Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Grannar.....

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grannar..... Empty Grannar.....

    Inlägg  cleopatra 2009-03-14, 17:18

    MÅSTE bara få ventilera min ilska på våra grannar. Visst förstår jag att man måste stå ut med en del när man bor i flerfamiljshus, men NÅGON måtta får det väl ändå vara? Man måste ju även visa större hänsyn och respekt för sina grannar om man bor så här tätt, och det verkar vissa ha STORA problem med.

    Det handlar om en familj med två lägenheter. I en lägenheten bor mamman, pappan och en dotter, i andra en äldsta dottern med fem barn. Dessa barn är ute halva nätterna trots at de ska till skolan/dagis dagen efter och skriker så de väcker alla andra barn (och vuxna) som försöker sova. Till och med tvååringen är ute till tolv-ett på nätterna, givetvis utan vuxen övervakning Rolling Eyes Den äldsta sonen är en riktig ligist som hotar och rånar sina jämnåriga och åker polisbil hem med jämna mellanrum, och han är bara 14 år!!

    När barnen väl gått in står mor och dotter och tjattrar på gården till framåt fyra, ibland tvärs över gården (som ni förstår jobbar ingen av dem). De går i sophuset och smäller i soptunnor och dörrar hela nätterna, röker i tvättstugan och trappuppgångarna, släpar hem 2-3 varuvagnar i veckan som sen står/ligger och skräpar på gården, snor tvättstugetider hela tiden, slänger grovsopor utanför soprummet och deras vänner använder gården som parkeringsplats trots att det finns gästparkering och trots att det är förbjudet att stå på gården. De har en stor hund som skäller i tid och otid som de ALDRIG plockar upp bajset efter pig så det ligger hundskit runt hela husen här. Dessutom låter hon åtta- och tioåringen gå ut med denna stora hund ensamma, de har inte en chans att hålla honom om det händer något. På nyårsafton blev det tyst här vid två, klockan FYRA började de skjuta raketer fån BALKONGEN!!! affraid I somras fick INGEN i området sova på mornarna eftersom mamman matade fiskmåsarna varje morgon vid femtiden och de förde ett hiskeligt liv mellan fem och sex varje morgon och sabbade lacken på alla bilar när de sket. Man kan aldrig lämna något som inte sitter fast eller är låst ute för då "lånar" de detta (utan att fråga om lov då förstås)

    Detta är som ni förstår bara ett axplock av allt vi grannar får stå ut med, det finns mycket, mycket mer att berätta. Flera grannar har ringt socialen och anmält henne för vanvård av barnen, det enda som hände då var att hon blev lovad en totalrenovering av lägenheten (som de själva sabbat) för att barnen inte skulle behöva leva i sån misär confused Alla har nog ringt värden och fastighetsskötaren någon gång med klagomål på dessa två familjer, men de säger att de inte kan göra något så länge hyran betalas, och det görs den ju punktligt av socialen. Vi har även sagt åt dem HUR många gånger som helst att ta in barnen, plocka upp efter hunden, flytta bort varuvagnar osv, osv, men de bara hånflinar och går därifrån eller blir oförskämda och aggressiva.
    VAD ska man göra?? Någon annan här som har lika roliga grannar som jag? sunny
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grannar..... Empty Hmm..

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 17:27

    "Till och med tvååringen är ute till tolv-ett på nätterna, givetvis utan vuxen övervakning Rolling Eyes Den äldsta sonen är en riktig ligist som hotar och rånar sina jämnåriga och åker polisbil hem med jämna mellanrum, och han är bara 14 år!! "
    av Cleopatra


    Neej- vi grannar pratar med varann här ...Men ärligt- barnen i den här familjen måste väl socialen vara skyldig att försöka hjälpa så de får en trygg uppväxt på något sätt
    - helst ihop med familjen givetvis- men det borde finna fler alternativ och orsaker till varför man inte kan diskutera som vuxna människor...
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  Rainman 2009-03-14, 18:03

    Störande grannar är ett fullständigt elände. Tack och lov har jag ca 300 meter till närmaste granne och enda problem dom vållar mig är huvudvärk. (Fast om jag provar att tacka nej nästa gång kanske det inte är ett problem Very Happy ).

