Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
womanlover
theward
bobos
KickTheRasist
boopi
Corven
fredrik rahm70
SilverSurfer
Jason_Dexter
Regndrottning
enigma
lazy
cleopatra
anders_b
Duffman
19 posters

    Det var då...

    Duffman
    Duffman


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-02-16

    Det var då... Empty Det var då...

    Inlägg  Duffman 2009-02-16, 21:48

    Jag spelade en del innan, men har nästan slutat då alla dödar mig på fem sekunder i nätspel Neutral

    Nu kör jag Quake 2 en gång om året ungefär (utan fusk) och får mitt lustmäte av blod, kroppsdelar och livsviktiga indra organ tillförställd...

    Annars blir det ett parti chess, det finns faktisk ett bra speli vistan och där kan jag ibland vinna ...
    avatar
    anders_b


    Antal inlägg : 23
    Join date : 09-02-15

    Det var då... Empty World of Warcraft var kul

    Inlägg  anders_b 2009-02-16, 22:52

    World of Warcraft tyckte jag var kul. Men sedan började dom köra arena spel. Då dog jag ständigt och efter ett tag tappade jag sugen på wow.
    Men små onlinespel på tv 4 kör jag ännu.
    Typ yatzy chess mm.

    Då och då kan man även inhandla något xbox spel och varva det.
    Men skulle vilja ha tag i något roligt som både jag och min tjej kan köra.
    Behöver inte vara samtidigt. Alltså vi kan turas om, men det ska vara mysigt.
    Jag brukar leta på denna sida efter spel. www.gamezone.com men hade föredragit en svensk sida istället.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-18, 18:41

    Hela vår familj är Nintendofans! Det som är kul är att det är ett gemensamt intresse, vi spelar tillsammans. När ett nytt Mario eller Zelda-spel kommer ut är det högtid här hemma. Då bullar vi upp med godis, drar ner persiennerna, stänger av alla telefoner och SPELAR! En spelar och de andra tänker. Alla har sin grej, yngste sonen är grym på bossar, äldste sonen mosar allt motstånd i vår väg, gubben är en tokbra problemlösare och jag hittar gömda rum och världar. Tjejerna har iofs blivit så stora nu så de bara gör gästspel när vi spelar, men de tycker fortfarande att det är kul att kolla. Vem kan påstå att spelande leder till isolering? Inte i den här familjen iaf. (Dessutom har jag tokhög status bland killarnas kompisar, deras mammor kan inte komma in och hjälpa dem när de spelar! sunny )
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  lazy 2009-02-18, 23:48

    Ungefär som här, hade alla bilspel som var ngt så när(NFS) killarnas
    kompisar älskade det men det de gillade mest var när de fick följa
    med ut på banorna för inget går att jämföra med det!
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Det var då... Empty Online spel, toppen men farligt.

    Inlägg  enigma 2009-02-20, 19:29

    Visst är det så att spel blivigt en generations fråga hos många. Men så var det när tv installerades i folkhemmen med. (Detta har min pappa berättat för mig om)
    Själv spelar jag gärna div digitala spel. Även gamla hederliga brädspel. För mig är det faktiskt mera givande att spela ett spel på datorn än att se en bra film. Visst ser jag film, men att spela innebär att du deltar i någonting som stimulerar hjärnan. Härligt att se att det finns andra tjejer,(Kvinnor) som gillar det.

    Zelda och Mario bros är klassiker det erkänner jag. Men jag har för 2 år sedan börjat spela lite online. Inte poker eller sånt som behöver insatts, utan WoW. (WoW är World of Warcraft) Jag satte mig en stund med en vän och trodde aldrig detta skulle vara någonting för mig, men gud så fel jag hade.

    Jag rekomenderar dom som inte spelat onlinespel att prova World of Warcraft.
    Känner mig lite barnslig nu, men sant ska vara sant. (Dock farligt för de som har lätt att bli beroende av saker och ting)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-20, 22:13

    Själv gillar jag rollspel

    Might and magick har jag spelat ända sedan ettan kom... gamla Sega.

    Heroes of Might an Magic gillar jag också. Strategi i rollspelsmiljö.

