Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Nämen Redan ??

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nämen Redan ?? Empty Nämen Redan ??

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 01:40

    lo äger aftonbladet skall vi se mera vad (s) och lo äger??


    "arbetarrörelsen" (s) består bland annat av:

    * LO. Landsorganisationen med nära två miljoner medlemmar är i det närmaste en gren av SAP och driver gemensamt en valkampanj med sossarna. Varje år betalar LO ett antal miljoner till sossarnas partikassa. Fram till i början av 1990-talet var man tvångsansluten i SAP om man ville vara med i LO. SAP har genom åren gett LO mer och mer makt och LO har in sin tur stött sossarna på alla möjliga sätt. Tjänster och gentjänster. Ordföranden Wanja Lundy Wedin sitter även i Socialdemokraternas styrelse. LO äger 50,1% av Aftonbladet.

    * KF. Kooperativa förbundet är även en viktig del av arbetarrörelsen. Det ägs formelt av medlemmarna men kontrolleras i praktiken i SAP. Nina Jarlbäck (fd. kommunalråd (s) i Eskiltuna) är ordförande och Jan Andersson (fd. landstingsråd (s). I styrelsen sitter även fler socialdemokrater. KF äger 42% av COOP norden och kontrollerar också Akademibokhandeln, Nordstedt förlag och Bokus.

    * Folksam är ett av Sveriges största försäkringsbolag. Anders Sundström (fd. minister (s)) är VD. Wanja Lundy Wedin (ordförande LO, men i SAP:s partistyrelse) är ordförande Folksam sak. Nina Jarlbäck ( ordförande KF, fd. landstingsråd (s) Eskiltuna) ordförande Folksam liv. Alla i styrelsen har dessutom bakgrund inom s.

    * OK. Äger 50% av OK-Q8 AB vilket omsätter ca 17 miljarder var år. Ordförande är Ines Uusmann (fd. kommunikationsminister (s)). Även fler sossar sitter i styrelsen

    * HSB. Hyresgästernas sparkasse- och byggnadsförening har cirka 500 000 medlemmar och kontrollerar därigenom en stor del av Sveriges lägenheter. Ordförande är Gun-Britt Mårtensson (fd. kommunalråd (s) Östersund). Dessutom har fler i styrelsen s bakgrund.

    * Fonus. Sveriges största begravningsfirma. Ägs till största delen av fackföreningarna med LO:s Jörgen Andersson som orförande.

    * Riksbyggen ägs tills 42% av LO, 2,5% av KF. Ca en halv miljon människor bor i Riksbyggens lägenheter. Ordförande är Hans Tills (ordförande Byggnads, i sossarnas partistyrelse). Gav 2004 ca 50 miljoner till sina ägare (läs LO, läs socialdemokraterna). Äger t. ex äventyrsbadet Sydpoolen i Södertälje.

    Det man kan se är att de olika förbunden och företagen tväräger varandra. Många med sina medlemmar som ägare men detta blir ett sådant svagt ägande så i praktiken blir det andra delar av arbetarrörelsen som bestämmer. Gemensamt har de att socialdemokrater sitter på de flesta stolarna.



    mmm gott va?

    finns mera och gemensamt är att alla bäckar rinner åt (s) hållet.


    det är så man kan Kräkas över skenheligheten
    No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-03, 09:07

    Så är det LO har sin fot i aftonbladet, samtidigt så har t.ex moderaterna sin fot i SVD,
    Sen är ju Reinfeldt tjurig på Frankrikes Zarkozy, för han vill ta hem tillverkningen av bilar som ska säljas hemma i Frankrike?
    Men är inte det samma sak som när Reinfeldt uppmanad oss under hela julhandeln att handla svenska varor och julklappar?
    är inte det samma saker egentligen, protektionism, ett ord som inte är något vardagsord för mig iallafall?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 09:19

    Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar.....

    Varför skulle inte företagen styras av dom som äger dom?

    Det vore snarare anmärkningsvärt om Aftonbladets styrelse bestod av moderater, eller hur?

    Eller om SvDs stryelse bestod av sossar....'

    Och varför får inte sossarna äga företag enligt dig Fredrik?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 16:01

    martin7lindgren skrev:Så är det LO har sin fot i aftonbladet, samtidigt så har t.ex moderaterna sin fot i SVD
    Media-jätten Schibsted från Norge äger majoriteten i Svenska Dagbladet och nästan hälften i Aftonbladet.

