Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
IK HAAT COMMUNISME
KickTheRasist
Mollgan
cleopatra
Susz X
MartinLindgren
womanlover
11 posters

    Får man säga blatte ?

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Får man säga blatte ? Empty Får man säga blatte ?

    Inlägg  womanlover 2009-03-14, 03:00

    Har tittat på TV3 i kväll i flera timmar. Efterlyst.
    Herre himmel och avgudastup. Varför har Sverige släppt in detta dravel ?
    Tänker framför allt på alla våldtäkter i Malmö.
    http://www.tv3.se/play kan man se alla avsnitt av Efterlyst.
    Jag brukar inte svära - men nu ska jag:
    FY FAN


    Twisted Evil


    Senast ändrad av womanlover den 2009-03-20, 17:07, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 12:21

    När det gäller våldtäkter javisst, fy fan säger jag med,
    Men håller inte alls med dig om att alla våldtäkter ska belastast invandrare,
    Dom grövsta och mest omtalade är begågna av svenska kisar,
    Tänker då på Hagamannen, Helenemannen, Englamannen, Carolinmannen,bl.a! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 14:36

    martin7lindgren skrev:När det gäller våldtäkter javisst, fy fan säger jag med,
    Men håller inte alls med dig om att alla våldtäkter ska belastast invandrare,
    Dom grövsta och mest omtalade är begågna av svenska kisar,
    Tänker då på Hagamannen, Helenemannen, Englamannen, Carolinmannen,bl.a! No

    Håller med- och ärligt talat mr womanlover- så har misshandel/ våldtäkter inte ett jävla dugg med etnicitet att göra- så är du en reko person så ändrar du överskriften
    tycker jag.
    Varför är det så att misshandlare själva projicerar sina egna brott på etniska grupper förresten?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 14:44

    Dom fyra exemplen jag nyss räknade upp, är dom mest uppmärksamade, våldtäkterna och morden i sverige på senare år! Twisted Evil
    Alla riktigt grymma gärningar dessutom, och i ett av fallen också dubbelmord/våldtäkt, Twisted Evil
    Fyra helsvenska gärningsmän, fyra lika helsvenska offer, har inget med invandrare och göra! Evil or Very Mad
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-14, 16:24

    Att utlandsfödda personer och personer med ena eller bägge föräldrarna födda utomlands är överrepresenterade i brottsstatistiken i förhållande till befolkningsmängd torde väl inte överraska någon efter BRÅ:s rapport 1996 och deras uppföljande studie 2005

    http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339&category_id=0

    (pdf-verisionen är gratis att ladda hem)

    I brotten som gäller tillgrepp på person, alltså misshandel, personrån, våldtäkt och mord, är överrepresentationen störst. Det har dessutom gått rykten om att den ursprungliga rapporten försenades (den var försenad ett år)därför att den var för kontroversiell och att den därför arbetades om (läs hårdredigerades)av Jerzy Sarnecki (professor och kriminolog vid SU) ÄNDÅ höjdes det röster som hävdade att rapporten och studien var rasistiska Rolling Eyes Hur kan statistik vara rasistiskt?

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Att media sen inte har något emot att hänga ut etniska svenska våldtäktsmän med namn och bild medan de "blurrar" och retuscherar hudfärg på mörkhyade dito ger ju knappast heller någon rättvis bild. afro Dock finns det några av dem som också begått vidrigheter och hängts ut som tex Atheer Al Suhairy (Alexandramannen) och Mehdi Tayeb (Hivmannen). Att säga att de grövsta våldtäkterna begåtts av etniska svenskar är lika fel som att säga att de begåtts av utlandsfödda. Båda grupperna är representerade bland avskummen.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Jag kan förstå varför det är så kontroversiellt att publicera statistik och andra bevis för att invandrare och deras barn är överrepresenterade i brottsstatistiken, eftersom det då blir ett slagträ för rasistiska grupperingar. Detta hände mycket riktigt med BRÅ:S statistik, det finns inte en högerextremistisk webbsida som inte presenterar rapporten med ett skadeglatt "Vad var det vi sa?" Frågan är om det ska få stoppa de rätta statistiska siffrorna att publiceras? Sen kan man ju alltid diskutera VARFÖR siffrorna ser ut så här, men då måste man ju först erkänna att de finns.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 16:42

