Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
Redclown
womanlover
PE Dal
foliesvackan
Dao
Loooping
formsvackan
Regndrottning
Ezzlirsk
RedCloud
captaincodd
Thecharmed
marxisten
blueheaven
KickTheRasist
Susz X
lazy
Sniperace
Infra
23 posters

    Israel - laglöshetens väg

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  marxisten 2009-09-08, 17:48

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Hur kan nån stödja detta?

    Det är väl för fan ingen som stöder sådant PUCKO! Evil or Very Mad

    Inte, varför stödjer du då inte Palestinas frihetskamp? Detta händer dagligen i Gaza och du blundar för det!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  blueheaven 2009-09-08, 17:57

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Hur kan nån stödja detta?

    Det är väl för fan ingen som stöder sådant PUCKO! Evil or Very Mad

    Inte, varför stödjer du då inte Palestinas frihetskamp? Detta händer dagligen i Gaza och du blundar för det!

    Skärp dig asshole!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-09-08, 18:04

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 22:41, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  marxisten 2009-09-08, 21:21

    lazy skrev:
    marxisten Today at 4:48 pm
    Inte, varför stödjer du då inte Palestinas frihetskamp? Detta händer dagligen i Gaza och du blundar för det!

    Det hoppas jag att du kan bevisa för annars har jag mängder
    av fakta från palestinsk media vilka som dödar vilka just
    nu.Hint, det är inga israeler inblandade.

    Lyssna på filmen igen då. Israeliskt militärhelikopter. Är det inga israeler?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  marxisten 2009-09-08, 21:21

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

    Hur kan nån stödja detta?

    Det är väl för fan ingen som stöder sådant PUCKO! Evil or Very Mad

    Inte, varför stödjer du då inte Palestinas frihetskamp? Detta händer dagligen i Gaza och du blundar för det!

    Skärp dig asshole!

    Okej, stödjer du Palestina då?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-08, 22:09

    [quote="Sniperace"]
    Infra skrev:Kanske kunde vi ändå nå fram till nån sorts försoning, du och jag, Sniper.

    Så är beskriver du israel på ett ställe:


    "OM ditt hem intogs av ett gäng brottslingar som sade att SITT STILL annars dödar vi dina barn och familj, en och en."

    Den definitionen av Israel kan vi enas runt, Sniper. Jag ser framför mig precis vad du menar.

    citat:
    "Kanske kunde vi, men det jag vill ha fram är att de enda som i dagens läge KAN komma fram till en lösning är just att Palestinierna (eller Hamas och de väpnade grupperna) säger att NU vill vi ha fred, vi vill att vårt folk ska få leva, därför ger vi nu inte er någon anledning att döda oss, låt oss prata FRED."








    Härligt det är likadant på samma sätt när en tjej är jungfru och säger snälla kan du knulla mig för att det känns skönt ...!!



    Smile



    Vilka jävla åsikter ...!! Tror du verkligen att någon normalt människa kommer att instämma i detta??


    Fan nu börjar du faktisk drastisk bytta mina tankar om dig Sniper ...


    Vide en tillfälle tog jag jävligt illa upp när Infra kallade dig för en frivilligt sniper sikte i Sarajevo , men nu börjar jag tro på killen !!


    Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-09-08, 22:22, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-08, 22:21

    marxisten skrev:




    Kamraten jag har aldrig röstat för Svenska riksdagen , men jag kan lova dig att min och kanske 99 % av mitt familj rösten kommer att gå till "V"



    V är svenska väljare med full kapacitet av hjärna och hjärta på rätt ställe !!



    Kram på dig min Svenska kamrat!!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-09-08, 22:38

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Kanske kunde vi ändå nå fram till nån sorts försoning, du och jag, Sniper.

    Så är beskriver du israel på ett ställe:


    "OM ditt hem intogs av ett gäng brottslingar som sade att SITT STILL annars dödar vi dina barn och familj, en och en."

    Den definitionen av Israel kan vi enas runt, Sniper. Jag ser framför mig precis vad du menar.


    Kanske kunde vi, men det jag vill ha fram är att de enda som i dagens läge KAN komma fram till en lösning är just att Palestinierna (eller Hamas och de väpnade grupperna) säger att NU vill vi ha fred, vi vill att vårt folk ska få leva, därför ger vi nu inte er någon anledning att döda oss, låt oss prata FRED.

