Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
lazy
Dao
redalert
Secrist
Sniperace
DirtyDog
10 posters

    Studentprotester i Venezuela

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Secrist 2014-02-23, 21:18

    Dao skrev:FACTS:

    Venezuela is not a dictatorship.

    It has a democratically elected government which even the official opposition admitted the legitimacy of the results.

    The unofficial opposition is led by Leopoldo Lopez, Havard educated and the man behind the coup de etat in 2002 that was proven to have the full backing of US official organizations.

    Economically, Venezuela is in really bad shape with inflation soaring at 56%

    Partly the reason behind this soar in inflation is the devaluation of the Venezuelan bolivar against the dollar. Maduro applied this measure to be able to handle better the deficit.

    The economy is highly dependent of the revenue from oil

    The US policy for the last 3 decades but even more the last decate have increased their own oil production which in consequence is now competing with Venezuelan oil

    20% of Venezuelan oil now goes to pay Chinese creditors

    http://www.latinobarometro.org/

    http://www.ultimasnoticias.com.ve/noticias/actualidad/politica/maduro-en-venezuela-no-se-tortura.aspx

    Vilket bekräftar det jag hela tiden sagt. När jag påpekade Venezuelas usla ekonomi så bara fnös du föraktfullt och bad mig skaffa bättre källor. Börjar du vakna upp?  Very Happy 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Secrist 2014-02-23, 21:19

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Är det tidsbegränsat till ett år, så är det knappast mycket till diktatur - om nu detta stämmer...

    Ja det stämmer och hur ofta ser du fungerande demokratier styras via dekret?

    I krislägen har många demokratier gjort på det sättet, inklusive Sverige och USA!

    Dock vill jag klargöra (även om du skiter i det) att jag vet inget om det du här skriver, och då jag vet att du har en stark tendens att antingen ljuga eller naivt godta var oppositionens informationsdominans hävdar, så kan jag inte lita på dina ord här!

    Du kanske kan ge några exempel på när Sverige eller USA styrts via dekret? Det blir intressant läsning.

    Det har jag! När kommer dina svar på mina frågor? DET vore intressant läsning!!!

    He, he...är det inte lika bra att erkänna att du bara hittade på det med att Sverige och USA styrts via dekret?  Laughing 
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-23, 21:19

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ja och Du tror på samma enkrlriktade sådan om Venezuela.
    I din värkd ljuger alla som krihiserar dessa. Kan det ha med politisk tillhörighet att göra?

    Alltid 100 procent tillit åt vänsterrörelsen och ingen åt andra.

    Nej! Jag litar mer på de som är mer objektiva och sansade i sin rapportering.

    Hur kan det komma sig att du inte svarar på mina frågor??? Utan istället kommer med innehållslösa oneliner!?
    Tycker DU ja, men ännu har du aldrig använt dig av obhektiva ocg neutrala källor uran bara vänstwrcridna sådana.

    Vilka frågor?
    Och varför ska vi svara på dina frågor när du baea svamlar bort svaren på våra frågor?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-23, 21:23

    Dao skrev:FACTS:

    Venezuela is not a dictatorship.

    It has a democratically elected government which even the official opposition admitted the legitimacy of the results.

    The unofficial opposition is led by Leopoldo Lopez, Havard educated and the man behind the coup de etat in 2002 that was proven to have the full backing of US official organizations.

    Economically, Venezuela is in really bad shape with inflation soaring at 56%

    Partly the reason behind this soar in inflation is the devaluation of the Venezuelan bolivar against the dollar. Maduro applied this measure to be able to handle better the deficit.

    The economy is highly dependent of the revenue from oil

    The US policy for the last 3 decades but even more the last decate have increased their own oil production which in consequence is now competing with Venezuelan oil

    20% of Venezuelan oil now goes to pay Chinese creditors

    http://www.latinobarometro.org/

    http://www.ultimasnoticias.com.ve/noticias/actualidad/politica/maduro-en-venezuela-no-se-tortura.aspx
    inte ett ebda wgwt ord, bara klipp från någon obskyr site.

    Vad är problemwt med att venezuela utsätts för konkurrebs när det gäller säljande av olja?
    Anser su att de ska diktera ett pris som sedan alla ska hålla?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-23, 22:42

    Snälla ni. Ta lite tid på er och tänk fram något HÅLLBART nu!

    Och jag har börjat tröttna på bortförklaringarna nu. Jag skall banne mig svara på alla era frågor och komma med källor som ni måste godkänna för åsikter som ni måste acceptera - men ni anser er inte behöva svara på en enda av MINA frågor!?!?