    Statistik i all ära- men- det finns ett men så länge det finns vådtäkter/ övergrepp som inte ens går till åtal.
    En stor risk för vårt samhälle är att så totalt utesluta dessa....som de allra flesta vet är att statistig säger egentligen en liiten del av hur verkligheten faktiskt ser ut..DÄRFÖR tycker jag det är vettigare att nagelfara just verkligheten ur olika aspekter..alltså inte kollra bort själva kärnan - eller var det kanske ämnat att den skulle handla om vilken etnicitet som begår mest brott?
    Fast på sitt sätt kan även statistiken vara intressant- men enbart om man kommer i håg att även se med en helhetssyn på verkligheten- enbart statistik är egentligen ganska intetsägande..
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Får man säga blatte ? Empty Man borde kunna tala svenska utan att nån tar anstöt.

    Inlägg  Mollgan 2009-03-19, 06:39

    Det hycklas en hel del när det läggs förbudsstämplar på ordinarie, svenska ord och uttryck. Att säga neger borde inte väcka anstöt då ju ordet neger (negro) bara syftar på svart.
    Då måste vi väl även linda in alla ord som berör landet Monte Negro, om nu negro är så fult. Kanske man försiktigt kunde pröva med ett stilla "Monte Mörkt"? Jag tycker inte det.

    Andra ord det hycklas runt är orden "rullstolsbunden" och
    "sängbunden". Om det nu är så fult att säga rullstolsbunden så är det väl fult att säga sängbunden också.
    "Rullstollsburen och sängburen" verkar vän av ordning mena att det skall heta.

    Men herregud! Det är väl inte så att sängen bär omkring med sin invånare heller (sängburen). En del rullstollsbundna kommer helt enkelt ingen vart utan sin rullstol. Då måste dom väl kunna sägas vara "rullstolsbundna", vara bundna vid sin kära rullstol. Varför skall det hymlas med det?

    Låt oss sluta lyssna på alla petimetrar och språkpoliser som hittar fel i snart sagt varje hörn av lingvistiken. Låt oss fortsätta prata så som känns bekvämt och logiskt för oss och inte böja oss för alla pekpinnepigga besserwissrar, som själva får ångest så snart någon kallar saker vid dess rätta namn. Låt oss tillsammans hjälpas åt att skaffa dessa en präktig gåshud. afro

    Törs man i framtiden, unisont, stämma in i den gamla läsarsången "Gör detsamma har han sagt" eller skall man skamset huka i busken medan andra får sjunga den "anstötliga" strofen: "Både gul och röd och svart,
    gör detsamma har han sagt,
    Jesus älskar alla barnen på vår jord".?
    confused

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  womanlover 2009-03-21, 10:02

    Susz X skrev:
    martin7lindgren skrev:När det gäller våldtäkter javisst, fy fan säger jag med,
    Men håller inte alls med dig om att alla våldtäkter ska belastast invandrare,
    Dom grövsta och mest omtalade är begågna av svenska kisar,
    Tänker då på Hagamannen, Helenemannen, Englamannen, Carolinmannen,bl.a! No

    Håller med- och ärligt talat mr womanlover- så har misshandel/ våldtäkter inte ett jävla dugg med etnicitet att göra- så är du en reko person så ändrar du överskriften
    tycker jag.
    Varför är det så att misshandlare själva projicerar sina egna brott på etniska grupper förresten?

    Vill bara säga att du är himla söt.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-25, 01:08

    martin7lindgren skrev:När det gäller våldtäkter javisst, fy fan säger jag med,
    Men håller inte alls med dig om att alla våldtäkter ska belastast invandrare,
    Dom grövsta och mest omtalade är begågna av svenska kisar,
    Tänker då på Hagamannen, Helenemannen, Englamannen, Carolinmannen,bl.a! No



    Kärra Martin !!

    Denna människa som du svarar på är uppenbarligen icke Svensk... och om i så fall att han är en sådant... Då personen i fråga har grova psykiska problem ... så fört du uppfattar det dessutom bättre för dig ...


