Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
bobos
Thetaxpayer
SiP
x-medborgare
Regndrottning
DirtyDog
enigma
fredrik rahm70
Susz X
palmevara
Janne
Secrist
MartinLindgren
17 posters

    OLOF PALME...!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-05, 02:26

    Jag tror att polisen helt enkelt ansträngde sig för att vakta sina egna bykar,
    hellre släppa en skyldig än att riskera sina egna huvuden,
    Ingen kommer nog till 100% veta vad som hände, No
    Sen får både du och jag tro vad vi vill, inget och göra åt! No
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 02:44

    martin7lindgren skrev:Som jag sa, så har jag en helt annan bild av vad som hände den 28/2 1986, än vad du har,
    Tror inte för ett enda ögonblick på dom konspirations teorierna du presenterar! No
    Det som är så komiskt här är att du och vissa andra inte begriper att jag inte tror på NÅGON annan teori än den som du har. Allt annat är ju för fan IRONI! Gå och slå upp ordet eftersom du verkar ha så jävla svårt att FATTA! Twisted Evil
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  lazy 2009-03-05, 10:29

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 12:53, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 20:35

    lazy skrev:...en bra ide är att du börjar läsa
    inläggen ordentligt innan du svarar på ngt.
    Wink
    Det är ingen idé att du försöker. De är nog mentalt blockerade. Det lustiga är att alla andra kan se det som de är för dumma att begripa. Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-05, 20:38

    Lille martin, tack för det, om det vore så väl, Like a Star @ heaven
    Visserligen förstår jag inte vad det är som retar dig med min teori om Palmemordet, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag tror helt enkelt inte att någon överhuvudtaget kan planera ett så stort mord utan att sanningen kommer fram, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Hur ska det gå till, hur många skulle vara inblandade i den planeringen?
    Hur visste man att Palme skulle gå på bio den kvällen då besöket inte var planerat? Like a Star @ heaven
    Menar du att alla desa inblandade också bevakade Palme tills tillfället kom, det vore ju ännu omöjligare att dölja? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag tror alltså att det var ett rent tillfällighetsmord eller ett misstag, fel person sköts, Like a Star @ heaven
    Självklart ser jag Lisbet Palme som ett trovärdigt vittne! Like a Star @ heaven
    Du kanske hört utrycket, det en vet, vet bara en, det två eller flera vet, vet alla! Wink
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-06, 02:16

    martin7lindgren skrev:Lille martin, tack för det, om det vore så väl, Like a Star @ heaven
    Visserligen förstår jag inte vad det är som retar dig med min teori om Palmemordet, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag tror helt enkelt inte att någon överhuvudtaget kan planera ett så stort mord utan att sanningen kommer fram, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Hur ska det gå till, hur många skulle vara inblandade i den planeringen?
    Hur visste man att Palme skulle gå på bio den kvällen då besöket inte var planerat? Like a Star @ heaven
    Menar du att alla desa inblandade också bevakade Palme tills tillfället kom, det vore ju ännu omöjligare att dölja? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag tror alltså att det var ett rent tillfällighetsmord eller ett misstag, fel person sköts, Like a Star @ heaven
    Självklart ser jag Lisbet Palme som ett trovärdigt vittne! Like a Star @ heaven
    Du kanske hört utrycket, det en vet, vet bara en, det två eller flera vet, vet alla! Wink
    Det som retar mig är att du inte förstår att du och jag har EXAKT samma åsikt om Palme-mordet. Det sista du skrev nu var dessutom välformulerat. Vi har haft samma åsikt ända sen denna tråd startade.

    Jag har lite svårt för att förstå hur NÅGON som klarar av att göra ett inlägg (som ditt senaste) inte kan begripa när andra ironiserar (har du slagit upp ordet ännu?). Jag tror faktiskt inte att det var små gröna män (aliens) som mördade Palme även om något tomte nu påstår sig ha sett några gröna figurer med walkie-talkies i händerna.
    Jag tror heller inte att Palme satte på horan som blev styckad, eller att Mårten Palme sköt sin far. Även min "teori" om KGB var ett skämt precis som påståendet att det var Ingvar Carlsson. Att anklaga Ingvar Carlsson är lika befängt som att anklaga Göran Persson eller Mona Sahlin (som enligt bobos säkert väntat i drygt 20 år för att nu ta över makten).

