till alla vänsternick och antirasister samt SuszX.


    http://dn.se/opinion/signerat/leif-gw-hanne-kjoller-1.841531

    Glad Påsk på dig själv Mollgan!

    Jag måste säga att det var den mest löjliga och oinsatta artikel jag läst på länge!! Den måste vara skriven av en liten "fjortisjournalist" med liljevita ideal och ingen som helst koll på verkligheten.

    Först ondgör sig författaren över att poliserna "trakasserat" den "stackars" pedofilen som ju "redan avtjänat sitt straff" genom att kolla hans bil och kalla honom idiot. Nu håller jag med Sniper här, pedofiler ska ALDRIG släppas ut igen, men OM de gör det så FÖRVÄNTAR jag mig av polisen att de:

    -Har stenkoll på dessa individers görande och låtande.
    -Gör husrannsakan om de misstänker något och om de inte misstänker något.
    -Berättar för alla som behöver veta (i det här fallet arvsfonden) om äcklets läggning så att denne aldrig kan komma nära barn igen.

    En pedofil kan ALDRIG sona sitt brott, hur länge denne än sitter inne. Dessutom gör återfallsrisken att täta kontroller inte bara är befogade, utan nödvändiga. De ska aldrig kunna känna sig säkra utan hela tiden veta att de har ögonen på sig.

    Dessutom drar författaren upp vad polismannen sagt vid ett annat tillfälle och jag kan inte för mitt liv begripa vad denna händelse har att göra med pedofilen? Var pedofilen av utländsk härkomst så kan det iofs vara relevant, men då får väl författaren SKRIVA det så man kan göra en koppling.

    Dessutom har varken vi eller författaren en ANING om vad den asylsökande snattande mannen utanför NK sa när polisen tog honom. Sa han tex: "Släpp mig din jävla ariersnut, jag har inte gjort något. Du trakasserar mig bara för att jag är utlänning." Sa han detta eller något liknande så blir polismannens svar: -Titta här vad mina vita, ariska händer hittar i dina fickor, genast förståelig (om än opedagogisk och opassande).

    Nej kära Hanne Kjöller allt ÄR inte som det ser ut, och vad gäller trakasserandet av pedofiler så kom igen när du (som jag) fått något av dina barn utsatta för ett sånt äckel, DÅ får du uttala dig.
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Mollgan 2009-04-10, 16:24

    Hade mitt ärende varit att spy galla över pedofiler så hade jag gjort det på samma sätt som du gör, och med samma ord. Försök inte att låtsas att jag försvarar pedofiler.

    Nej! Som du läste, om du läste, så var mitt huvudärende att avslöja denne hycklande polismans skenheliga hyckleri. Vad har du för susning alls om vilka sidor han själv porrsurfar på? Frågar du mig kan jag tänka mig det värsta. Fin i synen kan man sitta och vara fast man begått brott i tjänsten. Kom inte och säg att han inte porrsurfar. Nyligen dömdes en av hans kolleger för en serie vidriga övergrepp på en 9-åring flicka.

    Försvarar du alltså brottsliga polismän bara deras brottsoffer själva är brottslingar? Pläderar du för straffrihet för brottsliga poliser? Ansluter du dig till den mobb som ville fria denne skitstövel därför att hans brottsoffer var en pedofil? Det gör inte jag. Inte heller rättstänkande svenskar eller den domstol som helt lagenligt dömde grisen.

    Mitt syfte var alltså inte att försvara pedofiler. Försök inte att låtsas detta. Då är du oärlig eller kan du inte läsa.
    P.S. Jag är inte heller ett fan av Hanne Kjööler. Tycker oftast inte alls som henne men den här gången har hon rätt.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  cleopatra 2009-04-10, 17:04

    Mollgan skrev:Hade mitt ärende varit att spy galla över pedofiler så hade jag gjort det på samma sätt som du gör, och med samma ord. Försök inte att låtsas att jag försvarar pedofiler.

    Nej! Som du läste, om du läste, så var mitt huvudärende att avslöja denne hycklande polismans skenheliga hyckleri. Vad har du för susning alls om vilka sidor han själv porrsurfar på? Frågar du mig kan jag tänka mig det värsta. Fin i synen kan man sitta och vara fast man begått brott i tjänsten. Kom inte och säg att han inte porrsurfar. Nyligen dömdes en av hans kolleger för en serie vidriga övergrepp på en 9-åring flicka.

