Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Vänd skutan eller avgå Mona! (skrivet av en sosse)

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänd skutan eller avgå Mona! (skrivet av en sosse) Empty Vänd skutan eller avgå Mona! (skrivet av en sosse)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-16, 00:44


    Ytterligare en opinionsundersökning, men vad som är glädjande är att oppositionen leder. Socialdemokraternas opinionssiffror befinner sig dock på en skrämmande låg nivå (32,8%).

    En opinionsunderösknng är inget valresultat, men valresultatet till EU är det dock. Nu har Mona Sahlin ett knappt halvår på sig att få ett ökat förtroende från väljarna. Misslyckas detta är jag tyvärr rädd för att partiet måste ta sitt ansvar och Mona måste avgå. Detta är ingen önskvärd utveckling och jag hoppas verkligen att det går att vända kurs på skutan, men det drar ihop sig till skarpt läge.



    Ska (S) ha en chans att hinna med valrörelsen 2010 och inte vi socialdemokratiska valarbetare vara vingklippta och skadeskjutna så måste något hända. Vi gräsrötter börjar bli allvarligt oroliga och frustrerade. Om jag t.ex. lyssnar till vad människor i min omgivning säger och tänker, människor som tillhör LO-kollektivet och traditionellt sätt har röstat på (S) så finns en utbredd skepsis mot Mona Sahlin. Man kunde önska att tobleroneaffärer och parkeringsböter var glömda, att mosa-Mona kampanjen hade kapitulerat och att det fanns ett förtroende, men det verkar tyvärr inte vara så. Kommentarerna från TV4s eftervalsanalys talar också sitt språk.



    Det är inte ansvarsfullt av ett parti som vill vinna nästa val att inte ta vissa strategiska frågor på allvar. En av dessa frågor är partiledarens vara eller inte vara. Det får vara slut på tabut kring denna fråga. Det är dags att komma till ett avgörande som gagnar partiet. Då handlar det om att både partikongressen i oktober/november och partiledningen själv måste ta ett fullt ansvar för utvecklingen och bestämma sig hur man vill ha det. Att fortsätta som kapten på en skuta som håller på att förlisa, när det finns andra krafter som kan styra in på rätt kurs är inte att ta sitt ansvar för partiet. Då tänker man bara på sig själv och sin egen position.



    Jag tycker att det är väldigt synd att det blivit så här.

    Jag tycker socialdemokratiska partiledningen och särskilt Mona Sahlin ska ta sig en allvarlig funderare över sommaren hur man tänker sig framtiden.

    Det är inte rimligt att ett helt parti ska gå under på grund av en enda person.

    Jag är dessutom evinnerligt trött på att behöva försvara och förklara - jag vill kunna arbeta konstruktivt och ha samtal och diskussion med väljare och medborgare om politiken inte om vår partiledare.

    Wake up and smell the coffee!
    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1663&blogg=%2033679

    börjar bli dags att visa vad (s) vill??

      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 07:29