    Snacka om översitteri!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-24, 00:16

    Dao skrev:Snälla ni. Ta lite tid på er och tänk fram något HÅLLBART nu!

    Och jag har börjat tröttna på bortförklaringarna nu. Jag skall banne mig svara på alla era frågor och komma med källor som ni måste godkänna för åsikter som ni måste acceptera - men ni anser er inte behöva svara på en enda av MINA frågor!?!?

    Snacka om översitteri!

    Vilka frågor?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-24, 00:25

    Venezuela ser ut precis som det gör i Kiev eller i Aleppo eller Kairo eller Tunis eller annat skräpland där man inte respekterar mänskliga rättigheter.

    Varför Dao förminskar problemen i dessa u länder är en gåta.  Shocked 



    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-24, 00:33

    Gamla kommunistsymboler i Caracas, pro regim demonstration.



    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Chavismo63v5f43


    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Chavistas-MCH2

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-24, 08:01

    R.O.F.L skrev:Venezuela ser ut precis som det gör i Kiev eller i Aleppo eller Kairo eller Tunis eller annat skräpland där man inte respekterar mänskliga rättigheter.

    Varför Dao förminskar problemen i dessa u länder är en gåta.  Shocked 

    Varför ni köper all propaganda, trots tidigare erfarenheter att samma människor som sprider det ni ser idag hare spridit lögner?

    Coola ner lite, och invänta sanningen. De av oss som har lite erfarenheter av vad som sker i världen vet en sanning: "Sanningen är långsamma nyheter"! De snabba nyheter som dyker upp nu, är de som en viss grupp (den som har kontrollen på informationen) tjänar mest på.

    Och frågan är varför du väljer att förminska det som sker i Kiev, Aleppo, Kairo eller Tunis?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Secrist 2014-02-24, 08:48

    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Venezuela ser ut precis som det gör i Kiev eller i Aleppo eller Kairo eller Tunis eller annat skräpland där man inte respekterar mänskliga rättigheter.

    Varför Dao förminskar problemen i dessa u länder är en gåta.  Shocked 

    Varför ni köper all propaganda, trots tidigare erfarenheter att samma människor som sprider det ni ser idag hare spridit lögner?

    Coola ner lite, och invänta sanningen. De av oss som har lite erfarenheter av vad som sker i världen vet en sanning: "Sanningen är långsamma nyheter"! De snabba nyheter som dyker upp nu, är de som en viss grupp (den som har kontrollen på informationen) tjänar mest på.

    Och frågan är varför du väljer att förminska det som sker i Kiev, Aleppo, Kairo eller Tunis?

    Och sannngen är hela tiden vad du vill att den ska vara? Typ att USA lagt beslag på allt dasspapper som du hävdat tidigare?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-24, 09:05

    Secrist skrev:Och sannngen är hela tiden vad du vill att den ska vara? Typ att USA lagt beslag på allt dasspapper som du hävdat tidigare?

    Till skillnad från dig har jag ingen förutbestämd uppfattning, vilket borde ha framkommit i mina inlägg tydligt. Det jag försvarar är DEMOKRATIN.

    Och nej, jag hävdade inte att USA lade beslag på "allt" dasspapper, utan att OPPOSITIONEN stoppade BLAND ANNAT denna vara vid gränsen. Något som en av mina länkar påvisar fortfarande pågår...

    Men låt mig gissa, att du ÄNDÅ kommer att påstå att jag hävdar något jag aldrig hävdat, återigen. Verkar vara en väl inövad metod hos dig. Tyvärr visar det bara att du inte har något sakligt att komma med...

    Och nej - "sanningen" - de långsamma nyheterna - blir inte alltid de jag själv önskar!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-24, 09:24

    Ni jämför upproret i Venezuela med vad som skedde i Kiev, vilket är synnerligen märkligt. I Venezuela råder demokrati, inte i Ukraina.

    En jämförelse som mer förklarar situationen, är att jämföra detta som sker i Venezuela med vad som skedde i Chile 1973, vilket jag tidigare påtalat. Andra liknande händelser är när Mussolini tog över makten från en ganska svag demokratisk församling på 20-talet, för att inte tala om Hitler i Tyskland på 30-talet.

    I alla dessa händelser var stödet högerifrån ganska stort. Och när terrorn ökade, slog även då högern dövörat till!

    Snälla ni - försök åtminstone se möjligheterna med samförstånd och samarbete före destruktivt våld och uppmålande av svartvita "sanningar"?

    Vill man rädda DEMOKRATIN, är våldsamma demonstrationer och strejker bekostad av främmande makt som inte vill se en folklig demokrati i landet, är ingen konstruktiv väg att gå!

