Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Felicia mordet information

    avatar
    sebastian_drus
    Admin


    Antal inlägg : 28
    Join date : 09-01-28

    Felicia mordet information Empty Felicia mordet information

    Inlägg  sebastian_drus 2009-03-09, 12:52

    Här kan alla som vill läsa in sig om Felicia mordet.

    Felicias mamma berättar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Felicia mordet information Empty Sv: Felicia mordet information

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 22:44

    Efter att ha läst felicias mammas berättelse om sin dotters öde, så är det klart att det berör, No Like a Star @ heaven
    Måste ju vara bland det värsta man som förälder kan råka ut för, för att inte tala om Felicia själv som fick plikta med sitt liv så ung! No Like a Star @ heaven
    Hamna helt i klorna på olika myndigheter och institutioner för att med deras goda minne brytas ner fullständigt med mediciner framför sin mammas ögon! No Like a Star @ heaven
    Jag förstår vilken vrede och vanmakt som hennes mamma hamnat i och känner, No
    Det är bra att obekväma sanningar kommer fram, och tyvärr så måste jag erkänna att jag verkligen också känner till vårt samhälles baksida! No Like a Star @ heaven
    Sen att man bara placeras i ett arkiv, och familjen lämnas i sticket är ju bara för mycket, No Like a Star @ heaven
    Tycker Felicias mamma är en kämpe som inte låter sin dotters öde glömmas och bli meningslös, No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Felicia mordet information Empty Sv: Felicia mordet information

    Inlägg  Susz X 2009-04-24, 10:12

    Admin skrev:Här kan alla som vill läsa in sig om Felicia mordet.

    Felicias mamma berättar.

    Ja Admin- detta är det allra värsta mord man kan tänka sig. Jag vill kalla det
    även psykisk terror och ett långdragen psykisk tortyr av såväl Felicia som hennes närstående. Men kontinuerliga övergrepp och total avsakna av barnkonventionen med Felicia och hennes nära som kärna och viktigast.

    Fler har det som Felicia har jag sett och förstått i dagens samhälle.
    Inte alla- det finns skolor som sätter in stöd och förstår i tid-
    dock att det finns de som inte gör det är illa nog. Så även de instanser som vidare beskrivs: soc, köpta platser från behandlingshem/ psykriatri BUP som inte utgår från kärnan- och därmed begår ÖVERGREPP i mina ögon- så även lagen egentligen.

    Varför utreder då den Polisiära verksamheten inte dessa ständiga övergrepp är för mig en fråga med stort????
    Varför tar inte en åklagare upp det värsta brott som någonsin kan begås-
    Att med Övergrepp bryta ned och isolera en familj , en tonåring och bryta
    ned Felicia så hon inte ser en annan utväg än att skära sig?

    Ett barn som skär sig skriiker desperat, för sin egen överlevnads skull:
    SE MIG FÖR DEN JAG ÄR!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Felicia mordet information Empty Sv: Felicia mordet information

    Inlägg  Susz X 2009-05-07, 13:41

    Igen!En flicka på 13 år tog livet av sig..

    "I april förra året rymde en 13-årig flicka, som vi kallar ”Elin”, från ett hvb-hem, ett vårdhem för barn och unga i Småland. Dagen efter hittades hon död. Hon hade hängt sig i närheten av vårdhemmet.

    Ekot har gått igenom ”Elins” olika journaler och obduktionsprotokoll. Där framgår att hon hade utsatts för upprepat våld av pojkar på hemmet. Mycket tyder också på att hon hade blivit misshandlad strax innan hon rymde och tog livet av sig.

    Först efter ”Elins” död framkom det att hon hade sagt till sina skolkamrater att hon också hade blivit sexuellt utnyttjad av en av pojkarna."

    http://www.sr.se/cgi-...

    Storasyster är kritisk och undrar hur en 13årig flicka kan placeras på ett sådant hem..
    Detsamma är jag.
    Det är fruktansvärt!
    Vem har ansvar för plaeringen oh att ingen uppföljning gjordes
    tillsammans med flickan och hennes närstående?

    Sponsored content


    Felicia mordet information Empty Sv: Felicia mordet information

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 02:11