Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-03, 22:22

    Det är väl självklart, där det inte finns alkohol finns inga alkolister,
    alltså ingen alkolism som kan gå i arv,

    Men i sverige finns det alkohol, och därmed alkolister, det är ju välkänt att alkolism är klassat som en sjukdom, en sjukdom som går i arv!


    Vilket innebär att många alkolister, alagare eller vad man vill kalla det är är i själva verket offer, då man i princip födds med arvsmassan!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-03, 22:37

    martin7lindgren skrev:Det är väl självklart, där det inte finns alkohol finns inga alkolister,
    alltså ingen alkolism som kan gå i arv,

    Men i sverige finns det alkohol, och därmed alkolister, det är ju välkänt att alkolism är klassat som en sjukdom, en sjukdom som går i arv!


    Vilket innebär att många alkolister, alagare eller vad man vill kalla det är är i själva verket offer, då man i princip födds med arvsmassan!

    nää det är att göra det för lätt för sig att se sig själv eller andra som offer.

    För man har en fri vilja, självkännedom och förhoppningsvis spärrar...

    Jag tror faktiskt att det är en rejäl björntjänst att klassa missbruk av olika slag som "sjukdom".

    Det ger sas legimitet till att missbruka....och att fortsätta

    Desto mer accepterat det blir att missbruka, desto fler missbrukare kommer vi helt klart att få....

    Det är nog bra om det fortfarande är lite skamligt att supa hejdlöst varje dag, spela bort en massa pengar eller ha ett vidlyftigt, okontrollerat sexuellt leverne

    Däremot ska man få hjälp när man känner att man vill ha den som missbrukare.
    För det går aldrig att tvinga någon att sluta med ett missbruk, detta måste missbrukaren själv besluta om..

    Men som sagt att skylla allt på gener, gynnar ingen ..absolut ingen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-03, 23:11

    Nu är ju jag säker på att dom flesta inte väljer ett liv i dimman, men om man ärver sitt alkoholmissbruk så är man inte helt ansvarig för sin sits,

    För du menar väl inte att alkolister som ärvt lasten tackar sin skapare för att kanske hamna på alagsbänken,

    Därför tror jag att om man har en tung alkolist i släktbanden så har haft andra tidigare om man forskar lite så vet man ju, plus att det är storv risk att det kommer någon efter också,

    Självklart finns det väl alltid dom som är först och för alkolismen vidare, allting har ju sin början!


    Det handlar inte om att skylla på någon, det är ren fakta att många ärver alkolism!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-03, 23:17

    martin7lindgren skrev:Mr.Råtta, självklart sparkar inte jag på utsatta och hemlösa medmänniskor, du borde verkligen förstå hur illa ute du är när du inte förstår att det är du som gör det,

    Ta och starta en antihatamartin tråd där du kan avreagera dig med skitsprutan hur mycket du vill,

    Mig kan du aldrig rubba på eller få i gungning!


    Det är du som påstår att uteliggarnas stora problem består i att de oroar sig för vem som var före i toakön. Du påstår att de måste gå på jakt för att få tag på lite vatten. Kort sagt dumförklarar du uteliggarna med detta jiddrande. Uteliggarna får det inte bättre av att du beter dig som ett fån.

    Du har kommit rejält i gungning efter ditt patetiska jiddrande om vatten.

    När det gäller alkohol är det ju i princip så att vill man dricka alkohol så gör man det. Annars låter man bli. Eller hur?

    Du martin lille verkar ju tro att männsikan helt saknar valmöjligheter. Men så är det inte. Beter man sig som en idiot och gör dåliga val så kommer det förr eller senare också att gå dåligt. Har man inte vett att lära av sina misstag så fortsätter det att gå dåligt. Men nu är det ju inte direkt begåvningsreserven vi talar om.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Redvictory 2009-08-03, 23:33

    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Det är väl självklart, där det inte finns alkohol finns inga alkolister,
    alltså ingen alkolism som kan gå i arv,

    Men i sverige finns det alkohol, och därmed alkolister, det är ju välkänt att alkolism är klassat som en sjukdom, en sjukdom som går i arv!


    Vilket innebär att många alkolister, alagare eller vad man vill kalla det är är i själva verket offer, då man i princip födds med arvsmassan!

    nää det är att göra det för lätt för sig att se sig själv eller andra som offer.

    För man har en fri vilja, självkännedom och förhoppningsvis spärrar...

    Jag tror faktiskt att det är en rejäl björntjänst att klassa missbruk av olika slag som "sjukdom".

