Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Två anledningar till att man inte registrerar sig

    avatar
    Gäst
    Gäst


    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  Gäst 2009-03-16, 19:00


    jag har surfat hit lite då och då efter att aftonbladet stängde sitt forum, men jag ser ingen anledning att registrera mig, detta är de två övergripande skälen

    1) den gråa "djälva" bakgrunden - hur svårt ska det vara att ändra det till något som gör att man kan läsa texten? ljusgrå/vit bakgrund, svart text - hur svårt ska det va? (phpbb-forumet med stilmallen subsilver2 är ett mycket bra exempel på hur ett forum bör se ut för att vara behagligt att läsa - det finns en anledning till att den stilmallen är em av de mest använda i världen)

    2) hela forumet liknar en krigszon, där det utkämpas ett personligt krig mellan martin7lindgren och fredrik rahm - hela detta forum är ett tydligt bevis på att en aktiv modereringen faktiskt behövs - så länge admin tillåter forumet att vara ett slagfält mellan dessa två så finns det ingen anledning att registrera sig (och för att klargöra alla protester från någon av dessa två på en gång: det är aldrig ens fel att två träter - ni har båda två lika stor del i förstörandet av detta forum)



    också två punkter som borde åtgärdas (dock inget hinder för registrering, men fortfarande störande nog för att ta upp det)
    3) tillåtandet av överdrivet användande av smileysar - max två-tre smilysar per inlägg är normalt, mer tyder på ett sjukligt beteende
    4) dessa ständiga färgändringar på texten, den huvudsakliga anledningen till att folk ändar färgen på texten är givetvis fortfarande punkt 1, men det gör forumet väldigt jobbigt att läsa - för att ha ett bra, läsbart forum som är behagligt för ögonen att läsa (och inte se ut som när teletubbies hittar färglådan) så anser jag att färgändringar i texten borde begränsas
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 22:02

    Dagens Fiender till Martin som martin HATAR och angriper IDAG 2009-03-16:

    theward.. råttan... fredrikrahm... lazy... sunrise ...dirtydog... sip ...corven

    (imorgon är det några andra och såpan fortsätter..utan slut.)

    Tips är att martin SPÄRRAR alla dessa och lugnar ner sig.
    No scratch
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-16, 22:49

    En fördel med denna forum är att man kan aktivt välja vilka inlägg man vill läsa. Alltså, stänga av en vald debattör om man anser denne förstör.

    Forumet blir, med en handvändning, en mycket lugnare och trevligare plats.


    queen
    avatar
    Gäst
    Gäst


    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty ...

    Inlägg  Gäst 2009-03-17, 17:23

    "Alltså, stänga av en vald debattör om man anser denne förstör."

    Men jag vill inte göra det - jag vill fortfarande kunna debattera med dessa två (och andra) i relevanta ämnen - för det händer faktiskt att det finns inlägg där dessa två skriver något som tillför debatten något - jag vill inte att alla deras inlägg ska försvinna, jag vill att moderatorn ska gå in och stoppa pajkastningen när den börjar.

    Det är helt tokigt att jag som användare ska behöva blockera allt en annan användare skriver för att få ett läsbart forum - det är någon som en moderator MÅSTE sköta.

    Jag lästa att admins nästa mål är att få 1000 användare - för att få det så MÅSTE det finnas FUNGERANDE modereringen - det kommer ALDRIG att gå annars, aldrig!

    utan fungerande moderering så kommer jag aldrig att registrera mig på detta forum.





    om forumet växer så kommer admin dessutom att få problem om det inte finns moderering och forumet kommer att få stänga ner - för det kommer, utan moderering att komma flera brott mot lagen om elektroniska anslagstavlor.

    Jag misstänker att forumet redan bryter mot denna lag - och när forumet växer är det är bara en tidsfråga innan någon myndighet blandar sig i - 3 § Den som tillhandahåller en elektronisk anslagstavla skall lämna information till var och en som ansluter sig till tjänsten om sin identitet - jag har sett flera registrerade medlemmar som undrar vem admin är...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  blueheaven 2009-03-17, 17:46

    Gästis är du paragraf-ryttare?

    Det är inte kul om folk talar om vad de själva tycker utan det måste styras upp av någon över-tyckare, proffs-tyckare?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  lazy 2009-03-17, 20:40

    Men jag vill inte göra det - jag vill fortfarande kunna debattera med dessa två (och andra) i relevanta ämnen - för det händer faktiskt att det finns inlägg där dessa två skriver något som tillför debatten något - jag vill inte att alla deras inlägg ska försvinna, jag vill att moderatorn ska gå in och stoppa pajkastningen när den börjar.


    Jag är faktiskt beredd att hålla med efter de senaste dagarna o jag
    vet att jag kommer få skit för det här men det är inte roligt att
    upptäcka martin på trådar där han normalt inte diskuterar men har
    lyckats slänga in ngn förolämpning mot ngn som har skrivit, företrädesvis
    ngn som inte skriver så ofta.
    avatar
    Gäst
    Gäst


    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty ...

    Inlägg  Gäst 2009-03-19, 18:17

    dagens "höjdpunkt" av martin7lindgren
    Du trivs väl bäst, att slicka dig själv i baken!
    mums mums!

    om admin tillåter inlägg som detta så kommer antalet registerade användare att minska och detta forum kommer då att dö ut. Det finns ingen som vill debattera på ett forum där man hela tiden möts av påhopp som det ovan.

    Ett av de mest liberala och tillåtande forumen som finns (flashback.info) har en väldigt aktiv modereringen. Användare som martin7lindgren och fredrik rahm skulle där bli avstängda på mindre än en dag om de beter sig som de gör på detta forum.




    (och hur svårt ska det vara att bli av med den gråa bakgrunden? det finns, mig veterligen, inget annat forum som har denna styggelse - det finns en anledning till det)
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-03, 20:36

    Håller med om att den gråa bakgrunden är fördjävlig

    Sponsored content


    Två anledningar till att man inte registrerar sig Empty Sv: Två anledningar till att man inte registrerar sig

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 21:38