    Att det sedan inte kan bli annat än en kompromiss är nog något vi tvingas leva med, och då ser jag det som en tvåstatslösning med 1948 års gränser, allt annat är en utopi som inte har skuggan av en chans att bli verklighet, MEN då blir inget folk förintat

    Så du menar att de urinvånare som blivit berövade sina fäders jord och stängts in i koncentrationslägerm, först allra nådigast skall vädja för sina liv, sedan krypa till korset?

    Nä tack du din gamle Stolle. Det finns inga gränser för hur långt du är beredd att gå för att förnedra palestinierna. Skulle du njuta då, när våld och massmord skördar triumfer? När våld, laglöshet och massmord belönas med förnedring? Hur är du funtad inne i huvet Sniper. Jag finner
    att du har psykopatiska drag Sniper. Det du begär av palestinierna skulle aldrig falla en människa vid sina sinnens fulla bruk att begära av någon annan. Jag hoppas du skämtar, om än rått. Annars har vi inget mer att säga varann i fredsfrågan.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-08, 22:50

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Kanske kunde vi ändå nå fram till nån sorts försoning, du och jag, Sniper.

    Så är beskriver du israel på ett ställe:


    "OM ditt hem intogs av ett gäng brottslingar som sade att SITT STILL annars dödar vi dina barn och familj, en och en."

    Den definitionen av Israel kan vi enas runt, Sniper. Jag ser framför mig precis vad du menar.


    Kanske kunde vi, men det jag vill ha fram är att de enda som i dagens läge KAN komma fram till en lösning är just att Palestinierna (eller Hamas och de väpnade grupperna) säger att NU vill vi ha fred, vi vill att vårt folk ska få leva, därför ger vi nu inte er någon anledning att döda oss, låt oss prata FRED.

    Att det sedan inte kan bli annat än en kompromiss är nog något vi tvingas leva med, och då ser jag det som en tvåstatslösning med 1948 års gränser, allt annat är en utopi som inte har skuggan av en chans att bli verklighet, MEN då blir inget folk förintat

    Så du menar att de urinvånare som blivit berövade sina fäders jord och stängts in i koncentrationslägerm, först allra nådigast skall vädja för sina liv, sedan krypa till korset?

    Nä tack du din gamle Stolle. Det finns inga gränser för hur långt du är beredd att gå för att förnedra palestinierna. Skulle du njuta då, när våld och massmord skördar triumfer? När våld, laglöshet och massmord belönas med förnedring? Hur är du funtad inne i huvet Sniper. Jag finner
    att du har psykopatiska drag Sniper. Det du begär av palestinierna skulle aldrig falla en människa vid sina sinnens fulla bruk att begära av någon annan. Jag hoppas du skämtar, om än rått. Annars har vi inget mer att säga varann.



    Tyvärr min vän jag tror inte att han skämtar !!
    Däremot han menar allvar ...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  marxisten 2009-09-08, 23:35

    KickTheRasist skrev:
    marxisten skrev:




    Kamraten jag har aldrig röstat för Svenska riksdagen , men jag kan lova dig att min och kanske 99 % av mitt familj rösten kommer att gå till "V"



    V är svenska väljare med full kapacitet av hjärna och hjärta på rätt ställe !!



    Kram på dig min Svenska kamrat!!

    Till 99%? Hur många är ni i din familj egentligen? lol!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-08, 23:47

    marxisten skrev:
    KickTheRasist skrev:
    marxisten skrev:




    Kamraten jag har aldrig röstat för Svenska riksdagen , men jag kan lova dig att min och kanske 99 % av mitt familj rösten kommer att gå till "V"



    V är svenska väljare med full kapacitet av hjärna och hjärta på rätt ställe !!



    Kram på dig min Svenska kamrat!!

    Till 99%? Hur många är ni i din familj egentligen? lol!



    Sammanlagt 20 en mini Kroatien i stort ...

    Förresten om du vill ha semester och må bra i mitt land va fritt och PM-a mig ...


    Det blir mycket billigare än det brukar vara , sen om du har inte ett fast förhållande kan jag lova dig en minimerat Harem ...

    Wink


    MVH
    //KTR
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  marxisten 2009-09-09, 03:14

    KickTheRasist skrev:
    marxisten skrev:
    KickTheRasist skrev:
    marxisten skrev:




    Kamraten jag har aldrig röstat för Svenska riksdagen , men jag kan lova dig att min och kanske 99 % av mitt familj rösten kommer att gå till "V"



    V är svenska väljare med full kapacitet av hjärna och hjärta på rätt ställe !!



    Kram på dig min Svenska kamrat!!

    Till 99%? Hur många är ni i din familj egentligen? lol!