    Att det finns nån som inte förstod min ironi och verkligen trodde att t.ex. den med Ingvar Carlsson var på allvar är märkligt och att det på samma forum dessutom finns TVÅ lika skarpsinnade hjärnor är ju helt fantastiskt! Laughing

    Man kan tycka att det kan ha varit ett misstag från Er men efter att pekat Er i rätt riktning (nämligen läsa om några inlägg och först koppla in hjärnan) utan att det klarnade för Er gör att man hoppas att ni är steriliserade. j/k Laughing
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty klicka på länken...

    Inlägg  Susz X 2009-03-06, 03:57

    avatar
    Gäst
    Gäst


    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Du var den störste Olof.

    Inlägg  Gäst 2009-03-06, 07:17

    Vila i Frid Olof Palme. Du var den politiker tillsammans med Tage som haft ett hjärta. Efter er har det bara varit fähundar. Karriärs människor som är i politiken för att lansera sig själva. Inte för att föra sina väljares talan. Ljuga är idag helt accepterat innom Svensk politik.

    /RG
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 11:01

    Avsikten med Palmetråden är ju att hedra minnet av honom, skönt att det finns dom som har förstått det Arrow
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Palme

    Inlägg  Leena-66 2009-03-06, 11:13

    Jag har allafall fått den intrycket av olof palme att han var en duktig politiker, som också vågade vara rak och saklig- inte minst då när han gav kritik.
    Eftersom jag bodde inte här i sverige då när palme var vid liv och verksam i politiken- vet jag inte hur det såg ut...men den bilden jag har fått om honom som politiker är mycket positiv.
    Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 11:25

    Jag tycker du har fått en bra bild av Olof Palme, Leena66, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    För även här i sverige tror jag många människor såg Palmes storhet först efter mordet, och efter hans begravning, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag var iallafall fall en av dom som först då förstog hur stor han var ute i världen! Like a Star @ heaven
    Nästan hela världens dåvarande ledare var ju här på begravningen, och mig veterligt har inte det hänt igen sedans dess? Like a Star @ heaven
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-06, 16:36

    martin7lindgren skrev:Nästan hela världens dåvarande ledare var ju här på begravningen, och mig veterligt har inte det hänt igen sedans dess? Like a Star @ heaven
    Vi har å andra sidan inte haft så många statsbegravningar sen dess heller.
    Jag kan förstå om vänsterfolk idoliserar Palme (åtminstone såhär efter hans död) men tror det är svårt att hitta många till höger om socialdemokraterna som känner nån större saknad.
    Om det däremot hade varit Per-Albin, Erlander eller Sträng som hade blivit mördade så hade sorgen säkerligen varit större. De var på sin tid stora ledare som inte var lika förblindade av hat och med ett så stort behov att distansera sig så FULLSTÄNDIG mot sina meningsmotståndare.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-06, 17:23

    martin7lindgren skrev:Jag tycker du har fått en bra bild av Olof Palme, Leena66, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    För även här i sverige tror jag många människor såg Palmes storhet först efter mordet, och efter hans begravning, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag var iallafall fall en av dom som först då förstog hur stor han var ute i världen! Like a Star @ heaven
    Nästan hela världens dåvarande ledare var ju här på begravningen, och mig veterligt har inte det hänt igen sedans dess? Like a Star @ heaven

    Sant som det var sagt Martin. Ta bara en sådan stor Ledare som Obama. Obama måste väll redan idag räknas in som en av världens folkkäraste ledare.

    Tänk att denna store Obama hyllade Olof Palme i ett av sina tal till Nationen och Världen. Sverige ett pyttelitet land i nord, som har en världskänd människokämpe i sin historia. Palme var en av de stora ledarna när det gällde att värna om humanitärt levnadsätt. Dvs han värderade redan på den tiden välstånd efter människors hälsa hellre än i pengar.

    Jag har otroligt stor respekt för Olof Palme. För mig var han en av de mest betydelsefulla Svenskar som vi någonsin haft. Palme gjorde gott inte bara i Sverige, utan även runt om i hela världen.

    Därför tycker jag verkligen Svenskar borde värna mera om Olof Palmes minnes bild.

