Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Regndrottning
ANNA2LINK
RedCloud
theward
KickTheRasist
GustavAnder
blueheaven
formsvackan
12 posters

    Ideologi eller fanatism ?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-05, 09:51

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5605557.ab

    Reinfeldts kamp mot klockan

    Får svårt att nå sitt skattemål

    Fredrik Reinfeldt vill ha ett skattetryck på 45 procent när han själv blir 45.
    Men tiden börjar rinna ut – i går fyllde han 44.


    Det enda som verkar vara av intresse för moderater är skattesänkningar för dem som behöver minst stöd. Något annat verkar de inte bry sig om.



    Konsekvenserna av denna "ideologi" får andra bära.

    http://www.dn.se/opinion/debatt/ge-kommunerna-pengar-eller-dra-ned-pa-valfarden-1.924573

    ”Ge kommunerna pengar eller dra ned på välfärden”

    Sju pressade kommunpolitiker inför regeringens höstproposition: Utan höjda statsbidrag måste ambitionerna i välfärdslagarna sänkas. Med finanskrisen står det nu klart att kommunerna inte längre har någon kontroll över sina kostnader. I dag går 90 procent av kommunernas kostnader till vård, skola och omsorg. Dessa verksamheter är alla reglerade i lagar som ålägger kommunerna att upprätthålla en viss servicenivå. Om regeringen inte skjuter till pengar för den lagreglerade verksamheten eller ändrar lagarna tvingas kommunerna bli lagbrytare, skriver sju kristdemokrater, som är ordförande för kommunstyrelser i södra Sverige
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 11:11

    Blir det mindre pengar i omlopp och för välfärden om skattesatserna ändras?
    Skillnaden som jag ser det är vilka som avgör vad pengarna skall användas till!
    Hade nog väntat mig lite mer av dig formsvackan men tydligen inte!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty fantasier..

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-05, 11:13

    Foliet försöker "debattera" .

    Vi säger, det är bara fantasier, röda fantasier, du bara fantiserar.:

    Nu påstår fantasi fostret att Alliansen är ansvarig för finanskrisen.

    Bara fantasier. Smile)
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-05, 13:05

    GustavAnder skrev:Nu påstår fantasi fostret att Alliansen är ansvarig för finanskrisen. Bara fantasier. Smile)
    Hur lyckades du komma fram till denna galna slutsats, fantasigeneratorn ännu en gång ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-05, 13:10

    blueheaven skrev:Blir det mindre pengar i omlopp och för välfärden om skattesatserna ändras?
    Sänkta skatter innebär mindre pengar till allmänfinansiead välfärd.
    blueheaven skrev:Skillnaden som jag ser det är vilka som avgör vad pengarna skall användas till!
    Javisst, men att de "rika" som nu får mera pengar över kommer att använda dessa till skola, vård och omsorg tror inte jag.
    blueheaven skrev:Hade nog väntat mig lite mer av dig formsvackan men tydligen inte!
    Förväntar sig något bättre av dig, gör i alla fall inte jag Very Happy


    Det enda som räknas i din och Reifeldts värld är tydligen skattesänkningar för de besuttna.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-05, 13:27

    citat:


    "Blir det mindre pengar i omlopp och för välfärden om skattesatserna ändras?"


    Vilket jävla Intelligens !!!




    Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty I socialskiternas värld...

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-05, 15:12

    Där hör du Blue, i socialskiternas värld är vi besuttna.
    En vanlig Svensson familj som bågnat under det perversa socialskit skatte-trycket får en liten skattesänkning, och kallas besuttna av de röda.

    Bra form , mer sånt dravel , och folk förstår mer och mer hur förvirrad vänstern är.

    Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-05, 18:21

    GustavAnder skrev:Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    Du har själv sagt att "så är det" inte räknas som någon sorts bevis, så ställ dig i skamvrån Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 20:10

    Ja här gäller det att vara lika pedagogisk som när man talar med en femåring!
    Och det var tydligen inte mycket som gick hem där inte! Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-05, 20:15

    blueheaven skrev:Ja här gäller det att vara lika pedagogisk som när man talar med en femåring!
    Och det var tydligen inte mycket som gick hem där inte! Smile
    Nej, det är illa att GA ska ha så svårt att förstå.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty ööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-06, 11:14

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    Du har själv sagt att "så är det" inte räknas som någon sorts bevis, så ställ dig i skamvrån Very Happy

    Jag sa att det inte är bevis när en rödtoka säger så,
    när en intelligent Aliansare säger så är det naturligtvis bevis.

    För övrigt råder det nästan konsensus om att skattetrycket ska ner,
    det är bara sosseriet som i populistisk anda i opposition säger annat.

    Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt,
    detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-06, 12:38

    GustavAnder skrev:Jag sa att det inte är bevis när en rödtoka säger så,
    när en intelligent Aliansare säger så är det naturligtvis bevis.
    Says who ?
    Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  theward 2009-08-06, 12:41

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    Du har själv sagt att "så är det" inte räknas som någon sorts bevis, så ställ dig i skamvrån Very Happy

    Jag sa att det inte är bevis när en rödtoka säger så,
    när en intelligent Aliansare säger så är det naturligtvis bevis.

    För övrigt råder det nästan konsensus om att skattetrycket ska ner,
    det är bara sosseriet som i populistisk anda i opposition säger annat.

    Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt,
    detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.

    Att sparandet i kommunerna redan gått för långt som det är, har GA inga invändningar emot??
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  blueheaven 2009-08-06, 12:48

    theward skrev:

    Att sparandet i kommunerna redan gått för långt som det är, har GA inga invändningar emot??

    Och alternativet skulle vara att ta på sig spenderbyxorna? scratch
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty ööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-06, 13:07

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    Du har själv sagt att "så är det" inte räknas som någon sorts bevis, så ställ dig i skamvrån Very Happy

    Jag sa att det inte är bevis när en rödtoka säger så,
    när en intelligent Aliansare säger så är det naturligtvis bevis.

    För övrigt råder det nästan konsensus om att skattetrycket ska ner,
    det är bara sosseriet som i populistisk anda i opposition säger annat.

    Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt,
    detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.

    Att sparandet i kommunerna redan gått för långt som det är, har GA inga invändningar emot??

    Du verkar var helt hopplös, läser du inte inläggen innan du svarar på dem ?????
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  theward 2009-08-06, 13:11

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och att sänka skattetrycket i Sverige är en total nödvändighet för vår framtida välfärd och överlevnad, så är det.
    Du har själv sagt att "så är det" inte räknas som någon sorts bevis, så ställ dig i skamvrån Very Happy

    Jag sa att det inte är bevis när en rödtoka säger så,
    när en intelligent Aliansare säger så är det naturligtvis bevis.

    För övrigt råder det nästan konsensus om att skattetrycket ska ner,
    det är bara sosseriet som i populistisk anda i opposition säger annat.

    Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt,
    detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.

    Att sparandet i kommunerna redan gått för långt som det är, har GA inga invändningar emot??

    Du verkar var helt hopplös, läser du inte inläggen innan du svarar på dem ?????

    Fattar du vad du svamlar om? det verkar bara BH göra Wink
    Ni talar samma språk, dårar emellan

    Brukar var hövligare, men i ert fall gör jag undantag tongue
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Ideologi eller fanatism ? Empty T.W.I.M.C.

    Inlägg  blueheaven 2009-08-06, 13:22

    PAJAS! clown
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  theward 2009-08-06, 13:28

    blueheaven skrev:PAJAS! clown

    jo visst se du Wink

    jag har en pajasådra i mig. Den är helt ok att ha.
    När man har förstånd också... tongue
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-06, 13:42

    GustavAnder skrev:Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt, detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.
    Vi har tidigare diskuterat utrymmet för skattesänkningar. Du påstod då att det fanns tusen områden där begränsningar kunde göras. När du ombads precisera dessa kom du fram med nedläggning av knypplingsmyndigheten samt nedskärningar av bidragen till rika författare.