    Sammanlagt 20 en mini Kroatien i stort ...

    Förresten om du vill ha semester och må bra i mitt land va fritt och PM-a mig ...


    Det blir mycket billigare än det brukar vara , sen om du har inte ett fast förhållande kan jag lova dig en minimerat Harem ...

    Wink


    MVH
    //KTR

    Tja varför inte. Säg till när du ska hem och hälsa på nästa gång kanske jag kan hänga med kamrat. Söker för tillfället en livskamrat så de verkar inte så dumt det. Smile
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Susz X 2009-09-09, 23:22

    Infra skrev:Den laglösa staten bör nu peststämplas av internationella samfundet inklussive USA. I dag har denna förskräckliga skapelse tagit beslut för 400 nya bosättningar på västbanken.

    Som en malign cancer, ja, som en utomplanetär deg som jäser över alla bräddar breder denna otäcka skapelse, som har mage att kalla sig demokrati och rättsstat, ut sig över nejden.

    Jag tror i slutändan att endast Guds ingripande alternativt ett allvarligt menat kärnvapenanfall kan få denna vederstyggliga skapelse på knä. Men det är klart: vad kan man vänta sig av en stat som ända sedan sin tillkomst styrts av endera kriminella eller terrorister?


    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=3081228

    Håller med dig Infra...en skam !
    Lika stor skam är de som väljer att försvara eller blunda.
    Då menar jag även den media som inte anser detta vara så viktigt att synliggöra.
    Vare sig SvD, Expressen eller Borås Tidning tycks ha nån vilja alls.
    SvD lägger ned större vikt vid att berätta gamla sägner om "judar"..som man inte ens visste fanns..Undrar VARFÖR de vill hålla liv i dem dåh?
    ett ex: http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=15105


    Bara ETT exempel:
    De israeliska bosättarna som filmades när attackerade ett äldre palestinskt par med träklubbor har släppts av “brist på bevis”.


    http://news.yahoo.com/s/afp/20090821/wl_mideast_afp/mideastsettlerviolencetrial


    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Thecharmed 2009-09-10, 09:16

    En ockuperad stat har alltid rätt att försvara sig, med vilka medel man än behöver ta till för att slå ockupanten tillbaka. Detta är förenligt med alla de lagar som finns.

    Sniper; Om du varit förtryckt av någon som är större och starkare än du, som i alla år talat om för dig att du är ett low-life. Som förhindrar dig varje dag att gå till ditt jobb, bryter elen till ditt hus, ser till att du inte får sälja din skörd, och som faktiskt kanske en dag står på din trapp och ska ha din mark.
    Säg mig, hur exakt hade du gått till väga?
    Palestinierna har inte fått något gehör för sina skri. Israel bygger IDAG nya bosättningar, ILLEGALA bosättningar, på någon annans mark. Du tror på allvar att även om någon milisgrupp inte skulle skjuta raketer, så skulle Israel inte ha godkänt dessa nya bosättning?

    Du får du tänka om.
    Och göra rätt.

    Vad menar du att urinvånarna i Australien, eller Judarna i Tyskland, eller Norrmännen under tyskarnas ockupation skulle ha gjort?
    Det är väl alleles självklart att det uppstår motståndsgrupper... och det är väl en JÄVLA tur det...
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Thecharmed 2009-09-10, 09:34

    Igår har ca: 30 stycken bosättare från den illegala bosättningen Yizhar attackerat den palestinska byn Asira al-qibliyya.. De sköt skarpt i luften och kastade sten mot fönsterrutor....

    http://svt.se/2.22584/1.1684468/bosattare_attackerade_palestinsk_by?lid=senasteNytt_275222&lpos=rubrik_1684468

    Är det KONSTIGT att man stöter på patrull och att människor blir pissed off??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2009-09-10, 09:45

    Thecharmed skrev:Igår har ca: 30 stycken bosättare från den illegala bosättningen Yizhar attackerat den palestinska byn Asira al-qibliyya.. De sköt skarpt i luften och kastade sten mot fönsterrutor....

    http://svt.se/2.22584/1.1684468/bosattare_attackerade_palestinsk_by?lid=senasteNytt_275222&lpos=rubrik_1684468

    Är det KONSTIGT att man stöter på patrull och att människor blir pissed off??

    I detta håller jag helt med dig, det ÄR ett övergrepp.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2009-09-10, 09:58

    En ockuperad stat har alltid rätt att försvara sig, med vilka medel man än behöver ta till för att slå ockupanten tillbaka. Detta är förenligt med alla de lagar som finns.

