Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Dao
RedCloud
x-medborgare
Regndrottning
fredrik rahm70
blueheaven
Blåfront
marxisten
MartinLindgren
formsvackan
GustavAnder
15 posters

    Öppna arbetslösheten sjunker.

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty ska.

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 13:02

    x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:Nu har vi avklarat LAS.

    Nu tar vi upp det andra jätteproblemet, skapat av "arbetarnas företrädare ", vars intelligensnivå gör Svenska arbetare till dagens förlorare.

    Om man bortser från de som "är inne i systemet" alltså, de har det förspänt, men de som är unga invandrde , kommer från andra eu länder, får betala priset .
    Solidaritet är ett ord som inte har funnits i praktiken hos LO och TCO de sista 25 åren, det är bara tomt sketprat.

    2a problemet:
    För höga ingångslöner.
    En ungdom, om denne nu i dagens rigida system lyckas få jobb, kan komma direkt från skolan 19 år gammal, och få 19-22 tusen papp i månaden, lika mycket som de som jobbat på företaget i 40 år.
    Helt barockt, och en sak som bara ökar på viljan och incitame3nt till att anställa.
    Så ja, xmed, det behövs lägre löner för de unga, allt annat är ologiskt och kontraproduktivt för alla parter, utom möjligen för data spels industrin och pubarna, där 18 åringarna smäller sina tusenlappar helt i det blå. Smile

    japp sista meningen tänker jag inte bråka om Very Happy

    I fortsättningen ska jag sluta skriva punkt komma och annat så du blir tvungen att hålla med om ALLT jag skriver. Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  x-medborgare 2009-06-02, 13:17

    GustavAnder skrev:
    x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:Nu har vi avklarat LAS.

    Nu tar vi upp det andra jätteproblemet, skapat av "arbetarnas företrädare ", vars intelligensnivå gör Svenska arbetare till dagens förlorare.

    Om man bortser från de som "är inne i systemet" alltså, de har det förspänt, men de som är unga invandrde , kommer från andra eu länder, får betala priset .
    Solidaritet är ett ord som inte har funnits i praktiken hos LO och TCO de sista 25 åren, det är bara tomt sketprat.

    2a problemet:
    För höga ingångslöner.
    En ungdom, om denne nu i dagens rigida system lyckas få jobb, kan komma direkt från skolan 19 år gammal, och få 19-22 tusen papp i månaden, lika mycket som de som jobbat på företaget i 40 år.
    Helt barockt, och en sak som bara ökar på viljan och incitame3nt till att anställa.
    Så ja, xmed, det behövs lägre löner för de unga, allt annat är ologiskt och kontraproduktivt för alla parter, utom möjligen för data spels industrin och pubarna, där 18 åringarna smäller sina tusenlappar helt i det blå. Smile

    japp sista meningen tänker jag inte bråka om Very Happy

    I fortsättningen ska jag sluta skriva punkt komma och annat så du blir tvungen att hålla med om ALLT jag skriver. Smile

    Den va bra Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 14:22

    GustavAnder skrev:Innan du anställer nåra ungdomar får du väl försöka lära dig hur en dator fungerar, "datorföretagaren "... LOL

    Det kan jag fortfarande hyfsat bra, men be mig inte försöka lära dig. Det klarar varken jag eller någon annan av. Ska du försöka göra dig lustig över något, vore det en fördel om du själv visste vad du pratar om. Som det nu är blir du själv upphov till munterheten Very Happy
    GustavAnder skrev:Hört talas om turordningsreglerna vid uppsägning , "företagaren ", fundamentet i LAS.
    Jo, LAS funktion vid uppsägning kan jag också hyfsat bra, men på vilket sätt LAS skulle förhinda anställning av ungdomar begriper jag inte. Det gör egentligen gör inte du heller, men det hindrar dig inte att skriva vilken fantasibaserad smörja som helst om saken.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty jattebra.

