Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  visuellt 2009-02-25, 12:35

    Vårdavtal verkar ju inte direkt vara någon hit alls. Inte bara titta på vårdcentralerna, utan även annan vårdform har faktiskt blivit lidande. Tex psykiatrin, där de har nu infört begreppet - färdigbehandlad- som om depression, ångestsyndrom etc vore något som kan liknas med ett benbrott.

    Vad kommer att hända med de som råkar mera bo i "fel område" och har "fel inkomst"...

    Ska de stå utan vård?

    Eller ska vi säga att det är ok att säga "Jag vill inte betala för dem inte som vill jobba... Min pengar jag tjänar tänker jag behålla. De andra får lösa allt själv. Inte mitt problem. Jag har ju vård.

    Ska vi säga att det är ok? Eller är det verkligen ok?


    Länk/Källa
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 13:14

    Läste också AB:s artikel idag om moderaternas sjukvårdspolitik, vårdval stockholm och dess följder! Wink
    Men vem blir förvånad, inte jag ialla fall! Wink
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  visuellt 2009-02-25, 13:29

    martin7lindgren skrev:Läste också AB:s artikel idag om moderaternas sjukvårdspolitik, vårdval stockholm och dess följder! Wink
    Men vem blir förvånad, inte jag ialla fall! Wink

    Inte jag egentligen heller, men det är viktiga delar som är viktiga att lyfta fram.

    Tex psykiatrin som alliansen säger ska bli mer tillgänglig. Jag har reflekterat över detta ganska mycket. Hur kommer det då, att Göteborgs tre akutmottagningar ska slås samma och blir en. Eller här Stockholm har det kommit ett nytt begrepp, färdigbehandlad. Här spelar det som sagt ingen roll, om personen är hållbar eller inte.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 14:16

    Ja när det gäller psykiatrin, så har jag förstått vilket outforskat område det är,
    finns inga facit, alla ärenden är olika? Arrow
    Alltså stört omöjligt att veta vad som är det rätta, ta bara det du säger och kallar bräcklighet som exempel? Färdigbehandlad, vad betyder egentligen det? Arrow
    Betyder färdigbehandlad att man slänger ut fortfarande bräckliga personer, så verkar det vansinne,
    Men om färdigbehandlad är vad det låter,så är ju det en framgång för vården!
    Psykiatrin är lika outforskad som universum! Arrow
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Vårdval

    Inlägg  Secrist 2009-02-27, 00:18

    Vad kommer att hända med de som råkar mera bo i "fel område" och har "fel inkomst"...

    Ska de stå utan vård?


    Ärligt talat, tror du det själv?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  Thors 2010-03-30, 23:10

    u
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  berralarzon 2010-03-30, 23:12

    Thors skrev:u


    Å du anser dig själv som frisk thors?
    //berra

    Sponsored content


    Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit Empty Sv: Vårdavtal Stockholm, kanske ingen hit

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 16:56