    Sniper; Om du varit förtryckt av någon som är större och starkare än du, som i alla år talat om för dig att du är ett low-life. Som förhindrar dig varje dag att gå till ditt jobb, bryter elen till ditt hus, ser till att du inte får sälja din skörd, och som faktiskt kanske en dag står på din trapp och ska ha din mark.
    Säg mig, hur exakt hade du gått till väga?

    Ja inte hade jag gett mig på dennes barn eller barnbarn och sprängt dem i luften, barnen är oskyldiga och ska inte vara prioriterade mål....
    och det ingår INTE i försvarsrätten att med absolut prioritering slå till mot barn och civila, det är DÄR mitt motstånd mot Hamas och andra liknande organisationer ligger.
    UTAN detta hade jag till 100 procent stött Palestina, och jag stöder tvåstatslösningen, en återgång till 1948 års gränser, annat är idag en utopi, det GÅR INTE att göra ogjort....
    [qoute]
    Palestinierna har inte fått något gehör för sina skri. Israel bygger IDAG nya bosättningar, ILLEGALA bosättningar, på någon annans mark. Du tror på allvar att även om någon milisgrupp inte skulle skjuta raketer, så skulle Israel inte ha godkänt dessa nya bosättning?

    Du får du tänka om.
    Och göra rätt.
    [/qoute]

    Det ger ändå inte enligt krigslagar och folkrätt någon legitimering att spränga skolbussar eller vanliga bussar med bara civil befolkning i luften, Israel gör fel, med det gör inte det rätt att svara med attacker riktade enbart mot dess civila befolkning
    [qoute]
    Vad menar du att urinvånarna i Australien, eller Judarna i Tyskland, eller Norrmännen under tyskarnas ockupation skulle ha gjort?
    Det är väl alleles självklart att det uppstår motståndsgrupper... och det är väl en JÄVLA tur det...[/quote]

    de gjorde vad de skulle, de gav sig på SOLDATER, judarna började inte spränga tyska skolor som hämnd, det var inga Norrmän som åkte till tyskland och där valde att mörda skolbarn, nej, de gav sig på just soldaterna, INGEN av dessa lade sina aktioner riktade enbart mot civila.

    Jag har sagt det innan och säger det igen, den dag sådana aktioner tar slut, DÅ finns jag helt på palestiniernas sida, med vad jag tidgare också skrivit, tvåstatslösning med 1948 års gränser, allty annat är en omöjlighet som aldrig kommer att kunna genomföras
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-09-10, 10:15

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 22:42, ändrad totalt 1 gång
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Thecharmed 2009-09-10, 23:44

    Sniper;


    Hamas är inte palestina. Det är inte stabilt "inne" i Palestina alls, där olika grupperingar slåss och dödar varandra. Detta gör givetvis livet farligt för det palestinska folket. O inte blir det bättre när Israel gör som de gör.
    Jag hävdar att palestinierna lever under dubbelt förtryck, och står på det palestinska FOLKETS sida. Det borde du också göra, Sniper.


    Det finns ingen som försvarar sprängningar av skolbussar!
    Däremot finns det de som försvarar mördandet av de över tusen civila, där bland mängder med barn, som den Israeliska militären dödade, nu i det senaste folkmordet.

    Nu har en ISRAELISK människorättsorganisation gått ut med att långt över hälften av de dödade i Gaza, var civila, och det viktigaste av allt: De dödades av Israelisk militär. INTE av "sina egna" som en del påstår.
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Thecharmed 2009-09-10, 23:46

    Sen frågade jag inte dig, Vad du INTE skulle göra, sniper. Jag frågade VAD du skulle göra.

    Och det vet du nog faktiskt inte. Därför att i desperata tider gör människor desperata saker, som vi andra inte kan förstå.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-09-11, 00:04

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 22:43, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2009-09-11, 08:07

    Thecharmed skrev:Sen frågade jag inte dig, Vad du INTE skulle göra, sniper. Jag frågade VAD du skulle göra.

    Och det vet du nog faktiskt inte. Därför att i desperata tider gör människor desperata saker, som vi andra inte kan förstå.


    JAg skulle se till att INGET som föranleder motattack sker, jag skulle se till att det verkligen blev fredsförhandlingar utan fanatiker med religiösa förtecken, det fungerar INTE att hamas eller någon av de väpnade organisationerna som håller folket i förtryck hela tiden offrar de små människorna.

    och står på det palestinska FOLKETS sida. Det borde du också göra, Sniper.

    och DET är just vad jag gör, den vanlige Palestiniern som avskyr vad som görs från båda sidor, Palestiniern som inget hellre önskar än fred, Palestiniern som ärligt vill ha förhandlingar och inte en sådan med en bomb gömd bak ryggen.

