Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv Empty I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv

    Inlägg  womanlover 2009-10-06, 15:05

    I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv.


    Ett vittne såg i söndags fyra får ledas ned i
    källaren till pizzerian i Tidaholm. Ett kan ha slaktats där. Nu har kommunen
    stängt pizzerian.

    När polisen gjorde en husrannsakan cirka en och en halv timme
    efter tipset såg man tre levande bagglamm i källaren. Plus rester av det fjärde,
    förmodligen slaktade, lammet.

    -Där stod tre halvårsgamla levande får mitt i en lokal för
    oförpackade livsmedel som grönsaker och annat, säger Britt Svensson,
    livsmedelsinspektör i Tidaholm, till Skaraborgs Allehanda.

    Polisen har dokumenterat blod och slaktrester på bild och man
    har starka misstankar om att slakt förekommit i källaren. Men det förnekar en av
    ägarna i förhör.

    -Ägaren säger att avsikten var att fåren skulle slaktas på ett
    annat ställe och att de hade letts ner i källaren eftersom han tyckte att det
    var synd om dem när de väntade i transporten. Men det spelar ingen roll, man får
    inte ha får i livsmedelslokaler på det här sättet, säger Britt Svensson till TV
    4 Nyheterna Skaraborg.
    De tre levande fåren har förts tillbaka till uppfödaren.

    -Min fru mår jädrigt dåligt efter att all den här uppståndelsen.
    Hon har gjort allt rätt, hon har sålt djur till liv, som det heter. Man säljer
    levande får till en annan som ska föda upp eller slakta senare i sin tur, säger
    uppfödarens make till TT.

    Källa:Aftonbladet

    PS: På Tullgatan i Luleå stängde dom en Pizzeria efter upptäckt
    att dom använde kattkött i pizzorna. Detta är otroligt nog sant. Där hade jag ätit många gånger. Goda pizzor hade dom också.

    Källa:Aftonbladet

    Av 20 testade pizzerior för några veckor sedan fick 17 underkänt. På några ställen fanns det inte ens tvättställ i köket.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv Empty Sv: I fortsättningen bakar jag mina Pizzor själv

    Inlägg  Sniperace 2009-10-06, 18:04

    Mot föreskrifter och regler ja....

    men lammkött är gott och näringsriktigt, det skadar nog ingen Very Happy

    Men regler är till för att följas, kan man inte detta så bör man kanske tänka på att syssla med något annat där dessa inte hindrar, ex att till det egna hemmet köpa och slakta själv....

    Kattkött går mycket bra att äta, liksom hundkött, och det är inte mer fel att äta detta än att vi äter nötkött och annat kött

      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 19:53