Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
patriot
Sniperace
berralarzon
SiP
x-medborgare
lazy
marxisten
GustavAnder
formsvackan
Kakmonstret
Susz X
Sossar-e-lata
RedCloud
Infra
18 posters

    Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  RedCloud 2009-09-16, 18:55

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:och den rådande världsordningen

    lol! lol! lol!


    Sluta nu, vi skrattar ihjäl oss
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  berralarzon 2009-09-16, 18:57

    GustavAnder skrev:"Två strypsnaror är polisens främsta bevis mot Mehdi Ghezali och de andra misstänkta terrorsvenskarna.

    Det uppger myndighetskällor för Aftonbladet.

    – Han hade gömt dem i ett blöjpaket. "

    Goa gubbar den där Ghezali med rese sällskap....
    Bara en lobotomerad vänster kan försvara såna förvirrade element.
    Och , guess what, de ( lob.vänstern ) gör just det.Smile


    Och tjyven svartjobbaren kvinnoförnedraren kvinnomisshandlaren awfultruht gustavander mm nick spekulerar vidare.
    Pst: ander läser du vädet i pottbotten med?
    //berra
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  patriot 2009-09-16, 19:13

    GustavAnder skrev:
    patriot skrev:

    varför kämpar inte commisar mot terrorister.

    För att de i sin lobbo-värld fått för sig att terrorister är emot väst USA och den rådande världsordningen, och därmed på nåt sätt skulle agera i vänsterns sak....

    Devisen dina fiender, mina vänner" råder , något som alltid hoppar upp och biter dem därbak, ständigt och jämt.


    Jag tror det beror på att många terrorister också är kommunister. Inte muslimerna med de andra. Badermeinhof i tyskland var kommunister. Flera andra också.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  berralarzon 2009-09-16, 20:09

    patriot skrev:
    GustavAnder skrev:
    patriot skrev:

    varför kämpar inte commisar mot terrorister.

    För att de i sin lobbo-värld fått för sig att terrorister är emot väst USA och den rådande världsordningen, och därmed på nåt sätt skulle agera i vänsterns sak....

    Devisen dina fiender, mina vänner" råder , något som alltid hoppar upp och biter dem därbak, ständigt och jämt.


    Jag tror det beror på att många terrorister också är kommunister. Inte muslimerna med de andra. Badermeinhof i tyskland var kommunister. Flera andra också.


    Awfultruht gustavandet är terroist en skatteterrorist och tjyv mmm problematik bakom sig.
    //berra
    //berra
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  patriot 2009-09-16, 21:32

    Awfultruht gustavandet är terroist en skatteterrorist och tjyv mmm problematik bakom sig.
    //berra
    //berra[/quote]

    Med så hög skatt som Sverige har är det rätt att vägra. Skatten ska vara 25 procent annars är det fel. Om alla betalar skatt räcker det.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  RedCloud 2009-09-16, 21:35

    Neofascisten skrev:Om alla betalar skatt räcker det.

    Det är bara det att svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav "tjuven" Ander inte gör det....och skryter med det dessutom...
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  patriot 2009-09-16, 21:39

    Gustavander gör rätt. Högern vill ha mindre skatt och mera försvar. Sverige måste försvaras mot terroristerna.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Susz X 2009-09-16, 21:47

    patriot skrev:Gustavander gör rätt. Högern vill ha mindre skatt och mera försvar. Sverige måste försvaras mot terroristerna.
    Vad är du rädd för.....
    ...du människa som använder en sekt/ politik , religion Hot / Våld / skitsnack som vapen och sköld mot andra medmänniskor ?
    Eller gör Du det enkelt för dig själv genom att projisera (=överföra) Din egen rädsla / aggressivitet på en grupp vars ansikten inte syns?

    Du ser dem inte- låter fördomar/ Förakt ta över...Som om det vore "deras" fel att Du inte har makten över Ditt liv- Dina känslor.....



    Jag bara undrar- är det fair play? Tänk om det är så att vi vinner mer på att ta till vara på det som är bra hos varandra...släppa känslomässiga hämningar och tillåta sig vara den människa man själv är?

    Är Din egen osäkerhet- Dina egen okunskap, förakt och Rädsla verkligen osynliga människors fel?