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 15:36

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Innan du anställer nåra ungdomar får du väl försöka lära dig hur en dator fungerar, "datorföretagaren "... LOL

    Det kan jag fortfarande hyfsat bra, men be mig inte försöka lära dig. Det klarar varken jag eller någon annan av. Ska du försöka göra dig lustig över något, vore det en fördel om du själv visste vad du pratar om. Som det nu är blir du själv upphov till munterheten Very Happy
    GustavAnder skrev:Hört talas om turordningsreglerna vid uppsägning , "företagaren ", fundamentet i LAS.
    Jo, LAS funktion vid uppsägning kan jag också hyfsat bra, men på vilket sätt LAS skulle förhinda anställning av ungdomar begriper jag inte. Det gör egentligen gör inte du heller, men det hindrar dig inte att skriva vilken fantasibaserad smörja som helst om saken.

    Det ar jattebra att du nö forstor att man kan sitta i England och anvanda en svänsk dator, "foretagaren ". LOL


    Att "företagaren" inte begriper att LAS utgör ett hinder för nyanställning förvånar ingen att du inte begriper.
    Om företaget anställer en ung, kostar det en halv till en miljon kanske.
    Efter 6 månader hamnar man i svårigheter och måste enligt LAS säga upp denne, inget problem , eller ??
    Idiot.

    LAS och höga ingångslöner är 2 saker som gör att arbetslösheten är högre i Sverige än den borde vara.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-02, 16:33

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Innan du anställer nåra ungdomar får du väl försöka lära dig hur en dator fungerar, "datorföretagaren "... LOL

    Det kan jag fortfarande hyfsat bra, men be mig inte försöka lära dig. Det klarar varken jag eller någon annan av. Ska du försöka göra dig lustig över något, vore det en fördel om du själv visste vad du pratar om. Som det nu är blir du själv upphov till munterheten Very Happy
    GustavAnder skrev:Hört talas om turordningsreglerna vid uppsägning , "företagaren ", fundamentet i LAS.
    Jo, LAS funktion vid uppsägning kan jag också hyfsat bra, men på vilket sätt LAS skulle förhinda anställning av ungdomar begriper jag inte. Det gör egentligen gör inte du heller, men det hindrar dig inte att skriva vilken fantasibaserad smörja som helst om saken.

    Det ar jattebra att du nö forstor att man kan sitta i England och anvanda en svänsk dator, "foretagaren ". LOL


    Att "företagaren" inte begriper att LAS utgör ett hinder för nyanställning förvånar ingen att du inte begriper.
    Om företaget anställer en ung, kostar det en halv till en miljon kanske.
    Efter 6 månader hamnar man i svårigheter och måste enligt LAS säga upp denne, inget problem , eller ??
    Idiot.

    LAS och höga ingångslöner är 2 saker som gör att arbetslösheten är högre i Sverige än den borde vara.

    Även ganska färska rapporter att Unga Idag inte ens kan stava rätt på arbetsansökningar torde spela in=)

    -ööhh tjaba..jagg söker jobb ge mej lön å semester.. jagg tar med mamma på intervi--intervjun!!!//

    pelle jonsson=)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  Dao 2009-06-02, 16:37

    De ungas stavningsproblem, anses idag vara på grund av sms, msn, skrivprogram och liknande. Skolan borde få utökade resurser idag, för att kunna återinföra ren rättskrivning!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-02, 16:51

    kan vara en mentalitets ändring med och nedgång i arbetsmoral.

    jag vet inte hur många gånger Unga sökt sommarjobb och FÖRST kräver semester den å den veckan och dagen,sedan diskuterar lön si och så mycket sedan frågar vad dom skall göra,.har tom varit med om nötter som kräver FÖRSKOTT efter 2-3 dagar..*suck*

    Lägg nu till taskig stavning, kronisk oförmåga att passa tider och en ganska generell olust att jobba såå..(enligt mina erfarenheter ifrån Ungdomsgård, pvakt, ordningsvakt samt bemanningsföretag och krogbranschen)


    skumt nog är ju LAS en ORSAK bland MÅNGA till ökande ungdomsarbetslöshet..