    Just nu håller jag på med del V. Några år på naken har den men jag kunde inte spela den på min gamla dator. Så nu är den riktig kul!
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 38
    Ort : Göteborg

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-21, 14:05

    cleopatra skrev:Hela vår familj är Nintendofans! Det som är kul är att det är ett gemensamt intresse, vi spelar tillsammans. När ett nytt Mario eller Zelda-spel kommer ut är det högtid här hemma. Då bullar vi upp med godis, drar ner persiennerna, stänger av alla telefoner och SPELAR! En spelar och de andra tänker. Alla har sin grej, yngste sonen är grym på bossar, äldste sonen mosar allt motstånd i vår väg, gubben är en tokbra problemlösare och jag hittar gömda rum och världar. Tjejerna har iofs blivit så stora nu så de bara gör gästspel när vi spelar, men de tycker fortfarande att det är kul att kolla. Vem kan påstå att spelande leder till isolering? Inte i den här familjen iaf. (Dessutom har jag tokhög status bland killarnas kompisar, deras mammor kan inte komma in och hjälpa dem när de spelar! sunny )


    Helt underbar läsning =) Låter ju hur mysigt som helst! Vem sa att man måste sluta leka för att man växer upp, eller hur? Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-22, 00:28

    enigma skrev:Visst är det så att spel blivigt en generations fråga hos många. Men så var det när tv installerades i folkhemmen med. (Detta har min pappa berättat för mig om)
    Själv spelar jag gärna div digitala spel. Även gamla hederliga brädspel. För mig är det faktiskt mera givande att spela ett spel på datorn än att se en bra film. Visst ser jag film, men att spela innebär att du deltar i någonting som stimulerar hjärnan. Härligt att se att det finns andra tjejer,(Kvinnor) som gillar det.

    Zelda och Mario bros är klassiker det erkänner jag. Men jag har för 2 år sedan börjat spela lite online. Inte poker eller sånt som behöver insatts, utan WoW. (WoW är World of Warcraft) Jag satte mig en stund med en vän och trodde aldrig detta skulle vara någonting för mig, men gud så fel jag hade.

    Jag rekomenderar dom som inte spelat onlinespel att prova World of Warcraft.
    Känner mig lite barnslig nu, men sant ska vara sant. (Dock farligt för de som har lätt att bli beroende av saker och ting)
    Båda mina söner spelar ju WoW och tjatar som 17 att jag ska prova bounce Men du satte fingret direkt på den ömma punkten, kan helt klart tänka mig att jag kommer att ha svårt att begränsa mig om jag börjar Twisted Evil

    Helt underbar läsning =) Låter ju hur mysigt som helst! Vem sa att man måste sluta leka för att man växer upp, eller hur? Wink
    Växt upp, vem sjutton har växt upp? Wink Nope, kommer aldrig sluta spela, sitter nog där på hemmet med mina spel i stället för stickning geek
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  lazy 2009-02-22, 12:42

    Det finns kommuner som har infört TV-spel som aktivitet
    på en del äldreboenden, en jättebra ide tycker jag!

    http://spelbiblioteket.wordpress.com/2008/06/02/tv-spel-pa-aldreboende/
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-22, 14:03

    lazy skrev:Det finns kommuner som har infört TV-spel som aktivitet
    på en del äldreboenden, en jättebra ide tycker jag!

    [url=http://spelbiblioteket.wordpress.com/2008/06/02/tv-spel-pa-aldreboende/
    http://spelbiblioteket.wordpress.com/2008/06/02/tv-spel-pa-aldreboende/[/quote[/url]]

    HÄRLIGT!! Cool Då är det säkert praxis när min tid kommer! Very Happy


    Till Wii finns det ju tom ett spel som är framtaget just för att träna hjärnan på det sätt som äldre behöver eftersom det motverkar Alzheimers och senilitet. Brukar spela det ibland, bäst att vara ute i god tid och mota Olle i grinden, hehe.
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Det var då... Empty Jaaa

    Inlägg  SilverSurfer 2009-02-23, 01:50

    tänk så man är eg.....Själv spelade jag Unreal tournament sen det kom ut tills för ca 2 år sen. Har nu gått över till COD world of war och det är ett adrenalin spel utan dess like. Och att jag snart är 42 år gör inte mig ett dugg...visst jag kommer aldrig bli bäst på fps spel i min ålder men jag är iaf bland de bästa varje gång ett spel är klart.

    Ungarna mina spelar CS och WOW men det är inget för mig iaf jag har provat. WOW är segt och där händer inget tycker iaf jag. Ett spel ska det hända saker i hela tiden annars blir det bara tråkigt.