    Du lär inte ha mer på fötterna denna gång heller, varför jag åter avfärdar dina påståenden som enbart svammel och fantasier.

    Kom med något konkret eller var tyst. Dina fantasier har jag och andra fått förbaskat nog av. J*vla tammelbracka Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty fattar 0

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-06, 15:26

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och, ca 20% av kommunernas utgifter rör områden UTANFÖR välfärd/utbildning, så nog finns det utrymme att spara utan att gapa om nedskärningar inom äldrevården, men då kan väl inte kommunpolitikerna glänsa med sina projekt, detta glänsande med projekt tycks foliet stödja ? Skärp dig.
    Vi har tidigare diskuterat utrymmet för skattesänkningar. Du påstod då att det fanns tusen områden där begränsningar kunde göras. När du ombads precisera dessa kom du fram med nedläggning av knypplingsmyndigheten samt nedskärningar av bidragen till rika författare.

    Du lär inte ha mer på fötterna denna gång heller, varför jag åter avfärdar dina påståenden som enbart svammel och fantasier.

    Kom med något konkret eller var tyst. Dina fantasier har jag och andra fått förbaskat nog av. J*vla tammelbracka Very Happy

    Men för f-n sluta ljug, eller har du nåt allvarligt fel i huvet eller ?, det är bara din idiotiska ism som spökar ?
    oCH INTE KAN DEN RÖDA IDIOTEN HÅLLA ISÄR KOMMUNAL OCH STATLIG VERKSAMHET HELLER, DU ÄR TOTALT OKUNNIG MEN DRAVLAR VIDARE ÄNDÅ.

    Konkret är att 20% av kommunernas utgifter inte handlar om välfärd eller utbildning, inbillar du dig att ditt socialskit dravel förändrar världen .
    Det byggs ju badhus skrytsport- anläggningar, konferenshus, kulturhus, i en aldrig sinande ström.


    Här är en debattartikel från DN, underbyggd av fakta.
    Och alla som inte har en hjärna gjord av röd gegga, kan ju gå in och läsa kommentarer och bloggar som på ett sunt sätt diskuterar dessa fakta, utan foliedårars verklighets förnekelse.

    http://www.dn.se/opinion/debatt/kommunerna-kan-spara-utan-att-dra-ned-pa-valfard-1.925332

    PS Sveriges kommuner och landsting SÄGER SJÄLV, att 20% av deras utgifter går till annat än välfärd och utbildning.

    Ett exempel av en mycket mycket lång rad:
    Sundsvall verkar vilja äventyrsbada sig ur krisen. Ett gigantiskt nybygge i två etapper motsvarar kostnaden för 250 lärartjänster under fyra år, det vill säga precis vad kommunen tänker dra in. Och då är den årliga driftskostnaden exkluderad.
    Vänster styrda norrlandskommuner med utjämningsbidrag verkar klart överrepresentrerade, nu är det dags att få stopp på detta vansinne, vakna.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-06, 15:40

    GustavAnder skrev:Men för f-n sluta ljug, eller har du nåt allvarligt fel i huvet eller ?, det är bara din idiotiska ism som spökar ?
    Jag förstår att det känns obehagligt att konfronteras med sina tidigare dumheter. Om du fortsätter att i oförminskad takt strö nya runt dig, kommer du snart att tvingas anklaga hela världen för lögnaktighet. Det lyckas du inte speciellt bra med då dina fantasier ibland är så roliga så de aldrig glöms bort. Det är inte bara jag som skrattat gott åt knypplingsmyndigheten Very Happy
    GustavAnder skrev:Konkret är att 20% av kommunernas utgifter inte handlar om välfärd eller utbildning.
    OK jag tror dig, men kom med något som stödjer detta påstående.
    GustavAnder skrev:inbillar du dig att ditt socialskit dravel förändrar världen.
    Mina ev. politiska preferenser räknas på intet sätt som ett stöd för dina påståenden och fantasier. Tänk om, tänk annorlunda, tänk rä.. nej nu begär jag för mycket av dig, sorry.
    GustavAnder skrev:Det byggs ju badhus skrytsport- anläggningar, konferenshus, kulturhus, i en aldrig sinande ström.
    Nu tror jag du fantiserar igen. Det vore bättre om du inriktade dig på onödiga tjänster i onödiga nämnder, förvaltningar och myndigheter. Du kanske är sanningen på spåret i och med knypplingsmyndigheten Very Happy


    btw: Vad fasiken är Timbros välfärdsprogram ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty röda miffo

