Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
blueheaven
folkgemenskap
7 posters

    Svenska Staten överger Saab

    avatar
    folkgemenskap


    Antal inlägg : 5
    Join date : 09-02-24

    Svenska Staten överger Saab Empty Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  folkgemenskap 2009-02-28, 19:21

    Svenska staten överger Saab – tusentals riskerar att förlora jobben
    Krönika | Publicerad: 2009-02-23 kl 21:11

    Det står nu klart att regeringen inte har för avsikt att hjälpa biltillverkaren SAAB genom den ekonomiska krisen, utan istället riskerar inte bara de anställda att förlora sina arbeten – även underleverantörer drabbas och Sverige tappar ett av sina internationellt starka flaggskepp.

    Det var näringsminister Maud Olofsson som kom med den slutgiltiga dolkstöten mot de tusentals svenskar som kan komma att drabbas av arbetslöshet.

    – Vi stänger dörren när det gäller att ta över bilfabriker, sa Olofsson under en presskonferens under förra tisdagen. Olofsson menar att det inte är monopolpengar det handlar om, utan om pengar som ska gå till skolor, daghemsplatser och pensioner, detta låter ju riktigt beundransvärt men detta resonemang bleknar när man med facit i hand vet att regeringen för två veckor sedan presenterade ett stödpaket till bankerna på 50 miljarder kronor, att det statliga biståndsorganet Sida (Styrelsen för internationellt utvecklingssamarbete) för bara en månad sedan delade ut 1,3 miljarder i biståndet till utlandet samt att Sverige förra året tog emot över 100 000 invandrare, något som även det innebär ofantliga kostnader.

    När General Motors (GM) meddelade att man önskar göra sig av med Saab skakade det om rejält i den svenska bilindustrin. Bara i Trollhättan riskerar 4000 personer att bli av med sina arbeten. Branschorganisationen Fordonskomponentgruppen räknar med att mellan 6-8000 arbetstillfällen kommer att försvinna från underleverantörer om Saab försvinner. Redan nu har minst 10 000 personer varslats hos 125 underleverantörer. Ett företag har flyttat utomlands, fem har gått i konkurs och två sitter i rekonstruktion och ytterligare ett har lagts ner.

    Svenska aeroplan aktiebolagets historia
    Företaget Saab (Svenska aeroplan aktiebolaget), grundades 1937 som flygplanstillverkare, men när andra världskriget tog slut överproducerade man flygplan, vilket ledde till nya idéer. 20 stycken flygingenjörer fick därför i uppdrag att utveckla en personbil. Bilen presenterades i Linköping 1947 och började serietillverkas 1949 under namnet SAAB 92.

    Saab var under många år väldigt framgångsrika i Rally och har tagit hemma många stora segrar under Monte Carlo-rallyt, RAC-rallyt och Svenska Rallyt. 1981 lade man dock ner den officiella tävlingsverksamheten.

    1990 såldes Saab till General Motors, världens näst största biltillverkare, med huvudkontor i Detroit, Michigan USA. Saabs växellåda visade sig väldigt populär hos GM och tog till sig den till sina andra bilmärken nästan omedelbart.

    Saab gå under – Sverige förlorar 4,5 miljarder per år
    En konsult har för bilföretagets räkning gjort en kalkyl på de ekonomiska konsekvenser som skulle drabba samhället om Saab läggs ner. I kalkylen har konsulten tagit i beaktande skatteintänker, arbetsgivaravgifter, bolagsskatt, moms, arbetslöshetsersättning m.m. Resultatet visar att Sverige skulle förlora fyra och en halv miljard kronor årligen.

    Inom bilbranschorganisationerna är man mycket skeptiska till regeringens agerande, eller snarare brist på agerande. Man kallar regeringen handlingsförlamad och drar paralleller till de övriga biltillverkarländerna i Europa där regeringarna har agerat betydligt kraftigare för att ge sin industri ett bättre läge inför framtiden.

    Sverige är troligtvis det land i Europa som är mest beroende av sin bilindustri, men trots det verkar staten göra allt de kan för att sätta käppar i hjulet. Man sprider negativa uttalanden om våra egna biltillverkare, man skrotar miljöbilspremien, har lagt skrotbilspremien på is och verkar inte hysa det minsta uns av empati för de tusentals oroliga svenskar som riskerar att lämna sina hem vid en massarbetslöshet.