    Snälla - TÄNK EFTER, innan det är FÖR SENT!!!!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-24, 10:28

    Dao skrev:Ni jämför upproret i Venezuela med vad som skedde i Kiev, vilket är synnerligen märkligt. I Venezuela råder demokrati, inte i Ukraina.

    En jämförelse som mer förklarar situationen, är att jämföra detta som sker i Venezuela med vad som skedde i Chile 1973, vilket jag tidigare påtalat. Andra liknande händelser är när Mussolini tog över makten från en ganska svag demokratisk församling på 20-talet, för att inte tala om Hitler i Tyskland på 30-talet.

    I alla dessa händelser var stödet högerifrån ganska stort. Och när terrorn ökade, slog även då högern dövörat till!

    Snälla ni - försök åtminstone se möjligheterna med samförstånd och samarbete före destruktivt våld och uppmålande av svartvita "sanningar"?

    Vill man rädda DEMOKRATIN, är våldsamma demonstrationer och strejker bekostad av främmande makt som inte vill se en folklig demokrati i landet, är ingen konstruktiv väg att gå!

    Snälla - TÄNK EFTER, innan det är FÖR SENT!!!!

    Din bild av av en fungerande demokrati haltar, enligt demokratiindex hamnar Venezuela efter Ukraina men under samma solkiga kategori "hybridregimer".
    Den enda som står för svartvita sanningar är du då du blandat in nazister från tredje riket.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-24, 10:33

    R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:Ni jämför upproret i Venezuela med vad som skedde i Kiev, vilket är synnerligen märkligt. I Venezuela råder demokrati, inte i Ukraina.

    En jämförelse som mer förklarar situationen, är att jämföra detta som sker i Venezuela med vad som skedde i Chile 1973, vilket jag tidigare påtalat. Andra liknande händelser är när Mussolini tog över makten från en ganska svag demokratisk församling på 20-talet, för att inte tala om Hitler i Tyskland på 30-talet.

    I alla dessa händelser var stödet högerifrån ganska stort. Och när terrorn ökade, slog även då högern dövörat till!

    Snälla ni - försök åtminstone se möjligheterna med samförstånd och samarbete före destruktivt våld och uppmålande av svartvita "sanningar"?

    Vill man rädda DEMOKRATIN, är våldsamma demonstrationer och strejker bekostad av främmande makt som inte vill se en folklig demokrati i landet, är ingen konstruktiv väg att gå!

    Snälla - TÄNK EFTER, innan det är FÖR SENT!!!!

    Din bild av av en fungerande demokrati haltar, enligt demokratiindex hamnar Venezuela efter Ukraina men under samma solkiga kategori "hybridregimer".
    Den enda som står för svartvita sanningar är du då du blandat in nazister från tredje riket.  

    om den ryska revolutionen, lenin och stalins agerande skulle uppkommit idag, skulle Daoren på samma sätt frenetiskt försvarat derm och deras agerande och storvulet använt samma ordalag för att på sitt sätt förklara att allt detta var högeropossitionens fel, och att alla ljög om vad som pågick.
    För Daoren finns BARA vänsterextremismen som en lysande och nödvändig sanning, alla andra är högersöken osv osv
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2014-02-24, 11:33

    Något som en av mina länkar påvisar fortfarande pågår...

    Nej, dina länkar har inte påvisat detta. De påstår att det är så. Det är inte samma sak.

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  DirtyDog 2014-02-24, 15:28

    Dao skrev:Och nej - "sanningen" - de långsamma nyheterna - blir inte alltid de jag själv önskar!
    Och idag kom det lite "snabba" nyheter från Sveriges Radio.

    I Venezuela har flera journalister sagt upp sig de senaste dagarna, i protest mot hur deras medier bevakat demonstrationerna som hållits på flera håll i landet. Tiotusentals venezolaner har varit ute och protesterat både för och mot regimen, men i många medier har demonstrationerna tonats ner. Det säger Luz Mely Reyes, som är chefredaktör för tidningen 2001 i Caracas.

    – När den första stora demonstrationen hölls i Caracas för en dryg vecka sen så var det inga tv-kanaler som visade vad som hände, trots att tre personer dog. Jag fick meddelanden från journalister på plats och det enda jag kunde göra vad att sprida informationen på twitter, säger Luz Mely Reyes.

    Sen dess har det fortsatt ungefär på samma sätt, särskilt tv och radiostationer är väldigt försiktiga med att rapportera från oppositionens demonstrationer eftersom de kan få sändningstillståndet indraget. Tidningarna har ett helt annat problem. Att dom snart inte har nåt papper att trycka på.