    EN bland många men vissa har valt att fokusera enkom kring denna eftersom det handlar om ngt solkigt "rättvise" perspektiv och inget annat.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 18:01

    GustavAnder skrev:Det ar jattebra att du nö forstor att man kan sitta i England och anvanda en svänsk dator, "foretagaren ". LOL
    Sitter man i Skåne, hjälper bevisligen inga teckenkoder i världen. LOL på dig själv.
    GustavAnder skrev:Att "företagaren" inte begriper att LAS utgör ett hinder för nyanställning förvånar ingen att du inte begriper..
    Jo, de som likt dig lever på fantasier, är nog en aning förvånade över att er lögnaktiga propaganda inte går hem överallt.
    GustavAnder skrev:Om företaget anställer en ung, kostar det en halv till en miljon kanske.
    Efter 6 månader hamnar man i svårigheter och måste enligt LAS säga upp denne, inget problem , eller ??.
    Hur kan du få det till att man "måste enligt LAS säga upp denne" ? Rena rama fantasierna ännu en gång. Om företaget hamnar i svårigheter, är väl detta anledningen till att man måste minska personalstyrkan, inte LAS. Hur j*vla dum är du egentligen ?
    GustavAnder skrev:LAS och höga ingångslöner är 2 saker som gör att arbetslösheten är högre i Sverige än den borde vara.
    Även om höga ingångslöner ibland innebär svårigheter för ungdomar att komma in på arbetsmarknaden, är det du skriver inget annat är utlevd idioti ! Fram till det att bankirernas vansinnesaffärer drabbade oss, stod i stort sett alla företagare och ropade efter mer arbetskraft, trots både LAS och ingångslöner. Hur går det ihop med dina fantasier lögner ?

    Vad vi och våra ungdomar i Sverige behöver är mer och bättre utbildning, gärna i kombination med lärlingsplatser på företagen. Sådana dumskallar som du behövs dock ingenstans.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  RedCloud 2009-06-02, 19:06

    "Skolan borde få utökade resurser idag, för att kunna återinföra ren rättskrivning!"
    Dao 15:37

    Tja vi kan ju alltid sänka skatterna ännu mer så att vi får pengar över till skolan.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  RedCloud 2009-06-02, 19:09

    LAS är en lag.
    En lag som Allians Mot Sverige kan riva upp vilken sekund som helst.
    Men gör det inte.
    Kan blåmöglet härinne förklara varför de inte gör det ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 19:11

    RedCloud skrev:"Skolan borde få utökade resurser idag, för att kunna återinföra ren rättskrivning!"
    Dao 15:37

    Tja vi kan ju alltid sänka skatterna ännu mer så att vi får pengar över till skolan.
    Sänker vi skatten kommer fler att vilja bli självlärande och inte som idag låta andra lära dem, eller hur det nu var ....f*n också.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  blueheaven 2009-06-02, 20:41

    RedCloud skrev:"Skolan borde få utökade resurser idag, för att kunna återinföra ren rättskrivning!"
    Dao 15:37

    Tja vi kan ju alltid sänka skatterna ännu mer så att vi får pengar över till skolan.

    Du vet inte hur rätt du har men inte trodde jag du var anhängare av privata skolor?

    Mer pengar för löntagarna och de kan själva köpa och välja privat utbildning!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 21:03

    blueheaven skrev:Du vet inte hur rätt du har men inte trodde jag du var anhängare av privata skolor?
    Mer pengar för löntagarna och de kan själva köpa och välja privat utbildning!
    Struntprat. Detta missgynnar kraftigt de mindre bemedlade. Privata skolor är en styggelse, ett hot mot jämlikhet och demokrati !

    Den kanske största jämlikhetsreformen i vårt land, var rätten till gratis hög utbildning åt alla, inklusive de fattigaste arbetarungarna. Att nu använda gemensamma resurser till finansiering av privata skolor är ett mycket stort steg tillbaka.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty dum paa rightight.