    Mvh Carl Wisser
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-06, 17:31

    DirtyDog skrev:
    martin7lindgren skrev:Nästan hela världens dåvarande ledare var ju här på begravningen, och mig veterligt har inte det hänt igen sedans dess? Like a Star @ heaven
    Vi har å andra sidan inte haft så många statsbegravningar sen dess heller.
    Jag kan förstå om vänsterfolk idoliserar Palme (åtminstone såhär efter hans död) men tror det är svårt att hitta många till höger om socialdemokraterna som känner nån större saknad.
    Om det däremot hade varit Per-Albin, Erlander eller Sträng som hade blivit mördade så hade sorgen säkerligen varit större. De var på sin tid stora ledare som inte var lika förblindade av hat och med ett så stort behov att distansera sig så FULLSTÄNDIG mot sina meningsmotståndare.

    Tror det är svårt att hitta någon till höger om Socialdemokraterna som känner någon större saknad över någons bortgång. Dessa verkar ju leva i sitt egna universum. Dvs allt handlar om dem själva. Så länge ingenting direkt påverkar deras vardag, så länge skiter de i vad som sker runt omkring dem. Tyvärr känner jag verkligen så här för dessa höger människor.

    För mig är dessa människor som sålt sin själ för pengar. De blundar för grymheten men äter av det goda.

    Enligt min filosofi så borde människor leva i symbios, inte maktstyrd hararki, där pengar är bränsle. I min syn på länders välstånd så skulle man enbart kunna betygsätta detta genom att fråga den fattigaste och mest utsatta i landet om hur nöjd han är med sin tillvaro. Dvs ett land är inte bättre än dess fattigaste medborgare.

    Mvh Carl Wisser
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 17:38

    Vi verkar vara överens om minnet av Olof Palmes stothet, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen att Dirty Dog sprattlar emot och vrider och vänder på alting gör honom bara fånig! No
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-06, 18:53

    martin7lindgren skrev:Sen att Dirty Dog sprattlar emot och vrider och vänder på alting gör honom bara fånig! No
    Ja jisses, du tror tydligen fortfarande att de olika idiotiska "teorierna" som jag lyckades samla ihop var MINA teorier (du vägrar förvisso svara på den frågan). Som sagt, jag hoppas verkligen att du är steriliserad! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 18:59

    Självklart tror jag att du är dina teorier, finns ju inget som talar för motsatsen? No
    Nej du, en Dirty Dog med dom mest häpnadsväckande konspirations teorierna stöter man ju inte på varje dag Wink
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-06, 19:41

    martin7lindgren skrev:Självklart tror jag att du är dina teorier, finns ju inget som talar för motsatsen? No
    Nej du, en Dirty Dog med dom mest häpnadsväckande konspirations teorierna stöter man ju inte på varje dag Wink
    Redan tidigt så postade jag ju även en LÄNK till många av teorierna: http://www.itdemokrati.nu/page58.html

    Det är faktiskt häpnadsväckande att man kan vara så jävla hjärndöd som du tycks vara Martin. Laughing

    Läs även denna 9 år gamla tråd så hittar du några till: https://www.flashback.info/showthread.php?t=133416

    Här finns ännu fler tokiga teorier!
    http://www.nationalmordet.nu/
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 20:31

    Jaha, du säger det Dirty Dog, jag är hjärndöd? Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    "Fan också"? det hade jag ingen aning om, men säger du det så måste det ju vara så, eller hur? No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Mr. Nice guy, Dirty Dog har satt ner foten och sagt sitt! No Like a Star @ heaven
    Men du, hur står det till med pallet själv då? Arrow Like a Star @ heaven
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-06, 21:01

    martin7lindgren skrev:Jaha, du säger det Dirty Dog, jag är hjärndöd? Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    "Fan också"? det hade jag ingen aning om, men säger du det så måste det ju vara så, eller hur?
    Jag borde kanske byta nick till "Besser Wisser" (vi har ju redan en Carl Wisser). Wink

    Men duuuuu........här har jag tänkt ihop en helt ny variant av en gammal teori.....


