Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
marxisten
RedCloud
SiP
berralarzon
Sossar-e-lata
9 posters

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-14, 20:31

    Va fan är problemet!!! jävla bortskämda sossesnorungar!!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  berralarzon 2009-08-14, 20:41

    Sossar-e-lata skrev:Va fan är problemet!!! jävla bortskämda sossesnorungar!!

    Värre då med moderatsnorungar som tär och ärver föräldras synsätt!
    //berra
    Är du full igen nu sel?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  SiP 2009-08-14, 20:48

    Sossar-e-lata skrev:Va fan är problemet!!! jävla bortskämda sossesnorungar!!

    Fy fan, nu blir inte pappa glad när du snott hans vino tinto....
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty som vanligt så är vänstermupparnas inlägg lika IQ befriade

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-14, 20:52

    de anser inte att ungdomarbetslösheten är ett problem! om man får väla en som är 35 år och har erfarenhet eller en som är 20, lat & bortskämd! vad väljer man!? jag vet efter 15 år som egen vad som är bäst för mitt företag, en utbildad person runt 30-35 och som är född i Sverige, men fortsätt som nu så blir det säkert bra.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-08-14, 20:55

    och som är född i Sverige



    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Kkk
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  berralarzon 2009-08-14, 20:56

    Sossar-e-lata skrev:de anser inte att ungdomarbetslösheten är ett problem! om man får väla en som är 35 år och har erfarenhet eller en som är 20, lat & bortskämd! vad väljer man!? jag vet efter 15 år som egen vad som är bäst för mitt företag, en utbildad person runt 30-35 och som är född i Sverige, men fortsätt som nu så blir det säkert bra.


    Ännu ett spritindränkt av myssligen SEL utan bäring i verkligheten
    Smile))
    //berra
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Fel Berra ponken

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-14, 21:49

    bara för att du är alkis på skattefuskande hämbränt så är inte alla det, vi ska snart sätta oss i bilen ( och jag kör ALDRIG påverkad)och åka till Wärmdö för att imorgon ha en superkräftskiva med goda vänner, men regnet gör att vi funderar på att åka imorgon......
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  marxisten 2009-08-14, 21:54

    Sossar-e-lata skrev:Va fan är problemet!!! jävla bortskämda sossesnorungar!!

    Sverige har inte så höga ingångslöner som borgerligheten vill göra gällande. För att få in unga på arbetsmarknaden måste vi inte sänka lönerna, då glappet mellan gammal och ung redan är stort. Vi måste få äldre att lämna palts för yngre, då får vi in yngre på arbetsmarknaden! Unga ska inte springa runt som några slavarbetare som ska sälja sig så billigt som möjligt till kapitalets lakejer!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-14, 22:00

    RedCloud skrev:
    och som är född i Sverige



    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Kkk



    Johnny boy ...







    Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-14, 22:06

    Moderatrasisten S-e-L, kan ju föregå med gott exempel inför arbetslösa ungdomar genom att gå ner i lön själv?

    Hans eget lönsamma företag med dom lyckliga anställda verkar ju vara intresserade av att anställa ungdomar?

    Nej du S-e-L,bara en massa munväder på dig, champagneallergiker kanske!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty men martin ponken

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-14, 22:12

    tror du jag driver någon social inrättning!? jag anställer de personer jag tror kan tillföra något i företaget, de andra kan jobba någon annanstans! eller ligga hemma med nageltrång...... affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-14, 22:13

    Grattis Värmdö, Djursholms store son är på väg med kärring och ungar för att supa till i helgen!

    Men ta det lugnt värmdöbor,det är mest snack och liten verkstad på moderatrasisten S-e-L!
    Inte behöver ni oroa er för era fruar heller,jag tror inte S-e-L får upp dingelingen iallafall!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  berralarzon 2009-08-14, 22:14

    Sossar-e-lata skrev:bara för att du är alkis på skattefuskande hämbränt så är inte alla det, vi ska snart sätta oss i bilen ( och jag kör ALDRIG påverkad)och åka till Wärmdö för att imorgon ha en superkräftskiva med goda vänner, men regnet gör att vi funderar på att åka imorgon......

    Hoppas du åker kommunalt/taxi för detta bådar inte gott för vår omgivning "fult att ljuga SEL.)
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-14, 22:18

    Det vet jag väl,att du skiter i andra människor, du verkar ju bara för din egen vinning,
    Du ska ju bara ha förmåner, men du medverkar inte till att ge några,
    Du är ju en brakego och moderatrasist från Djursholm!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-14, 22:19

    citat:
    "tror du jag driver någon social inrättning!? jag anställer de personer jag tror kan tillföra något i företaget, de andra kan jobba någon annanstans!"


    Och S-E-L -s företag liknar med .....






    Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  marxisten 2009-08-14, 22:25

    Sossar-e-lata skrev:tror du jag driver någon social inrättning!? jag anställer de personer jag tror kan tillföra något i företaget, de andra kan jobba någon annanstans! eller ligga hemma med nageltrång...... affraid

    Tillföra något? Om det är en ungdom menar du då han ska jobba arslet av sig för skitlön, för att han ska tillföra något?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty KTR

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-14, 22:30

    dig skulle jag inte anställa om jag så fick 25000:- i månaden för besväret.......tror inte du kan tillföra någonting någonstans! Martin bidrar i vart fall med humor här Very Happy , ska jag vara riktigt ärlig så vet jag att Martin inte tar mig på riktigt allvar i alla situationer, med all rätt! jag tjivas lite ibland Very Happy men det är du för dum för att förstå KTR
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  marxisten 2009-08-14, 22:36

    Sossar-e-lata skrev:dig skulle jag inte anställa om jag så fick 25000:- i månaden för besväret.......tror inte du kan tillföra någonting någonstans! Martin bidrar i vart fall med humor här Very Happy , ska jag vara riktigt ärlig så vet jag att Martin inte tar mig på riktigt allvar i alla situationer, med all rätt! jag tjivas lite ibland Very Happy men det är du för dum för att förstå KTR

    Hur skulle du kunna hindra det, du vet ju inte ens vem KTR är irl.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  theward 2009-08-14, 22:50

    Sossar-e-lata skrev:tror du jag driver någon social inrättning!? jag anställer de personer jag tror kan tillföra något i företaget, de andra kan jobba någon annanstans! eller ligga hemma med nageltrång...... affraid

    Tillföra, är det ett annat ord för att hålla käften, hålla med och slava för en skitlön??

    Jag skulle välja arbetskraft efter följande kriterier..
    Arbetsamhet, personligen, närvaro och givetvis kunskaper.
    Det sistnämda kan man förvärva under tiden om man visar att man vill lära sig...

    Däremot skiter jag totalt i vilken socialgrupp eller vilken hudfärg arbetaren har, det gör ju tydligen inte du?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  formsvackan 2009-08-16, 18:41

    Sossar-e-lata skrev:När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!
    När ska alla fatta att högern måste sänka lönerna för alla så de kan konkurrera med kineserna om vinsten ?

    Sponsored content


    När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!! Empty Sv: När ska alla fatta att vi måste sänka lönerna för de unga så de kommer in arbetslivet!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 13:47