Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty jo

    Inlägg  Sniperace 2009-03-24, 17:43

    martin7lindgren skrev:Men det viktigaste är att man vet vad man petar i sig, och det låter som du vet sniperace, Wink

    I allra högsta grad, jag kollar alltid i FASS, kollar med ett par olika läkare vad DE säger, plus en narkossköterska som är väldigt kunnig INNAN ja accepterar en medicin, och till sist så är det jag SJÄLV som avgör om den passar mig när jag provat, och jag ÄR ganska krävande att det känns BRA och fungerar, kommer ihåg när jag var tolv tretton, då försökte de medicinera mig med bla tryptizol, dem solade jag ner efter ett par dagar Very Happy

    Och en sak, jag var INTE depressiv eller så mitt enda problem då var väl mer pinsamt, jag var SÄNGVÄTARE.... de ville använda en hel drös med olika mediciner, meN MIN egen METOD VAR BÄTTRE, jag byggde en fuktsensor och hade två metallnät kopplat till denna, med ett lakan mellan dem, två droppar piss räckte så ringde en ringklocka, idag är det en VÄL beprövad metod som FUNGERAR, sådana har jag byggt flera under åren (till andra behövande) Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-03-24, 23:36

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Men det viktigaste är att man vet vad man petar i sig, och det låter som du vet sniperace, Wink

    I allra högsta grad, jag kollar alltid i FASS, kollar med ett par olika läkare vad DE säger, plus en narkossköterska som är väldigt kunnig INNAN ja accepterar en medicin, och till sist så är det jag SJÄLV som avgör om den passar mig när jag provat, och jag ÄR ganska krävande att det känns BRA och fungerar, kommer ihåg när jag var tolv tretton, då försökte de medicinera mig med bla tryptizol, dem solade jag ner efter ett par dagar Very Happy

    Och en sak, jag var INTE depressiv eller så mitt enda problem då var väl mer pinsamt, jag var SÄNGVÄTARE.... de ville använda en hel drös med olika mediciner, meN MIN egen METOD VAR BÄTTRE, jag byggde en fuktsensor och hade två metallnät kopplat till denna, med ett lakan mellan dem, två droppar piss räckte så ringde en ringklocka, idag är det en VÄL beprövad metod som FUNGERAR, sådana har jag byggt flera under åren (till andra behövande) Very Happy

    Hur klarar du att vara så aktiv inom skytte med de mediciner du äter Snipe?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty med

    Inlägg  Sniperace 2009-03-25, 09:07

    det sätt jag använder smärtstillande är det INGA problem, det är som sagt enbart tramadol eller citodon jag använder, det är inte några höga doseringar, och jag blir absolut inte hög på dem, så slutsatsen är att detta ger INGA som helst problem. liksom att inte ens BILKÖRNING ger problem, och detta ÄR konstaterat av både polis och läkare.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 14:39

    Sniperace skrev:det sätt jag använder smärtstillande är det INGA problem, det är som sagt enbart tramadol eller citodon jag använder, det är inte några höga doseringar, och jag blir absolut inte hög på dem, så slutsatsen är att detta ger INGA som helst problem. liksom att inte ens BILKÖRNING ger problem, och detta ÄR konstaterat av både polis och läkare.

    Ja- det är bra att det finns när någon behövet det. Och det är ju så- om man har
    sjukdomsinsikt så får man ju makten över sin kropp..Tyvärr uppnår inte alla det..

    Men det där med droger/ medicin på nätet..Har så svårt stt förstå att det får förekomma- falska apotek med förfalkningar av medicin/ felaktig pr- som kan ha ödesdigra konsekvenser för individen..
    Tycker det är konstigt att dessa inte alls kan kommas åt via ex "falsk marknadsföring eller något?
    Likadant med dessa kemikalier med batterisyra i som fräter sönder en människa.
    Så många ungdomar far illa- har blivit invalider för livet eller dött.
    Hur fungerar det egentligen- av vilken anledning stängs inte sidorna omedelbart vid kännedom? Har du en aning?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty därför

    Inlägg  Sniperace 2009-04-04, 14:50

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:det sätt jag använder smärtstillande är det INGA problem, det är som sagt enbart tramadol eller citodon jag använder, det är inte några höga doseringar, och jag blir absolut inte hög på dem, så slutsatsen är att detta ger INGA som helst problem. liksom att inte ens BILKÖRNING ger problem, och detta ÄR konstaterat av både polis och läkare.

    Ja- det är bra att det finns när någon behövet det. Och det är ju så- om man har
    sjukdomsinsikt så får man ju makten över sin kropp..Tyvärr uppnår inte alla det..

    Men det där med droger/ medicin på nätet..Har så svårt stt förstå att det får förekomma- falska apotek med förfalkningar av medicin/ felaktig pr- som kan ha ödesdigra konsekvenser för individen..
    Tycker det är konstigt att dessa inte alls kan kommas åt via ex "falsk marknadsföring eller något?
    Likadant med dessa kemikalier med batterisyra i som fräter sönder en människa.
    Så många ungdomar far illa- har blivit invalider för livet eller dött.
    Hur fungerar det egentligen- av vilken anledning stängs inte sidorna omedelbart vid kännedom? Har du en aning?