    Svenska Dagbladet: Schibsted 99,4%; Stiftelsen SVD 0,4%; Övriga 0,2%
    Aftonbladet: Schibsted 49,9%; LO 50,1%

    Nu uppstår frågan: Vad har Schibsted med moderaterna att göra eller syftar du på de andra löjligt små ägarandelarna som finns på SvD?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 16:05

    Corven skrev:Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar.....

    Varför skulle inte företagen styras av dom som äger dom?

    Det vore snarare anmärkningsvärt om Aftonbladets styrelse bestod av moderater, eller hur?

    Eller om SvDs stryelse bestod av sossar....'

    Och varför får inte sossarna äga företag enligt dig Fredrik?
    Nu äger inte SAP utan LO majoriteten i Aftonbladet.
    Det är relativt troligt att en majoritet av LO's medlemmar röstar borgligt.
    Förklara gärna hur detta motiverar att en majoritet av sossar sitter i dessa företags styrelser?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 16:34

    DirtyDog skrev:
    Nu äger inte SAP utan LO majoriteten i Aftonbladet.
    Det är relativt troligt att en majoritet av LO's medlemmar röstar borgligt.
    Förklara gärna hur detta motiverar att en majoritet av sossar sitter i dessa företags styrelser?

    Var har jag hävdat något av det du skriver ovan? Jag ifrågasatte varför det är anmärkningsvärt att ägarna sitter i styrelsen, att det vorr mer anmärkningsvärt om moderaterna satt i ABs styrelse.

    Varför de sitter i dessa styrelser? Tja, dom har väl blivit valda till det, det är väl så man brukar hamna i styrelser?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 16:35

    Och Fredrik påvisade i startinlägget hur LO/SAP tväräger saker.... Och deras osunda samarbete....
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 17:30

    Corven skrev:
    DirtyDog skrev:
    Nu äger inte SAP utan LO majoriteten i Aftonbladet.
    Det är relativt troligt att en majoritet av LO's medlemmar röstar borgligt.
    Förklara gärna hur detta motiverar att en majoritet av sossar sitter i dessa företags styrelser?

    Var har jag hävdat något av det du skriver ovan?
    Corven skrev:Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar.....
    Menar du att du inte ens orkade scrolla upp för att hitta meningen där du påstår att SAP äger något av Aftonbladet?
    Corven skrev:
    Varför skulle inte företagen styras av dom som äger dom?
    Om du läser vad jag skrev igen så kanske du inser att jag inte ifrågasatte att LO styrde Aftonbladet utan att LO bara företräds av den vänstra falangen av LO's medlemmar. Var detta verkligen så svårt att begripa?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 17:34

    Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar.....


    Var någonstans nämner jag Aftonbladet???????

    Jag ifrågasätter det anmärkningsvärda i att SAP har styrelseposter i företag dom äger. Jag nämner inget företag vid namn.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 18:05

    Corven skrev:Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar.....


    Var någonstans nämner jag Aftonbladet???????

    Jag ifrågasätter det anmärkningsvärda i att SAP har styrelseposter i företag dom äger. Jag nämner inget företag vid namn.
    Nu togs främst Aftonbladet upp av både Fredrik och Martin så det var väl naturligt att förmoda att det var det som du syftade på även om det är oväsentligt i sammanhanget.

    Frågan gällde huruvida SAP deläger eller har styrelseposter i NÅGOT företag ÖVERHUVUDTAGET!!!!!!!!
    Nämn gärna ett sådant företag.

    Var det inte väldigt TYDLIGT hur jag reagerade över att du förväxlade LO med SAP och att det SORGLIGA är att de själva tycks göra det alltför ofta (TROTS att inte ens hälften av LO's medlemmar är Socialdemokrater).
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Corven 2009-03-03, 20:42

    Du verkar ha missat vad jag faktiskt frågade efter. Det spelar ju ingen roll om det är LO, SAP eller någon annan. Jag ifrågasatte varför det är anmärkningsvärt att den störste ägaren sitter med representanter i styrelsen. Så som Fredrik ställde frågan, så anser jag att den funderingen är ganska naturlig.