    Saab och Volvo – svenska varumärken
    Hela fordonsindustrin upplever just nu en av sina värsta kriser, även Fordägda Volvo personvagnar är drabbat, och från Fords sida är man också intresserad av att sälja Volvo som de köpte 1999. Enligt många inom fordonsindustrin skulle det vara väldigt fördelaktigt att återköpa både Saab och Volvo. Det skulle innebära en säkrare framtid för svensk fordonsindustri och på sikt leda till nya arbetstillfällen, en stärkt ekonomi och en ökad fordonsforskning. Detta grundar sig i att svensk fordonsindustri lyckat hävda sig väl, trots den kris hela världens fordonsindustri har, att vi har en bra utbildad arbetskraft och en gedigen kunskap.

    Sista ordet är dock inte skrivet i vare sig Saab eller Volvos blad. Från flera andra länder har det visats intresse för de bägge bolagen och de två möjliga scenariona som står närmast till hands är konkurs eller att säljas till någon annan aktör, och inte heller då finns det någon säkerhet för att bolagen kommer att stanna kvar i Sverige utan möjligheterna är stora att tillverkningen flyttar någon annanstans, vilket skulle få katastrofala följder för svenskarna.

    Regeringen har nu en chans, som kanske aldrig kommer att komma igen, att köpa tillbaka två av våra internationellt sett viktigaste varumärken och trygga jobben för de tusentals svenskar arbetar där och samtidigt stärka den svenska ekonomin, men istället vänder de ryggen till.

    Konsekvenserna av detta kommer att göra sig hörda. När sista ordet är sagt kommer ingen svensk att ha missat det, för vi kommer alla att påverkas av deras framtid – låt oss hoppas att det är en positiv sådan!
    /Stefan Jacobsson
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-04, 17:29

    Så vitt jag vet är inte svenska staten ägare till SAAB och därmed har man inte ansvaret för bolaget!

    Det är dock många som önskar att SAAB skall leva kvar men ligger det inte på SAAB's styrelse att då vidta åtgärder för att så sker?

    Så här långt har man ju inte sett mycket av den varan och det ligger ju uppenbart en stor fara i att staten skall skjuta till pengar som sedan skall delas ut till dem som inte klarade sitt jobb i dessa företags styrelser!

    Det finns fortfarande möjligheter att köpa ut bolaget via börsen med frivilliga insatser men så här långt har det inte hörts ett knyst om denna möjlighet!

    Det går definitivt inte att skattefinansiera så länge GM är ägare, var tror du de pengarna skulle hamna?
    avatar
    Gäst
    Gäst


    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Gäst 2009-03-04, 17:40

    Publicerad: 2009-02-19

    GM kunde räddat Saab
    Tackade nej till Maud Olofssons erbjudande

    General Motors hade chansen att rädda Saab.

    Aftonbladet kan i dag avslöja att näringsministern Maud Olofsson fixade en gräddfil in till Europeiska investeringsbanken.

    Men GM tackade nej till erbjudandet.

    – GM har över huvud taget inte varit intresserade av att rädda Saab, säger en väl insatt källa.

    För fyra år sedan sa General Motors näst högste chef Fritz Henderson så här om Saab:

    – Det här är ett extremt viktigt varumärke.

    Men Aftonbladet kan avslöja hur GM nonchalerat Saab Sverige – och den svenska regeringen.

    På senhösten förde Maud Olofsson och hennes stats- sekreterare Jöran Hägglund diskussioner med GM:s Europa-chef Carl-Peter Forster. Maud Olofsson erbjöd GM statliga lånegarantier om de vände sig till Europeiska investeringsbanken (EIB).

    Men GM-chefen intresse var svalt.

    – Det tar så lång tid att få lån från EIB, var hans svar.
    Gav sig inte

    Men Olofsson gav sig inte. I början av december kontaktade hon EIB och frågade om man kunde snabbehandla GM:s eventuella ansökan. Svaret var positivt.

    Men när man kontaktade GM för att berätta om gräddfilen kom en massa undanflykter.