    Må Väll
    //KTR
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-01, 18:16

    Susz X skrev:
    martin7lindgren skrev:När det gäller våldtäkter javisst, fy fan säger jag med,
    Men håller inte alls med dig om att alla våldtäkter ska belastast invandrare,
    Dom grövsta och mest omtalade är begågna av svenska kisar,
    Tänker då på Hagamannen, Helenemannen, Englamannen, Carolinmannen,bl.a! No

    Håller med- och ärligt talat mr womanlover- så har misshandel/ våldtäkter inte ett jävla dugg med etnicitet att göra- så är du en reko person så ändrar du överskriften
    tycker jag.
    Varför är det så att misshandlare själva projicerar sina egna brott på etniska grupper förresten?

    Om 90 procent av alla brott i Sverige exempelvis skulle vara utförda av danskar skulle ni nog inte säga så. Men det är ju bara hudfärgen som spelar in i vad man får och inte får säga i detta land.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-01, 18:54

    Hmm- det ligger nåt i det du skriver BI..
    .Innan bron mellan Danmark/ Sverige byggdes hade vi inte någon märkbar maffia precis..
    . cat
    Varför har du förresten bytt nicknamn? Efterlyst?
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Får man säga blatte ? Empty Sverige klarar sig utan bovimport

    Inlägg  womanlover 2009-04-01, 20:57

    Detta problem är ganska enkelt.
    Kolla dom "hårda" anstalterna" Typ Kumla - Tidaholm.
    70 procent av internerna är ickesvenskar ? ? ?
    Tänk lite själv.
    Varje plats där kostar skattebetalarna ca 1.5 miljoner per år.
    En potion mat till en pensionär kostsar . . .
    Ja-räkna själv . .
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-01, 21:30

    Jasså- det ante mig att det är nära Tidaholm det finns...Läste för ett tag sedan en av ledarna i OG eller om det var
    Wolffpack ( bildades av en halvfinne o en svensk på Kumla med en i dag nazistisk ledare)) som krävde att de skulle få bättre boende där...så de fick vara mer tillsammans...
    Personligen kan jag tycka att dessa tillsammans med de som utsatt barn för sexuella övergrepp borde göra lite insatser för mänskligheten i form av minröjning....

    Det du beskriver om maten där..det finns ytterligare en skillnad. Kumlaanstaltens middagar är rena restaurantmaten- delikat sådan har jag hört..som att bo på hotell typ.
    Medans pensionärer som har hjälp får hem allt i en liten plastlåda- tillagat i ett centralkök och forslat långa sträckor..Inte konstigt att näringsbrister uppstår då vissa vitaminer förstörs vid återuppvärmning/ kontakt med luft...
    Så där kan jag hålla med dig. Inte rättvist alls.

    Ps..vad menar du med icke- svenskar? Är inte du finne halvfinne själv? ds..
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-01, 22:26

    Susz X skrev:Jasså- det ante mig att det är nära Tidaholm det finns...Läste för ett tag sedan en av ledarna i OG eller om det var
    Wolffpack ( bildades av en halvfinne o en svensk på Kumla med en i dag nazistisk ledare)) som krävde att de skulle få bättre boende där...så de fick vara mer tillsammans...
    Personligen kan jag tycka att dessa tillsammans med de som utsatt barn för sexuella övergrepp borde göra lite insatser för mänskligheten i form av minröjning....

    Det du beskriver om maten där..det finns ytterligare en skillnad. Kumlaanstaltens middagar är rena restaurantmaten- delikat sådan har jag hört..som att bo på hotell typ.
    Medans pensionärer som har hjälp får hem allt i en liten plastlåda- tillagat i ett centralkök och forslat långa sträckor..Inte konstigt att näringsbrister uppstår då vissa vitaminer förstörs vid återuppvärmning/ kontakt med luft...
    Så där kan jag hålla med dig. Inte rättvist alls.

    Ps..vad menar du med icke- svenskar? Är inte du finne halvfinne själv? ds..

    Egentligen är jag Vallon. Har upptäckt detta p.g.a släktforskning. Min farmor har forskat lite.
    "Vi" kom till Sverige på 1600-talet tror jag.
    Men "vi" har fått jobba - ingen socialvård fanns då.
    Så egentligen så är jag invandrare.