    Nej, jag har världens bästa grannar, är jag bortrest håller dom ett vakande öga på mitt hus. Det har hänt att dom ringt och frågat om jag väntar besök när det har dykt upp främmande bilar på gården osv. Blir brevlådan full med reklam så plockar dom in den och posten.

    Om någon av oss skall in till byn och handla brukar vi alltid höra om den andre behöver något. Dessutom brukar vi ha koll på varandra om det är något speciellt på gång tex om jag skall upp på taket och fixa något är det bara att höra av sig och säga: "Har jag inte ringt om kvart kan du väl ta en titt efter mig."

    Mina grannar är min trygghet och det kan behövas på ett ställe där det tar ca 30 minuter för ambulansen att komma fram och till och med brandkåren kör vilse.

    Mvh
    Rainman
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 18:19

    Rainman skrev:Störande grannar är ett fullständigt elände. Tack och lov har jag ca 300 meter till närmaste granne och enda problem dom vållar mig är huvudvärk. (Fast om jag provar att tacka nej nästa gång kanske det inte är ett problem Very Happy ).

    Nej, jag har världens bästa grannar, är jag bortrest håller dom ett vakande öga på mitt hus. Det har hänt att dom ringt och frågat om jag väntar besök när det har dykt upp främmande bilar på gården osv. Blir brevlådan full med reklam så plockar dom in den och posten.

    Om någon av oss skall in till byn och handla brukar vi alltid höra om den andre behöver något. Dessutom brukar vi ha koll på varandra om det är något speciellt på gång tex om jag skall upp på taket och fixa något är det bara att höra av sig och säga: "Har jag inte ringt om kvart kan du väl ta en titt efter mig."

    Mina grannar är min trygghet och det kan behövas på ett ställe där det tar ca 30 minuter för ambulansen att komma fram och till och med brandkåren kör vilse.

    Mvh
    Rainman

    Trevligt att läsa- så var det när jag bodde på bonnan oxå..vi hjälptes åt..här i stan är det väl alltid liv och rörelse- men men- man får slå dövörat till emellanåt- annars kan jag ju flytta till skogen igen om man inte kan eller vill det..
    Om någon hade fest tex skulle jag aaldrig förstöra nöjet för dem genom att klaga- nä- då köper jag hellre öronproppar eller flyttar till skogs..
    Tycker att folk är trevliga.. flower
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  lazy 2009-03-14, 19:35

    Störande grannar är ett fullständigt elände. Tack och lov har jag ca 300 meter till närmaste granne och enda problem dom vållar mig är huvudvärk. (Fast om jag provar att tacka nej nästa gång kanske det inte är ett problem

    Låter som att Rainman har lika trevliga grannar som jag själv TROTS
    att vi är 8 familjer i trappan, kan kanske bero på att en lght
    bebos av en polis som också är den som står för de flesta gemensamma
    festerna. Very Happy
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  cleopatra 2009-03-14, 19:42

    Mina andra grannar är mycket trevliga. Vi har ofta gårdsfester tillsammans och hjälper varandra vid behov. Vi håller snyggt på gården och har tom byggt en uteplats tillsammans där vi kan sitta och grilla. Givetvis är det ingen som klagar om någon har fest, vi festar ju tom tillsammans ibland. Vi försökte även bjuda in dessa båda familjer i början, men det blev ohållbart. Vi har både själva, och senare även via fastighetsskötaren, försökt förklara vilka regler som gäller i tvättstugan och angående tex rökning i gemensamma utrymmen, men det respekteras inte.

    Vi tycker alla att socialen borde gripa in och hjälpa barnen, men de håller tydligen inte med... Evil or Very Mad Man känner sig ganska maktlös när man så tydligt ser vanvården men inte får gehör.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  lazy 2009-03-14, 19:49

    Har många ggr undrat om soc. inte griper in "för tidigt" för att
    de ska ha ngt att jobba med sen för ju längre barn får springa
    vind för våg utan gränser ju större blir problemen. Sad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 20:02

    Pust..., låter jobbigt med så många stökiga grannar, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Förstår att jag tydligen har det bra i jämförelse, lugnt och fint, trevliga grannar dom jag lärt känna, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Inga bilar som stör, Vardagsrum/balkong och kök mot en stor park, så långt ögat kan nå, hur skönt som helst! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Sponsored content


    Grannar..... Empty Sv: Grannar.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 03:25