    Bara undrar..

    tänk om det är så att den du skadar mest är dig själv i långa loppe tnär du envetnas med att lägga skuld och reta dig på andra

    Den farliaste terrorister som i da finns finns i nazisekten...en varför? Vad är du rädd för?
    Att inte synas?Att inte ha makt över ditt /andras liv?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Susz X 2009-09-16, 21:50

    Kan du vara rar och ta bort ondskans järnkors ..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Sniperace 2009-09-16, 21:52

    Susz X skrev:Kan du vara rar och ta bort ondskans järnkors ..

    Det är sådana din favoritskribent Marc samlar på!!!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Susz X 2009-09-16, 21:57

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Kan du vara rar och ta bort ondskans järnkors ..

    Det är sådana din favoritskribent Marc samlar på!!!
    Vilken Marc? Menar du att patriot skulle vara denne ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  berralarzon 2009-09-16, 22:06

    patriot skrev:Gustavander gör rätt. Högern vill ha mindre skatt och mera försvar. Sverige måste försvaras mot terroristerna.

    Jo och det lilla landet "byn" Sverige skulle vara mål för terrorister väx upp din fjant.
    Föv är asfultruhten gustavander inget annat än en tjyv en skattetjyv sorligt är om ni "nynick" inte ser läser detta.
    //berra
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Susz X 2009-09-17, 02:51

    Susz X skrev:
    Susz X skrev:
    Infra skrev:Jag ville bara få med innan tråden slocknar: SÄPO har erkänt att de tipsat USA. Jaha. Då tipsar USA en av sina diktatoriska tortyrvänner. Då var det utrett. SÄPO tvår sina händer. Säger att de lovat USA att bevaka Mehdi.

    Det jag tycker är värre är att de som skulle ha varit Ghezalis vänner, Jinge t ex, nu tar avstånd från honom. Det kan inte jag göra. varför då undrar någon? Enkelt - han har inte gjort något olagligt.

    Att ta sig in i P-stan smuggelvägen är petitesser mot bakgrund av de anklagelser som ligger outtalade i varje artikel i varje yttrande. Polischefen i staden där Mehdi sitter fängslad: "Han är en mycket farlig man".

    Vilken kompetens har han att avgöra den saken då Ghezali aldrig har dömts för någonting. Och, innan förhören ens är slut. Han är gripen! Dock inte för brott. Bara gripen. USA uttalar: "Vi ser mycket allvarligt på det han är anklagad för". Ja - vad är han anklagad för? Ingenting.

    Sussen var kritisk mot svenska journalister i en annan tråd. Ja, sannerligen. varför upprepar okritiskt såna här uttalanden som om de vore några "sanningar"? Det hela är ju ämnat att suggurera fram en underförståelse om att Mehdi är skurk, Mehdi är farlig, Mehdi är skyldig. Till vad?Till att ha blivit gripen.

    När Beatrice Ask fick bekräfterlse på USA:s waterboarding av fångar sa hon att hon var tveksam om vi kunde ha samarbete med ett sådant land. Nä det tycker jag inte. USA kanske kommer dit igen men landet är efter Bush ingen demokrati. Tipsa P--stan, militärdiktaturen? Först nu skall jag se om jag hittar länkar som styrker ovanstående.

    Förbaskat bra skrivet Infra.
    Är glad att du inte är av sorten som osäkert med den
    rädsla/ osäkerhet att
    "kanske kunna ha fel själv" som media skapar genom sina stämplar och SÄPO
    med sin avsaknad av ryggrad här. Verkar mest som dito vill skydda sig själva-
    skydda från VAD kan ja undra..och VARFÖR?
    VAD har säpo att VINNA på det? Slippa granskas?

    Och- av vilken anledning "kryper" svenska säk inför "förmodanden" från USA?
    Jisses- utan en reko rättegång eller ens bevis satt en man i fång /tortyrläger där.
    Ska det va nåt att vara knähund för ?
    Besynnerlit att inga reaktioner kommer om hur media går ut med rena osanninar och
    stämplar utan fakta alls- denna gång skriver media inte ens att misstanke finns...
    det hade varit en annan femma.
    Pysslar de med en MEDVETEN skrämsel/ hatpropaganda?