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-06, 15:47

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Men för f-n sluta ljug, eller har du nåt allvarligt fel i huvet eller ?, det är bara din idiotiska ism som spökar ?
    Jag förstår att det känns obehagligt att konfronteras med sina tidigare dumheter. Om du fortsätter att i oförminskad takt strö nya runt dig, kommer du snart att tvingas anklaga hela världen för lögnaktighet. Det lyckas du inte speciellt bra med då dina fantasier ibland är så roliga så de aldrig glöms bort. Det är inte bara jag som skrattat gott åt knypplingsmyndigheten Very Happy
    GustavAnder skrev:Konkret är att 20% av kommunernas utgifter inte handlar om välfärd eller utbildning.
    OK jag tror dig, men kom med något som stödjer detta påstående.
    GustavAnder skrev:inbillar du dig att ditt socialskit dravel förändrar världen.
    Mina ev. politiska preferenser räknas på intet sätt som ett stöd för dina påståenden och fantasier. Tänk om, tänk annorlunda, tänk rä.. nej nu begär jag för mycket av dig, sorry.
    GustavAnder skrev:Det byggs ju badhus skrytsport- anläggningar, konferenshus, kulturhus, i en aldrig sinande ström.
    Nu tror jag du fantiserar igen. Det vore bättre om du inriktade dig på onödiga tjänster i onödiga nämnder, förvaltningar och myndigheter. Du kanske är sanningen på spåret i och med knypplingsmyndigheten Very Happy

    Du kunde inte låta bli att ljuga vidare, fortstatt "debatt" med dig verkar snart lika meninglös som att jiddra med berra eller nåt annat miffo.
    Ditt verkligets flyktande och ditt fjantiga ljugeri om STATLIGA utgifter jag anser ska minskas, är bara ett typiskt stört vänsterfenomen, get help, and medication.

    Hjälp, finns det ingen vänster som kan klarar och vågar ta en seeriös debatt , utan att falla in i sovjet -vranjo.
    Och sen försöker den okunnige foliet försöka låta seriös igen, du är en obildad niolla foliet, du kalarde inte ens av att hålla isär kommunal och statlig verksamhet, vet du inte skillnaden.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-06, 15:54

    GustavAnder skrev:Och sen försöker den okunnige foliet försöka låta seriös igen, du är en obildad niolla foliet, du kalarde inte ens av att hålla isär kommunal och statlig verksamhet, vet du inte skillnaden.
    Jovisst, knypplingsmyndigheten är statlig och hembygdföreningen är kommunal. Var det nåt mer du ville veta ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Ideologi eller fanatism ? Empty nej.

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-06, 15:57

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och sen försöker den okunnige foliet försöka låta seriös igen, du är en obildad niolla foliet, du kalarde inte ens av att hålla isär kommunal och statlig verksamhet, vet du inte skillnaden.
    Jovisst, knypplingsmyndigheten är statlig och hembygdföreningen är kommunal. Var det nåt mer du ville veta ?

    Nej, jag börjar bli ointresserad av ditt dravel.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  formsvackan 2009-08-06, 16:03

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och sen försöker den okunnige foliet försöka låta seriös igen, du är en obildad niolla foliet, du kalarde inte ens av att hålla isär kommunal och statlig verksamhet, vet du inte skillnaden.
    Jovisst, knypplingsmyndigheten är statlig och hembygdföreningen är kommunal. Var det nåt mer du ville veta ?

    Nej, jag börjar bli ointresserad av ditt dravel.
    Inte då, du försöker bara gömma dig på din pottkant Very Happy

    Sponsored content


    Ideologi eller fanatism ? Empty Sv: Ideologi eller fanatism ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 13:54