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 21:37

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Det ar jattebra att du nö forstor att man kan sitta i England och anvanda en svänsk dator, "foretagaren ". LOL
    Sitter man i Skåne, hjälper bevisligen inga teckenkoder i världen. LOL på dig själv.
    GustavAnder skrev:Att "företagaren" inte begriper att LAS utgör ett hinder för nyanställning förvånar ingen att du inte begriper..
    Jo, de som likt dig lever på fantasier, är nog en aning förvånade över att er lögnaktiga propaganda inte går hem överallt.
    GustavAnder skrev:Om företaget anställer en ung, kostar det en halv till en miljon kanske.
    Efter 6 månader hamnar man i svårigheter och måste enligt LAS säga upp denne, inget problem , eller ??.
    Hur kan du få det till att man "måste enligt LAS säga upp denne" ? Rena rama fantasierna ännu en gång. Om företaget hamnar i svårigheter, är väl detta anledningen till att man måste minska personalstyrkan, inte LAS. Hur j*vla dum är du egentligen ?
    GustavAnder skrev:LAS och höga ingångslöner är 2 saker som gör att arbetslösheten är högre i Sverige än den borde vara.
    Även om höga ingångslöner ibland innebär svårigheter för ungdomar att komma in på arbetsmarknaden, är det du skriver inget annat är utlevd idioti ! Fram till det att bankirernas vansinnesaffärer drabbade oss, stod i stort sett alla företagare och ropade efter mer arbetskraft, trots både LAS och ingångslöner. Hur går det ihop med dina fantasier lögner ?

    Vad vi och våra ungdomar i Sverige behöver är mer och bättre utbildning, gärna i kombination med lärlingsplatser på företagen. Sådana dumskallar som du behövs dock ingenstans.

    Du är ju fan dum på riktigt, och lika mycket "företagare" som lillsmurfen.
    Den halva miljon som företaget bekostade för att lära upp den nyanställde försvann ju upp i rök utan avkastning när man ENLIGT LAS turordningsregler var tvungna att säga upp den unge, istället för late Gunnar som dratt benen efter sig i 35 år.
    Alla som är företagare vet om detta, de flesta andra begriper också problematiken. Resultatet ser vi, företag drar sig för att nyanställa, och som vi sett i dagarna, när man väl säger upp folk tar man ofta i för mycket.
    Saab och Volvo måste ju redan nu återanställa.

    Neandertalar LO och sektvänster säger LAS är inget problem, månen ÄR gjord av ost.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 22:00

    GustavAnder skrev:Du är ju fan dum på riktigt, och lika mycket "företagare" som lillsmurfen.
    Den halva miljon som företaget bekostade för att lära upp den nyanställde försvann ju upp i rök utan avkastning när man ENLIGT LAS turordningsregler var tvungna att säga upp den unge, istället för late Gunnar som dratt benen efter sig i 35 år.
    Nu börjar vi komma någonstans. Även du inser kanske nu att LAS inte alls förhindrar anställning av ungdomar. Las förhindrar endast uppsägning av andra.

    Om du kallar en ändring av LAS för en åtgärd mot ungdomsarbetslösheten är du en förbannat osympatisk (det är du i alla fall) figur. Att sparka äldre för att erbjuda plats åt yngre förmågor som orkar jobba hårdare, är fasiken helt fel väg att gå. Denna människosyn får du och dina bedrövliga bröder ha för er själva.

    Problemet med "late Gunnar som dratt benen efter sig i 35 år" borde företaget ha hanterat på något annat sätt för 35 år sedan.
    GustavAnder skrev:Alla som är företagare vet om detta, de flesta andra begriper också problematiken. Resultatet ser vi, företag drar sig för att nyanställa, och som vi sett i dagarna, när man väl säger upp folk tar man ofta i för mycket. Saab och Volvo måste ju redan nu återanställa.
    Skulle SAAB och VOLVO ha agerat på detta sätt beroende på LAS ????

    Du är fasiken obetalbart rubbad. Har du någon gång funderat på att turnera i folkparkerna med din fantasigenerator ?

    Om du vill kan jag tipsa Bert Karlsson om dig. Jag har hans nummer.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty sekt idiot.

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 22:22

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Du är ju fan dum på riktigt, och lika mycket "företagare" som lillsmurfen.
    Den halva miljon som företaget bekostade för att lära upp den nyanställde försvann ju upp i rök utan avkastning när man ENLIGT LAS turordningsregler var tvungna att säga upp den unge, istället för late Gunnar som dratt benen efter sig i 35 år.
    Nu börjar vi komma någonstans. Även du inser kanske nu att LAS inte alls förhindrar anställning av ungdomar. Las förhindrar endast uppsägning av andra.

