Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
Redclown
womanlover
PE Dal
foliesvackan
Dao
Loooping
formsvackan
Regndrottning
Ezzlirsk
RedCloud
captaincodd
Thecharmed
marxisten
blueheaven
KickTheRasist
Susz X
lazy
Sniperace
Infra
23 posters

    Israel - laglöshetens väg

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-23, 22:51

    [quote="Sniperace"]

    Du har stått på den sidan i de debatter du deltagit i, så det är kanske inte konstigt. Inte heller jag anser mig vara vare sig vänster eller höger, men då jag mestadels står på samma sida som de uttalade vänsteranhängarna här på forumet har jag accepterat att bli betraktad som vänster - för de som bryr sig om sådant! I min bedömning av dig har jag baa utgått från vad du skrivit i debatterna och det har i huvudsak varit högerståndpunkter!
    [/quote
    eg finns det inte höger eller vänsterpolitik i att stå på någon sida i israel/palestinakonflikten, det gäller inte sådan politik för mig iallafall, jag står inte till 100% på israels sida och emot Palestinierna, däremot ser JAG det som inte ett dugg konstigt att Israelerna reagerar starkt på varje beskjutning, och att det enda sättet att lyckas är att få denna att upphöra, fortsätter Israel efter sådant, DÅ ser jag inte längre att Israel skulle ha en ursäkt att "slå tillbaka"..


    och högerståndpunkter, är det höger att anse att miljonbonusar och fallskärmar ska beskattas så att det bara blir kvar en rimlig låg summa?
    är det höger att vara väldigt kritisk mot väldigt höga löner?
    Är det höger att anse att energisidan ska vara STATLIG liksom kollektivtrafiken

    och jag kan inte tänka mig att det är att vara höger när man anser att arbetslöshetsförsäkringen borde ingå i skatten, så att ingen riskerade att stå utanför akassa.

    liksom att vara mot fra och ipred till 100% att i klartext säga att det är ett svek av alliansen att genomföra.....

    så berätta för mig vilka HÖGERSYMPATIER jag egentligen har.... du hittar säkert fler vänster, men att jag litar varken på höger eller vänstersidans riksdagspolitiker.

    Jag bryr mig inte om du är höger eller vänster, så det får du ta med någon som bryr sig om sådana saker...

    Jag berättade vad jag utgick från vad gäller min bedömning, och den står jag för... Om det är känsligt för dig så ber jag om ursäkt för detta. Det var inte min mening att trampa på några ömma tår...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-23, 22:52

    lazy skrev:
    KickTheRasist skrev:
    lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 7:08 pm
    Touché!!!


    Helt jävla underbar , inget annat än gratulera Dao!!! ... Här har jag något att lära när det handlar om hur man diskuterar på rätt sätt med pålitliga källor som underlägg och respekt för motståndare ...


    MVH
    //KTR

    Laughing Menar du allvar KTR? Vad dum jag är, det gör du!



    Ja jag menar allvar ... Smile

    Då borde du kanske vända dej till ngn annan än Dao med tanke på att han inte har
    kunnat presentera en enda källa el. länk för sina påståenden fast, vad bryr du
    dej om det?

    När frågade du mig efter källor???

    Om så var fallet, vilka källor vill du ha? Riktiga källor eller din favorit: Youtube?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2009-11-23, 22:54

    [quote="Dao"]
    Sniperace skrev:

    Du har stått på den sidan i de debatter du deltagit i, så det är kanske inte konstigt. Inte heller jag anser mig vara vare sig vänster eller höger, men då jag mestadels står på samma sida som de uttalade vänsteranhängarna här på forumet har jag accepterat att bli betraktad som vänster - för de som bryr sig om sådant! I min bedömning av dig har jag baa utgått från vad du skrivit i debatterna och det har i huvudsak varit högerståndpunkter!
    [/quote
    eg finns det inte höger eller vänsterpolitik i att stå på någon sida i israel/palestinakonflikten, det gäller inte sådan politik för mig iallafall, jag står inte till 100% på israels sida och emot Palestinierna, däremot ser JAG det som inte ett dugg konstigt att Israelerna reagerar starkt på varje beskjutning, och att det enda sättet att lyckas är att få denna att upphöra, fortsätter Israel efter sådant, DÅ ser jag inte längre att Israel skulle ha en ursäkt att "slå tillbaka"..


    och högerståndpunkter, är det höger att anse att miljonbonusar och fallskärmar ska beskattas så att det bara blir kvar en rimlig låg summa?
    är det höger att vara väldigt kritisk mot väldigt höga löner?
    Är det höger att anse att energisidan ska vara STATLIG liksom kollektivtrafiken

    och jag kan inte tänka mig att det är att vara höger när man anser att arbetslöshetsförsäkringen borde ingå i skatten, så att ingen riskerade att stå utanför akassa.

    liksom att vara mot fra och ipred till 100% att i klartext säga att det är ett svek av alliansen att genomföra.....

    så berätta för mig vilka HÖGERSYMPATIER jag egentligen har.... du hittar säkert fler vänster, men att jag litar varken på höger eller vänstersidans riksdagspolitiker.

