Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
theward
Redvictory
carlwiss
lazy
Stefan
Dehumana
palmevara
MartinLindgren
Regndrottning
fredrik rahm70
14 posters

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Omröstning

    blir krisen värre?

    [ 15 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_left75%Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_right [75%] 
    [ 5 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_left25%Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_right [25%] 
    [ 0 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_left0%Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 20
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-09, 00:48

    [color=yellow]När vi har en högerregering, så verkar högersympatisörerna ha överseende med enorma problem i landet.

    nej vi vet vad som görs och kritiserar det inte görs istället för att skjuta ifrån sig problem och mörka, och leka med folks liv och siffror som föregående regering

    När vi har en vänsterregering är minsta lilla felskrivning i Aftonbladet täcken på att det är jättekris i landet!!!


    knappast..men fakta är fakta..och har vi NÅGONSIN haft en vänster regering i sverige??=)
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Redvictory 2009-06-09, 00:56

    Psykofredrik har starat sin inkompetensgenerator Bruuum Bruuuum
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Dao 2009-06-09, 00:57

    Fredrik

    "knappast..men fakta är fakta..och har vi NÅGONSIN haft en vänster regering i sverige??=)"


    Nej, det du precenterar som fakta är mestadels dina åsikter, även här. Och detta med vänsterregering, är nog mer från vilket håll man ser på det... Ur USA-vinkel är nog alla svenska regeringar vänsterregeringar...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-09, 01:04

    Dao skrev:Fredrik

    "knappast..men fakta är fakta..och har vi NÅGONSIN haft en vänster regering i sverige??=)"


    Nej, det du precenterar som fakta är mestadels dina åsikter, även här. Och detta med vänsterregering, är nog mer från vilket håll man ser på det... Ur USA-vinkel är nog alla svenska regeringar vänsterregeringar...

    så fakta ifrån ams och scb och finans är MINA fakta??

    japps moderaterna ses nästan som commis i usa..vilket är roande=)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Dao 2009-06-09, 01:10

    "så fakta ifrån ams och scb och finans är MINA fakta??"

    Du har inte presenterat sådan fakta, Fredrik! Inte gentemot det jag påstått...

    Dessa källor kan knappast stärka eller gå emot det jag tog upp i min kritik... Smile
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-09, 01:12

    Dao skrev:"så fakta ifrån ams och scb och finans är MINA fakta??"

    Du har inte presenterat sådan fakta, Fredrik! Inte gentemot det jag påstått...

    Dessa källor kan knappast stärka eller gå emot det jag tog upp i min kritik... Smile

    ehh vad menar du nu??

    vilka trådar pratar du om??

    och är ej ams scb och finans starka fakta??

    ja du aftonbladet är ju OFTAST röda debattörers "sanning" i debatter...helst dom artiklarna med feta lättfattliga rubriker..

    som tex SOCIALBIDRAGEN ÖKAR!!!

    (kollar man fakta är soc fortfarande TROTS världskris under 2002-2003 års siffror och folkmängd.. )
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Dao 2009-06-09, 01:43

    Jag lyfte fram högerfolks ageranden beroende på vilken regering som sitter i maktenm! Hade en s-regering betett sig som aliansen, hade antagligen högernissarna hittat "toblerone" både lite här och där - liksom massmedia...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-09, 01:55

    Dao skrev:Jag lyfte fram högerfolks ageranden beroende på vilken regering som sitter i maktenm! Hade en s-regering betett sig som aliansen, hade antagligen högernissarna hittat "toblerone" både lite här och där - liksom massmedia...
    ööhhh


    sossarna var ju värre.. saker kommer fortfarande fram om sossarnas misslyckade och affärer..då hade vi toppstyrande herr göran som styrde media och partiet med järnhand..

    sedan har vi ju en politisk opposition som anser att politik är att smutskasta utan EGEN politik (den kommer lagom till valet ...kanske...eller kanske inte..men den är TYDLIG även om den inte kommer=))

    jag har faktiskt ALDRIG sett sån amerikansk inspirerad smuts och skit kastning som mona och hennes polare sysslar med.. inte i sverige..menmen det är nya tider
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  blueheaven 2009-06-09, 10:03

    theward skrev:
    blueheaven skrev:Sjukskriven och sjukdagar, a-kassa och bidrag, är det allt ni tänker på hur man får pengar utan att behöva jobba?

    Du är en idiot BH....

    vänd på frågeställningen gubbe....
    OM man INTE kan jobba, behöver man inga pengar då?
    Eller tror du kanske, att man tänker/funderar och oroar sig för hur man ska klara sig då?

    Oroar man sig inte över detta, är man antingen imbecill, snuskigt rik eller både och Wink

    kanske bättre att sjuka och arbetslösa, blir kriminella hela bunten i ren desperation...

    För någon hjälp från den hjärndöda delen av högerfalangen lär vi/de inte få

    Hur vore det att börja tänka på att skaffa sig ett jobb, att försörja sig själv på egna meriter?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Regndrottning 2009-06-09, 11:37

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Sjukskriven och sjukdagar, a-kassa och bidrag, är det allt ni tänker på hur man får pengar utan att behöva jobba?

    Du är en idiot BH....

    vänd på frågeställningen gubbe....
    OM man INTE kan jobba, behöver man inga pengar då?
    Eller tror du kanske, att man tänker/funderar och oroar sig för hur man ska klara sig då?