    – Det fanns inget intresse och man förhalade och sinkade situationen, säger en källa till Aftonbladet.

    I mellandagarna kallade den svenska regeringen in externa konsulter för att granska siffrorna för GM och Saab Sverige.

    – De bara ruskade på huvudet. Det fanns ingen verklighet i siffrorna, säger en källa.

    Rådet från konsulterna var glasklart:

    – Släpp Saab.

    De källor Aftonbladet har pratat med är kritiska till GM:s agerande.

    – GM har spelat ett enormt fult spel mot den svenska regeringen, säger en källa.

    En annan:

    – GM var över huvud taget inte intresserade att rädda Saab. Och de har helt sidsteppat Saab Sverige.

    Maud Olofssons pressekreterare Frank Nilsson kan bekräfta att man i december fick fram en gräddfil för GM hos EIB.

    – Vi har varit i kontakt med EIB både för att snabba på en eventuell ansökan från GM och att det finns utrymme för att få lån, säger Nilsson.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 15:00

    750 varslas om uppsägning i Trollhättan idag!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 00:29

    martin7lindgren skrev:750 varslas om uppsägning i Trollhättan idag!

    Och detta hade Måna förhindrat?

    Eller Lars Ohly hade kanske tagit amerikanarna i örat?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 00:45

    Och detta hade Måna förhindrat?

    Eller Lars Ohly hade kanske tagit amerikanarna i örat?

    En non sequiter inlägg.

    Inget som har med ämnet att göra, inte heller ett bemötande av föregående inlägg.

    Bara vanligt skitsnack.
    Mad
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-13, 02:37

    Saab's problem är att ingen köper deras bilar. Inga statliga pengar i världen kan ändra på detta (om inte pengarna används till att kraftigt subventionera bilarna vilket torde vara olagligt i dagens EU).

    I samband med presentationen av den senaste kvartalsrapporten i januari berättade Ericsson att man avser minska antalet anställda med 5.000, varav 1.000 i Sverige. Är 750 tjänster på SAAB viktigare?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 10:21


    Med tanke på att 750 personer är bara början så ja, de anställda på SAAB är viktigare.....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 10:27

    Regndrottning skrev:
    Och detta hade Måna förhindrat?

    Eller Lars Ohly hade kanske tagit amerikanarna i örat?

    En non sequiter inlägg.

    Inget som har med ämnet att göra, inte heller ett bemötande av föregående inlägg.

    Bara vanligt skitsnack.
    Mad

    Men var det inte det som var andemeningen i martins inlägg hur uselt alliansen har hanterat SAAB och därför fick nu 750 gå?

    Eller är det rent av så att du bara bara försvarar vänsterns skitsnack nu regndrottning?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 10:33

    Men var det inte det som var andemeningen i martins inlägg hur uselt alliansen har hanterat SAAB och därför fick nu 750 gå?

    Eller är det rent av så att du bara bara försvarar vänsterns skitsnack nu regndrottning?

    Nej, jag förkastar din skitsnack.

    Många tycks ha problem med att bemöta vad som faktisk skrivs. Istället gör de kreativia tolkningar på vad andra säger för att kommentera det istället.

    Därav non sequiter skitsnack!
    Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 10:40

    Kan du precisera var jag skitsnackar istället för att bara häva ur dig att jag skitsnackar?

    Har du kommit med några konstruktiva förslag själv förutom att fördöma mig?

    Har många glasrutor har du pangat bara idag? affraid


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-03-13, 10:48, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Rainman 2009-03-13, 10:43

    DirtyDog skrev: Saab's problem är att ingen köper deras bilar. Inga statliga pengar i världen kan ändra på detta (om inte pengarna används till att kraftigt subventionera bilarna vilket torde vara olagligt i dagens EU).

    I samband med presentationen av den senaste kvartalsrapporten i januari berättade Ericsson att man avser minska antalet anställda med 5.000, varav 1.000 i Sverige. Är 750 tjänster på SAAB viktigare?

    Visst har du rätt i att ingen köper SAABs bilar och att subventioner knappast torde vara OK.
    Att däremot ställa två olika företags problem mot varandra förstår jag inte riktigt poängen med. Varje försvunnet arbetstillfälle är en förlust för samhället.