    Jag bryr mig inte om du är höger eller vänster, så det får du ta med någon som bryr sig om sådana saker...

    Jag berättade vad jag utgick från vad gäller min bedömning, och den står jag för... Om det är känsligt för dig så ber jag om ursäkt för detta. Det var inte min mening att trampa på några ömma tår...

    ömma är de inte, men jag avskyr att bli placerad i ett fack jag inte tillhör, å andra sidan vill jag heller inte bli kallad vänster eftersom det finns mycket där jag inte gillar...

    men varför placera om du inte bryr dig? Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-23, 23:25

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:12, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-23, 23:32

    Dao Today at 8:52 pm
    När frågade du mig efter källor???

    Om så var fallet, vilka källor vill du ha? Riktiga källor eller din favorit: Youtube?

    Var har du fått ifrån att dina polares sidor skulle vara min favoritkälla?

    Lägg in en egen seriös källa som stöder dina åsikter så kanske jag kan ta
    dej på allvar sen. Wink
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-23, 23:42

    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Antar att du också läser Israel Shahak ?

    Skulle verkligen vilja ta del av det han skriver!

    Ungefär som du skulle gilla Geert Wilders antar jag.

    Har läst någon artikel av honom, och det räcker...

    Annars är jag inte rädd för att läsa även författare som inte delar min mening. Detta för att jag gärna vill skaffa mig en EGEN ståndpunkt. Jag vet inte om jag gillar vad Shahak skriver, men jag tar gärna del av deta, på samma sätt som jag gärna tar del av Wilders, liksom Israelvännen Per Ahlmark.

    Jag vill helst inte sortera bort författare innan jag tagit del av vad de skrivit. Wilders gav inget specellt, då mycket av det han srev var uppåt väggarna fel, rent faktamässigt - och Per Ahlmark blåljuger rakt i ansiktet. Därför har jag ingen större lust att ta del av dem.

    Chomsky har bra källhänvisning så man själv kan ta del av det han lyfter fram, och det är bra. Dessutom är han faktiskt väldigt objektiv.

    Kan berätta en liten episod om honom som du säkert gillar. Strax efter att palestinierna under Arafat fick ett eget parlament, bjöd de in Chomsky. Deras förhoppning var att han skull hålla tal om hur friktansvärd Israel var, på samma sätt sm han brukar lyfta fram sina böcker. Istället fick de höra ca en timmes föreläsning om de brott DEN PALESTINSKA MYNDIGHETEN hade gjort!

    Ärrade Arafatministrar hade inte svårt att hålla sig för skratt.

    På samma sätt var Chomskys böcker förbjudna i Sovjetunionen, trots hans fräna kritik av USA. Detta för att han även kritiserade dem!

    Andra bra bokval, om vi skall hålla oss till Palestinakonflikten, är Finkelstein och Susan Nathan. Två judar som inte accepterade vad som gjörs i deras namn! Vi har även mycket läsvärt av den prisade journalisten Robert Fisk, samt Tariq Ali och den nu avlidne Edward Said - bara för att nämna några!!!

    Har du något litteraturtips, förutom högerextremisten Wilders???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 00:18

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:14, ändrad totalt 2 gånger
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 00:37

    lazy skrev:
    Dao Today at 9:42 pm
    Andra bra bokval, om vi skall hålla oss till Palestinakonflikten, är Finkelstein och Susan Nathan.

    Jag har många ggr tyckt synd om Susan Nathan, nyskild kommer hon till Israel
    och ska starta ett nytt liv utan att veta vad som pågår där, hon kommer till
    ett fullständigt kaos där självmordsbombningar och andra attaentat har hört
    till vardagen en lång tid, misstänksamheten mellan judar och israelaraber är
    total.Inte konstigt att hon mådde dåligt.

    Mig veteligen mår hon alldeles utmärkt!

    Hur som helst: Jag vill fortfarande veta hur du har nage att anklaga mig för att tycka att alla judar är extremister!!!!

    Då anklagelsen är mycket allvarlig, och går helt emot allt jag står för, och skrivit på dessa sidor, vill jag VERKLIGEN att du skall förklara dig!!!

    Inga bortförklaringar eller undanglidningar accepteras. Inte heller din favoritmetod; att tiga ihjäl debatter som inte går åt ditt håll (som du gör med just denna anklagelsen)!

    Förklara dig!!!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-11-24, 02:58

    Dao skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Israelvännerna tycks ha tappat debattlusten...

    Kan vara förståeligt... Så ont om argument att man till och med tar till självmålet: Palestina har aldrig varit en stat - som om det skulle rättfärdiga ockupationen och terrorn...

    Ja, det blir ju så när vissa använder cirkelargumenterande och vänder på allt, och anklagar för fula metoder när det blir svårt att motbevisa.....

    dvs de ignorerar istället för att besvära sig, men det är ju så man dödar en debatt!!

    Ursäkta? Vad var det där? Självbiografin?

    I Snipers ögon håller man på med "cirkelargumentation" om man står för sina åsikter och förklarar dem i inlägg efter inlägg, och att man "dödar en debatt" om man inte håller med honom!