    Pappersbristen har drabbat nästan alla tidningar i Venezuela, men det är inte det största problemet. Vår självcensur är värre, säger Luz Mely Reyes.

    – En av mina reportrar har ställts inför rätta, och flera andra medier har också rättsprocesser mot sig, efter att ha rapporterat kritiskt om president Nicolas Maduros politik. Jag måste vara väldigt försiktig som chefredaktör, säger Luz Mely Reyes.

    Och det är hon inte ensam om. De senaste dagarna har flera tv-journalister sagt upp sig i protest mot att dom inte tillåtits bevaka demonstrationerna på det sätt dom velat. President Maduro å sin sida menar att det pågår ett propagandakrig mot honom, och har slängt ut bland annat amerikanska CNN från Venezuela.


    Helt naturligt att slänga ut internationell press som man inte kan skrämma till tystnad enligt Dao.  Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-24, 17:02

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Och nej - "sanningen" - de långsamma nyheterna - blir inte alltid de jag själv önskar!
    Och idag kom det lite "snabba" nyheter från Sveriges Radio.

    I Venezuela har flera journalister sagt upp sig de senaste dagarna, i protest mot hur deras medier bevakat demonstrationerna som hållits på flera håll i landet. Tiotusentals venezolaner har varit ute och protesterat både för och mot regimen, men i många medier har demonstrationerna tonats ner. Det säger Luz Mely Reyes, som är chefredaktör för tidningen 2001 i Caracas.

    – När den första stora demonstrationen hölls i Caracas för en dryg vecka sen så var det inga tv-kanaler som visade vad som hände, trots att tre personer dog. Jag fick meddelanden från journalister på plats och det enda jag kunde göra vad att sprida informationen på twitter, säger Luz Mely Reyes.

    Sen dess har det fortsatt ungefär på samma sätt, särskilt tv och radiostationer är väldigt försiktiga med att rapportera från oppositionens demonstrationer eftersom de kan få sändningstillståndet indraget. Tidningarna har ett helt annat problem. Att dom snart inte har nåt papper att trycka på.

    Pappersbristen har drabbat nästan alla tidningar i Venezuela, men det är inte det största problemet. Vår självcensur är värre, säger Luz Mely Reyes.

    – En av mina reportrar har ställts inför rätta, och flera andra medier har också rättsprocesser mot sig, efter att ha rapporterat kritiskt om president Nicolas Maduros politik. Jag måste vara väldigt försiktig som chefredaktör, säger Luz Mely Reyes.

    Och det är hon inte ensam om. De senaste dagarna har flera tv-journalister sagt upp sig i protest mot att dom inte tillåtits bevaka demonstrationerna på det sätt dom velat. President Maduro å sin sida menar att det pågår ett propagandakrig mot honom, och har slängt ut bland annat amerikanska CNN från Venezuela.

    Helt naturligt att slänga ut internationell press som man inte kan skrämma till tystnad enligt Dao.  Rolling Eyes
    Men det förstår du väl att detta är högerpatraskets och kapitalistsvinens propaganda, styrd av den hemska oppositionen.

    Självfallet måste den fantastiske Maduo bekämpa högerspöket varhelst det visar sig för att säkra Venexzuelas framtid osv osv
    någon som tror annat från denne vedervärdige vänsterextremist? Smile
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-24, 22:58

    Upproret är klassiskt, regimen har misslyckats med sin socialistiska modell. Trots media censuren regimen nu utövar finns det massor med bevis. Studenter fyller gator och torg och uttrycker missnöje över matvarubrist och våldsspiralen som inte blivit bättre. Man är säkert lite griniga på att toapapper också saknas i basutbudet.

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 1sSXBg.St.84

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 1392245581_702382_1392246608_album_normal

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 1392245581_702382_1392246446_album_normal

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 000_TS-Mvd6591247

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 2014-02-12T220955Z_170052171_GM1EA2D0H1O01_RTRMADP_3_VENEZUELA-PROTESTS

    https://s3.yimg.com/sr/img/1/6fa54df8-da1a-321a-9b7e-cafdd2b00274

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 1902047_612763855470051_1294643330_n


    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-25, 09:55

    R.O.F.L skrev:Din bild av av en fungerande demokrati haltar, enligt demokratiindex hamnar Venezuela efter Ukraina men under samma solkiga kategori "hybridregimer".
    Den enda som står för svartvita sanningar är du då du blandat in nazister från tredje riket.  