    Försvarar du alltså brottsliga polismän bara deras brottsoffer själva är brottslingar? Pläderar du för straffrihet för brottsliga poliser? Ansluter du dig till den mobb som ville fria denne skitstövel därför att hans brottsoffer var en pedofil? Det gör inte jag. Inte heller rättstänkande svenskar eller den domstol som helt lagenligt dömde grisen.

    Mitt syfte var alltså inte att försvara pedofiler. Försök inte att låtsas detta. Då är du oärlig eller kan du inte läsa.
    P.S. Jag är inte heller ett fan av Hanne Kjööler. Tycker oftast inte alls som henne men den här gången har hon rätt.


    Ehhh...... scratch

    Jag börjar med ett vänligt Glad Påsk till dig Mollgan.

    Sen skriver jag MIN åsikt om den artikel du länkat till. Hela mitt inlägg var en reaktion på artikel, inte ditt inlägg eller dina åsikter. Hur kan du få det till att jag anklagar dig för att försvara pedofiler. Det gjorde du ju mycket klart i ditt första inlägg att du inte gjorde, och JAG kan läsa så jag förstod det.

    Enligt min åsikt (som jag är i min fulla rätt att ha) var polismannen varken skenhelig eller hycklande som du anser (vilket du är i din fulla rätt att tycka). Han skötte bara sitt jobb när han tog fast snattaren och kollade pedofilen. Polisens arbete är nämligen inte bara att ta hand om spillrorna EFTER ett brott, det är även att förebygga dem. Tycker du att det är fel att ha koll på pedofiler så de inte får chansen att antasta fler oskyldiga barn? Måhända att han uttryckte sig klantigt vid båda tillfällena, men det framgår ju inte vad de misstänkta sa innan så jag anser att man inte bör döma honom innan man vet det.
    Hur du tolkar detta som att jag anser att kriminella poliser ska undgå straff är för mig helt obegripligt.

    Så bara för att hans kollega är pedofil så måste han också vara det? Om din kompis slår sin fru, är du automatiskt en hustrumisshandlare också då? Påståendet faller på sin egen orimlighet.

    Jag har varken trott eller påstått att du försvarar pedofiler. Om jag utryckt mig klumpigt och du har uppfattat det så, så ber jag uppriktigt om ursäkt, det var inte min avsikt alls.

    Nä, nu ska jag ut och njuta av solen!! sunny

    Glad Påsk igen Mollgan!!

    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Mollgan 2009-04-11, 06:36

    cleopatra skrev:
    Mollgan skrev:Hade mitt ärende varit att spy galla över pedofiler så hade jag gjort det på samma sätt som du gör, och med samma ord. Försök inte att låtsas att jag försvarar pedofiler.

    Nej! Som du läste, om du läste, så var mitt huvudärende att avslöja denne hycklande polismans skenheliga hyckleri. Vad har du för susning alls om vilka sidor han själv porrsurfar på? Frågar du mig kan jag tänka mig det värsta. Fin i synen kan man sitta och vara fast man begått brott i tjänsten. Kom inte och säg att han inte porrsurfar. Nyligen dömdes en av hans kolleger för en serie vidriga övergrepp på en 9-åring flicka.

    Försvarar du alltså brottsliga polismän bara deras brottsoffer själva är brottslingar? Pläderar du för straffrihet för brottsliga poliser? Ansluter du dig till den mobb som ville fria denne skitstövel därför att hans brottsoffer var en pedofil? Det gör inte jag. Inte heller rättstänkande svenskar eller den domstol som helt lagenligt dömde grisen.

    Mitt syfte var alltså inte att försvara pedofiler. Försök inte att låtsas detta. Då är du oärlig eller kan du inte läsa.
    P.S. Jag är inte heller ett fan av Hanne Kjööler. Tycker oftast inte alls som henne men den här gången har hon rätt.


    Ehhh...... scratch

    Jag börjar med ett vänligt Glad Påsk till dig Mollgan.

    Sen skriver jag MIN åsikt om den artikel du länkat till. Hela mitt inlägg var en reaktion på artikel, inte ditt inlägg eller dina åsikter. Hur kan du få det till att jag anklagar dig för att försvara pedofiler. Det gjorde du ju mycket klart i ditt första inlägg att du inte gjorde, och JAG kan läsa så jag förstod det.