    Nintendo jaaaaaaaaaaaa det har jag inte provat på år och dag. Kag spelade Zelda och Metroid som tokig när de kom ut och de var helt ok. Kanske man skulle köpa sig en ny Nintendo konsol.......
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 38
    Ort : Göteborg

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-23, 02:24

    SilverSurfer skrev:tänk så man är eg.....Själv spelade jag Unreal tournament sen det kom ut tills för ca 2 år sen. Har nu gått över till COD world of war och det är ett adrenalin spel utan dess like. Och att jag snart är 42 år gör inte mig ett dugg...visst jag kommer aldrig bli bäst på fps spel i min ålder men jag är iaf bland de bästa varje gång ett spel är klart.

    Ungarna mina spelar CS och WOW men det är inget för mig iaf jag har provat. WOW är segt och där händer inget tycker iaf jag. Ett spel ska det hända saker i hela tiden annars blir det bara tråkigt.


    Nintendo jaaaaaaaaaaaa det har jag inte provat på år och dag. Kag spelade Zelda och Metroid som tokig när de kom ut och de var helt ok. Kanske man skulle köpa sig en ny Nintendo konsol.......


    Jag spelar föregångaren, CoD4, jag brukar också knäcka upp det mesta i min väg! men jag spelar hemladdat och crackat, och då är det mest holländska servrar man kommer in på. och de är inte riktigt lika duktiga som svenskarna av någon anledning.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  lazy 2009-02-23, 18:05





    HÄRLIGT!! Cool Då är det säkert praxis när min tid kommer! Very Happy


    Till Wii finns det ju tom ett spel som är framtaget just för att träna hjärnan på det sätt som äldre behöver eftersom det motverkar Alzheimers och senilitet. Brukar spela det ibland, bäst att vara ute i god tid och mota Olle i grinden, hehe.
    [/quote]

    Kan knappast bli bättre, handarbete är definitivt inte min grej o
    symaskiner har alltid haft ett ondskefullt beteende mot mej.Vad är
    det för spel du menar? Har träffat på alldeles för många senila gör
    så gott jag kan för att undvika ngt sådant.
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  enigma 2009-02-23, 18:36

    lazy skrev:



    HÄRLIGT!! Cool Då är det säkert praxis när min tid kommer! Very Happy


    Till Wii finns det ju tom ett spel som är framtaget just för att träna hjärnan på det sätt som äldre behöver eftersom det motverkar Alzheimers och senilitet. Brukar spela det ibland, bäst att vara ute i god tid och mota Olle i grinden, hehe.

    Kan knappast bli bättre, handarbete är definitivt inte min grej o
    symaskiner har alltid haft ett ondskefullt beteende mot mej.Vad är
    det för spel du menar? Har träffat på alldeles för många senila gör
    så gott jag kan för att undvika ngt sådant.
    [/quote]

    Wii lockar mig. Är det värt att invistera i? Är spel och tillbehört dyrt etc?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 19:06

    själv spelar man maximalt tetris på busen till jobbet.. där är min tid och spellust=)
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Corven 2009-02-23, 19:56

    Jag rekommenderar Guitar Hero, det är så grymt roligt.... Och nog är det lite kul när sonens polare inte kan klå en?
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Det var då... Empty jao

    Inlägg  boopi 2009-02-23, 21:33

    Har gått igenom en massa spel men alltid fastnat på senaste dom spel man kan leka med olika online med människor som man kan dela uppdrag..byta saker med varandra och känna lite som i verkligheten ...man kan vara lite fiende men på skoj..och känna hur andra är och reagerar när man är ett team.
    Couterstrike spelade jag i 4 år med både barn och vuxna och vi hade stenkul-
    Sen gicka jag över till wow mer och mer i några år ...
    Nu när jag är snart 40 spelar jag bara om jag absolut inte har något för mig och det blir sällan.
    Har inte tid ..familjen e stor och hjälper dom med data problem i stället-- clown
    men d grymmaste gammla hederliga spelen e ju
    supermario.
    sonic.
    pacman. riktigt fina mobil spel. drunken
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  lazy 2009-02-23, 22:31

    Jag satt hos min yngsta son några timmar idag o spelade Undercover
    (NFS)men blev trots playstation3 o stor plattbildskärm besviken, det
    här var ju lättare än Most Wanted!Vad sysslar de med?
    Mad
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 13:22

    Kan knappast bli bättre, handarbete är definitivt inte min grej o
    symaskiner har alltid haft ett ondskefullt beteende mot mej.Vad är
    det för spel du menar? Har träffat på alldeles för många senila gör
    så gott jag kan för att undvika ngt sådant.

