Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    ENGLA 10 ÅR...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 17:12

    Såg idag att Engla Höglunds mamma fick avslag på höjt skadestånd i hovrätten,
    Mördaren Anders Eklund kommer billigt undan, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Hovrätten anser att 75.000 i skadestånd är ett högt och skäligt belopp, Like a Star @ heaven
    75.000 låter inte ens som kaffepengar, för ett släckt liv, för en 10 årig oskyldig liten tjej som hade hela livet framför sig! Evil or Very Mad Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ENGLA 10 ÅR... Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-03-09, 18:14

    Lilla Engla har ingen nytta av skadeståndet...

    och detta skadestånd kommer INTE Eklund att kunna betala ändå, han fick livstid, och kommer troligen få sitta VÄLDIGT länge, så skadeståndet får skattebetalarna stå för!!

    Sedan är ju den stora frågan, ger det henne tillbaka? nej, knappast
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-09, 18:25

    martin7lindgren skrev:Såg idag att Engla Höglunds mamma fick avslag på höjt skadestånd i hovrätten,
    Mördaren Anders Eklund kommer billigt undan, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Hovrätten anser att 75.000 i skadestånd är ett högt och skäligt belopp, Like a Star @ heaven
    75.000 låter inte ens som kaffepengar, för ett släckt liv, för en 10 årig oskyldig liten tjej som hade hela livet framför sig! Evil or Very Mad Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven



    Jag tycker att detta är äckligt med barn - mördare, här måste jag gå över mina principer och rösta för död straff , den jävel skulle inte leva längre om man frågar mig.




    Pengarna ger inte tillbaka någons liv ..
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  cleopatra 2009-03-09, 22:30

    Var hos min ryggkirurg i dag och började prata med en man i väntrummet. Han berättade att han bodde i det samhälle som Anders Eklund också bodde i. Han berättade att folk vallfärdar från hela Sverige till detta lilla samhälle som ingen ens skulle veta att det fanns om inte mördaren/våldtäktsmannen Anders E satt den på kartan. De snokar nyfiket omkring, frågar var Anders och Engla bodde, var stället där hon hittades ligger, vilken väg hon cyklade osv, osv No

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Men hur sjuka och morbida ÄR en del människor????? Evil or Very Mad Dessutom är det många som fotograferar alla dessa ställen, vad ska de med dessa bilder till?? Sitta och mysa i soffan och kolla bilder från "mordsamhället"? Rolling Eyes Den här mannen berättade också att de flesta i samhället var så trötta på, och äcklade av, dessa människor så de inte ens ids svara på deras frågor längre, de bara vänder dem ryggen och går.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Jag tycker också att beloppet är för lågt. Även om det inte hjälper Ängla eller ger henne tillbaka så bör de anhöriga iaf ersättas för inkomstbortfall och dessutom sveda och värk. Vad jag förstår så hade han ett hus, det bör väl ge en del pengar vid försäljning och borde gå oavkortat till Anders Eklunds offers anhöriga. Sälj även alla hans andra tillhörigheter och fördela dessa pengar också.Det ska fan i mig KOSTA att våldta och mörda, både i vård/fängelsetid och pengar. Hoppas att han ALDRIG släpps ut igen. No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 23:22

    Vad tycker vi om den häktade men numera släppta läkaren som av åklagaren anklagas för dråp, Like a Star @ heaven
    Hur kan man åtala en läkare som försöker mildra lidande för människor i livets slutskede, och allt hopp är ute? Like a Star @ heaven
    I det här fallet dessutom en tre månader för tidigt född flicka med svåra hjärnskador, Like a Star @ heaven
    Som all livsuppehållande vård avbrutits? Like a Star @ heaven
    Hörde nyss en debatt mellan Göran Hägglund och Barbro Wesrerholm, att regeringen måste sätta upp kristall klara regler för den typ av vård,
    Göran Hägglund tyckte inte det behövdes, Like a Star @ heaven
    Jag tycker ett sådant regelverk är helt självklart? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 23:27

    75.000 är ett hån mot den efterlevande familjen, syskon, föräldrar, man kanske måste åka iväg för att bearbeta det som hände, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    I bästa fall, man kanske inte ens orkar bo kvar på orten längre, och då låter skadeståndet som den berömmda vattendroppen? Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 23:37

    Livstid lär betyda minst 20 i fängelse minst, för numera är det domstolen i Örebro som handlägger ansökningar från livstidsdömda som vill ha omvandlat till tidsbestämda straff, Twisted Evil
    Och mig veterligt har ingen av dom som sökt blivit beviljade, trots att dom har avtjänat många år redan, Evil or Very Mad
    Och som den barnamördare Anders Eklund är, så lär han inte bli korridorkung på kåken iallafall, Evil or Very Mad
    Tvärtom faktiskt, det är väl skottpengar på honom, många års frivillig isolering får han nog räkna med, Twisted Evil
    Dom flesta livstidare gör ju sina första 4 år på Kumlafängelset, Twisted Evil
    Innan han placeras på någon avdelning med likasinnade! Evil or Very Mad
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-09, 23:37

    martin7lindgren skrev:75.000 är ett hån mot den efterlevande familjen, syskon, föräldrar, man kanske måste åka iväg för att bearbeta det som hände, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    I bästa fall, man kanske inte ens orkar bo kvar på orten längre, och då låter skadeståndet som den berömmda vattendroppen? Like a Star @ heaven



    Hej Martin!!


    Jag tror att det är omöjligt att bearbeta något sådant , den kommer att följa resten av livet.

    Så pengar kan inte tvätta bort den som fattas i hjärta ..



    MVH

    //KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 23:40

    Bara det du berättar Cleopatra, att Stjärnsund blivit en sensations plats att besöka, måste ju bara det göra det svårt
    för Englas familj och bo kvar, No

    Sponsored content


    ENGLA 10 ÅR... Empty Sv: ENGLA 10 ÅR...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 22:56