Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Slutet för sossarnas flumskola

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Slutet för sossarnas flumskola Empty Slutet för sossarnas flumskola

    Inlägg  Blåfront 2009-09-28, 08:55

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/skarpta-krav-pa-yrkeselever-1.961834

    Tanken är att så många som möjligt faktiskt ska fullfölja sin utbildning. Ställer vi för låga krav är risken alldeles för stor att de som kommer in inte klarar av det och hoppar av, säger utbildningsminister Jan Björklund (FP).

    Sossarnas flumskola

    – Det viktigaste är att så många som möjligt fullföljer sina utbildningar. Som det ser ut i dag är avhoppen allt för stora. Ställer vi rätt krav från början kan vi komma till rätta med det, menar Björklund.

    Sossar vill så många som möjligt börjar på komvux
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Slutet för sossarnas flumskola Empty Sv: Slutet för sossarnas flumskola

    Inlägg  marxisten 2009-09-28, 18:04

    Blåfront skrev:http://www.dn.se/nyheter/sverige/skarpta-krav-pa-yrkeselever-1.961834

    Tanken är att så många som möjligt faktiskt ska fullfölja sin utbildning. Ställer vi för låga krav är risken alldeles för stor att de som kommer in inte klarar av det och hoppar av, säger utbildningsminister Jan Björklund (FP).

    Sossarnas flumskola

    – Det viktigaste är att så många som möjligt fullföljer sina utbildningar. Som det ser ut i dag är avhoppen allt för stora. Ställer vi rätt krav från början kan vi komma till rätta med det, menar Björklund.

    Sossar vill så många som möjligt börjar på komvux

    Intressant att du talar om hurdan flumskola det är. Jag har äntligen gått i den där sk. flumskolan från i 12 år. Och vet du vad, jag känner inte alls igen bilden björklund och politikerna ger gällande att det är så mycket orosmoment etc. i skolan! Och i detta ska det kanske tilläggas att jag lider av ett handikapp som ger en koncentrationssvårigheter och om jag kan koncentrera mig bör ingen ha problem med det!

      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:22