    Det heter Big brain academy Lazy, lägger in en länk här



    http://www.nintendo.se/wii/spel/bbawii

    Wii lockar mig. Är det värt att invistera i? Är spel och tillbehört dyrt etc?

    Ja Enigma, tyvärr är det svindyrt. En Wiikonsol får du betala 2.500 -3000:- för, och sen kostar spelen mellan 500-700:- tongue

    Man kan ju även köpa begagnat och komma lite billigare undan, kolla på Blocket tex. Men det är HELT klart värt pengarna, det är många timmars kul underhållning. Dessutom är Wii så komplext eftersom man både kan välja spel som får en att röra på sig, och lite stillsammare spel. De har till och med ett träningsspel, Wii Fit, här kommer länk om det


    http://www.nintendo.se/wii/spel/wii_fit
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 16:29

    [color=white]ser att en wii konsol kostar 2300 som billigast på tradera och spelen mellan 100 och oändligt

    hmm skulle personligen köpa en dator och lite pc spel för dom pengarna=)


    http://www.tradera.com/Nintendo-Wii-c3_302514
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 16:32

    fredrik rahm skrev:ser att en wii konsol kostar 2300 som billigast på tradera och spelen mellan 100 och oändligt

    hmm skulle personligen köpa en dator och lite pc spel för dom pengarna=)


    http://www.tradera.com/Nintendo-Wii-c3_302514

    [color=darkred]Nackdelen, anser jag är att det inte görs riktigt bra spel för PC:n längre.

    För övrigt håller jag med dig, fredrik.
    Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 16:36

    Regndrottning skrev:
    fredrik rahm skrev:ser att en wii konsol kostar 2300 som billigast på tradera och spelen mellan 100 och oändligt

    hmm skulle personligen köpa en dator och lite pc spel för dom pengarna=)


    http://www.tradera.com/Nintendo-Wii-c3_302514

    [color=darkred]Nackdelen, anser jag är att det inte görs riktigt bra spel för PC:n längre.

    För övrigt håller jag med dig, fredrik.
    Very Happy

    hmm faktum är att det släpps ungefär samma spel för konsoller och pc regn.

    dom populäraste finns oftast till 3 olika konsoller samt pc och mac..

    kanske jag borde sälja min gamla ps2 på tradera som står och dammar relativt ospelad på=)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 16:52

    fredrik rahm skrev:
    Regndrottning skrev:
    fredrik rahm skrev:ser att en wii konsol kostar 2300 som billigast på tradera och spelen mellan 100 och oändligt

    hmm skulle personligen köpa en dator och lite pc spel för dom pengarna=)


    http://www.tradera.com/Nintendo-Wii-c3_302514

    [color=darkred]Nackdelen, anser jag är att det inte görs riktigt bra spel för PC:n längre.

    För övrigt håller jag med dig, fredrik.
    Very Happy

    hmm faktum är att det släpps ungefär samma spel för konsoller och pc regn.

    dom populäraste finns oftast till 3 olika konsoller samt pc och mac..

    kanske jag borde sälja min gamla ps2 på tradera som står och dammar relativt ospelad på=)

    Ungefär samma spel? Jag har då aldrig sett Zelda för PC....

    Som jag ser det så släpps de roligaste spelen för spelkonsolerna....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 16:57


    det är enkelt att köra en emulator på pc regn.. enklare ä n du tror=)

    http://www.emulator-zone.com/

    och gamla zeldaspel finns att ladda ner direkt för pc..
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 17:13

    fredrik rahm skrev:
    det är enkelt att köra en emulator på pc regn.. enklare ä n du tror=)

    http://www.emulator-zone.com/

    och gamla zeldaspel finns att ladda ner direkt för pc..

    Tack för tipset!

    Men jag skall nog be min Hustomte att titta på det. Han är datorexperten, inte jag.

    Fast det vore kul att få spela de gamla spelen igen! Fanns dem som var riktigt bra!

    Sponsored content


    Det var då... Empty Sv: Det var då...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 03:41