    Ska det vara så förbannat svårt med en rak och just metod som rättegång ?
    Var finns anstymmelse till rättssäkerhet/ demokrati alls egentligen?
    Inte faan ska säpo avsäa si ett ansvar här- de har ansvar för sina ena handlingar
    - det kan de inte lägga på nån annan alls.

    Stinker gör det- en frätande vass stank..
    som tydligen inte förbättrats alls genom åren..
    och det ÄVEN om den förföljde personen skulle bli fälld nån gån i livet.
    Skulle det vara jag som utsattes på det viset skulle ja vara rätt förbannad
    vid det här laget.

    Dock inte g å så långt som att hämnas- men ärligt skulle du?
    I så fall är det förståeligt kan ja tycka..om man behandlats inte rättvist.
    Så - är det brottsprovokation det handlar om i kärnan- ???




    hmm---detta stämmer ju på sip ..ehh..



    Nä fasen- tycker det liknar en apartheidstat i staten Infra...kan det vara så?
    och visst känner man igen det här på nåt sätt- det var nåt liknande innan
    Anna Lind mördades va? Någon som utlämnats till USAsom var oskyldig- och
    alla lade skulden på Anna som var död när det uppdagades och kritiken haglade från
    omvärlden.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Sniperace 2009-09-17, 08:47

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Kan du vara rar och ta bort ondskans järnkors ..

    Det är sådana din favoritskribent Marc samlar på!!!
    Vilken Marc? Menar du att patriot skulle vara denne ?

    Nej, Marc Garlasco som skrivit rapporter från ex GAZA som du så ivrigt påhejar.....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Infra 2009-09-17, 14:26

    I dag påstår P-stans inrikesministe, Malik:
    "En av dem har slagit för al Quaeda.
    För dettta har vi bevis". Detta påstående
    måste väl ändå sägas ha mycket låg sanningshalt.
    Fanns det bevis vore Mehdi dömd för länge sedan.
    Och hur kan man slåss för en organisation som
    inte finns?


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5807227.ab

    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3093134
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  patriot 2009-09-18, 15:34

    Susz X skrev:
    patriot skrev:Gustavander gör rätt. Högern vill ha mindre skatt och mera försvar. Sverige måste försvaras mot terroristerna.
    Vad är du rädd för.....
    ...du människa som använder en sekt/ politik , religion Hot / Våld / skitsnack som vapen och sköld mot andra medmänniskor ?
    Eller gör Du det enkelt för dig själv genom att projisera (=överföra) Din egen rädsla / aggressivitet på en grupp vars ansikten inte syns?

    Du ser dem inte- låter fördomar/ Förakt ta över...Som om det vore "deras" fel att Du inte har makten över Ditt liv- Dina känslor.....



    Jag bara undrar- är det fair play? Tänk om det är så att vi vinner mer på att ta till vara på det som är bra hos varandra...släppa känslomässiga hämningar och tillåta sig vara den människa man själv är?

    Är Din egen osäkerhet- Dina egen okunskap, förakt och Rädsla verkligen osynliga människors fel?

    Bara undrar..

    tänk om det är så att den du skadar mest är dig själv i långa loppe tnär du envetnas med att lägga skuld och reta dig på andra

    Den farliaste terrorister som i da finns finns i nazisekten...en varför? Vad är du rädd för?
    Att inte synas?Att inte ha makt över ditt /andras liv?
    Kommunister och muslimer är farligast. Dom hör ihop.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  SiP 2009-09-18, 15:59

    Susz X skrev:Kan du vara rar och ta bort ondskans järnkors ..

    Återigen visar Susz sin enorma kunskap...Hur i helvete kan den kungliga Svärdsorden vara ett "ondskan järnkors" ditt pucko??

    själv har du suttit och stoltserat med två av tredje rikets stora symboler som avatar tills nyligen, det vill säga vargen och örnen...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  lazy 2009-09-18, 16:19

    Susz X on mån sep 14, 2009 10:06 pm
    Förbannade tjuvpack - inget annat.
    Trodde inte att stölder / mord/ misshandel var lagligt i Israel.
    De är ju för faan det värsta landet i hela östeuropa!

