Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Kirurgen på fyllan...

    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Kirurgen på fyllan... Empty Kirurgen på fyllan...

    Inlägg  Leena-66 2009-03-16, 17:38

    Hur kan detta hända?
    Kirurgen som har länge haft missbruksproblem- och dessutom åkte fast i rattfyllan ca en timme före operationen (och innan dess gjorde sig skyldig till vållande till annans död)- fick socialstyrelsen att blunda för detta, fick behålla sin legitimation och jobbar fortvarande i sitt yrke.


    Sjuksöterskan som gjorde sitt bästa för att göra sista tiden så behaglig som möjligt till denna lilla barnet som var döende, blev häktat och anklagat för dråp.


    Jag förstår inte ... Crying or Very sad
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kirurgen på fyllan... Empty Sv: Kirurgen på fyllan...

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 18:29

    Neej Lena- inte jag heller. Något är åt helsike snett här
    - men vet inte riktigt var..Skulle vilja läsa mer om de här fallen egentligen.
    Om vad åklagaren som häktade läkaren har för livhistoria- oxå den som såg till att läkaren med alkohol i kroppen får ett förtroende att fortsätta alls efentligen
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Kirurgen på fyllan... Empty Sv: Kirurgen på fyllan...

    Inlägg  Leena-66 2009-03-16, 18:33

    Susz X skrev:Neej Lena- inte jag heller. Något är åt helsike snett här
    - men vet inte riktigt var..Skulle vilja läsa mer om de här fallen egentligen.
    Om vad åklagaren som häktade läkaren har för livhistoria- oxå den som såg till att läkaren med alkohol i kroppen får ett förtroende att fortsätta alls efentligen

    Gubben på socialstyrelsen har förmodligen egna missbruksproblem..kan också vara så att dom är gamla polare- annars agrar man inte på det här sättet.
    Och åklagaren som häktade sjuksyrran...joo-o, vi vet aldrig vad andra har varit med om i sina liv, men det ska inte påverka jobbet.
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Kirurgen på fyllan... Empty Verkmästaren i magen.

    Inlägg  enigma 2009-03-17, 11:54

    Jag tycker det som kommit fram är väldigt skrämmande. Tyvärr så tror jag det är vanligare än vad vi tror med berusning på arbetsplatser.
    Självklart är det dock inte lika alvarligt som när en läkare eller annan yrkesgrupp med människors hälsa på sin agenda.

    Tänk bara på Ryssland. Jeltsin, alkoholist med tillgång till kärnvapen. Skrämmande tanke. Trotts detta så kommer jag alltid att få en bild av verkmästaren i magen med Magnus och Brasse när jag läser om läkaren. Vet inte varför, men så är det.
    Det lättar upp stämningen lite för mig, kanske just därför.



    Wink

    Sponsored content


    Kirurgen på fyllan... Empty Sv: Kirurgen på fyllan...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 15:04