    Om du kallar en ändring av LAS för en åtgärd mot ungdomsarbetslösheten är du en förbannat osympatisk (det är du i alla fall) figur. Att sparka äldre för att erbjuda plats åt yngre förmågor som orkar jobba hårdare, är fasiken helt fel väg att gå. Denna människosyn får du och dina bedrövliga bröder ha för er själva.

    Problemet med "late Gunnar som dratt benen efter sig i 35 år" borde företaget ha hanterat på något annat sätt för 35 år sedan.
    GustavAnder skrev:Alla som är företagare vet om detta, de flesta andra begriper också problematiken. Resultatet ser vi, företag drar sig för att nyanställa, och som vi sett i dagarna, när man väl säger upp folk tar man ofta i för mycket. Saab och Volvo måste ju redan nu återanställa.
    Skulle SAAB och VOLVO ha agerat på detta sätt beroende på LAS ????

    Du är fasiken obetalbart rubbad. Har du någon gång funderat på att turnera i folkparkerna med din fantasigenerator ?

    Om du vill kan jag tipsa Bert Karlsson om dig. Jag har hans nummer.

    Ditt sketprat och dina fjantiga förolämpningar förändrar inte faktum, LAS är föråldrad förlegat och måste förändras, att så inte skett redan har kostat plenty.

    LAS kommer att förändras, frågan är, orkar facktopparna att vara med om förändringen eller kommer den att ske under bilan, som allt annat som den värdelösa vänstern tvingas besluta om.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty frågan

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 22:27

    Förresten . väldigt vad tyst sektvänster är i sakfrågan i tråden.
    Arbetslösheten sjunker...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-02, 22:41

    GustavAnder skrev: Ditt sketprat och dina fjantiga förolämpningar förändrar inte faktum, LAS är föråldrad förlegat och måste förändras, att så inte skett redan har kostat plenty.
    LAS kommer att förändras, frågan är, orkar facktopparna att vara med om förändringen eller kommer den att ske under bilan, som allt annat som den värdelösa vänstern tvingas besluta om.
    Jag motsätter mig inte förändringar i LAS, tvärtom. Fördenskull kan jag dock inte hålla med dig i ditt svammel om att LAS förhindrar anställning av ungdomar. Det är dravel.

    LAS är som du säger föråldrad, och bör anpassas till dagens arbetsmarknad. Det är fasiken ingen större konst att gå runt LAS idag, något som "alla" företag redan praktiserar så gnället du kommer med saknar all verklighetsförankring.


    PS. "Sketprat" har vi väl kommit överens om att var smeknamnet på ditt evighetsalster - Rapport från en pottkant.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  råttan. 2009-06-02, 22:56

    Byt ut LAS mot en prislista baserad på ålder och anställningsår. Sen är det bara att slå upp i tabellen vad det kostar att sparka t.ex en 37-åring med 6 års anställning. Busenkelt.

    Det är som sagt busenkelt att gå runt LAS idag. Problemet är att människor agerar som om så inte vore fallet. Folk sitter kvar på sin anställning för att de är rädda att loosa sin plats i LAS-kön. Detta ger en sämre rotation på arbetsmarknaden som inte gynnar någon.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  x-medborgare 2009-06-02, 22:59

    GustavAnder skrev:Förresten . väldigt vad tyst sektvänster är i sakfrågan i tråden.
    Arbetslösheten sjunker...

    tja kan bero på att det inte finns nån sektvänster ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty jasså

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-04, 07:16

    x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:Förresten . väldigt vad tyst sektvänster är i sakfrågan i tråden.
    Arbetslösheten sjunker...

    tja kan bero på att det inte finns nån sektvänster ?

    Ingen sektvänster ? ÄR månen gjord av ost ?
    ÄR Ohly inte kommunist ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  formsvackan 2009-06-04, 13:06

    GustavAnder skrev:Förresten . väldigt vad tyst sektvänster är i sakfrågan i tråden.
    Arbetslösheten sjunker...