    Sedan är jag ganska säker på att du inte har missat att det är betydligt fler än 750 jobb som är i farozonen i samband med SAAB´s rekonstruktion.

    Mvh
    Rainman
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 10:56

    Kan du precisera var jag skitsnackar istället för att bara häva ur dig att jag skitsnackar?

    Har du kommit med några konstruktiva förslag själv förutom att fördöma mig?

    Har du pangat många glasrutor?

    Enkelt!

    Du tar martins kommentar om 750 anställda på SAAB och vrider till något om Sahlin. Dessutom tycker du det är rätta och bildat, (tydligen), att inte kunna stava till hennes namn.

    Trots jag varken gillar Sahlin eller alliansen så kan jag visa såpass mycket bildning att jag inte behöver skriva 'Måna' eller 'alliazen'. Jag visar hyfs..

    Konstruktiv förslag... Försök du att vara korrekt. Det skulle öka din trovärdighet. Som det är nu, när du skriver som du gör, verkar du vara en obildad bondlurk som sväljer allt som de avgudade säger. Utan eftertanke.

    Och den sista meningen bara bekräftar jag jag hittills har sagt. Ett enfaldigt non sequiter kommentar. Vad har den kommentaren med verkligen att göra?


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 11:04

    Och nu hånar du mig och kallar det för konstruktiv debatt?

    Jag kan inte hjälpa att jag har dyslexi!

    Jag kan inte hjälpa att jag är arbetslös!

    Vad är det för fel bönder?

    Dessutom är jag rätt sjuk!

    Men du bara trampar på en som ligger?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 11:11

    blueheaven skrev:Och nu hånar du mig och kallar det för konstruktiv debatt?

    Jag kan inte hjälpa att jag har dyslexi!

    Jag kan inte hjälpa att jag är arbetslös!

    Vad är det för fel bönder?

    Dessutom är jag rätt sjuk!

    Men du bara trampar på en som ligger?

    Ytterligare en non sequiter inlägg. Du kör helt egen race och struntar i vad jag skriver. Försök bemöt det istället... *fnys*

    Men jag förstår att att du inte vill ta åt dig och gör vadsomhelst för att inte låtsas om att jag har skrivit obehagliga sanningar. Och du behöver inte göra dig dum genom att fråga 'vilka sanningar'. Du vet redan.... Mad

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 11:34

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Och nu hånar du mig och kallar det för konstruktiv debatt?

    Jag kan inte hjälpa att jag har dyslexi!

    Jag kan inte hjälpa att jag är arbetslös!

    Vad är det för fel bönder?

    Dessutom är jag rätt sjuk!

    Men du bara trampar på en som ligger?

    Ytterligare en non sequiter inlägg. Du kör helt egen race och struntar i vad jag skriver. Försök bemöt det istället... *fnys*

    Men jag förstår att att du inte vill ta åt dig och gör vadsomhelst för att inte låtsas om att jag har skrivit obehagliga sanningar. Och du behöver inte göra dig dum genom att fråga 'vilka sanningar'. Du vet redan.... Mad

    queen

    Försöker du inte applicera dina egna svagheter på mig nu? *pust* *frust*

    Att skriva Måna var inget medvetet fel utan ett misstag, förlåt!

    Mona skall det vara!

    Nåväl hur skulle vänstern hanterat SAAB's kris, och förhindrat att 750 fick sparken, de som inte ens har något gemensamt program?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 11:53

    Jag vet inte hur oppositionen hade gjort i SAAB frågan.

    Det är inte aktuellt då SAABkrisen är nu och det är alliansen som styr nu.

    Frågan är istället vad som kan göras av regeringen nu för att dämpa SAABkrisen?

    Jag har inga svar på det då jag själv är ambivalent.

    Jag kan hålla med om att det vore dumt att lägga skattepengar för att stödja ett döddömt företag.

    Jag tycker också att det är dumt att inte stötta via skattesedeln då vi kommer att få göra detta ända, fast via a-kassan.

    5 miljarder per år för att verka till en ombildning ioch långsam avveckling av företaget eller 4,5 miljarder i a-kassa?