    Enligt min åsikt (som jag är i min fulla rätt att ha) var polismannen varken skenhelig eller hycklande som du anser (vilket du är i din fulla rätt att tycka). Han skötte bara sitt jobb när han tog fast snattaren och kollade pedofilen. Polisens arbete är nämligen inte bara att ta hand om spillrorna EFTER ett brott, det är även att förebygga dem. Tycker du att det är fel att ha koll på pedofiler så de inte får chansen att antasta fler oskyldiga barn? Måhända att han uttryckte sig klantigt vid båda tillfällena, men det framgår ju inte vad de misstänkta sa innan så jag anser att man inte bör döma honom innan man vet det.
    Hur du tolkar detta som att jag anser att kriminella poliser ska undgå straff är för mig helt obegripligt.

    Så bara för att hans kollega är pedofil så måste han också vara det? Om din kompis slår sin fru, är du automatiskt en hustrumisshandlare också då? Påståendet faller på sin egen orimlighet.

    Jag har varken trott eller påstått att du försvarar pedofiler. Om jag utryckt mig klumpigt och du har uppfattat det så, så ber jag uppriktigt om ursäkt, det var inte min avsikt alls.

    Nä, nu ska jag ut och njuta av solen!! sunny

    Glad Påsk igen Mollgan!!


    Ok. Glad påsk på dig själv. Basketball
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 00:40

    Mollgan skrev:Pedofili är avskyvärt. Jag vill understryka det! Jag
    var skeptisk till den här polisiära grisen, från början.
    Han framträdde skenheligt och populistiaskt på bild för att han visste att han skulle få stöd från "hela svenska folket".
    Ungefär som när polisen säger till horan: "vem tror du att dom kummer att tro på, dig, en hora eller mig, en polis med 20 års prickfri tjänst"?

    Pedofilen hade straffet avtjänat. Jag frågade mig: "Skall den ena brottslingen komma undan medan den andre brottslingen får avtjäna sitt straff". Ja, visst! Alla på Expressens kommentatorsfält under artikeln om detta, tyckte tydligen att detta var juste. Det tyckte inte jag! Jag känner igen en skenhelig gris när jag ser honom. Twisted Evil

    Nu kryper sanningen om helöa denna historia fram. Förresten: glad påsk till alla vänsternick och antirasister samt SuszX.


    http://dn.se/opinion/signerat/leif-gw-hanne-kjoller-1.841531

    Tack för påskhälsningen Mollgan- såg den inte förrän nu..hoppas
    Du haft en riktigt fiin påsk- oxå tiden därefter..
    Tja- vad ska man säga om detta då? Gäller att bena upp det
    - skulle gärna vilja läsa lite mer fakta än det som journalistiken
    beskriver. Nu menar jag även tidigare länkar.Med en helhetssyn på
    båda parter..

    Utifrån det som skrivits är det en märklig situation..
    reagerade polisen i syfte att förhindra ett brott?
    Kanske- kanske inte.Eller så var det dennes ärliga vilja..eller eget hat.
    Hur som helst så är 18-25 år inga barn - dock känner jag mig lite ambivalent
    när det handlar om en sådan verksamhet som dans ..Vet ju inget alls om individen
    egentligen.
    Resten däremot borde personen inte förhindrats att starta
    - detta är ju att trycka ned någon totalt- och därmed kanske även
    öka risken för återfall i brott?

    Samtidigt ser jag vidrigheten- maktövergreppen som den förmodade nazistpolisen
    ( av artiklarna att döma: främlingsfientlighet , homosexuellt hat etc..)
    och förvånas över att detta inte gått till JO för granskning/ kvalitetssäkring..
    Givetvis är detta förlamade handlingssätt ett direkt hot mot vår rättssäkerhet
    och vilja att behandlas rättvist som medborgare.


    Ett ps oxå: Tänk om personen hade en vilja att aldrig göra om brottet
    han suttit inne för? Jag vet ju inte alls- hade han erbjudits hjälp att
    förändra sig och tackat ja eller nej? Det framgår inte i media alls
    - vad som däremot framgår är att personen för alltid benäms pedofil.
    Inte före detta dömd för sexuella brott mot minderårig...
    Givetvis kan man inte utesluta att även personer inom polisiära
    verksamheten pysslar med barnporr- det har varit en hel del inom det
    yrket som kommits på och dömts för det...DS..

    Sponsored content


    Polisman får böta 15 000 kr till pedofil Empty Sv: Polisman får böta 15 000 kr till pedofil

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 16:29