Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
formsvackan
Redvictory
Corven
blueheaven
fredrik rahm70
visuellt
lazy
RedCloud
ANNA2LINK
Mollgan
MartinLindgren
råttan.
Thetaxpayer
KickTheRasist
Susz X
19 posters

    De GLÖMDA barnen..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-24, 13:11

    "De glömda barnen"
    Enligt folkhälsoinstitutet så lever ca 400 000 barn i familjer där det finns missbruk...


    http://www.forskning.se/pressmeddelanden/pressmeddelanden/deglomdabarnen385000harforaldrarsomdrickermycketalkohol.5.5a120dec11c9481f21880001702.html
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-25, 07:34

    Susz X skrev:
    "De glömda barnen"
    Enligt folkhälsoinstitutet så lever ca 400 000 barn i familjer där det finns missbruk...


    http://www.forskning.se/pressmeddelanden/pressmeddelanden/deglomdabarnen385000harforaldrarsomdrickermycketalkohol.5.5a120dec11c9481f21880001702.html



    Sorry Susz men det verkar att du oftast skriver för blinda ögon ... dem bryr sig inte en skit ... tyvärr men måste medela dig att människa är blind och tänker enbart för sig själv alltså "individmässigt" ...


    Men det gäller inte mig den gammal "kova" skall du veta och det finns många som jag och du ... det kan jag lova dig


    MVH
    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-25, 16:26

    Finns någon som gör det här på AC- det är det som är viktigast av allt iaf..
    För- hur fungerar Sverige om ingen ser till dess enda framtid? Barnen...
    Antagligen värre än i dag- med en maktgirighet och en maffia vars grepp om vårt samhälle hårdnat.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    De GLÖMDA barnen.. Empty hm

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-03-25, 18:25

    [i]Men det gäller inte mig den gammal "kova" skall du veta och det finns många som jag och du ... det kan jag lova dig[/i]


    Men gud se bevare mig.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-25, 20:01

    Läst men ej förstått. Ett stort problem i Sverige efter åratal av vänsterflum i skolan


    Vi talar alltså om en alkoholkonsumtion motsvarande 2 flaskor vin per vecka. D.v.s några Fredagsöl. Lite Lördagsvin + en konjak till kaffet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-25, 21:20

    Mr.Råtta! No Kan det vara lilla samvetet som gör sig hört, No Nu tror ju inte jag utredningen riktar sig mot dom med måttlig konsumtion, det är väl ingen som tror att några glas vin i veckan skadar ungarna,
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-25, 21:46

    I dag gick larmet om att våra svenska ungar mår sämre än någonsin. Värst är det tydligen för flickor. Enligt larmet heter det "många barn...".

    Själv är jag inte förvånad. Har väntat nu, ett par decennier på att det hårdnande samhällsklimatet skulle ge resultat i statistiken. Det är alltid de svagha grupperna som tar mest stryk. Barn är en sådan grupp.


    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2723926
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    De GLÖMDA barnen.. Empty Inte förvånad

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-25, 22:03

    Nej inte är man förvånad inte... Det är ju klart att ett hårt samhällsklimat drabbar barnen med. Mår föräldrarna dåligt så påverkar det deras barn också.

    Detta samhälle är för hårt för många och nu ska kommunerna dra in på resurser också och vilka bl a drabbas av det???
    Kan det vara barnen, dom gamla och sjuka m fl???
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-25, 22:09

    "Kan det vara barnen, dom gamla och sjuka m fl???"

    De kallas tärande på det förhärskande schakalhögerspråket.

    Bland oss vanliga dödliga, som inte talar detta morderna språk är det vår kamrat, syster, granne eller hon i snabbköpskassan.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    De GLÖMDA barnen.. Empty Tärande

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-25, 22:16

    [color=orange]Ja visst dom tärande dom olönsamma dom ska kommer man att spara in på... Till vilken nytta för dessa??? Till vilken nytta för samhället??? Dessa människor behövs ju sattsas på!!! Den fyllda stadskassan lär inte komma till vanligt folk och framför allt inte till dom olönsamma...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-26, 00:20


    Det är ju just det martin lille som är ditt problem. Du TROR att undersökningen beskriver en hemsk verklighet. Det är precis det som är halva syftet med medias rapporter om undersökningen. Att föra inkompetenta nollor bakom ljuset. Det är onekligen en bred målgrupp.

    Undersäkningen fokuserar på 4 olika kategorier alkoholkonsumenter. Media drar alla över en kam.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 01:07

    Vad har en forskarrapport med media att göra? Här ska det lyftas fram hur dessa barn har det oxå kan jag tycka- inte en besserwisserattityd som lägger locket på...
    Konstigt att ungdomsvåldet ökat? Knappast- med sådana "vuxna" (?) vibbar som råttan sprider..
    affraid
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-26, 01:27

    Fattar du verkligen inte sambandet?


    Skrämmande är det att människor på forum som detta inte förmår läsa och kritiskt granka en text. Dessutom möts man av diverse anklagelser när man råkar påpeka hur verkligheten ser ut - helt enligt rapporten. Makalöst.

    Det handlar om barn till föräldrar som tar lite Fredagsöl och Lördagsvin. Dessa barn har det nog ofta bättre än barn till helnykterister.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 01:35

    Japp- det är skrämmande- så ta du och läs rapporten en gång till råtta.Gnag sedan vidare hur du vill- men låt inte de utsatta barnen bli lidande...eller komma i skymundan.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  lazy 2009-03-26, 01:39

    Konstigt att ungdomsvåldet ökat? Knappast- med sådana "vuxna" (?) vibbar som råttan sprider..