    Kanske SvD också behöver låna fantasigeneratorn ?

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2886967.svd

    130 000 varsel sedan september

    Publicerad: 3 juni 2009, 10.35. Senast ändrad: 4 juni 2009, 11.40
    Sedan september har 135 000 svenskar blivit varslade. Under de kommande åren väntar nya rekordnivåer – innan 2010 är slut kommer en kvarts miljon människor blivit hotade med uppsägning.

    Under perioden oktober till december förra året varslades dubbelt så många personer som under hela 2007. Då nådde högkonjunkturen sin topp och totalt varslades 30 000 personer i hela Sverige.

    Idag, två år senare är de som riskerar sina jobb nästan 100 000 fler. Sedan i september förra året och fram till sista maj har 135 964 personer blivit varslade i Sverige, visar statistik från SCB och Arbetsförmedlingen.

    De preliminära sifforna för maj visar att förra årets siffror redan är passerade.
    .
    .
    Innan 2010 är över tros 260 000 personer varslats om uppsägning. För kommunal-, landstings- och statligt anställda som hittills tycks ha klarat sig bra, väntar nu kärvare tider i takt med att varslen – tvärtom industrin som verkar stabiliserats för en stund – fortsätter uppåt.


    Du ska kanske inte fortsätta ropa hej och hoppa i sjön, innan du kastat yxan i bäcken Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty både höna OCH ägg.

    Inlägg  GustavAnder 2009-06-04, 14:23

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Förresten . väldigt vad tyst sektvänster är i sakfrågan i tråden.
    Arbetslösheten sjunker...

    Kanske SvD också behöver låna fantasigeneratorn ?

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2886967.svd

    130 000 varsel sedan september

    Publicerad: 3 juni 2009, 10.35. Senast ändrad: 4 juni 2009, 11.40
    Sedan september har 135 000 svenskar blivit varslade. Under de kommande åren väntar nya rekordnivåer – innan 2010 är slut kommer en kvarts miljon människor blivit hotade med uppsägning.

    Under perioden oktober till december förra året varslades dubbelt så många personer som under hela 2007. Då nådde högkonjunkturen sin topp och totalt varslades 30 000 personer i hela Sverige.

    Idag, två år senare är de som riskerar sina jobb nästan 100 000 fler. Sedan i september förra året och fram till sista maj har 135 964 personer blivit varslade i Sverige, visar statistik från SCB och Arbetsförmedlingen.

    De preliminära sifforna för maj visar att förra årets siffror redan är passerade.
    .
    .
    Innan 2010 är över tros 260 000 personer varslats om uppsägning. För kommunal-, landstings- och statligt anställda som hittills tycks ha klarat sig bra, väntar nu kärvare tider i takt med att varslen – tvärtom industrin som verkar stabiliserats för en stund – fortsätter uppåt.


    Du ska kanske inte fortsätta ropa hej och hoppa i sjön, innan du kastat yxan i bäcken Very Happy

    I frågan om hönan eller ägget:
    Är socialister idioter, eller blir det idioter efter de varit socialister ett tag..
    är svaret i folies fall, Både ock, han är både ett ägg och en höna.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-04, 14:34

    men Gustav du måste förstå att extrem smutsvänstern VILL ha hög arbetslöshet.. (själva klarar dom bara att stava till ams och soc)

    dom hatar ju vårt system och samhälle och klappar händerna varje gång ngt går fel..(eller så gör dom med vilje så det blir fel)

    Ägg är dom allihopa.. hönor är nog lite för intelligenta för att jämföras=)
    geek
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 14:40

    Öhhh... Fredrik...

    Mig veteligen är det bara högerpolitiker som uttalat att arbetslöshet är bra för ekonomin...

    Och GustavAnder - Efter att du undvikit debatter efter debatter, och valt att gå över i personangrepp istället, skall du inte hävda något om ditt fantasifoster "sektvänstern"...

    Sponsored content


    Öppna arbetslösheten sjunker. - Sida 3 Empty Sv: Öppna arbetslösheten sjunker.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 01:31