    Vanliga anklagelser från de som inte har självdistans... Och sådana anklagelser bryr jag mig inte om ett dugg... Det är fult och lågt, och förtjänar inget svar...

    Sniper har gjort bort sig på detta sättet några gånger nu, och det är ledsamt at se - hos en sm normalt är en mycket bra motdebattör...
    Laughing
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 22:36

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:14, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-24, 23:35

    Det du skriver var inte en förklaring till att du kunde anklaga mig som du gjorde, och en länk till vad jag påstått om den israeliska underrättelsetjänsten har du fått!

    Varför slingrar du dig???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-25, 22:16

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:16, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-25, 23:41

    lazy skrev:
    Dao skrev:Det du skriver var inte en förklaring till att du kunde anklaga mig som du gjorde, och en länk till vad jag påstått om den israeliska underrättelsetjänsten har du fått!

    Varför slingrar du dig???

    Varför slingrar du dej, du har ju fått svaret ovan, vad väntar du på?

    Ja, det var ju en vacker förklaring...

    Uppenbart kan du kalla vem du vill vad du vill, utan att behöva förklara dig ett skit...

    Snyggt jobbat, Lazy...
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Israel

    Inlägg  PE Dal 2009-11-26, 01:03

    Hamas en tillgång och stöd under fredstid.
    Hamas den politiska gren som dödad flest Palestinier.
    Hamas en björntjänstideologi som motarbetar sitt eget folk.

    Israel,,,,mitt land mitt folk.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-26, 01:15

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:16, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-26, 01:22

    PE Dal Today at 11:03 pm
    Israel,,,,mitt land mitt folk.

    Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-26, 01:23

    lazy skrev:
    PE Dal skrev:Hamas en tillgång och stöd under fredstid.
    Hamas den politiska gren som dödad flest Palestinier.
    Hamas en björntjänstideologi som motarbetar sitt eget folk.

    Israel,,,,mitt land mitt folk.

    Som varje sann psykopat har ju Hamas även haft en s.k mänsklig sida med
    "charity work" för att invagga folk i ngt slags "säkerhet."

    Hur kan det komma sig då att den militanta grenen av Hamas bildades först fem år efter Hamas bildades?

    Du vet väl att man inte kan omvandla historien så den anpassas till dina åsikter? Du vet väl vad sådant kallas???

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-26, 01:38

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:17, ändrad totalt 1 gång
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Människor som vill leva vidare

    Inlägg  PE Dal 2009-11-26, 02:40

    Israel ett land, ett folk under ständigt hot om utplåning...
    Vänstersektens trygghetsnarkomaner sover sött i sina mjuka dunbäddar.

    Vänstersekten vaknar återigen till en dag med fred och frihet som självklara livsbetingelser,,,,

    Israels judar, en mänsklighet där självklarheten till en fortsatt existens alltid varit ifrågasatt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-26, 03:22

    lazy skrev:Säger det Muslimska brödraskapet dej någonting, Dao?

    Ja!

    Vill du ha litteraturtips???
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2009-11-27, 01:02

    Pedal sjunger Tevivs sionisters lov. Vad skamligt. Han är rädd att bödlarna skall utplånas. Var ser han dessa hot? Har han gått i barndom?

    I sin rosenskimrande puppa vilar han sött och drömmer om det "utvalda" folket. Vakna för fan! Du behövs i kampen mot de fredsovilliga bödlarna i Telaviv


    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Ettdttbarnoffer
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  blueheaven 2009-11-27, 01:17

    Infra skrev:Pedal sjunger Tevivs sionisters lov. Vad skamligt. Han är rädd att bödlarna skall utplånas. Var ser han dessa hot? Har han gått i barndom?

    I sin rosenskimrande puppa vilar han sött och drömmer om det "utvalda" folket. Vakna för fan! Du behövs i kampen mot de fredsovilliga bödlarna i Telaviv


    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Ettdttbarnoffer

    Infra bara maler, maler, maler, maler på om palestiners oskuld och judars skuld, är du förklädd nazist? Evil or Very Mad
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2009-11-27, 02:03

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:17, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2009-11-27, 02:58

    Varför blandar ni in judarna jämt och ständigt, BH och Lazy? Har de inte lidigt tillräckligt än att ni skall utnyttja dem för era sjuka ställningstaganden för terror, ockupation och krig!!!

    Ni borde SKÄMMAS!!!

    Största problemet för judarna idag, är det som Israel gör i deras namn, och sådana som er - som gottar sig i detta!!!

    USCH FY!!!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  blueheaven 2009-11-27, 10:41

    Dao skrev:Varför blandar ni in judarna jämt och ständigt, BH och Lazy? Har de inte lidigt tillräckligt än att ni skall utnyttja dem för era sjuka ställningstaganden för terror, ockupation och krig!!!

    Ni borde SKÄMMAS!!!

    Största problemet för judarna idag, är det som Israel gör i deras namn, och sådana som er - som gottar sig i detta!!!

    USCH FY!!!

    Hi hi ärkekommunisten och ärkenöten Dao tycker att jag skall skämmas? affraid

    Sponsored content


    Israel - laglöshetens väg - Sida 20 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:56