    Anledningen till att sidorna inte stängs kan bero på att de lägger dem på servar i länder som INTE bryr sig, eller att det ju då tar längre tid innan de stängs, är de HÄR kan ju svensk polis direkt genom åklagare gå till webbhotellet eller platsen där servern finns och få den sängd, ligge den i annat lnd är det prcedurer som ska följas, först ska SVENSK myndighet visa på att det strider mot svensk lag, sedan ska myndigheten i landet servern finns i utreda om det bryter mot DERAS lag, för det är ju så att Svensk lag gäller INTE i andra länder.

    Så det är inte så lätt som man kanske kan tro, och med de gränskontroller vi har idag är ju smugglingen en enkel sak verkar det som, de kan ju inte kolla varenda brev och småpaket som sänds via post, och fråga är om det svenska folket verkligen vill att allt kontrolleras och genomläses eter saker som inte är passande .... (vi vil ju INTE ha FRA-lagen och IPRED....)
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-04-05, 02:11

    Var står du i detta Snipe - är det rätt att i ett forum trigga ungdomar att testa dessa kemikaier för egen vinnings skull- och sedan få dem sålda på olika siter,,
    med falsk marknadföring och med total avsaknad av upplysningar av eventuella bieffekter/ Skador som uppstår- även i hjärnan ? Vem bär egentligen huvudansvaret?
    Är det rätt av en webbhotellägare att vägra stänga/ blocka sådana siter?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty då är frågan

    Inlägg  Sniperace 2009-04-05, 12:48

    Susz X skrev:Var står du i detta Snipe - är det rätt att i ett forum trigga ungdomar att testa dessa kemikaier för egen vinnings skull- och sedan få dem sålda på olika siter,,
    med falsk marknadföring och med total avsaknad av upplysningar av eventuella bieffekter/ Skador som uppstår- även i hjärnan ? Vem bär egentligen huvudansvaret?
    Är det rätt av en webbhotellägare att vägra stänga/ blocka sådana siter?

    Var sår du SJÄLV, ska det finnas LAGAR att följa även för myndigheter, eller ska dessa få göra som de anser vara rätt även om det INTE är något lagen förbjuder?

    Ska svensk polis raida en somalisk server för att stänga ner denna med hjälp av attacksoldater?


    Frågan är ska vi ha TOTAL censur av vad folk skriver på forum?


    En webägare har ALL rätt att vägra någon att ha sådant på sina sidor, men vad tror du SJÄLV, kan ex en somalisk webbhotellägare se och förstå om en site hos honom har SVENSK text?

    Eller tror du att en webhotellinnehavare med hundra eller tusentals gäster ser något sådant direkt?


    Ja ser det som naturligt att vi har LAGAR som ska följas av ALLA, och staten/polisen ska INTE kunna gå utanför lagen eller hur?

    Dessutom ser jag det som FARLIGT om en stat ska föregripa ANDRA staters lagar, och starffa dem som gör en sak i ett land där detta är tllåtet men förbjudet i hemlandet, det skulle exemplevis ge IRAN rätten att straffa Iranska medborgare som i Sverige drack alkohol, kvinnan som umgicks med män utan förkläde osv...


    Svaret på din fråga är att dessa individer är SVIN och moraliskt förkastliga, och ett STORT MEN, vi kan INGET göra UTAN at följa GÄLLANDE lagar...

    Det tillhör yttrandefriheten att få skriva tala om droger osv, brottet uppkommer om man MOT lagen säljer eller distribuerar dessa, så skrivandet eller talandet om dessa kan INTE förbjudas anser du det så är du på farlig mark, för när kommer d NÄSTA förbud, kanske att sprida den kommunistiska läran, kanske religionsförbud, kanske förbud mot kritiska uttalanden om regeringen osv osv...

    Nej, bästa sättet är att BEMÖTA dessa med ord, förklara varför det är farligt osv
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-05-03, 00:54

    Klart det är viktigt att bemöta och förklara..men tillräckligt?
    Nix.
    Tycker absolut att polisiär versamhet måste organiseras på samma sätt
    som den organiserade brottsligheten- med samarbete över gränserna
    har faktiskt mailat dem om det för ett par år sen..Kunde lixom inte låta bli..
    geek
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Sniperace 2009-05-03, 14:53

    Susz X skrev:Klart det är viktigt att bemöta och förklara..men tillräckligt?
    Nix.
    Tycker absolut att polisiär versamhet måste organiseras på samma sätt
    som den organiserade brottsligheten- med samarbete över gränserna
    har faktiskt mailat dem om det för ett par år sen..Kunde lixom inte låta bli..
    geek