    Själv förväntar jag mej av ovanstående förklarliga skäl absolut
    ingenting från det hållet. Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-18, 16:56

    lazy skrev:
    Susz X on mån sep 14, 2009 10:06 pm
    Förbannade tjuvpack - inget annat.
    Trodde inte att stölder / mord/ misshandel var lagligt i Israel.
    De är ju för faan det värsta landet i hela östeuropa!

    Själv förväntar jag mej av ovanstående förklarliga skäl absolut
    ingenting från det hållet. Laughing

    Är det sant, Lazy?

    Att du har slutat förvänta dig något alls från Israel? Det var oväntat men heders åt dig som erkänner detta!
    Very Happy

    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  lazy 2009-09-18, 20:29

    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Susz X on mån sep 14, 2009 10:06 pm
    Förbannade tjuvpack - inget annat.
    Trodde inte att stölder / mord/ misshandel var lagligt i Israel.
    De är ju för faan det värsta landet i hela östeuropa!

    Själv förväntar jag mej av ovanstående förklarliga skäl absolut
    ingenting från det hållet. Laughing

    Är det sant, Lazy?

    Att du har slutat förvänta dig något alls från Israel? Det var oväntat men heders åt dig som erkänner detta!
    Very Happy

    queen

    Tja, nu handlade det ju om Susz X bristande geografikunskaper men det
    tror jag nog att du förstod RD, vill ju inte bli besviken på dej så
    jag tar ditt inlägg som ett skämt, det var kanske lite tvetydigt! Laughing
    (Mitt inlägg alltså.)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-18, 21:13

    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Susz X on mån sep 14, 2009 10:06 pm
    Förbannade tjuvpack - inget annat.
    Trodde inte att stölder / mord/ misshandel var lagligt i Israel.
    De är ju för faan det värsta landet i hela östeuropa!

    Själv förväntar jag mej av ovanstående förklarliga skäl absolut
    ingenting från det hållet. Laughing

    Är det sant, Lazy?

    Att du har slutat förvänta dig något alls från Israel? Det var oväntat men heders åt dig som erkänner detta!
    Very Happy

    queen

    Tja, nu handlade det ju om Susz X bristande geografikunskaper men det
    tror jag nog att du förstod RD, vill ju inte bli besviken på dej så
    jag tar ditt inlägg som ett skämt, det var kanske lite tvetydigt! Laughing
    (Mitt inlägg alltså.)

    Ja, jag förstod.... Fast lite sent. Din meningsuppbyggnad tydde på Israel. Men då jag 'känner' dig, förstod jag du menade Suzx....

    Men, mitt inlägg var ingen påhopp på dig och inget illa menat.
    Smile

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Sniperace 2009-09-18, 21:22

    å andra sidan är det nog många som frågar sig, är det SÄPO eller MUST vi ska TACKA för detta!!!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Susz X 2009-09-19, 03:28

    RedCloud skrev:Det är väl ett känt faktum att SÄPOs sympatier ligger hos extremhögern, USA & Israel.
    Jag är inte ett dugg förvånad.

    Hur många och vilka dåligt utredda brott/ mord har Säpo/ någon med anknytning därtill varit inblandade på något plan?
    Vore intressant att veta...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Redvictory 2009-09-19, 06:02

    Susz X skrev:
    RedCloud skrev:Det är väl ett känt faktum att SÄPOs sympatier ligger hos extremhögern, USA & Israel.
    Jag är inte ett dugg förvånad.

    Hur många och vilka dåligt utredda brott/ mord har Säpo/ någon med anknytning därtill varit inblandade på något plan?
    Vore intressant att veta...

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_406377.svd

    Jag är ganska säker på att CIA är inblandade i mordet på Anna Lindh! hon visste för mycket och måste röjas ur vägen precis som Olof Palme.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 10:48

    Susz X skrev:
    RedCloud skrev:Det är väl ett känt faktum att SÄPOs sympatier ligger hos extremhögern, USA & Israel.
    Jag är inte ett dugg förvånad.

    Hur många och vilka dåligt utredda brott/ mord har Säpo/ någon med anknytning därtill varit inblandade på något plan?
    Vore intressant att veta...

    Era pusselbitar passar bäst på en sluten avdelning.Smile

    Sponsored content


    Säpo eller Must. Vem bär skulden? - Sida 4 Empty Sv: Säpo eller Must. Vem bär skulden?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:48