    PS: Gud va du är söt. Synd att jag är så gammal !
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 04:20

    Vallon? Från vilket land då- gick det att ta reda på? Hur är det med den genetiska ådran då- har du hanverkartalanger kanske..
    Invandrare- det är vi väl alla i grund och botten..förr levde ju vi människor efter naturen- dess skiftningar och vad detta erbjöd...vi förflyttade oss efter var födan fanns..som indianerna..
    Vore vi alla inte "invandrare så vore det ju förfärligt..Inavel allihop- eller hur cat
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Får man säga blatte ? Empty men?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-03, 10:48

    Susz X skrev:Vallon? Från vilket land då- gick det att ta reda på? Hur är det med den genetiska ådran då- har du hanverkartalanger kanske..
    Invandrare- det är vi väl alla i grund och botten..förr levde ju vi människor efter naturen- dess skiftningar och vad detta erbjöd...vi förflyttade oss efter var födan fanns..som indianerna..
    Vore vi alla inte "invandrare så vore det ju förfärligt..Inavel allihop- eller hur cat

    JAG lärde mig i allafall i skolan att Vallonerna kom från Södra BELGIEN, de var fransktalande och var kända för järnhatering och smide, finns det vallner från andra länder, jag tvivlar....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 10:57

    Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Får man säga blatte ? Empty nej

    Inlägg  Sniperace 2009-04-03, 11:04

    Susz X skrev:Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?

    Njaa, det var inte förrän på 16-hundratalet de kom, och valloner kommer från - hör och häpna - VALLONIEN, dvs ett område i Södra Belgien.

    Och Nej, mig veterligen finns ingen känd anknytning till Valloner i min släkt nedåt..

    Hela släkten visas långt bak till just skåneland så långt vi kunnat hitta med kända Snapphanar osv.... Surprised
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 11:16

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?

    Njaa, det var inte förrän på 16-hundratalet de kom, och valloner kommer från - hör och häpna - VALLONIEN, dvs ett område i Södra Belgien.

    Och Nej, mig veterligen finns ingen känd anknytning till Valloner i min släkt nedåt..

    Hela släkten visas långt bak till just skåneland så långt vi kunnat hitta med kända Snapphanar osv.... Surprised

    Därav ditt intresse för skytte?
    Men - var det inte så att det kom in franska hantverkare från Frankrike under 1500talet oxå? Fast det inte står så mycket om det precis..kanske var de oxå släkt med han som siade? Nostra Damus?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Får man säga blatte ? Empty skrattar

    Inlägg  Sniperace 2009-04-03, 11:36

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?

    Njaa, det var inte förrän på 16-hundratalet de kom, och valloner kommer från - hör och häpna - VALLONIEN, dvs ett område i Södra Belgien.

    Och Nej, mig veterligen finns ingen känd anknytning till Valloner i min släkt nedåt..

    Hela släkten visas långt bak till just skåneland så långt vi kunnat hitta med kända Snapphanar osv.... Surprised

    Därav ditt intresse för skytte?
    Men - var det inte så att det kom in franska hantverkare från Frankrike under 1500talet oxå? Fast det inte står så mycket om det precis..kanske var de oxå släkt med han som siade? Nostra Damus?

    Om mitt skytteintresse kommer därifrån låte jag vara osagt, faktum är att jag tror det saknar betydelse---

    Visst men då är de ju inte Valloner... då är de Fransoser osv...och ha hänvisade ju till Valloner eller hur?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 12:01

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?

    Njaa, det var inte förrän på 16-hundratalet de kom, och valloner kommer från - hör och häpna - VALLONIEN, dvs ett område i Södra Belgien.

    Och Nej, mig veterligen finns ingen känd anknytning till Valloner i min släkt nedåt..

    Hela släkten visas långt bak till just skåneland så långt vi kunnat hitta med kända Snapphanar osv.... Surprised

    Därav ditt intresse för skytte?
    Men - var det inte så att det kom in franska hantverkare från Frankrike under 1500talet oxå? Fast det inte står så mycket om det precis..kanske var de oxå släkt med han som siade? Nostra Damus?

    Om mitt skytteintresse kommer därifrån låte jag vara osagt, faktum är att jag tror det saknar betydelse---

    Visst men då är de ju inte Valloner... då är de Fransoser osv...och ha hänvisade ju till Valloner eller hur?