    Nä, visst är det konstigt att våldet ökar humlan med såna vibbar
    som en del "vuxna" sprider?


    livet är så mycket vackrarae än dessa vedervärdiga individer...Se- en av dem (kanaljen)har redan fiskat upp var din känsliga punkt ligger och försöker spela på de känslorna- försöker få dig att känna skuld.
    Gå inte på det- och akta dig noga för denna avart av kräk Martin! Jag liknar dem vid vägglöss- de kryper fram på natten och suuuger blod..trampa bara på dem- eller bespruta med insektsgift...bry dig inte om de djävulska i att försöka trycka ned en människa som är bra!
    Du är bässt!Och- var stolt för den fina människa du är Martin!

    Senast ändrad av Susz X den tis mar 24, 2009 11:00 pm, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 01:43

    Kanske är socialen för slapp när det handlar om att sätta barnkonventionen och barnet i centrum? Det är de vibbarna som finns i samhället i dag- klart de måste förändras- men - vem lyfter fram de utsatta barnens situation? Någon?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-26, 01:44


    Genom att påstå att 400000 är "utsatta" (intressant prdval, antagligen för att det inget betyder) så förminskar du de barn som far illa på riktigt. Ta reda på fakta. Barn med föräldrar som tar lite fredagsöl och Lördagsvin klassas som "utsatta".
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 01:50

    Ta inte i så du spricker nu råttan lille? No
    Ett känsligt ämne tydligen? Wink
    Är det möjligen en krökande alkoliserad råtta vi ser inta försvars ställning? No
    Förresten, har du kollat dig i spegeln än, tänkte om du kanske börjat växla färg än? Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 01:57

    Ingen alkoholist/ narkotikamissbrukare/ blandmissbrukare erkänner
    sitt missbruk.Inte ens för sig själv. Det heter alltid "tar lite på helgerna"..inget nytt under solen. Just DÄRFÖR är det barnen man ska lyssna på...


    http://www.rb.se/Pages/default.aspx
    http://www.rb.se/tungahemligheter/Pages/default.aspx
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-26, 02:07

    Här blir man anklagad för att vara alkoholist, om denna fullständigt grunlösa anklagelse är det bästa ni har att komma med så är det nog ingen som blir direkt imponerad över er sammanlagda intellektuella kapacitet.

    Det verkar inte som ni bryr er ett skvatt om de barn som lever i verkliga alkoholisthem. De har ett helvete. Men dem skiter ni uppenbarligen i. Ni smetar hellre ut dessa barns allvarliga problem på 400000 helt vanliga familjer.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 02:09

    Jasså- blir du det? Av vem? Vad jag kan se var det någon som ställde en enkel fråga....
    Enligt pressmeddelandet från folkhälsoinstitutet är syftet med rapporten följande..
    Citat från länken:
    "– Förhoppningen är att denna rapport ska kunna användas som ett viktigt underlag för förebyggande insatser inom området, säger Sven Bremberg.
    Rapporten är ett regeringsuppdrag och underlag för regeringens särskilda satsning för att förbättra barns uppväxtvillkor i familjer med alkoholproblem."


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-26, 02:16, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  råttan. 2009-03-26, 02:12

    Den nya länken verkar ju faktiskt riktigt trovärdig vid en första anblick.

    Men återigen undrar jag om verkligen 200000 barn utsätts för grovt fysiskt våld i sina hem. Vill dock inte påstå att de överdriver, för jag har inte fakta om detta. Men generellt är det taskigt mot de värst utsatta att nagatellisera dem genom att klumpa ihop dem med mindre allvarliga brott.

    Det krävs inget körkort för att bli förälder...tyvärr.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  lazy 2009-03-26, 02:16

    Jag liknar dem vid vägglöss- de kryper fram på natten och suuuger blod..trampa bara på dem- eller bespruta med insektsgift...bry dig inte om de djävulska i att försöka trycka ned en människa som är bra!
    Du är bässt!Och- var stolt för den fina människa du är Martin!

    Senast ändrad av Susz X den tis mar 24, 2009 11:00 pm, ändrad totalt 2 gånger

    Ja, barn kan nog få problem för mindre, eller hur "vuxna ansvarsfulla
    Susz?"
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 02:22

    råttan skrev:Den nya länken verkar ju faktiskt riktigt trovärdig vid en första anblick.

    Men återigen undrar jag om verkligen 200000 barn utsätts för grovt fysiskt våld i sina hem. Vill dock inte påstå att de överdriver, för jag har inte fakta om detta. Men generellt är det taskigt mot de värst utsatta att nagatellisera dem genom att klumpa ihop dem med mindre allvarliga brott.

    Det krävs inget körkort för att bli förälder...tyvärr.

    Rädda barnen har en del fakta- dock långtifrån allt...Det är inte utan anledning Sverige till och med fått påtryckning om att inte barnkonventionen följs...
    Och- har du hängt med i massmedia ett tag så har du väl sett de barn som råkat illa ut- även med föräldrar som sålt sina barn på nätet- med våldtäkter/ sexuella övergrepp...
    Som sagt- det finns ett mörkertal. Media vet inte allt.Och barn törs inget säga- de skäms och lider.Och att detta inte är något nytt vittnar länken Mollgan delgav oss..ang skadebeteenden i tonåren..
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-26, 03:06

    Thetaxpayer skrev:[i]Men det gäller inte mig den gammal "kova" skall du veta och det finns många som jag och du ... det kan jag lova dig[/i]


    Men gud se bevare mig.



    Vad dillar du om ??

    Sponsored content


    De GLÖMDA barnen.. Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:03