    OM TED GÄRDESTADS DÖD

    Sångartisten Ted Gärdestad är död. Han kastade sig framför ett expresståg vid en pendeltågstation i en stockholmsförort söndagen den 22 juni. Bakgrunden är följande:
    Den kvällen Olof Palme mördades observerade den fråm palmerättegången riksbekante, numera avlidne innehavaren av spelklubben Oxen Sigge Cedergren en springande man på Luntmakaregatan, som är en parallellgata till Sveavägen. Han kom från mordplatsen. I ett förhör den 19 mars, några veckor efter mordet, sa Cedergren att han tyckte att mannen var Ted Gärdestad. Den uppgiften läckte omedelbart ut till pressen. Vad hjälpte det att man dementerade nästa dag. Eller att Ted Gärdestad kunde visa att han befann sig i Grekland vid tiden för mordet? Massmedia hade fått tag i en kändis som palmemördare. Omgivningen tog avstånd från honom, hans barn blev mobbade i skolan o s v. När han så småningom måste omhändertas för vård blev han på inte helt ovanligt sätt pumpad full med neuroleptika och hamnade i en djup depression. I dag är tragedin ett faktum.
    Det hör till saken att det fanns en person som vid denna tid var påfallande lik Ted Gärdestad, och som sannolikt var den som Cedergren såg, nämligen Olof Palmes äldste son Joakim Palme. Han skulle i så fall ha varit den som Hans Holmér inte kallar för mördaren utan för revolvermannen och som på mordplatsen riktade en startrevolver av märket Arminus mot Olof Palmes mage och smällde av två skott. Vapnet var pluggat och skotten utgjordes av lösa ollonskott utan kulor. Vid andra skottet föll Palme ihop, skjuten i ryggen med ett finkalibrigt vapen. Det avlossades på ett avstånd av 10 till 30 centimeter. Den enda person som befann sig där då var Lisbet Palme. Joakim Palme har aldrig hörts av mordutredarna.
    Om det var Joakim Palme, och det kunde i vilket fall som helst inte ha varit Ted Gärdestad,
    så sprang han vidare till Markvardsgatan, där han vek av upp mot Sveavägen och kastade sitt vapen i en fönsternisch under gatuplanet. Där hittade några ungdomar den på söndagen efter mordet och lämnade den till polisen. Som lämnade den vidare till polisens hittegodsavdelning. Den bokfördes som "misstänkt stöldgods", vilket kan innebära att man visste vem som ägde den, att den kanske rent av var polisens, och ville gardera sig. Man hade nämligen numret på vapnet, och sådana vapen kräver vapenlicens. Tillhörde vapnet kanske polisens idrottsförening? Detta kan vi kräva svar på i dag. Finns det någon enda journalist i massmedia som gör det? Numret var ARMINUS 38 14 34.

    Ted Gärdestad är inte enda dödsoffret i denna mordutredning, som nu är inne på sitt tolfte år. Den internationellt kände rättsläkaren Milan Valverius, som hade huvudansvaret för obduktionen av Olof Palme, tog sitt liv när mordutredarna utestängde honom och hemligstämplade hans obduktionsprotokoll. Detta protokoll har aldrig åberopats i rättegången mot Christer Pettersson, varken av åklagaren eller försvaret. Det är fortfarande sekretessbelagt, enligt uppgift av hänsyn till - de anhöriga. Vilket i det här fallet betyder Lisbet Palme. Hon har krävt att obduktionsprotokollet ska vara hemligt, och då rättar sig alla myndigheter och alla journalister efter detta.
    Det vilar ett mycket tungt ansvar på den socialdemokratiska regeringen, som ursprungligen tillsatte mordutredningen och som fortfarande låter den hållas. Ska den få skörda flera offer?

    Ted OLOF PALME...! - Sida 3 Ted
    Joachim OLOF PALME...! - Sida 3 Joachim
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-07, 00:10

    Ta det lugnt nu Dirty Dog, inget du kommer med förändrar min bild av vad som hände, No Like a Star @ heaven
    Och vem vet, jag kanske kände båda Grandvittnena och Christer Petterson, men vilket som, så är jag 100% säker på att mordet var ett tillfällesmord, eller att Palme förväxlades, och sköts av misstag, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och nu vill jag inte säga det en gång till, jag startade den här tråden för att hedra Olof Palme på hans dödsdag!Du får gärna ha alla dina konspirations teorier, men dra inte in mig i dom! No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Sponsored content


    OLOF PALME...! - Sida 3 Empty Sv: OLOF PALME...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 21:03