    Då vill du alltså att om Iran hjälper oss med att straffa de som begår brott mot svensk lag i Iran (som inte är brott där) så ska VI straffa Iranier som begår brott mot Iransk lag i Sverige? (en iransk kvinna umgås med en man utan att var gift med denne)

    det vore ju samarbeta över gränserna, eller hur?

    det går inte att både ha kakan och äta upp den
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-05-03, 16:03

    Men Sniipe- tråden handlar om narkotika- i vilket land är det lagligt?
    Och ärligt- så har samarbetet faktiskt börjat- när det handlar om narkotika och trafficking..Interpool har etablerats i Sverige siddu. På tiden- och fullt utvecklingsbart tycker jag.
    För övrigt vor det bra om gemensamma lagar antas globalt- utifrån FN:s konventioner...men det är ett långsiktligt perspektiv.
    Inget är enbart svart eller vitt..

    Så du menar Snipe- att du ska ha rätt att undgå straff
    genom att gömma dig i ett land som allt är lagligt i???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Sniperace 2009-05-03, 17:10

    Susz X skrev:Men Sniipe- tråden handlar om narkotika- i vilket land är det lagligt?
    Och ärligt- så har samarbetet faktiskt börjat- när det handlar om narkotika och trafficking..Interpool har etablerats i Sverige siddu. På tiden- och fullt utvecklingsbart tycker jag.
    För övrigt vor det bra om gemensamma lagar antas globalt- utifrån FN:s konventioner...men det är ett långsiktligt perspektiv.
    Inget är enbart svart eller vitt..

    Så du menar Snipe- att du ska ha rätt att undgå straff
    genom att gömma dig i ett land som allt är lagligt i???
    Tjaaa, vi kan exempelvis ta drogen KAT, den är laglig i en hel del länder, COCA-blad är lagliga i en del länder, hasch är lagligt i några osv....

    Sedan har vi syntetiska droger som fortfarande är lagliga HÄR men förbjudna i andra och tvärtom...

    Hur ställer du dig till att förbjuda COCA-bladen i anderna där de är en förutsättning för att kunna arbeta på de höga höjderna i syrefattig luft?

    Alkohol är förbjuden i Islamska stater, ska de ha domvärjo i Sverige när det gäller detta osv?

    det är MYCKET svårare än du tror att kunna harmonisera med världsvida lagar som ska vara samma överallt, och att desutom bara ta på ett område kommer aldrig lyckas...

    Tänk bara om ex Iran skulle ställa krav på Sverige när det gäller ex deras sharialagar och att DE skulle gälla mot Iranska medborgare som kommit till sverigen, tycker du att De ska kunna smita straff genom att ta siig till sverige där det INTE är illegalt?

    allt detta har TVÅ sidor, och det är faktiskt inte du eller jag som skriver ANDRA länders lagar eller hur?

    Och samarbeter gäller sådnt somn är ILLEGALT i BÅDA länderna, inte bara i ETT av dem
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Susz X 2009-05-04, 00:50

    "Om inte OM hade varit hade jag varit kung" typ.. tongue
    Klart det är svårt- men vem har sagt att det är lätt?
    Samtidigt har du väl missat hur mycket kokain, amfetamin
    och annat stuff so beslagtagits sista året- just pga
    globalt samarbete.
    Jisses- det handlar inte om tusentals kilo
    - det handlar om ton!
    Men det är väl omöjligt och en lögn massmedia/ interpool rapporterar?
    Att tro att inte den verksamheten är utvecklingsbar- då lurar du nog
    mest dig själv ..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 08:58

    Susz X skrev:"Om inte OM hade varit hade jag varit kung" typ.. tongue
    Klart det är svårt- men vem har sagt att det är lätt?
    Samtidigt har du väl missat hur mycket kokain, amfetamin
    och annat stuff so beslagtagits sista året- just pga
    globalt samarbete.
    Jisses- det handlar inte om tusentals kilo
    - det handlar om ton!
    Men det är väl omöjligt och en lögn massmedia/ interpool rapporterar?
    Att tro att inte den verksamheten är utvecklingsbar- då lurar du nog
    mest dig själv ..

    Och ÖVERALLT där detta ÄR förbjudet samarbetar polismakterna för att stoppa detta, men du är ju inne på att sådant som INTE är förbjudet i andra länder ÄNDÅ ska bestraffas, det får ju till följd om dina önskningar tillgodoses att ex en Iranska kvinna i SVERIGE ska kunna straffas för äktenskapsbrott enligt Iranska regler, hon HAR ju då smitit till ett land där detta är tillåtet för att komma undan SITT lands lagar, eller huuuur?

    Och du är inne på att även en HEMSIDESÄGARE ska straffas för vad den innehåller ÄVEN om den och ägaren finns i ett land där de inte begår brott, du är inne på FARLIGA vägar

    Sponsored content


    Narkotikabeslag/ Näthandel. - Sida 2 Empty Sv: Narkotikabeslag/ Näthandel.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 17:08