    För om SAAB stänger så det 4000 som blir arbetslösa enbart där. Sedan tillkommer underleverentörerer. För att inte tala om den minskade konsumtionen i Thn med omnejd som skulle leda till andra uppsägningar... Dominoeffekten. Så en statlig stöd för att motverka detta kan vara mera lönsamt i längden...

    Det finns argument både för- och emot en subventionering.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 12:34

    Regndrottning skrev:Jag vet inte hur oppositionen hade gjort i SAAB frågan.

    Det är inte aktuellt då SAABkrisen är nu och det är alliansen som styr nu.

    Frågan är istället vad som kan göras av regeringen nu för att dämpa SAABkrisen?

    Jag har inga svar på det då jag själv är ambivalent.

    Jag kan hålla med om att det vore dumt att lägga skattepengar för att stödja ett döddömt företag.

    Jag tycker också att det är dumt att inte stötta via skattesedeln då vi kommer att få göra detta ända, fast via a-kassan.

    5 miljarder per år för att verka till en ombildning ioch långsam avveckling av företaget eller 4,5 miljarder i a-kassa?

    För om SAAB stänger så det 4000 som blir arbetslösa enbart där. Sedan tillkommer underleverentörerer. För att inte tala om den minskade konsumtionen i Thn med omnejd som skulle leda till andra uppsägningar... Dominoeffekten. Så en statlig stöd för att motverka detta kan vara mera lönsamt i längden...

    Det finns argument både för- och emot en subventionering.

    Bravo och jag håller med dig! Smile

    Men det finns också många andra aspekter till exempel är jag tämligen övertygad om att GM sitter (satt) och väntade på att en svensk regering skall skjuta till statliga medel för att "rädda" jobben så att de inte själva skall behöva bära bördan och det är tämligen dumt att kasta sig in i den fällan?

    Sedan finns det ju faktiskt den bästa lösningen fortfarande kvar och det är att köpa loss bolaget via börsen med några stora institutiella spelare som huvudaktörer, förvånad att inte detta redan skett!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 17:28

    Nu har du ju fått något att bita i och så blir du tyst, regndrottning!

    Inget vidare just va?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 18:44

    blueheaven skrev:Nu har du ju fått något att bita i och så blir du tyst, regndrottning!

    Inget vidare just va?

    Så dumt... Jag gör annat än att läsa allt du skriver, så fort du skriver det. Jag har ett liv.

    Vad har jag fått att bita i?


    queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 19:28

    Regndrottning skrev:

    S Jag har ett liv.



    queen

    rofl!!!
    lol! lol! lol! lol! lol! lol!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 19:29

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Nu har du ju fått något att bita i och så blir du tyst, regndrottning!

    Inget vidare just va?

    Så dumt... Jag gör annat än att läsa allt du skriver, så fort du skriver det. Jag har ett liv.

    Vad har jag fått att bita i?


    queen

    Det regnar visst ute! lol!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-13, 19:46

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Nu har du ju fått något att bita i och så blir du tyst, regndrottning!

    Inget vidare just va?

    Så dumt... Jag gör annat än att läsa allt du skriver, så fort du skriver det. Jag har ett liv.

    Vad har jag fått att bita i?


    queen

    Vilken amatör, först hånar du och klagar och när jag försöker föra en seriös debatt så fjantar du dig å det grövsta, väx upp du visar ju bara att det inte går att föra debatt med dig!

    Nu har jag tröttnat!

    Godnatt jord! Sleep
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-13, 20:25

    [quote]Vilken amatör, först hånar du och klagar och när jag försöker föra en seriös debatt så fjantar du dig å det grövsta, väx upp du visar ju bara att det inte går att föra debatt med dig!

    Nu har jag tröttnat!

    Godnatt jord!

    Har du tröttnat? Ok, vad bra... för jag har inte en aning om vad du svamlar om...

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  blueheaven 2009-03-14, 12:17

    [/quote]

    Har du tröttnat? Ok, vad bra... för jag har inte en aning om vad du svamlar om...

    queen[/quote]

    Tänk att det har jag vetat hela tiden att du inte har en aning! Rolling Eyes

    Sponsored content


    Svenska Staten överger Saab Empty Sv: Svenska Staten överger Saab

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 23:19