    Hur demokratisk regeringen än är, så blir den inte "fungerande" när den starka oppositionen använder sig av icke-demokratiska metoder för att vinna makten!

    Ni borde kanske lära er lite av historien!

    En folkvald regering som inte brutit mot lagen är knappast en "hybridregering"!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-25, 09:56

    Att oppositionens ledare vägrar föra en fredlig dialog med regeringen, visar att de troligen vet att de inte har folket med sig - och att de inte är demokratiska!

    Och forumhögern fortsätter att bekänna färg!

    Vi ser hur det gick i Egypten med motsvarande "liberala" kupper...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-25, 12:06

    Dao skrev:Att oppositionens ledare vägrar föra en fredlig dialog med regeringen, visar att de troligen vet att de inte har folket med sig - och att de inte är demokratiska!

    Och forumhögern fortsätter att bekänna färg!

    Vi ser hur det gick i Egypten med motsvarande "liberala" kupper...

    Klart de vägrar detta på regimens villkor.

    och nu utlyses FRIA val i Egypten, sådana som du inte vill ha, för dig gällert enbart val mellan vänster och vänster, eller islamist och islamist.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  R.O.F.L 2014-02-25, 12:23

    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Din bild av av en fungerande demokrati haltar, enligt demokratiindex hamnar Venezuela efter Ukraina men under samma solkiga kategori "hybridregimer".
    Den enda som står för svartvita sanningar är du då du blandat in nazister från tredje riket.  

    Hur demokratisk regeringen än är, så blir den inte "fungerande" när den starka oppositionen använder sig av icke-demokratiska metoder för att vinna makten!

    Ni borde kanske lära er lite av historien!

    En folkvald regering som inte brutit mot lagen är knappast en "hybridregering"!

    Venezuela likt Ryssland är dock hybridregimer. Folk demonstrerar i Venezuela vilket man har rätt till i en demokrati. Detta må vara ickedemokratiskt i en hybridregim men inte i en demokrati.
    Det är mao regimen som beter sig ANTI demokratiskt när man bla censurerar nyhetsflödet.

    Här är en vetenskaplig rapport du kan grotta ner dig i och lära dig lite om statsvetenskap och hybridregimer.
     Smile

    http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=3771665&fileOId=3771671
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-25, 22:36

    R.O.F.L skrev:
    Venezuela likt Ryssland är dock hybridregimer. Folk demonstrerar i Venezuela vilket man har rätt till i en demokrati. Detta må vara ickedemokratiskt i en hybridregim men inte i en demokrati.
    Det är mao regimen som beter sig ANTI demokratiskt när man bla censurerar nyhetsflödet.

    Här är en vetenskaplig rapport du kan grotta ner dig i och lära dig lite om statsvetenskap och hybridregimer.
     Smile

    Det finns inget som visar att regimen i Venezuela beter sig antidemokratiskt. Oppositionen däremot...

    Det finns inget som hindrar folk att demonstrera i Venezuela. Det är när de går över till våldsamheter som det blir fel. Det gäller även i Sverige - men vi kanske också en "hybridregim"?

    Det sker OFTA demonstrationer i Venezuela, både för och emot regimen. Det var bara denna, som urartade, som regeringen ingrep.

    Det finns möjlighet att rädda demokratin i Venezuela, men då måste oppositionen vilja detta, och då måste de gå från våldsamheter till samtal. Regeringen har bjudit in dem, och de vägrar komma.

    Det är faktiskt inte speciellt svårt att se...

    Vad anser du om Egypten då? Är det en "sann" demokrati idag? Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Dao 2014-02-25, 22:38

    Sniperace skrev:Klart de vägrar detta på regimens villkor.

    och nu utlyses FRIA val i Egypten, sådana som du inte vill ha, för dig gällert enbart val mellan vänster och vänster, eller islamist och islamist.

    Vilka "villkor" har regeringen ställt?

    Hur vet du att valen blir "fria" i Egypten?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sniperace 2014-02-25, 23:30

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Klart de vägrar detta på regimens villkor.

    och nu utlyses FRIA val i Egypten, sådana som du inte vill ha, för dig gällert enbart val mellan vänster och vänster, eller islamist och islamist.

    Vilka "villkor" har regeringen ställt?

    Hur vet du att valen blir "fria" i Egypten?

    HGur vet du att de inte blir det eller blir lika fria som i venexzuela? Smile

    vad gäller villkor vet du knappast det, men oppossitionen ger regimens villkjor som orsak, och deras risk att hamna i repressalier osv...

    Sponsored content


    Studentprotester i Venezuela - Sida 6 Empty Sv: Studentprotester i Venezuela

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 11:51