    Jag tycker inte att det är bra att SAP eller LO äger stora andelar i företag. Visst, hade dom drivit företagen enligt en kollektiv syn, och inte i profitsyfte kunde jag ha gått med på det, men när LO äger och driver företag enligt gängse kapitalistisk sed, så sitter man på två stolar, vilket jag definitivt inte uppskattar.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 22:04

    Corven skrev:Du verkar ha missat vad jag faktiskt frågade efter. Det spelar ju ingen roll om det är LO, SAP eller någon annan. Jag ifrågasatte varför det är anmärkningsvärt att den störste ägaren sitter med representanter i styrelsen. Så som Fredrik ställde frågan, så anser jag att den funderingen är ganska naturlig.
    Suck!
    Du skrev "Jag har lite svårt att se det anmärkningsvärda att styrelseposter i företag som SAP har majoritetsägande i besitts av sossar....."
    Då det inte ÄR SAP som äger dessa företag så frågade jag varför du inte anser att det är märkligt att bara sossar sitter i ledningen. Speciellt märkligt är det väl när det gäller LO-ägda företag som har finansierats av oss skattebetalare i.o.m att sossarna gjort fackföreningsavgifterna avdragsgilla i deklarationen för medlemmarna. Vi skattebetalare, alltså INTE medlemmarna är de som finansierat fackens enorma strejkkassor och företagsköp. Allt givetvis planerat av politikerna i nomenklaturan som sen ger sig själva fina uppdrag i dessa bolag när de tröttnar på politiken.

    Corven skrev:
    Jag tycker inte att det är bra att SAP eller LO äger stora andelar i företag. Visst, hade dom drivit företagen enligt en kollektiv syn, och inte i profitsyfte kunde jag ha gått med på det, men när LO äger och driver företag enligt gängse kapitalistisk sed, så sitter man på två stolar, vilket jag definitivt inte uppskattar.
    Exakt, när skall facket på ett fackligt ägt bolag våga yttra sig?
    Sossarna har ju i praktiken genomdrivit löntagarfonderna på omvägar och låter sen inte folket styra företagen utan endast ett parti skall ha den förmånen (oavsett hur svenska folket röstar i allmänna val). Luktar det inte illa så säg?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 00:44

    Med en fot inne i SVD, vår moderatatste tidning, så har man ju foten inne,
    Sen har vi ju också fru Reinfeldt i tidningens styrelse, Cool
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-04, 01:34

    martin7lindgren skrev:Med en fot inne i SVD, vår moderatatste tidning, så har man ju foten inne,
    Sen har vi ju också fru Reinfeldt i tidningens styrelse, Cool
    Jo, Filippa har blivit en (1) av 24 ledamöter i en stiftelse som äger mindre än en HALV (0,5) procent av tidningen.

    Jo, det är ju verkligen jämförbart......NOT!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Sniperace 2017-02-13, 15:38

    Nämen Redan ?? Akvei9

    Infras morfar och far

    Ber om ursäkt, han var jude på sin mammas sida, hon våldtogs av en palestinier.
    Han gjorde sedan sin mor med barn vilket blev en dotter som han när hon var tolv år gjorde med barn, detta barn var DU Islamistpedofilen Joakim aka Infra.

    Nåväl Infra växte upp och skaffade fru de fick två barn vilka Infras far/morfar var far till och frun och barn lämnade Infra med denne jude.

    Här har vi förklaringen till Infras judehat och hans kärlek till palestinier som terroriserar judar.

    Här har vi också förklaringen till denna inavlade tragiska varelse.
    Infra skrev:Endast en person som befinner sig mitt i i ett
    akut narkotikamissbruk uppför sig som Jag.
    Jag  är en farlig nartkoman som hotar hela
    forats existens.

    Så rätt så Infra

    Infra skrev:

    Eftersom JAG har förlorat samtliga debatter härinne för länge sedan bränner JAG nu alla broar och förlitar mig på förtal och förfalskning. JAG
    tycker att JAG som ett av de största trollen på Internet har rätt att ta till dessa grepp. Det bevisar klassen men säger främst det mesta om min karaktär. Det är en ruttnande människas karaktär som JAG Islamistpedofilen Joakim  aka Infra ställer ut på Internet till allmänt beskådande. Därmed torpederar jag mitt femte debattforum.

    Ja du har förfallit väldigt genom ditt benzomissbruk Joakim

    Sponsored content


    Nämen Redan ?? Empty Sv: Nämen Redan ??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 18:29