    JAg tror att alla eg inser att det finns inga andra lösningar än en tvåstats, med 1948 års gränser, att Israel skulle sluta existera är orealistiskt
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-09-11, 16:58

    lazy skrev:Översättningarna blir inte bra men jag tror att den som läser
    ändå förstår vad det handlar om.

    http://translate.google.com/translate?hl=en&ie=windows-1256&langpair=auto%7Cen&u=http://www.paltoday.com/arabic/News-57451.html&tbb=1&rurl=translate.google.com

    Visst. Det pågår inbördeskrig bland palestinierna. Det levet Lazy högt på.
    Hon försummar aldrig att skadeglatt påpeka detta i varenda inlägg. Hon förtiger naturligtvis omsorgsfullt att berätta vad det beror på. Att al Fatah med hjälp av EU och Israel rest sig mot Palestinas rättmätiga och lagligt valda Hamasregering.


    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/

    Ville bara säga till Lazy att jag kommer inte att läsa några texter på enngelska som Lazy länkar till. Denna ormlika människa har naturligtvis ett propagandasyfte med att göra på detta sätt. Jag har bett henne förut att översätta texterna hon länkar till, direkt till svenska. Det går precis lika bra med hjälp av google translate men hon vägrar. Nu kommer väl det en krystad förklaring igen. Den rätta anledningemn är att folk skall ge fan i att läsa så hennes påståenden skall stå oemotsagda eller att folk skall få svårare att genomskåda hennes propagandalögner vilket är vad hon uteslutande förmedlat de senaste två veckorna.

    "Så här börjar Lazy: översättningarna blir inte bra men..."
    Jag replikerar torrt: det är nog inte meningen heller.


    http://www.aftonbladet.se/ledare/article5699477.ab
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-09-11, 17:22

    Så här går israeliska markstölder till. Tydligen har "bosättningsrörelsen" sina egna entreprenörer som i egen regi stjäl en markbit här och en markbit där. Allt efter tycke och smak. Oss emellan: vilket jävla tjyvpack.

    https://www.youtube.com/watch?v=szp7hXBuTCw&NR=1

    I dag på radionyheterna hörde jag varför Gaza bara har regnvatten att dricka och tvätta med. Vattnet behövs "bättre till de kommunala badhusen i bosättningarna.


    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3091800


    Senast ändrad av Infra den 2009-09-12, 04:08, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-09-11, 17:30

    Sniperace skrev:
    Thecharmed skrev:Sen frågade jag inte dig, Vad du INTE skulle göra, sniper. Jag frågade VAD du skulle göra.

    Och det vet du nog faktiskt inte. Därför att i desperata tider gör människor desperata saker, som vi andra inte kan förstå.


    JAg skulle se till att INGET som föranleder motattack sker, jag skulle se till att det verkligen blev fredsförhandlingar utan fanatiker med religiösa förtecken, det fungerar INTE att hamas eller någon av de väpnade organisationerna som håller folket i förtryck hela tiden offrar de små människorna.

    och står på det palestinska FOLKETS sida. Det borde du också göra, Sniper.

    och DET är just vad jag gör, den vanlige Palestiniern som avskyr vad som görs från båda sidor, Palestiniern som inget hellre önskar än fred, Palestiniern som ärligt vill ha förhandlingar och inte en sådan med en bomb gömd bak ryggen.

    JAg tror att alla eg inser att det finns inga andra lösningar än en tvåstats, med 1948 års gränser, att Israel skulle sluta existera är orealistiskt

    Sniper har problem. Han har problem med att glömma bussprängningar. Värst är det naturligtvis när det sitter barn i bussen. Det tycker vi alla. Fast han har ingen aning om vilken bussprängning han talar om. Var det busspräningen i Telaviv för två år sen han menar så fanns det bara bosättare i den bussen - inga barn.

    Sniper! Du är en skälm. geek jocolor Jag hoppas din fru diskar dina gjutjärnspannor med Yes nästa gång du har stekt nåt. Hoppas hon diskar dom noga, utan att smörja in dom med fett. Så att du blir tvungen att övergå till Teflon. Flottotto!
    Very Happy

    Sponsored content


    Israel - laglöshetens väg - Sida 3 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:36