    Oroar man sig inte över detta, är man antingen imbecill, snuskigt rik eller både och Wink

    kanske bättre att sjuka och arbetslösa, blir kriminella hela bunten i ren desperation...

    För någon hjälp från den hjärndöda delen av högerfalangen lär vi/de inte få

    Hur vore det att börja tänka på att skaffa sig ett jobb, att försörja sig själv på egna meriter?

    Blue... så jävla trög är du vanligtvis inte! Du vet mycket väl att Ward HAR jobb. Frågeställningen var OM man inte kan jobba?

    Du bara undviker att svara på frågan på vanligt högermanér.

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Sniperace 2009-06-09, 12:00

    Vad jag förstått HAR TheWard jobb och gör vad han kan för att jobba så mycket han klarar av, och ofta MER än han kanske borde pga sin hälsa...
    Jag ser faktiskt honom som ett föredöme som fler borde ta efter, en människa som inte bara ger upp och lägger sig platt!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  blueheaven 2009-06-09, 12:24

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Sjukskriven och sjukdagar, a-kassa och bidrag, är det allt ni tänker på hur man får pengar utan att behöva jobba?

    Du är en idiot BH....

    vänd på frågeställningen gubbe....
    OM man INTE kan jobba, behöver man inga pengar då?
    Eller tror du kanske, att man tänker/funderar och oroar sig för hur man ska klara sig då?

    Oroar man sig inte över detta, är man antingen imbecill, snuskigt rik eller både och Wink

    kanske bättre att sjuka och arbetslösa, blir kriminella hela bunten i ren desperation...

    För någon hjälp från den hjärndöda delen av högerfalangen lär vi/de inte få

    Hur vore det att börja tänka på att skaffa sig ett jobb, att försörja sig själv på egna meriter?

    Blue... så jävla trög är du vanligtvis inte! Du vet mycket väl att Ward HAR jobb. Frågeställningen var OM man inte kan jobba?

    Du bara undviker att svara på frågan på vanligt högermanér.

    queen

    Nja påståendet var att jag var en idiot!

    Har aldrig påstått eller menat att de som inte kan jobba inte skall ha hjälp eller få hjälp men om det är fler än 10% av den vuxna befolkningen som är beroende av hjälp för sin försörjning så är det systemet och attityderna som bör diskuteras! affraid
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Regndrottning 2009-06-09, 12:41

    Nja påståendet var att jag var en idiot!

    Har aldrig påstått eller menat att de som inte kan jobba inte skall ha hjälp eller få hjälp men om det är fler än 10% av den vuxna befolkningen som är beroende av hjälp för sin försörjning så är det systemet och attityderna som bör diskuteras!


    Systemet är ju jobbristen....

    Att så många är arbetslösa och beroende av försörningsstöd gör inte att det är fel på människorna. Felet sitter i regeringsställning.... (alla regeringar på senare år).

    Men, jag tar från alliansens jobbpolitik att det är bättre att vara heltidsarbetslös än deltidsanställd.

    Politikerna ligger 20 år efter sin tid i jobbpolitiken. Där skall alla ha heltidsarbete. Mrn samhället har moderiserats så att inte lika många människor behövs inom industrin-, el- och telebranchera, som exempel. Istället har vi hel-, deltid, projektanställningar, säsongsjobb, vikariater, o.s.v.

    Jobben lär heller inte bli fler iframtiden heller. Med all moderisering, datakommunikationer och dyligt så kommer det att behövas FÄRRE människor i arbete. Det är egentligen bara de människoarbeten som behöver människor... Hemtjänst, vård, skola, tec. Tekniken sköter alltmer för vart år som går.

    Så, det är jobbpolitiken det brister på. Den skulle behövas rivas upp från grunden och omskapas för att passa nutiden!


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty tack det värmer, när någon fattat vad jag berättat

    Inlägg  theward 2009-06-09, 22:37

    Sniperace skrev:Vad jag förstått HAR TheWard jobb och gör vad han kan för att jobba så mycket han klarar av, och ofta MER än han kanske borde pga sin hälsa...
    Jag ser faktiskt honom som ett föredöme som fler borde ta efter, en människa som inte bara ger upp och lägger sig platt!

    joo det stämmer att jag kämpar som tusan och det stämmer också att jag ibland balanserar på fel sida "gränsen"...

    Som nu tex... Rolling Eyes
    Är helt slut... fast det visste jag att jag skulle bli.
    Iom den ökade arbetstiden, jag har ju ökat den 50%...
    Från 4 till 6 timmar om.
    Detta är bara andra veckan, hoppas nästa känns bättre Wink

    som tur är jag ledig imorrn och har ytterligare 4 timmar sparade sedan 1,5 månad tillbaka...

    Så skulle jag må lika pyton även på torsdag... då säger jag till chefen att jag bara jobbar 2 timmar på fredag...

    Sen hoppas jag att jag snart för "försäkringen" godkänd.. så jag slipper karens vid sjukfrånvaro...

    Då kan jag vara hemma de värsta dagarna och på så sätt få färre sjukdagar, om man ser på lång sikt...

    nää nu ska jag snart lägga mig, hade lagt mig för flera timmar sen, om jag inte haft barnen hemma idag

    ps visst tusan skulle fler behöva lite mera jävlar anama Twisted Evil

    Sponsored content


    Svenskarna ser ljusare på ekonomin - Sida 3 Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:47