    Det ger sas legimitet till att missbruka....och att fortsätta

    Desto mer accepterat det blir att missbruka, desto fler missbrukare kommer vi helt klart att få....

    Det är nog bra om det fortfarande är lite skamligt att supa hejdlöst varje dag, spela bort en massa pengar eller ha ett vidlyftigt, okontrollerat sexuellt leverne

    Däremot ska man få hjälp när man känner att man vill ha den som missbrukare.
    För det går aldrig att tvinga någon att sluta med ett missbruk, detta måste missbrukaren själv besluta om..

    Men som sagt att skylla allt på gener, gynnar ingen ..absolut ingen

    Jag lyssnade på en intressant föreläsning av en fd alkoholist för några år sen! han var en framgångsrik
    person på ett stort företag! han arbetade som fan och lade ner otroligt mycke tid på att göra ett så
    bra jobb som möjligt men av en enda orsak! för att dölja att han var smygalkoholist och kunde dricka hela sin ledighet för att sen vara nykter på arbetet! på firmafesterna var han alltid nykter tills han kom hem och drack sig
    redlöst berusad! tillslut sprack bubblan! idag är han nykter alkoholist och föreläser om detta! han beskrev det som en sjukdom men det finns nog flera sorter som tex helgsalkoholister dvs de som dricker varje helg! S-E-L verkar tillhöra denna grupp! han har nog supit större delen av sin sem fast han kallar det nåt annat! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-04, 01:06

    På den här grejen om utsatthet i Göteborg jag ska till deltager en kis som växte upp i en familj med mycket alkohol, och som själv var alkis redan som tonåring, men som numera är både nykter och präst,

    Han ska berätta om sin långa resa, han har nog en del och säga!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-04, 10:06

    martin7lindgren skrev:På den här grejen om utsatthet i Göteborg jag ska till deltager en kis som växte upp i en familj med mycket alkohol, och som själv var alkis redan som tonåring, men som numera är både nykter och präst,

    Han ska berätta om sin långa resa, han har nog en del och säga!

    Låter som våran prälle, en tatuerad präst Wink
    Som har namn efter en ädelsten Wink

    Han har döpt båda mina barn Wink

    Han är himla go, mänsklig som alltför få inom kyrkan är tyvärr.
    Det blir gärna för präktigt
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-04, 20:51

    martin7lindgren skrev:På den här grejen om utsatthet i Göteborg jag ska till deltager en kis som växte upp i en familj med mycket alkohol, och som själv var alkis redan som tonåring, men som numera är både nykter och präst,

    Han ska berätta om sin långa resa, han har nog en del och säga!

    Det är ju bra om nån deltagare har något att säga.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 00:52

    Kan lova dig att det kommer vi ha allihopa, det är därför vi är inbjudna!
    Sen vet vi ju därmed varför inte du är inbjuden, Mr.Råtta
    !
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 00:58

    Idioter som talar till idioter. Vetten hit & dit.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 01:03

    Förutom spegeln så är du illa ute på flera områden Mr.Råtta!
    Mitt tips är att du gör dig av med spegeln, inte bra att sitta och glo på sig själv och slicka sig runt truten som jag tror du gör!

    Ut med spegeln på direkten, lyft blicken och kasta skygglapparna på en gång, och börja se längre än nosen räcker!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 01:06

    Så mycket mer än så där har martin inte att komma med. Det han eg. ville ha sagt är att han är ett ljugande fån som sparkar på uteliggare var dag.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 01:17

    Suck..., Lilladolf ute på krigstigen och projekterar sina egna svagheter på andra,

    Nej du Mr.Råtta, Martin kommer aldrig sparka på utsatta människor, tvärtom så gör jag vad jag kan för att mina egna erfarenheter ska kunna hjälpa andra!


    Men sånt existerar väl inte i den ideologi du hyllar!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-08-05, 01:24

    martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 01:25

    martin7lindgren skrev:Suck..., Lilladolf ute på krigstigen och projekterar sina egna svagheter på andra,

    Nej du Mr.Råtta, Martin kommer aldrig sparka på utsatta människor, tvärtom så gör jag vad jag kan för att mina egna erfarenheter ska kunna hjälpa andra!


    Men sånt existerar väl inte i den ideologi du hyllar!


    Hur vore det då om du kunde ta reda på lite fakta om uteliggarnas verklighet. Uteliggarnas största problem är att få tag på de droger de är beroende av. Genom att påstå att vatten är ett problem för dem så sparkar du på de som ligger. Du borde verkligen skämmas. Inte blir det bättre av att försöker få tröga politiker från röran att lyssna på ditt trams. Man får hoppas för de svagas skull att du misslyckas.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 01:26

    lazy skrev:martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.