    Enligt vad jag hört av amerikanare som släktforskat så var det franska valloner
    som kom till sverige under 1500talet...kanske dessa hade fel då? Eller inte..
    Får välan läsa ett svar när han startat datan boråsarn..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Får man säga blatte ? Empty ler stort

    Inlägg  Sniperace 2009-04-03, 17:48

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Är du oxå Vallon i dina rötter Snipe?
    Undrar om inte valloner även kom från Frankrike..fast tidigare än din kompis
    här- någon gång på 1500 talet?

    Njaa, det var inte förrän på 16-hundratalet de kom, och valloner kommer från - hör och häpna - VALLONIEN, dvs ett område i Södra Belgien.

    Och Nej, mig veterligen finns ingen känd anknytning till Valloner i min släkt nedåt..

    Hela släkten visas långt bak till just skåneland så långt vi kunnat hitta med kända Snapphanar osv.... Surprised

    Därav ditt intresse för skytte?
    Men - var det inte så att det kom in franska hantverkare från Frankrike under 1500talet oxå? Fast det inte står så mycket om det precis..kanske var de oxå släkt med han som siade? Nostra Damus?

    Om mitt skytteintresse kommer därifrån låte jag vara osagt, faktum är att jag tror det saknar betydelse---

    Visst men då är de ju inte Valloner... då är de Fransoser osv...och ha hänvisade ju till Valloner eller hur?

    Enligt vad jag hört av amerikanare som släktforskat så var det franska valloner
    som kom till sverige under 1500talet...kanske dessa hade fel då? Eller inte..
    Får välan läsa ett svar när han startat datan boråsarn..


    om du istället säger FRANSKTALANDE Valloner så närmar du dig sanningen....
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-03, 18:31

    womanlover skrev:
    Susz X skrev:Jasså- det ante mig att det är nära Tidaholm det finns...Läste för ett tag sedan en av ledarna i OG eller om det var
    Wolffpack ( bildades av en halvfinne o en svensk på Kumla med en i dag nazistisk ledare)) som krävde att de skulle få bättre boende där...så de fick vara mer tillsammans...
    Personligen kan jag tycka att dessa tillsammans med de som utsatt barn för sexuella övergrepp borde göra lite insatser för mänskligheten i form av minröjning....

    Det du beskriver om maten där..det finns ytterligare en skillnad. Kumlaanstaltens middagar är rena restaurantmaten- delikat sådan har jag hört..som att bo på hotell typ.
    Medans pensionärer som har hjälp får hem allt i en liten plastlåda- tillagat i ett centralkök och forslat långa sträckor..Inte konstigt att näringsbrister uppstår då vissa vitaminer förstörs vid återuppvärmning/ kontakt med luft...
    Så där kan jag hålla med dig. Inte rättvist alls.

    Ps..vad menar du med icke- svenskar? Är inte du finne halvfinne själv? ds..

    Egentligen är jag Vallon. Har upptäckt detta p.g.a släktforskning. Min farmor har forskat lite.
    "Vi" kom till Sverige på 1600-talet tror jag.
    Men "vi" har fått jobba - ingen socialvård fanns då.
    Så egentligen så är jag invandrare.


    PS: Gud va du är söt. Synd att jag är så gammal !




    *asgarv*


    Snacka om UFO LOL ....
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-03, 20:33

    Susz X skrev:Vallon? Från vilket land då- gick det att ta reda på? Hur är det med den genetiska ådran då- har du hanverkartalanger kanske..
    Invandrare- det är vi väl alla i grund och botten..förr levde ju vi människor efter naturen- dess skiftningar och vad detta erbjöd...vi förflyttade oss efter var födan fanns..som indianerna..
    Vore vi alla inte "invandrare så vore det ju förfärligt..Inavel allihop- eller hur cat

    Tror det är Nederländerna jag härstammar från. Eller heter det Holland ? Europa i alla fall.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-03, 21:39

    Susz X skrev:Hmm- det ligger nåt i det du skriver BI..
    .Innan bron mellan Danmark/ Sverige byggdes hade vi inte någon märkbar maffia precis..
    . cat
    Varför har du förresten bytt nicknamn? Efterlyst?

    Så du menar att danska maffian härjar? affraid

    Har jag bytt nicknamn?

    Sponsored content


    Får man säga blatte ? Empty Sv: Får man säga blatte ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 17:35