    När martin ändå är igång så är det lika bra att han även lär sig vad kommunismen står för!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 01:33

    He-he, martin kanske rentav skulle ta och gå grundskolan.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-05, 10:19

    blueheaven skrev:
    lazy skrev:martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.

    När martin ändå är igång så är det lika bra att han även lär sig vad kommunismen står för!

    Du kan nu ta samma kurs isåfall. För du vet inte ett smack om vad kommunism egentligen går ut på Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 11:11

    Jag vet inte ett smack? Nähä? The Ward fortsätter slå sig för bröstet och lyfta sig själv till dom höga höjderna,

    Ärligt talat tänk på din stora trut med ett barns tunga så blir det kanske bättre!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 11:15

    Föringar jag hemskheterna nazisterna stog för för, och alla dessa gasade människor?

    Hur kommer du fram till det Madame Lazy?
    Har du fått bakslag med piskan och batongen där uppe på din höga häst, och slagit dig själv i huvudet!

    Vad har jag missat om nazismen, berätta?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-05, 11:17

    martin7lindgren skrev:Jag vet inte ett smack? Nähä? The Ward fortsätter slå sig för bröstet och lyfta sig själv till dom höga höjderna,

    Ärligt talat tänk på din stora trut med ett barns tunga så blir det kanske bättre!

    lär dig för sjuttom se vem inläggen är ämnade för.
    Jag talade med BH, som har kommunistfobi och som öht är uppe i det blå och cyklar

    ps det är inte svårt att nå "höga" höjder på detta forum.
    För oftast är debatten så låg och kunskaperna så dåliga så man blir mörkrädd.
    Samt alla försök till at dela med sig att kunskaper bemöts med häcklande ord och besserwissermentalitet.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 11:26

    martin7lindgren skrev:Föringar jag hemskheterna nazisterna stog för för, och alla dessa gasade människor?

    Hur kommer du fram till det Madame Lazy?
    Har du fått bakslag med piskan och batongen där uppe på din höga häst, och slagit dig själv i huvudet!

    Vad har jag missat om nazismen, berätta?


    Ja absolut. Du tror att det hade med de lata bidragslyftarnas bidragsnivåer att göra, vilket kvalificerar dig till veckans pajas.

    Vad du missat om nazismen? Allt.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 11:32

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    lazy skrev:martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.

    När martin ändå är igång så är det lika bra att han även lär sig vad kommunismen står för!

    Du kan nu ta samma kurs isåfall. För du vet inte ett smack om vad kommunism egentligen går ut på Wink

    Jo jag vet det och jag har fullt av bevis för vad kommunismen står för!

    Frågan är vad du grundar din märkliga syn på vad kommunism egentligen går ut på? Laughing
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-05, 11:38

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    lazy skrev:martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.

    När martin ändå är igång så är det lika bra att han även lär sig vad kommunismen står för!

    Du kan nu ta samma kurs isåfall. För du vet inte ett smack om vad kommunism egentligen går ut på Wink

    Jo jag vet det och jag har fullt av bevis för vad kommunismen står för!

    Frågan är vad du grundar din märkliga syn på vad kommunism egentligen går ut på? Laughing

    Du ser bara vad kommunismen lett till pga att människan är hungrig på makt o pengar....
    Då är det tydligen logiskt att försvara ett system som från början applåderar människans svageheter.

    jag tror det bor en liten anarkist i dig trots allt BH Wink
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 12:12

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    lazy skrev:martin borde kanske ägna tid till att att ta reda på vad nazismen
    verkligen stod för i stället för att sitta här o förringa alla som
    dog. Att de som kan arbeta i stället för att gå hemma med sjukskrivning
    alt. förtidspension har verkligen ingenting med nazism att göra.

    När martin ändå är igång så är det lika bra att han även lär sig vad kommunismen står för!

    Du kan nu ta samma kurs isåfall. För du vet inte ett smack om vad kommunism egentligen går ut på Wink

    Jo jag vet det och jag har fullt av bevis för vad kommunismen står för!

    Frågan är vad du grundar din märkliga syn på vad kommunism egentligen går ut på? Laughing

    Du ser bara vad kommunismen lett till pga att människan är hungrig på makt o pengar....
    Då är det tydligen logiskt att försvara ett system som från början applåderar människans svageheter.

    jag tror det bor en liten anarkist i dig trots allt BH Wink

    Så vi kan lägga bort den stora stygga farbror fascist som kommer och kidnappar kommunismen som orsak till dess misslyckande nu då? Laughing

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 21 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 07:32